Zaciek farby na dachu nowego SORENTO
Moderator: Moderator
- LUKSELL
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: sobota, 21 lipca 2018, 19:37
- Skąd jesteś: Łowicz
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2018
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 3500
- Inny Samochód: KIA SPORATGE III
- Kontaktowanie:
Zaciek farby na dachu nowego SORENTO
Witam,
Jestem posiadaczem nowego sorento GT LINE 2.0 odebrany z salonu 6.06.2018. Dwa tygodnie później podczas pierwszego mycia samochodu odkryłem na dachu duży zaciek farby o długości 70cm i szerokości 0,5 cm (na dodatek w niektórych miejscach ten zaciek łuszczy się).
- samochód jest w leasingu
- sprawę od razu zgłosiłem dealerowi Kia, który zaproponował oczywiście malowanie ale jak dla mnie to za mało bo samochód jest nowy I nie powinni mi takiego samochodu wydawać z wadą fabryczną, którą niestety przy odbiorze nie dostrzegłem.
czekam na jakieś wasze sugestie i podpowiedzi co dalej z tym robić ?
- czy mam żądać jakieś rekompensaty i ewentualnie jakiej ( myślałem o nowych oponach zimowych wraz z felgami)
- czy może udać się od razu do rzeczoznawcy niezależnego sądowego i niech wyceni utratę wartości nowego samochodu po ewentualnym malowaniu i później iść z tym do salonu Kia, gdzie odebrałem wadliwy samochód.
- czy muszę zgłaszać to leasingodawcy
- a może odstąpić od umowy i zażądać nowy samochód
będę wdzięczny za każdą podpowiedz co dalej z tym mam robić.
Jestem posiadaczem nowego sorento GT LINE 2.0 odebrany z salonu 6.06.2018. Dwa tygodnie później podczas pierwszego mycia samochodu odkryłem na dachu duży zaciek farby o długości 70cm i szerokości 0,5 cm (na dodatek w niektórych miejscach ten zaciek łuszczy się).
- samochód jest w leasingu
- sprawę od razu zgłosiłem dealerowi Kia, który zaproponował oczywiście malowanie ale jak dla mnie to za mało bo samochód jest nowy I nie powinni mi takiego samochodu wydawać z wadą fabryczną, którą niestety przy odbiorze nie dostrzegłem.
czekam na jakieś wasze sugestie i podpowiedzi co dalej z tym robić ?
- czy mam żądać jakieś rekompensaty i ewentualnie jakiej ( myślałem o nowych oponach zimowych wraz z felgami)
- czy może udać się od razu do rzeczoznawcy niezależnego sądowego i niech wyceni utratę wartości nowego samochodu po ewentualnym malowaniu i później iść z tym do salonu Kia, gdzie odebrałem wadliwy samochód.
- czy muszę zgłaszać to leasingodawcy
- a może odstąpić od umowy i zażądać nowy samochód
będę wdzięczny za każdą podpowiedz co dalej z tym mam robić.
- Załączniki
-
- 37655407_1601709153291820_400980410202324992_n.jpg (88.41 KiB) Przejrzano 2209 razy
-
- 37641093_1601709176625151_186325774473625600_n.jpg (42.02 KiB) Przejrzano 2209 razy
-
- 37634030_1601708986625170_5701938452627456_n.jpg (60.13 KiB) Przejrzano 2209 razy
-
- 37616118_1601709053291830_8579546895767044096_n.jpg (55.99 KiB) Przejrzano 2209 razy
-
- 37557563_1601709089958493_1411460939345035264_n.jpg (47.07 KiB) Przejrzano 2209 razy
-
- 37426819_1601709009958501_8733142648623202304_n.jpg (67.73 KiB) Przejrzano 2209 razy
LUKSELL
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11407
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
- LUKSELL
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: sobota, 21 lipca 2018, 19:37
- Skąd jesteś: Łowicz
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2018
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 3500
- Inny Samochód: KIA SPORATGE III
- Kontaktowanie:
Re: Zaciek farby na dachu nowego SORENTO
Przestroga sprawdzajcie swoje nowe samochody dokładniej przed podpisaniem protokołu odbioru bo ja tego nie zrobiłem i teraz mam kłopot
EDIT
Być może tak było dlatego w powiedziałem wybiorę się do niezależnego lakiernika nie z KIA! a później ewentualnie podjadę do tego niezależnego rzeczoznawcy sądowego.
EDIT
Czyli kolego Marek sugerujesz, że samochód został uszkodzony podczas transportu na lawecie?
EDIT
Marek pisze:To było uszkodzone i nieudolnie zamalowane .
Być może tak było dlatego w powiedziałem wybiorę się do niezależnego lakiernika nie z KIA! a później ewentualnie podjadę do tego niezależnego rzeczoznawcy sądowego.
EDIT
Czyli kolego Marek sugerujesz, że samochód został uszkodzony podczas transportu na lawecie?
LUKSELL
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11407
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Zaciek farby na dachu nowego SORENTO
Nie koniecznie na lawecie , ale jedno jest istotne , powinni to zrobić przed wydaniem auta . Osobiście go odbierałeś ?
- LUKSELL
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: sobota, 21 lipca 2018, 19:37
- Skąd jesteś: Łowicz
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2018
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 3500
- Inny Samochód: KIA SPORATGE III
- Kontaktowanie:
Re: Zaciek farby na dachu nowego SORENTO
Tak, odbierałem go osobiście bez leasingodawcy.
Oczywiście salon o tym zacieku nie wiedział i zrzucają winne na centrale KIA, że im taki samochód wysłali. Ale z tego co mi wiadomo to salony też podpisują protokoły obioru od laweciarzy i maja obowiązek sprawdzić każdy odebrany samochód, który zjechał z lawety. Być może to zrobili ale na dachu zacieku nie dostrzegli .
Oczywiście salon o tym zacieku nie wiedział i zrzucają winne na centrale KIA, że im taki samochód wysłali. Ale z tego co mi wiadomo to salony też podpisują protokoły obioru od laweciarzy i maja obowiązek sprawdzić każdy odebrany samochód, który zjechał z lawety. Być może to zrobili ale na dachu zacieku nie dostrzegli .
LUKSELL
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11407
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Zaciek farby na dachu nowego SORENTO
W poniedziałek mogę się dowiedzieć , co proponują w serwisach w takich sytuacjach .
- LUKSELL
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: sobota, 21 lipca 2018, 19:37
- Skąd jesteś: Łowicz
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2018
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 3500
- Inny Samochód: KIA SPORATGE III
- Kontaktowanie:
Re: Zaciek farby na dachu nowego SORENTO
Będę wdzięczny Marku za każdą podpowiedz i sugestie.
Nie cytuj postu jak bezpośrednio pod nim odpowiadasz
Nie cytuj postu jak bezpośrednio pod nim odpowiadasz
LUKSELL
-
- To ja
- Posty: 261
- Wiek: 36
- Rejestracja: piątek, 16 maja 2014, 20:35
- Skąd jesteś: Włoszakowice
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2014
- Kolor: Black
- Przebieg (km.): 226000
- Inny Samochód: Lexus RX 400H
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2.5 CRDi
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Zaciek farby na dachu nowego SORENTO
Po pierwsze, nie jesteś właścicielem auta tylko leasing. Zobacz w umowie co o tym piszą bo cesji wierzytelności za szkody nie masz raczej. Ale jak już to wyjaśnisz to tak:
Zgłoś do obu ( dla pewności bo przypadek trochę wyjątkowy) roszczenie z tytułu rękojmi, art. 565 zn 1 § 1 roszczenie o wymianę rzeczy z uwagi na wadę fizyczną albowiem pojazd nie ma właściwości które pojazd reprezentacyjny miał mieć i nawet po naprawie i cieniowaniu Twój pojazd nie będzie już miał takich samych cen i właściwości jak pojazd nowy i nienaprawiany.
Wskaż, że pojazd po naprawie będzie cieniowany na całym dachu oraz słupkach w części w związku z czym w słońcu będzie widać ślady naprawy oraz funkcja reprezentacyjna pojazdu nie zostanie osiągnięta.
Wyjaśnij, że zgodnie z Instrukcją Określania Rynkowego Ubytku Wartości Pojazdów przygotowaną przez Stowarzyszenie Rzeczoznawców Samochodowych EKSPERTMOT nastąpiła utrata wartości handlowej z powodu pierwszej szkody, którą oszacuje niezależny rzeczoznawca motoryzacyjny oraz w przypadku braku wymiany biegły sądowy z dziedziny motoryzacji. Z opinii rzeczoznawców z którymi już się kontaktowałeś utrata wartości to ok. 15% wartości pojazdu nowego.
Wyjaśnij, że przykro jest Ci patrzeć jak budująca swoją pozycję marka przez wydanie Klientowi i zatajenie uszkodzenia pojazdu na dachu torpeduje wszystkie zabiegi marketingowe KIA Polska. W twojej ocenie w takim przypadku to KIA powinna jako dostawca przedmiotu leasingu wyjść z twarzą i dostarczyć nowy pojazd dla odbudowania budowanej reputacji.
Mniej więcej tak to argumentuj. Może dodaj, że z przykrością będziesz musiał szukać pomocy u prawnika w przypadku braku pozytywnej prośby w przypadku przedłużania postępowania i braku wymiany.
Zgłoś do obu ( dla pewności bo przypadek trochę wyjątkowy) roszczenie z tytułu rękojmi, art. 565 zn 1 § 1 roszczenie o wymianę rzeczy z uwagi na wadę fizyczną albowiem pojazd nie ma właściwości które pojazd reprezentacyjny miał mieć i nawet po naprawie i cieniowaniu Twój pojazd nie będzie już miał takich samych cen i właściwości jak pojazd nowy i nienaprawiany.
Wskaż, że pojazd po naprawie będzie cieniowany na całym dachu oraz słupkach w części w związku z czym w słońcu będzie widać ślady naprawy oraz funkcja reprezentacyjna pojazdu nie zostanie osiągnięta.
Wyjaśnij, że zgodnie z Instrukcją Określania Rynkowego Ubytku Wartości Pojazdów przygotowaną przez Stowarzyszenie Rzeczoznawców Samochodowych EKSPERTMOT nastąpiła utrata wartości handlowej z powodu pierwszej szkody, którą oszacuje niezależny rzeczoznawca motoryzacyjny oraz w przypadku braku wymiany biegły sądowy z dziedziny motoryzacji. Z opinii rzeczoznawców z którymi już się kontaktowałeś utrata wartości to ok. 15% wartości pojazdu nowego.
Wyjaśnij, że przykro jest Ci patrzeć jak budująca swoją pozycję marka przez wydanie Klientowi i zatajenie uszkodzenia pojazdu na dachu torpeduje wszystkie zabiegi marketingowe KIA Polska. W twojej ocenie w takim przypadku to KIA powinna jako dostawca przedmiotu leasingu wyjść z twarzą i dostarczyć nowy pojazd dla odbudowania budowanej reputacji.
Mniej więcej tak to argumentuj. Może dodaj, że z przykrością będziesz musiał szukać pomocy u prawnika w przypadku braku pozytywnej prośby w przypadku przedłużania postępowania i braku wymiany.
Sorento I 2005 r. 2.5 CRDi 140 KM A/T Grafit, 150 000
- LUKSELL
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: sobota, 21 lipca 2018, 19:37
- Skąd jesteś: Łowicz
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2018
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 3500
- Inny Samochód: KIA SPORATGE III
- Kontaktowanie:
- LUKSELL
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: sobota, 21 lipca 2018, 19:37
- Skąd jesteś: Łowicz
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2018
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 3500
- Inny Samochód: KIA SPORATGE III
- Kontaktowanie:
Re: Zaciek farby na dachu nowego SORENTO
dziś otrzymałem informację od leasingodawcy PKO LEASING odnośnie całej tej sytuacji
Cyt:
proszę wybrać opcję która będzie Pana satysfakcjonowała.
Umowa jest tak skonstruowana, że nie potrzebuje Pan dodatkowego pełnomocnictwa do procesowania się z dostawcą o wady fizyczne przedmiotu leasingu.
Korzystający ma własną legitymację czynną do procesowania się z dostawcą o wady fizyczne przedmiotu leasingu wynikającą z UL i z mocy samego prawa, zgodnie z Art. 7098. § 2. Kodeksu cywilnego – op.cit. poniżej.
Art. 7098. [Wady rzeczy leasingowanej]
§ 1. Finansujący nie odpowiada wobec korzystającego za wady rzeczy, chyba że wady te powstały na skutek okoliczności, za które finansujący ponosi odpowiedzialność. Postanowienia umowne mniej korzystne dla korzystającego są nieważne.
§ 2. Z chwilą zawarcia przez finansującego umowy ze zbywcą z mocy ustawy przechodzą na korzystającego uprawnienia z tytułu wad rzeczy przysługujące finansującemu względem zbywcy, z wyjątkiem uprawnienia odstąpienia przez finansującego od umowy ze zbywcą.
Cyt:
proszę wybrać opcję która będzie Pana satysfakcjonowała.
Umowa jest tak skonstruowana, że nie potrzebuje Pan dodatkowego pełnomocnictwa do procesowania się z dostawcą o wady fizyczne przedmiotu leasingu.
Korzystający ma własną legitymację czynną do procesowania się z dostawcą o wady fizyczne przedmiotu leasingu wynikającą z UL i z mocy samego prawa, zgodnie z Art. 7098. § 2. Kodeksu cywilnego – op.cit. poniżej.
Art. 7098. [Wady rzeczy leasingowanej]
§ 1. Finansujący nie odpowiada wobec korzystającego za wady rzeczy, chyba że wady te powstały na skutek okoliczności, za które finansujący ponosi odpowiedzialność. Postanowienia umowne mniej korzystne dla korzystającego są nieważne.
§ 2. Z chwilą zawarcia przez finansującego umowy ze zbywcą z mocy ustawy przechodzą na korzystającego uprawnienia z tytułu wad rzeczy przysługujące finansującemu względem zbywcy, z wyjątkiem uprawnienia odstąpienia przez finansującego od umowy ze zbywcą.
LUKSELL
-
- To ja
- Posty: 261
- Wiek: 36
- Rejestracja: piątek, 16 maja 2014, 20:35
- Skąd jesteś: Włoszakowice
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2014
- Kolor: Black
- Przebieg (km.): 226000
- Inny Samochód: Lexus RX 400H
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2.5 CRDi
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Zaciek farby na dachu nowego SORENTO
No to się wyjaśniło.
Sorento I 2005 r. 2.5 CRDi 140 KM A/T Grafit, 150 000
- LUKSELL
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: sobota, 21 lipca 2018, 19:37
- Skąd jesteś: Łowicz
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2018
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 3500
- Inny Samochód: KIA SPORATGE III
- Kontaktowanie:
Re: Zaciek farby na dachu nowego SORENTO
Dzisiaj dostałem odpowiedz zwrotną od centrali Kia odnośnie tej całej sytuacji
cyt'
Szanowny Panie,
Dziękujemy za przesłaną korespondencję.
Opinie naszych klientów są dla nas bardzo ważne i nieustannie pozwalają podnosić jakość usług i kompetencje naszych handlowców.
Z informacji, jaką uzyskaliśmy bezpośrednio od Autoryzowanego Salonu Sprzedaży KIA MGT wynika, że Pański pojazd został dostarczony do salonu dnia 21.05.2018 roku.
W trakcie odbioru pojazdu nie stwierdzono uszkodzeń lub wad lakierniczych. Stan powłoki lakierniczej, również u mechanika dokonującego przeglądu ,,zerowego", nie wzbudził zastrzeżeń.
Otrzymaliśmy również zapewnienie, że firma MGT nie dokonywała napraw lakierniczych oraz blacharskich w Pańskim pojeździe.
Podczas odbioru pojazdu nie zgłaszał Pan zastrzeżeń co do stanu powłoki lakierniczej lub blacharskiej.
Jednocześnie informujemy, że firma MGT, w której dokonał Pan zakupu pojazdu, jest niezależnym od KIA Motors Polska podmiotem gospodarczym.
W związku z tym wszelkie kwestie związane z zakupem pojazdu prosimy kierować bezpośrednio do Dealera MGT, jako strony umowy zakupu.
cyt'
Szanowny Panie,
Dziękujemy za przesłaną korespondencję.
Opinie naszych klientów są dla nas bardzo ważne i nieustannie pozwalają podnosić jakość usług i kompetencje naszych handlowców.
Z informacji, jaką uzyskaliśmy bezpośrednio od Autoryzowanego Salonu Sprzedaży KIA MGT wynika, że Pański pojazd został dostarczony do salonu dnia 21.05.2018 roku.
W trakcie odbioru pojazdu nie stwierdzono uszkodzeń lub wad lakierniczych. Stan powłoki lakierniczej, również u mechanika dokonującego przeglądu ,,zerowego", nie wzbudził zastrzeżeń.
Otrzymaliśmy również zapewnienie, że firma MGT nie dokonywała napraw lakierniczych oraz blacharskich w Pańskim pojeździe.
Podczas odbioru pojazdu nie zgłaszał Pan zastrzeżeń co do stanu powłoki lakierniczej lub blacharskiej.
Jednocześnie informujemy, że firma MGT, w której dokonał Pan zakupu pojazdu, jest niezależnym od KIA Motors Polska podmiotem gospodarczym.
W związku z tym wszelkie kwestie związane z zakupem pojazdu prosimy kierować bezpośrednio do Dealera MGT, jako strony umowy zakupu.
LUKSELL
- LUKSELL
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: sobota, 21 lipca 2018, 19:37
- Skąd jesteś: Łowicz
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2018
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 3500
- Inny Samochód: KIA SPORATGE III
- Kontaktowanie:
Re: Zaciek farby na dachu nowego SORENTO
Tak właśnie myślałem, że teraz jeden będzie zwalał na drugiego. Kia Łowicz mówi, że to wina Kia CENTRALA bo im taki samochód wysłali a CENTRALA zwala na Kia Łowicz, że Ci w przeglądzie zerowym nie wskazali żadnych wad fabrycznych. paranoja
LUKSELL
- Edgar
- dobry jak...
- Posty: 963
- Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
- Skąd jesteś: Katowice
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 62 times
- Kontaktowanie:
Re: Zaciek farby na dachu nowego SORENTO
Szczerze powiedziawszy, nie dziwię się odpowiedzi, od dostarczenia minęło 2 miesiące. Teraz jedyna opcja to niezależny rzeczoznawca, prawnik i dogadanie się jeśli MGT będzie się wymigać chciało. Dogadanie się raczej tylko na usunięcie zacieku tj. szlif i polerowanie.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Zaciek farby na dachu nowego SORENTO
LUKSELL pisze:Tak właśnie myślałem, że teraz jeden będzie zwalał na drugiego. Kia Łowicz mówi, że to wina Kia CENTRALA bo im taki samochód wysłali a CENTRALA zwala na Kia Łowicz, że Ci w przeglądzie zerowym nie wskazali żadnych wad fabrycznych. paranoja
Z formalnego punktu widzenia wygląda to tak:
1. Odebrałeś sprawny samochód, podpisałeś protokół odbioru bez zastrzeżeń
2. Po 2 miesiącach zgłaszasz wadę...
Nie dziwię się ich odpowiedzi. Sam bym Ci tak odpowiedział.
prawdę mówiąc i droga sądowa jest wątpliwa. Mają przeciwko Tobie "mocne papiery".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość