Start-Stop a turbina

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
dudiwoy
jestem
jestem
Posty: 18
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 12 listopada 2016, 10:58
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2019
Kolor: Metal Stream
Przebieg (km.): 200
Inny Samochód: KIA Sorento 2016
Kontaktowanie:

Start-Stop a turbina

#1 Postautor: dudiwoy » poniedziałek, 14 sierpnia 2017, 16:20

Jedno mnie zastanawia. Wszedzie trąbi się o tym, że diesla nie można gasić zaraz po zakończeniu jazdy tylko jeszcze parędziesiąt sekund pochłodzić na wolnych obrotach żeby się turbina nie zacierała. Co oni wymyślili za system że funkcja S-S może gasić silnik nawet natychmiast po ostrej jeździe (u mnie się tak dzieje) i jakoś się nie zaciera???. O co tu chodzi? Wymyślili jakieś smarowanie poboczne turbiny czy jak? To należy chłodzić te silniki przed zgaszeniem czy nie?

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Start-Stop a turbina

#2 Postautor: vokal » poniedziałek, 14 sierpnia 2017, 17:04

Producentowi zależy na normie Euro, więc wyłącza silnik na czas postoju.
Problemy z wycierającą się turbiną będą tylko na rękę producentowi... przynajmniej przez kilka najbliższych lat.

Poczytaj kilka ostatnich stron z wątku Turbo-Timer.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Start-Stop a turbina

#3 Postautor: hunter » sobota, 19 sierpnia 2017, 19:48

Turbina w SIII ma dodatkowe chłodzenie
"JO" - JESTEM Z TORUNIA


Wróć do „Pytania i odpowiedzi Sorento III”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości