Zima idzie więc postanowiłem zakupić nowe felgi na zimowe opony, mam dwa pytania (KIA Sorento 2015):
1 Mam oryginalne felgi + opony 235/60/R18
Wydaje mi się ze oryginalne felgi KIA mają ET40, felgi, które chce kupić (opony zimowe: 235/60/R18) są dostępne z ET38 lub ET50 szerokość 8" - które byście polecili ?
2 TPMS
Chciałbym zakupić także czujniki ciśnienia, z tego co się doczytałem to oryginalnie jest 529333N100, na rynku jest kilka zamienników jak CUB UNI Sensor (599 plz) albo OE-R(540plz), które są sprzedawane jako 'zaprogramowane' pod KIA.
Czy czujniki w TPMS mają automatyczne parowania. tzn. system rozpozna np. zamianę lewej open z prawą i po pewnym czasie się przeprogramuje ?
Czy można jednocześnie mieć dwa zestawy czujników /felg i kontroler sam zorientuje się, że zmieniono felgi?
ET Felgi i czujnik TPMS
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: poniedziałek, 20 listopada 2017, 00:55
- Kontaktowanie:
Re: ET Felgi i czujnik TPMS
ET38
System sam rozpozna czujniki o ile faktycznie są kompatybilne. Kołami można mieszać dowolnie.
System sam rozpozna czujniki o ile faktycznie są kompatybilne. Kołami można mieszać dowolnie.
- Owca007
- To ja
- Posty: 298
- Wiek: 36
- Rejestracja: piątek, 29 września 2017, 10:07
- Skąd jesteś: Zwrócona
- Inny Samochód: KIA Sportage
- Twoje poprzednie Sorento: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: ET Felgi i czujnik TPMS
Z czujnikami to z doświadczenia powiem jest różnie niektóry wykryje niektóre nie i wtedy trzeba ich ID wklepać ręcznie za pomocą kompa. I później to już działają bez problemu. Zawsze też jest opcja jeżdżenia ze świecącą się kontrolką bez czujników nic złego się nie dzieje. Lub komp pik i nic nie świeci, a na lato znowu włączyć.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: poniedziałek, 20 listopada 2017, 00:55
- Kontaktowanie:
Re: ET Felgi i czujnik TPMS
> Lub komp pik i nic nie świeci, a na lato znowu włączyć.
A czy da się to zrobić samemu, bez wizyty w ASO ?
Mam kilka interfejsów ODBII (w tym EL327) - czy jakiś prosty 'domowy' soft, pozwalający dopisać nowe czujniki ?
A czy da się to zrobić samemu, bez wizyty w ASO ?
Mam kilka interfejsów ODBII (w tym EL327) - czy jakiś prosty 'domowy' soft, pozwalający dopisać nowe czujniki ?
- Owca007
- To ja
- Posty: 298
- Wiek: 36
- Rejestracja: piątek, 29 września 2017, 10:07
- Skąd jesteś: Zwrócona
- Inny Samochód: KIA Sportage
- Twoje poprzednie Sorento: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: ET Felgi i czujnik TPMS
Nie wiem dokładnie co masz ale ja swoim sprzętem robię to bez problemu, mam Launcza pro 2017 z dodatkowym softek GDS .
Dodanie włączenie wyłączenie aktualizacje wszystko się da, Ci w ASO też mogę to to samo ale problem w tym, że nie mogą czytaj „nie potrafią”.
Dodanie włączenie wyłączenie aktualizacje wszystko się da, Ci w ASO też mogę to to samo ale problem w tym, że nie mogą czytaj „nie potrafią”.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: poniedziałek, 20 listopada 2017, 00:55
- Kontaktowanie:
Re: ET Felgi i czujnik TPMS
> ET38
A dlaczego polecasz ET 38, dostałem info od delera, że DEZENT rekomenduje do S3 ET50, ale może do zimówek lepsze są ET38 (bo wiedza handlowca jest 'katalogowa')
>System sam rozpozna czujniki o ile faktycznie są kompatybilne.
Zastanawiam się nad Schrader EZ-sensor 2.0 (na Allego są po 550, a wersje 1.0 po 699)
Czy ktoś może ich używa ?
A dlaczego polecasz ET 38, dostałem info od delera, że DEZENT rekomenduje do S3 ET50, ale może do zimówek lepsze są ET38 (bo wiedza handlowca jest 'katalogowa')
>System sam rozpozna czujniki o ile faktycznie są kompatybilne.
Zastanawiam się nad Schrader EZ-sensor 2.0 (na Allego są po 550, a wersje 1.0 po 699)
Czy ktoś może ich używa ?
- Edgar
- dobry jak...
- Posty: 963
- Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
- Skąd jesteś: Katowice
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 62 times
- Kontaktowanie:
Re: ET Felgi i czujnik TPMS
Sam zdecyduj.
Ostatnio zmieniony wtorek, 21 listopada 2017, 19:24 przez Edgar, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: poniedziałek, 20 listopada 2017, 00:55
- Kontaktowanie:
Re: ET Felgi i czujnik TPMS
No ale jest dokładnie odwrotnie, cytat https://www.oponeo.pl/artykul/et-i-szerokosc-felgi
Im mniejsze ET, tym felgi aluminiowe wystają nieco bardziej na zewnątrz. Powiększenie ET spowoduje zlokalizowanie koła bardziej do wewnątrz nadkola (schowanie się w nadkolu).
Jak ja rozumiem to mniejsze ET poprawie prowadzenie samochodu w terenie (szerszy rozstaw kół) i pogarsza przy większych prędkościach (a przynajmniej taką zasadę stosują w samochodach rajdowych).
Im mniejsze ET, tym felgi aluminiowe wystają nieco bardziej na zewnątrz. Powiększenie ET spowoduje zlokalizowanie koła bardziej do wewnątrz nadkola (schowanie się w nadkolu).
Jak ja rozumiem to mniejsze ET poprawie prowadzenie samochodu w terenie (szerszy rozstaw kół) i pogarsza przy większych prędkościach (a przynajmniej taką zasadę stosują w samochodach rajdowych).
- Edgar
- dobry jak...
- Posty: 963
- Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
- Skąd jesteś: Katowice
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 62 times
- Kontaktowanie:
Re: ET Felgi i czujnik TPMS
Zgadza się, z pośpiechu zbłądziłem na prawo
Poprawiając się: pomiędzy 50 a 38 wybrałbym 38 bo jest prawdopodobieństwo tarcia oponą o nadkole wewnętrznie przy skręcie - ale ja bym to sprawdził jak kupujesz w ASO
Edytowałem aby nie było nieporozumienia.
Poprawiając się: pomiędzy 50 a 38 wybrałbym 38 bo jest prawdopodobieństwo tarcia oponą o nadkole wewnętrznie przy skręcie - ale ja bym to sprawdził jak kupujesz w ASO
Edytowałem aby nie było nieporozumienia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości