Lifting 2018

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Kader
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 56
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 13 marca 2016, 09:50
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: RWD
Rok: 2018
Kolor: Gravity blue
Kontaktowanie:

Re: Lifting 2018

#16 Postautor: Kader » niedziela, 10 grudnia 2017, 10:05

Ja osobiście jestem laikiem w tych sprawach i widzę, że wy macie lepsze rozeznanie. W nagłówkach tych filmów i artykułów jest napisane, że wymyślili to do aut z przednim napędem. To nie będzie problemowe w przypadku sorento które jest czterołapem? Choć chyba w przypadku sorento jest to dołączany napęd, więc o ile rozumiem ideę gro czasu to raczej przednionapędówka? Tutaj także jest fragment artykułu (https://blog.caranddriver.com/kia-detai ... lications/):

It isn’t yet clear whether the transmission can support a driveshaft to a rear axle for all-wheel-drive applications, but given how Kia says the eight-speed will supplant its old six-speed in “a number of mid-sized and larger front-wheel drive models,” one would expect so.


Twierdzą tu, że nie jest jasne, czy ta skrzynia będzie wspierać napęd na cztery koła, ale z druga cześć zdania mówi, że koniec końców stary automat będzie zastąpiony tym 8 stopniowym. Trochę z tego mi wynika, że nowe sorento będzie poligonem testowym...no ale w tym artykule jest sporo mechanicznych technikaliów po angielsku, w których ja nie jestem biegły (jeśłi chodzi o język) bo co do mechaniki to ja się nie znam :)

Awatar użytkownika
aerofan
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: środa, 20 stycznia 2016, 13:13
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2016
Kolor: Imperial
Przebieg (km.): 1
Inny Samochód: Rapid
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Lifting 2018

#17 Postautor: aerofan » piątek, 2 marca 2018, 08:17

Jest już cennik 2018. Zamiast wersji XL pojawiła się GT-Line i automatycznie cena skoczyła o 10 tysięcy. Na dodatek okropny wybór kolorów. Plus, że w cenie jest audio premium.

Kader
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 56
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 13 marca 2016, 09:50
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: RWD
Rok: 2018
Kolor: Gravity blue
Kontaktowanie:

Re: Lifting 2018

#18 Postautor: Kader » piątek, 2 marca 2018, 17:19

heh i nie ma pośredniego wyposażenia xl domyślam się, że te dachy panoramiczne i pakiet technologiczny to dodatkowa dopłata przy GT LINE...trochę się zawiodłem. Do tego te progi, które będą w standardzie to podobno niezbyt praktyczny element, mam na myśli progi przy drzwiach służące jako ozdoba sugerujące (przynajmniej mi) jako element wspomagający wsiadanie. Ciekawe czy będzie coś można ugrać bo sylwetka i te smaczki do GT Line są fajne. Szkoda, że nie ma nic pośredniego tak jak wspomniałem albo nie można wziąć trochę stąd trochę stąd w dodatkowych opcjach np. Dobrze, że ta wersja słabsza jest też w GT Line bo gdzieś czytałem w internecie, że GT line ma być tylko z 2.2

Awatar użytkownika
Owca007
To ja
To ja
Posty: 298
Wiek: 36
Rejestracja: piątek, 29 września 2017, 10:07
Skąd jesteś: Zwrócona
Inny Samochód: KIA Sportage
Twoje poprzednie Sorento: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Lifting 2018

#19 Postautor: Owca007 » wtorek, 6 marca 2018, 08:51

Dla mnie największą szkodą jest to, że nie wkładają większego diesla niż 2.2. Mogli coś poczarować i włożyć te 3.0 bądź nawet więcej jak to jest z benzyną ale to znowu nie na nasz rynek. Pseudo ekologia, a buda nie ciągnie do przodu jakbyśmy to chcieli :).
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Kader
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 56
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 13 marca 2016, 09:50
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: RWD
Rok: 2018
Kolor: Gravity blue
Kontaktowanie:

Re: Lifting 2018

#20 Postautor: Kader » poniedziałek, 12 marca 2018, 15:19

Miałem okazję już widzieć to Sorento po liftingu w wersji GT Line. Co prawda na parkingu bo salon jeszcze nie miał zarejestrowanego do jazdy próbnej. Powiem Wam, że różnice na pierwszy rzut oka nie są znaczne. Moja żona jak spojrzała na przód bo akurat obok stał starszy model, stwierdziła, że wygląda trochę bardziej zadziornie. Ten wybór kolorów to rzeczywiście dość biedny, jak to Pan w salonie stwierdził - dość konserwatywny. Ale ponoć wszystkiemu winni są Niemcy ;) Fajne są te światła LED z przodu. Z tyłu trochę bardziej mi się starsza podobała. Nie wiem tylko po co było w standardzie pchać te progi, takie niby ułatwiające wsiadanie. W starszej wersji były jako akcesoria dodatkowe. Moim zdaniem tak powinno pozostać i w razie czego, kto by zechciał to by sobie dokupił. Z tym elementem to mam wrażenie takiego uszczęśliwianie na siłę. W Sorento drzwi są tak zrobione, że zakrywają próg, co daje taki efekt, że podczas wysiadania nie pobrudzi sobie człowiek spodni. Z resztą wy to wiecie bo też tak macie. Natomiast przez te progi ten efekt jest zniwelowany. Trzeba jednak dać trochę szerszy krok przy wysiadaniu co nie jest wcale takie fajne. Nie wiem czy w razie czego demontaż tego jest w miarę łatwy, tylko pytanie czy to ma sens. To są moje pierwsze wrażenia. Jeśli pojadę na jazdę próbną to postaram się opisać coś więcej. Nie mam porównania z poprzednim modelem co prawda, ale może posiadacze obecnego modelu będą w stanie się do tego odnieść :)

Kader
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 56
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 13 marca 2016, 09:50
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: RWD
Rok: 2018
Kolor: Gravity blue
Kontaktowanie:

Re: Lifting 2018

#21 Postautor: Kader » niedziela, 22 kwietnia 2018, 19:10

Piszę nowy post, tak żeby było widać że jest jakaś zmiana a tutaj żeby nie zaśmiecać forum. Cytując klasyka "nadejszła wiekopomna chwila" i w tym tygodniu będę dopełniał wszelkich formalności jeśli chodzi o zakup Sorento FL. Zdecydowałem się na kolor gravity blue gdyż sunset red niestety w tej ofercie po FL nie ma i z tego powodu cierpię :). W związku z powyższym mam do Was kilka pytań:

1. Czy gdybyście mieli wybrać dzisiaj ponownie to auto, biorąc pod uwagę nową, ośmiostopniową skrzynię biegów wybralibyście model 2.2 ? Czy raczej postawilibyście na stare sprawdzone rozwiązanie czyli skrzynię, która jest obecnie i wybralibyście 2.0? Strasznie tu walczę z myślami i nie wiem co począć. Raczej stawiam na auto na lata i mam nadzieję, że Sorento takim będzie.
2. Tutaj bardziej pytanie do forumowiczów/klubowiczów z Warszawy. Zamierzam dokonać zakupu w firmie Car serwis przy ul. Połczyńskiej. Dlatego tam bo mam najbliżej, czy może ktoś dokonał tam zakupu i ma jakieś spostrzeżenia i opinie.
3. Pogadałem trochę w salonie i na cenniku Kia jest dodatkowa opcja alarmu jakiegoś bardziej rozbudowanego który zamierzam dokupić. Przyznam, że będzie to dostawiane przez salon i nie jest to fabrycznie montowane. Swoją drogą nie wiem dlaczego to jest na oficjalnym cenniku. Mam trochę przykre doświadczenia z dostawianiem różnych rzeczy (przypadek kiedyś moich rodziców i Toyoty) w związku z tym trochę podchodzę do tego sceptycznie jeśli chodzi o jakąś taką ingerencję ale może nie ma co się bać? Podobno ten alarm jest autoryzowany (jeśli można tak to ująć) przez firmę Kia.
4. W moim obecnym aucie mam taki fajny gadżet, że po przytrzymaniu guzika zamykania/otwierania samochodu zamykają/otwierają się wszystkie szyby. To samo można zrobić w Sorento ale wymaga to dostawienia (?) jakichś modułów, które to umożliwią. Podobno też jest moduł do zamykania dachu. Czy warto w to zainwestować? I po raz kolejny czy taka ingerencja Panów z serwisu Kia nie popsuje mi czegoś. Czy może wg Was to niepotrzebny gadżet i lepiej nie ryzykować?
5. Podczas jazdy próbnej (która była fenomenalna) zauważyłem dość niepokojącą rzecz. Mianowicie jeżdżąc autem demonstracyjnym kiedy zatrzymałem się do wyjazdu spod salonu hamując słyszałem takie chrobotanie. Pan z salonu powiedział, że to normalne przy automatycznej skrzyni biegów. Przyznam, że było to na lekkim wzniesieniu, miało to miejsce podczas zjazdu. Czy to jest normalne? To będzie mój pierwszy automat więc wolałbym, by nie było tak, że łyknę każdy kit. W Fordzie Edge tego nie słyszałem a przynajmniej nie kojarzę. Z drugiej strony nie hamowałem "z górki".
6. Będę miał też w standardzie te stopnie które są niejako pod drzwiami. Podobno można je zdemontować. Na początku przy pierwszym razie jak wsiadłem do tego auta wydawało mi się, że to raczej mało wygodne. Drugi raz jakoś to było. Czy może ktoś z Was ma takie akcesorium dodatkowe i czy to jest w miarę trwałe? To rozwiązanie trochę mi psuje efekt zasłoniętego progu co sprawia, że np wysiadając przy jakiejś tam gorszej pogodzie nie zabrudzi się spodni. Z tymi stopniami już tak fajnie chyba nie będzie. Jeśli ktoś posiada to chętnie przeczytam też opinię i na ten temat.


Być może też macie jakieś tematy na co powinienem zwrócić uwagę podczas odbioru auta poza faktem czy wszystko mam jeśli chodzi o wyposażenie itp. Przyznam, że to jest mój pierwszy zakup auta taki samodzielny. Wcześniej to raczej rodzice i przyznam szczerze że jest ekscytacja ale jednocześnie i stres. Z góry dzięki za poświęcony czas na odpowiedzi.

pozdrawiam
Rafał

Awatar użytkownika
aerofan
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: środa, 20 stycznia 2016, 13:13
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2016
Kolor: Imperial
Przebieg (km.): 1
Inny Samochód: Rapid
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Lifting 2018

#22 Postautor: aerofan » poniedziałek, 23 kwietnia 2018, 18:40

Ja jestem wciąż zadowolony wciąż i na pewno nie dołożyłbym do 2.2 a tym bardziej do 8 biegowego automatu, bo niby w czym jest gorszy ten 6 biegowy ? Biegi zmienia szybko i płynnie, o wiele lepiej niż np. Insignia którą jeździłem.

Awatar użytkownika
Edgar
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 963
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 77 times
Been thanked: 62 times
Kontaktowanie:

Re: Lifting 2018

#23 Postautor: Edgar » środa, 25 kwietnia 2018, 08:22

Miałem wrażenie, że w FL jest wyższe siedzenie, dlatego może stopnie są w standardzie, wsiadając było znacznie wyżej niż u mnie i skorzystałem ze stopnia też i wysiadając (spuszczone do samego dołu). Nie korzystając ze stopnia na bank spodnie ubrudzone będą.

Granat przepiękny kolor :tup:

Dodatkowy alarm przy zamówieniu będzie montowany w fabryce.

Domykania szyb nie ma , moduł można śmiało wstawić masz na to gwarancję a carservis jest ok, tylko czy aby potrzebne ?

Dalej uważam, że nic nie uzasadnia dopłaty 20tys za 2.2

Nic nie powinno chrobotać ani przy zjeździe ani przy wzniesieniu ani przy hamowaniu.

Kader
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 56
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 13 marca 2016, 09:50
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: RWD
Rok: 2018
Kolor: Gravity blue
Kontaktowanie:

Re: Lifting 2018

#24 Postautor: Kader » środa, 25 kwietnia 2018, 12:40

Na wstępie to dzięki za poświęcony czas i przeczytanie moich wypocin. Kurde ja nie myślałem, że będę tak walił głową w mur kupując auto...serio

Edgar pisze:Miałem wrażenie, że w FL jest wyższe siedzenie, dlatego może stopnie są w standardzie, wsiadając było znacznie wyżej niż u mnie i skorzystałem ze stopnia też i wysiadając (spuszczone do samego dołu). Nie korzystając ze stopnia na bank spodnie ubrudzone będą.


No tak ale te stopnie to tylko wersja GT Line. Bez tych stopni to sa mniejsze wersje i tam już próg jest zasłonięty i chyba wtedy się nie brudzi ;) Ale to detal raczej

Edgar pisze:Dodatkowy alarm przy zamówieniu będzie montowany w fabryce.

No właśnie tutaj to mi powiedzieli, że Carserwis robi to na miejscu i że to niby jak się zepsuje to jakiś tam cwaniak przyjeżdża z komputerkiem i walczy ;) Niby to jest atestowane przez KIA. Fabrycznie też jest tylko ten niby jakiś tam prostszy

Edgar pisze:Domykania szyb nie ma , moduł można śmiało wstawić masz na to gwarancję a Carservis jest ok, tylko czy aby potrzebne ?

No właśnie nie wiem teraz takie coś mam i jakby się nad tym zastanowić to korzystałem z tego bardziej do otwierania niż zamykania jak mi się auto nagrzało na parkingu. Wtedy sobie otwierałem i trochę się wietrzył ten upał w środku. Mam czarne auto :) Pytanie tylko jak te moduły są montowane i czy to nie jest jakieś inwazyjne? Co to w ogóle jest jakiś rodzaj skrzynki czy co? :)

Edgar pisze:Dalej uważam, że nic nie uzasadnia dopłaty 20tys za 2.2

Kolega przed Tobą też tak uważa, ale jeszcze dopytam czy nawet mimo tej nowej 8 stopniowej skrzyni biegów, dalej nie widzisz takiego uzasadnienia? Przyznam szczerze, że pomyślałem o tym silniku bo porównywałem z Edgem. Tam był motor 210 KM niestety nie pamiętam ile NM. Wydaje mi się, że ilość NM była jakoś zbliżona do tej z 2.2 Sorento i wydawał mi się nieco żwawszy stąd ten mój pomysł.

Edgar pisze:Nic nie powinno chrobotać ani przy zjeździe ani przy wzniesieniu ani przy hamowaniu.

No właśnie to było dziwne bo potem jak już sobie tak jeździłem tu i ówdzie to tego nie słyszałem tylko po ruszeniu auta i jak czekałem do włączenia się do ruchu. Jak wiesz tam z Carserwisu to są dwa wyjazdy, wyjeżdżałem w kierunku Łopuszańskiej i innych takich zakamarków ;) To tam oni mają takie lekkie wzniesienie i jak tam hamowałem to taki dźwięk słyszałem. Kurde mam nadzieję, że to jest ich testowy model taki dziwny a nie wszystkie.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Lifting 2018

#25 Postautor: Andrzej » środa, 25 kwietnia 2018, 12:45

Umów się może w innym serwisie na jazdę próbną drugim autem .
Bardzo przychylny naszemu Forum jest ASO jest w Nadarzynie, proponuję tam uderzyć .
Jak by były jakieś problemy to daj znać :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Kader
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 56
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 13 marca 2016, 09:50
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: RWD
Rok: 2018
Kolor: Gravity blue
Kontaktowanie:

Re: Lifting 2018

#26 Postautor: Kader » środa, 25 kwietnia 2018, 12:49

Dzięki za info. Tylko jak pytam po serwisach to raczej wszyscy mają 2.0. No ale ok postaram się czy ten Dealer o którym piszesz to AS Motors?

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Lifting 2018

#27 Postautor: Andrzej » środa, 25 kwietnia 2018, 12:51

Tak :)
KIA Salon - Autoryzowany Dealer KIA AS Motors Warszawa - Nadarzyn.
Aleja Katowicka 70, 05-830 Nadarzyn
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Kader
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 56
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 13 marca 2016, 09:50
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: RWD
Rok: 2018
Kolor: Gravity blue
Kontaktowanie:

Re: Lifting 2018

#28 Postautor: Kader » środa, 25 kwietnia 2018, 13:12

Zadzwoniłem to tego salonu i poinformowano mnie, że tam też mają tylko 2.0. Podejrzewam, że wszędzie tak jest także nie mam nawet jak porównać na dobrą sprawę.

Awatar użytkownika
aerofan
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: środa, 20 stycznia 2016, 13:13
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2016
Kolor: Imperial
Przebieg (km.): 1
Inny Samochód: Rapid
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Lifting 2018

#29 Postautor: aerofan » czwartek, 26 kwietnia 2018, 16:48

Kader pisze:Kolega przed Tobą też tak uważa, ale jeszcze dopytam czy nawet mimo tej nowej 8 stopniowej skrzyni biegów, dalej nie widzisz takiego uzasadnienia? Przyznam szczerze, że pomyślałem o tym silniku bo porównywałem z Edgem. Tam był motor 210 KM niestety nie pamiętam ile NM. Wydaje mi się, że ilość NM była jakoś zbliżona do tej z 2.2 Sorento i wydawał mi się nieco żwawszy stąd ten mój pomysł.


Co według Ciebie daje 8-stopniowy automat ? Miałem 4,6 i 7 stopniowe i o ile 4 biegi odbijają się na elastyczności, to 6-biegówka już w zupełności jest komfortowa. A mocy w Sorento nie brakuje, tylko pamiętaj na jeździe próbnej przełączyć się w tryb Sport.

Awatar użytkownika
Edgar
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 963
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 77 times
Been thanked: 62 times
Kontaktowanie:

Re: Lifting 2018

#30 Postautor: Edgar » czwartek, 26 kwietnia 2018, 21:29

Zaskoczyłeś mnie tą informacją o alarmie, co prawda do Sorento wyjca nie zakładałem ale w Sportage tak i z lawety zjechał już z alarmem ale to Słowacja produkuje, być może tak jest jak piszesz, że dokładają na miejscu w PL. Dla mnie to dodatkowy zbędny koszt, KeyFree > walizka i :palm:


Wróć do „Pytania i odpowiedzi Sorento III”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości