Cześć,
Od prawie tygodnia jeżdżę sorenciakiem i przyznam szczerze, że niezły krążownik Żeby nie zaśmiecać forum piszę ogólnie w jednym temacie, a instrukcja użytkowania nie wiele mi mówi w tym zakresie:
1. Jeśli chodzi o hamulec ręczny to jestem przekonany, że jak odbierałem auto i Pan z salonu prezentował auto, w jakiś sposób przytrzymując hamulec, zaciągał się automatycznie hamulec ręczny i nie wydaje mi się by uprzednio miał ustawioną funkcję auto hold, bo tą pokazał mi potem. Teraz tego nie mam. W instrukcji przeczytałem, że po coś mogę przytrzymać trzy sekundy ten guzik czy też dźwignię od hamulca ręcznego, ale boję się to zrobić bo nie wiem czy czegoś nie popsuję. To jest ujęte w jednym zdaniu razem z holowaniem przyczepy i coś tam o staniu nie na wzniesieniu. W razie czego mogę zeskanować/zacytować.
2. Dzisiaj zrobiłem sobie małą przejażdżkę od tak po obwodnicy Warszawy i po skończonej jeździe zauważyłem, że jak wyłączyłem silnik to poczułem taki zapach jakby nadpalonego plastiku. To DPF? Pewnie to głupie pytanie ale nie wiem jaki to wydziela zapach, jeśli nie to co to może być? Może to nie wiem auto nowe i po prostu czasem taki zapach może być?
3. System start stop. Podczas tej samej przejażdżki zauważyłem, że kontrolka start stop (od zapomniałem wyłączyć) świeci mi na żółto i start stop przestał działać. Zajrzałem do instrukcji i nic z tego nie rozumiem....jest tylko, że system się wyłącza jak ta kontrolka świeci na pomarańczowo i niby ten guzik także się świeci, że system został wyłączony. Tego ostatniego akurat nie zauważyłem, ale czemu świeci na taki kolor i co może być przyczyną to jakoś nie znalazłem w tej instrukcji. Może za słabo szukałem?
4. Po skończonej jeździe słyszę jak głośno huczy jakiś wentylator, dobiega to z komory silnika, to normalne? Pokazywałem temu co mi sprzedawał to mówi, że to normalne. Nie pojechałem bezpośrednio do serwisu bo pomyślałem, że może to jakaś pierdoła i mnie wyśmieją Generalnie to nie jest mój pierwszy diesel i nigdy czegoś takiego nie słyszałem. A na pewno nie w nowym samochodzie, choć po ulicach czasem jeżdżą auta i tak da się słyszeć w niektórych głośną pracę jakiegoś wentylatora
Sory, za obszerne pytania ale nie wiem czy z tymi rzeczami jechać do serwisu czy to wszystko normalne. Najbardziej niepokoi mnie ten zapach + ta dziwna żółta kontrolka start stop. Tak skomplikowanym technologicznie autem to jeszcze nie jeździłem i generalnie trochę mnie to przytłacza bo większość zachowań i kontrolek to dla mnie nowość ;)
System start stop, automatyczny hamulec ręczny i parę innych
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 56
- Wiek: 40
- Rejestracja: niedziela, 13 marca 2016, 09:50
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2018
- Kolor: Gravity blue
- Kontaktowanie:
- Edgar
- dobry jak...
- Posty: 963
- Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
- Skąd jesteś: Katowice
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 62 times
- Kontaktowanie:
Re: System start stop, automatyczny hamulec ręczny i parę innych
Wszystko jest normalne.
1. Nic mi nie wiadomo o jakiejś opcji 3sek. Po prostu ręczny zaciągasz jak manualny tylko że elektrycznie. Ruszysz to sam puści.
2. Nowe auto tak ma, po rozgrzaniu silnika jakieś tam smary się wypalają, dociera się wiatraczek itp.
3. Czasem system się dezaktywuje czyli świeci na żółto, wpływ na to ma klimatyzacja, DPF, temperatura silnika.
4. Tak przez kilka sekund po wyłączeniu silnika wentylator jeszcze chłodzi, zaleznie od jego temperatury, tak ma 99% samochodów.
Szerokości
1. Nic mi nie wiadomo o jakiejś opcji 3sek. Po prostu ręczny zaciągasz jak manualny tylko że elektrycznie. Ruszysz to sam puści.
2. Nowe auto tak ma, po rozgrzaniu silnika jakieś tam smary się wypalają, dociera się wiatraczek itp.
3. Czasem system się dezaktywuje czyli świeci na żółto, wpływ na to ma klimatyzacja, DPF, temperatura silnika.
4. Tak przez kilka sekund po wyłączeniu silnika wentylator jeszcze chłodzi, zaleznie od jego temperatury, tak ma 99% samochodów.
Szerokości
-
- awansowałem na
- Posty: 56
- Wiek: 40
- Rejestracja: niedziela, 13 marca 2016, 09:50
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2018
- Kolor: Gravity blue
- Kontaktowanie:
Re: System start stop, automatyczny hamulec ręczny i parę innych
Dzięki serdeczne za odpowiedzi, uspokoiło mnie to z racji tego chociażby, że szykuję się do wyjazdu w trasę. Notabene zanim się doczekałem odpowiedzi to jakoś tak się wyłamałem i pojechałem do serwisu. Odprawili mnie tylko z kwitkiem. Że tam był przegląd zerowy, jak Pan chce to możemy wjechać itp itd. Trochę mnie to zbulwersowało. Mniejsza o to. To jeszcze dwie rzeczy przyszły mi do głowy
1. Jak puszczam hamulec chcąc ruszyć, to słyszę taki dźwięk jakby chrobotania, nie wiem czy to dobrze określam. Co ciekawe jeździłem też samochodami z tej opcji Car sharing, które miały automaty i też był taki dźwięk. To jakaś taka cecha automatów? Pytam bo nigdy nie miałem
2. Druga rzecz to po ustawieniu na tryb P (parking) odczuwam lekkie "bujnięcie", coś jak w manualu zostawienie na biegu bez zaciągniętego ręcznego, przynajmniej ja to tak określam, to też normalne?
Dzięki za cierpliwość to już ostatnie pytania ;)
1. Jak puszczam hamulec chcąc ruszyć, to słyszę taki dźwięk jakby chrobotania, nie wiem czy to dobrze określam. Co ciekawe jeździłem też samochodami z tej opcji Car sharing, które miały automaty i też był taki dźwięk. To jakaś taka cecha automatów? Pytam bo nigdy nie miałem
2. Druga rzecz to po ustawieniu na tryb P (parking) odczuwam lekkie "bujnięcie", coś jak w manualu zostawienie na biegu bez zaciągniętego ręcznego, przynajmniej ja to tak określam, to też normalne?
Dzięki za cierpliwość to już ostatnie pytania ;)
-
- awansowałem na
- Posty: 56
- Wiek: 40
- Rejestracja: niedziela, 13 marca 2016, 09:50
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2018
- Kolor: Gravity blue
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 6
- Rejestracja: środa, 8 sierpnia 2018, 17:43
- Skąd jesteś: Sulejówek
- Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 4600
- Kontaktowanie:
Re: System start stop, automatyczny hamulec ręczny i parę innych
Dzięki za te pytania i jeszcze bardziej za odpowiedzi. Mam dokładnie taki sam model i w zasadzie wszystkie pytania dotyczyły również mojego auta. A ponieważ nie jeździłem jeszcze na automacie z systemem start stop, też miałem wątpliwości. Ciągle wkurza mnie trochę to "trzeszczenie" czy może "chrobotanie" hamulca ręcznego, ale może ten typ tak ma.
- Whiteehead
- MODERATOR
- Posty: 305
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2018, 09:41
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: Biała perla
- Przebieg (km.): 44000
- Inny Samochód: Ceed
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: System start stop, automatyczny hamulec ręczny i parę innych
Nie popuszczaj hamulca to nie będzie chrobotac
-
- awansowałem na
- Posty: 56
- Wiek: 40
- Rejestracja: niedziela, 13 marca 2016, 09:50
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2018
- Kolor: Gravity blue
- Kontaktowanie:
Re: System start stop, automatyczny hamulec ręczny i parę innych
Ja tam już do chrobotania się przyzwyczaiłem i mi to nie przeszkadza w sumie Gorzej jak odpuszcza się autohold wtedy to dopiero chrobocze. Swoją drogą jadę do serwisu bo mi ostatnio coś padło. A tak btw to też już zdążyłem jechać do serwisu z opadającymi drzwiami (tak, opadające drzwi) i skrzypiącymi tylnymi. Dodam, że auto nawet nie ma roku, więc początek już jest niezły. Mam nadzieję, że z tym autoholdem to jakaś pierdoła.
-
- awansowałem na
- Posty: 28
- Wiek: 42
- Rejestracja: piątek, 27 stycznia 2017, 20:06
- Skąd jesteś: Świętochłowice
- Silnik: 2.2 CRDI (197KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2017
- Kolor: sreberko
- Przebieg (km.): 800
- Inny Samochód: Aygo/Proace
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: System start stop, automatyczny hamulec ręczny i parę innych
Witam
Mi też chyba opadły ponieważ niekiedy słychać szum górny róg jak dociągne ręką przestaje dodatkowo trzeszczy mi dach na uszczelkach jak są suche, takie odnoszę wrażenie, ponieważ jak jest mokro to go nie słychać. Ponadto nie wiem jak u Was ale czujnik deszczu żyje własnym życiem też tak macie?
Chyba że mi polecicie jakiś serwis KIA na Śląsku bo Komfi i Etrans odpada, oczywiście nie ma problemu.
Ja akurat chrobotania nie mam, ale ostatnio wyłączył mi się radar, ale to akurat przez oklejone auto śniegiem:).
Mi też chyba opadły ponieważ niekiedy słychać szum górny róg jak dociągne ręką przestaje dodatkowo trzeszczy mi dach na uszczelkach jak są suche, takie odnoszę wrażenie, ponieważ jak jest mokro to go nie słychać. Ponadto nie wiem jak u Was ale czujnik deszczu żyje własnym życiem też tak macie?
Chyba że mi polecicie jakiś serwis KIA na Śląsku bo Komfi i Etrans odpada, oczywiście nie ma problemu.
Ja akurat chrobotania nie mam, ale ostatnio wyłączył mi się radar, ale to akurat przez oklejone auto śniegiem:).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości