Jaką skrzynię automatyczną ma Sorento
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 56
- Wiek: 40
- Rejestracja: niedziela, 13 marca 2016, 09:50
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2018
- Kolor: Gravity blue
- Kontaktowanie:
Re: Jaką skrzynię automatyczną ma Sorento
To ja dopytam, bom też zielony z automatów, co oznacza pełzanie do świateł? Proszę wybaczyć śmieszność tego pytania ale człowiek się nie zna to pyta Czy może chodzi o to, że puszczając hamulec, auto samo się toczy? Jeśli tak to dziwi mnie fakt, że nie jest to wskazane, albo coś źle zrozumiałem
Re: Jaką skrzynię automatyczną ma Sorento
Pełzanie - czyli powolny ruch po puszczeniu hamulca jest normalnym zjawiskiem wynikającym z konstrukcji ASB zastosowanej w Sorento.
Jest to zjawisko niepożądane w przypadku skrzyń dwusprzęgłowych gdzie napęd jest przenoszony przez sprzęgło cierne.
Jest to zjawisko niepożądane w przypadku skrzyń dwusprzęgłowych gdzie napęd jest przenoszony przez sprzęgło cierne.
-
- awansowałem na
- Posty: 74
- Rejestracja: środa, 7 września 2016, 12:11
- Skąd jesteś: Baranów
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2016
- Kolor: Metal Stream
- Przebieg (km.): 0
- Kontaktowanie:
Re: Jaką skrzynię automatyczną ma Sorento
Dziś, po tym jak stałem się bardzo upierdliwym klientem, dostałem z KIA Polska taką oto odpowiedź:
"Skrzynia biegów jest automatyczna hydrokinetyczna. W innych modelach posiadamy skrzynie DCT dwusprzęgłowe, ale nie mają one problemu z tzw. ”pełzaniem” i są bezproblemowe."
"Skrzynia biegów jest automatyczna hydrokinetyczna. W innych modelach posiadamy skrzynie DCT dwusprzęgłowe, ale nie mają one problemu z tzw. ”pełzaniem” i są bezproblemowe."
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
- lopunia
- możesz mi ufać
- Posty: 1115
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2009
- Kolor: Srebny
- Przebieg (km.): 98000
- Inny Samochód: SUZUKI GV II
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaką skrzynię automatyczną ma Sorento
Według mnie jest zaletą dla sprzęgła hydrokinetycznego. W przypadku sprzęgieł ciernych wydaje mi się, że powoduje jego zdecydowanie szybsze zużycie z racji jazdy na "półsprzęgle" bo tak chyba jest symulowane pełzanie.
pozdrawiam
Piotrek
"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"
Piotrek
"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaką skrzynię automatyczną ma Sorento
W mieście to na pewno duża zaleta , nie ma co dyskutować .
-
- awansowałem na
- Posty: 56
- Wiek: 40
- Rejestracja: niedziela, 13 marca 2016, 09:50
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2018
- Kolor: Gravity blue
- Kontaktowanie:
Re: Jaką skrzynię automatyczną ma Sorento
Czyli co taką skrzynią automatyczną nie można się tak turlać? W sensie puścić hamulca w korku i niech podjeżdża?
-
- teraz jestem
- Posty: 590
- Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 205555
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaką skrzynię automatyczną ma Sorento
Nie wiem czy można, czy nie - ale i w Peugot 206 przez dwa lata i tym od jakiegoś czasu tak jeżdżę i nic złego się nie dzieje.
-
- jestem
- Posty: 9
- Rejestracja: piątek, 25 sierpnia 2017, 22:58
- Skąd jesteś: Gwoździany
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2015
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 27000
- Inny Samochód: BMW 7 3.0d
- Kontaktowanie:
Re: Jaką skrzynię automatyczną ma Sorento
Jeźdząc po mieście wciskamy przycisk HOLD na tunelu środkowym i problem z pełzaniem rozwiązany. Sama skrzynia to klasyczny 6biegowy automat ale działający bardzo sprawnie, szczególnie w ustawieniu SPORT.
-
- awansowałem na
- Posty: 37
- Rejestracja: poniedziałek, 14 sierpnia 2017, 14:50
- Skąd jesteś: Katowice
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2017
- Kolor: szary
- Inny Samochód: IX35
- Kontaktowanie:
Re: Jaką skrzynię automatyczną ma Sorento
Skrzynia jest tradycyjna hydrokinetyczna. Moim zdaniem to największa zaleta. Gdyby dali tu dwusprzęgłówkę to przy tej masie byśmy pewnie wymieniali sprzęgła co 50kkm. Co do pełzania to gdzieś tam czytałem, że nie powinno się długotrwale jechać na rozłączonym sprzęgle hydrokinetycznym głównie z uwagi na nagrzewanie się oleju. Natomiast moje założenie jest takie, że jak puszczamy hamulec to skrzynia się sprzęga - dopiero jazda na lekko wciśniętym hamulcu powoduje rozłączenie i coś tam się mogłoby przegrzać.
PS.
Poczytajcię o holowaniu przyczepy vs. skrzynia i wtedy wyjdzie, że najlepszą (jedyną sensowną) opcją jest hydrokinetyk.
PS.
Poczytajcię o holowaniu przyczepy vs. skrzynia i wtedy wyjdzie, że najlepszą (jedyną sensowną) opcją jest hydrokinetyk.
Re: Jaką skrzynię automatyczną ma Sorento
Nie bardzo rozumiem co się sprzęga po puszczeniu hamulca... przy pełzaniu jest bez znaczenia czy z hamulcem czy bez - nic się nie sprzęga czy rozprzęga. A na pełzaniu możesz jeździć i tydzień non stop i skrzynia nawet w upał się nie przegrzeje.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaką skrzynię automatyczną ma Sorento
Kolega "szymu" najwyraźniej pomylił hydrokinetyka z np. DSG, gdzie faktycznie skrzynia się sprzęga po puszczeniu hamulca.
Ps. moja DSG w Superb ( 6 biegowa sprzęgnięta z 2,0 TDI) ma najwyraźniej tryb pełzania, bo działa to bardzo dobrze.
Nie do odróżnienia dla osoby niezorientowanej czy to hydrokinetyk czy DSG.
Oczywiście poza prędkością zmiany biegów "w górę"... bo oczywiście w DSG to jest kosmos...
Ps. moja DSG w Superb ( 6 biegowa sprzęgnięta z 2,0 TDI) ma najwyraźniej tryb pełzania, bo działa to bardzo dobrze.
Nie do odróżnienia dla osoby niezorientowanej czy to hydrokinetyk czy DSG.
Oczywiście poza prędkością zmiany biegów "w górę"... bo oczywiście w DSG to jest kosmos...
-
- awansowałem na
- Posty: 37
- Rejestracja: poniedziałek, 14 sierpnia 2017, 14:50
- Skąd jesteś: Katowice
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2017
- Kolor: szary
- Inny Samochód: IX35
- Kontaktowanie:
Re: Jaką skrzynię automatyczną ma Sorento
Przez 'rozłączone sprzęgło hydrokinetyczne' rozumiałem jazdę w takim stanie, gdzie obroty dwóch stron wirników nie są równe (taki stan jak przy ruszaniu i taki też występuje gdybyśmy poruszali się na wciśniętym hamulcu, gdzie silnik musi się kręcić z jakąś minimalną prędkością, a wał do przedładni kręci się wolniej).
Nie zmienia to faktu, że poczytałem o przegrzaniu sprzęgła i takie coś w hydrokinetyku chyba nie występuje więc sensu większego moja wcześniejsza wypowiedź nie miała chyba
Nie zmienia to faktu, że poczytałem o przegrzaniu sprzęgła i takie coś w hydrokinetyku chyba nie występuje więc sensu większego moja wcześniejsza wypowiedź nie miała chyba
Re: Jaką skrzynię automatyczną ma Sorento
Pamiętaj, że z zasady działania przekładni hydrokinetycznej wynika, że aby ona przenosiła moment obrotowy, obroty turbiny zdawczej muszą być wyższe niż odbiorczej. Upraszczając, im wyższa różnica prędkości turbin tym większy przenoszony moment. Ta różnica prędkości to jednak są straty energi, więc stosuje się mechaniczne sprzęgnięcie turbin tzw. Lock up. Jednak nie jest on załączany przy pełzaniu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości