Opony i ciśnienie
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 61
- Wiek: 29
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2021, 10:24
- Skąd jesteś: Kraków/Belgia
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2016
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 118000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Opony i ciśnienie
Jako, że przeszukałem forum i nie znalazłem informacji na ten temat postanowiłem założyć nowy.
Pytanie brzmi, czy waszym zdaniem w S3 ciśnienie opon ktore jest napisane na tabliczce znamionowej w samochodzie, po otwarciu drzwi kierowcy jest ok? Pisze, że powinno być 2.2 bar w 4 kołach ,a w zapasowym 3bar. I nie wiem jak inni ale na mój rozum coś tu jest chyba nie przemyślane ponieważ koło zapasowe (oczywiście pełne o tych samych wymiarach) gdy musimy zmienić "kapcia" to w jednym będzie ciśnienie 3 bar a w pozostałych 2.2bar. I drugie pytanie czy w samochodach o takiej masie nie powinno być minimum 2.6-2.7 bar ze względu na to, że przednie opony przy skręcie szybciej ścierają zewnętrzny bieżnik opony ? Czy źle myślę?
Pytanie brzmi, czy waszym zdaniem w S3 ciśnienie opon ktore jest napisane na tabliczce znamionowej w samochodzie, po otwarciu drzwi kierowcy jest ok? Pisze, że powinno być 2.2 bar w 4 kołach ,a w zapasowym 3bar. I nie wiem jak inni ale na mój rozum coś tu jest chyba nie przemyślane ponieważ koło zapasowe (oczywiście pełne o tych samych wymiarach) gdy musimy zmienić "kapcia" to w jednym będzie ciśnienie 3 bar a w pozostałych 2.2bar. I drugie pytanie czy w samochodach o takiej masie nie powinno być minimum 2.6-2.7 bar ze względu na to, że przednie opony przy skręcie szybciej ścierają zewnętrzny bieżnik opony ? Czy źle myślę?
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony i ciśnienie
W zapasie jest większe ciśnienie po to aby "kierowca" który jeździ autem a nie kontroluje ciśnienia w zapasie nie zdziwił się po 2-3 latach używania pojazdu przy awarii jednego z "używanych kół" ,że w zapasie brak ciśnienia .
Wniosek, zakładając koło zapasowe obniżamy ciśnienie do poziomu pozostałych kół.
Wniosek, zakładając koło zapasowe obniżamy ciśnienie do poziomu pozostałych kół.
-
- awansowałem na
- Posty: 61
- Wiek: 29
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2021, 10:24
- Skąd jesteś: Kraków/Belgia
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2016
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 118000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Opony i ciśnienie
Ok, ale jeżdżąc autem sprawdzam też ciśnienie w kole zapasowym to chyba normalna rzecz, przynajmniej jak dla mnie . To to samo gdyby ktoś jeździł samochodem a nie sprawdzał oleju tylko wtedy większy problem ale rozumiem Ale zastanawia mnie ścinanie zewnętrznego bieżnika w przednich kołach, właśnie przez niskie ciśnienie które powoduję lekkiego kapcia, przy skręcie bieżnik ściera się o wiele szybciej niż gdyby koło miało więcej ciśnienia.
-
- awansowałem na
- Posty: 65
- Rejestracja: niedziela, 21 marca 2021, 18:19
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2017
- Przebieg (km.): 220000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony i ciśnienie
U mnie jest taka tabliczka 34 PSI, czyli około 2,35 bar. Ja zawsze pompuję 2,4 bar. Od dwóch lat i 60k km nie zauważyłem jakiegoś nienormalnego zużycia opon. Miej na uwadze, że podczas jazdy opony się rozgrzewają, a tym samym zwiększa się ciśnienie możesz zaobserwować podczas jazdy na komputerze pokładowym. U mnie po rozgrzaniu opon jest 2,6-2,8 bar.
- Blackjack_PL
- teraz jestem
- Posty: 558
- Wiek: 38
- Rejestracja: piątek, 12 lutego 2021, 13:49
- Skąd jesteś: Bełchatów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Indiglo Blue
- Przebieg (km.): 265000
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony i ciśnienie
Z reguły jest to problem zbieżności. Wydaje mi się że ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie ponieważ użytkuje się różne rodzaje dróg i np. w cięższym terenie sugerowane jest upuszczenie ciśnienia. Ale raczej bieżnik powinien ścierać się równomiernie.
-
- moje konto
- Posty: 166
- Wiek: 4
- Rejestracja: wtorek, 26 listopada 2019, 19:27
- Skąd jesteś: Podlasie (Turośl)
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: greyish-purple
- Przebieg (km.): 124000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony i ciśnienie
Było za twardo szczególnie na tych dziurawych, powiatowych drogach. Upuściłem do 1.5 i wreszcie jest dobrze. Szutry, śnieg jest OK. A więc rób jak Ci dyktuje....producent.
-
- awansowałem na
- Posty: 61
- Wiek: 29
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2021, 10:24
- Skąd jesteś: Kraków/Belgia
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2016
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 118000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Opony i ciśnienie
Blackjack_PL pisze:Z reguły jest to problem zbieżności. Wydaje mi się że ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie ponieważ użytkuje się różne rodzaje dróg i np. w cięższym terenie sugerowane jest upuszczenie ciśnienia. Ale raczej bieżnik powinien ścierać się równomiernie.
Tak masz rację, ale chodzi mi dokładnie o to, że gdy jest w oponie np. to 2.2 bar to jest delikatny kapeć. I jak skręcasz kołami a opona ma większe kostki po zewnętrznej stronie to z jednej jak i z drugiej strony szybciej sie ścierają, niż opony założone na tyle. A gdybyśmy napompowali je troszkę więcej tak by nie było przysłowiowego kapcia to opona układa się całkiem inaczej i wtedy nie ściera sie tak zewnetrzny bieżnik.
- visitor
- Off-Road
- Posty: 2350
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
- Skąd jesteś: Łomianki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 326000
- Inny Samochód: Hyundai ix55
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 71 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony i ciśnienie
Ja mam tak w ix55 i metodą prób i błędów pompuje 2,5. Zauważyłem też, że przy tak duże oponie różnica temperatury o 10 stopni daje na manometrze różnice między 0,1 a 0,2.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony i ciśnienie
Nie bardzo widzę sens tej dyskusji. Opony zawsze się ścierają jak się jeździ. Jeżeli ktoś przekłada oszczędność nad bezpieczeństwo to powinien pozostawić auto w garażu. Ciśnienie powinno być takie jakie zaleca producent. Jedynym ustępstwem może być jazda w terenie( piach , błoto ) Producent również zaleca przekładkę opon tył przód w celu równomiernego zużycia.
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony i ciśnienie
Ciśnienie powiedzmy 2,5 bar jest pozorne - zimna opona na postoju, to co się dzieje w czasie jazdy - ciasno pokonany łuk przy dużej prędkości i najechanie na coś co tam leżało powoduje iż chwilowo to ciśnienie się np zdubluje. Margines bezpieczeństwa jest ogromny. Moje stare opony (wranglery) z powodzeniem wytrzymują kolejny sezon w przyczepie rolniczej przy ciśnieniu około 5 bar, nierzadko przewożąc ładunki ok 4,5 tony.
Stara zasada (może nie dotyczy runflat) - za niskie ciśnienie zużywana się krawędzie, za duże - środki.
Stara zasada (może nie dotyczy runflat) - za niskie ciśnienie zużywana się krawędzie, za duże - środki.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
-
- awansowałem na
- Posty: 61
- Wiek: 29
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2021, 10:24
- Skąd jesteś: Kraków/Belgia
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2016
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 118000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Opony i ciśnienie
Marek pisze:Nie bardzo widzę sens tej dyskusji. Opony zawsze się ścierają jak się jeździ. Jeżeli ktoś przekłada oszczędność nad bezpieczeństwo to powinien pozostawić auto w garażu. Ciśnienie powinno być takie jakie zaleca producent. Jedynym ustępstwem może być jazda w terenie( piach , błoto ) Producent również zaleca przekładkę opon tył przód w celu równomiernego zużycia.
Masz rację ale tu nie chodzi o przekładanie oszczędności nad bezpieczeństwo, bo dla mnie bezpieczeństwo jest najważniejsze, np. zmieniam opony jak mam bieżnika 3/4mm i nie oszczędzam na oponach ani hamulcach jeżdżę po różnych drogach i po całej Europie samochodem i spotykam naprawdę dziwne sytuację na drodze, a z 80% moich tras dziennych to autostrada więc bezpieczeństwo zawsze na 1 miejscu. To tylko moja ciekawość co do ścinania bieżnika zewnętrznego
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony i ciśnienie
W takim razie formę pytania źle odebrałem . Ale jak będziesz dbał o zawieszenie, ustawienie zbieżności i ciśnienie, oraz zmieniał koła miejscami to prędzej zetrzesz bieżnik z racji przejechanych kilometrów niż krawędzie. Chyba że zaczniesz jeździć wyczynowo.
-
- awansowałem na
- Posty: 41
- Rejestracja: środa, 25 grudnia 2019, 10:27
- Skąd jesteś: PL
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2019
- Kolor: szary
- Przebieg (km.): 110000
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony i ciśnienie
"misio" jeśli to ma Ci pomóc - 35 psi przod, 38 psi tyl. na zimno. w trasie podbija nie wiecej niz plus 3 wg komputera. jedzie ok. opony zuzywaja sie normalnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości