Strona 4 z 6

Re: Jaki olej wybrać?

: czwartek, 14 września 2017, 06:25
autor: Bodzion
ronin pisze:a kto chce niech się ślepo trzyma instrukcji sprzed 15lat.

Wydaje mi sie jednak, że jest trochę inaczej.
15 lat temu większość mechaników chciała lać do tych silników 10w40 półsyntetyka.
Do dziś jeszcze gdzie niegdzie pokutuje taki pogląd przecież...

5w30 to obecne zalecenia KIA.
Pewnie maja jakies powody aby zalecać i lać taki olej.
Choć do starego czołga jak Twój czy mój, pewnie nie ma większej różnicy czy 5w40 czy 5w30.
Oby tylko pełny syntetyk (hydrokrak) przez cały okres eksploatacji.
Ja jednak leje zgodnie z zaleceniami KIA. 5w30 do diesla.

Re: Jaki olej wybrać?

: czwartek, 14 września 2017, 18:27
autor: piroman
ronin pisze:
Edgar pisze: jednak wg wskazań zakresu temperatur w Polsce bardziej odpowiada 5W30

A to ciekawe stwierdzenie.....
Bo mi się wydawało że w Polsce w lecie temperatury rzędu +35 nie są niczym wyjątkowym. A w korku na asfalcie masz jeszcze lepiej.
Przeczytałem masę tematów o oleju i wiem że tutaj się przestrzega 5w30 jak biblii i że za to co napiszę spadną na mnie gromy ale napiszę.
Beze mnie, ja leję 5W40.
Zresztą... co tu dorabiać ideologię... jedna cyfra zima druga cyfra lato.... W30 na nasze (letnie) temperatury jest za mało... koniec kropka... a kto chce niech się ślepo trzyma instrukcji sprzed 15lat.


Po zakupie miałem zalany 5W30 Motorex i między silnikiem a skrzynią zaczęło podciekać. Te oleje są za rzadkie do naszych benzynowych staruchów. Wgłębiłem się w temat olejów i na lato zalałem Gulf 5W40. Silnik suchy.

Re: Jaki olej wybrać?

: czwartek, 14 września 2017, 18:34
autor: Bodzion
Dlatego powtarzam jak mantrę już któryś raz:
5w30 do diesla, bo niższa temp pracy i ciaśniejsze pasowanie.
5w40 do benzyn, bo wyższa temperatura pracy i często jeszcze LPG czyli... jeszcze wyższa temp pracy.
Powyższe dotyczy Sorento I

Re: Jaki olej wybrać?

: czwartek, 14 września 2017, 19:21
autor: marcinur
piroman pisze:
ronin pisze:Wgłębiłem się w temat olejów i na lato zalałem Gulf 5W40. Silnik suchy.

Który Gulf konkretnie? Formula G?

Re: Jaki olej wybrać?

: środa, 21 marca 2018, 19:51
autor: krzysiek ardie
Ja bym wybrał niemiecki olej.
olej.jpg
olej.jpg (40.55 KiB) Przejrzano 4276 razy

Re: Jaki olej wybrać?

: piątek, 30 marca 2018, 21:50
autor: PiotrS
Co roku (mniej więcej co 10kkm) Motul 5W30, od czasu kiedy mam DPF w samochodach zawsze to samo i żadnych problemów

Re: Jaki olej wybrać?

: środa, 5 czerwca 2019, 21:02
autor: Whiteehead
Ja zmieniam olej co 7-8 tyś olej, wypada to około co pół roku. na zimę leje 0w40 na lato 5w40.

Zalewam Millers'a XF longlife Lub Texaco

Re: Jaki olej wybrać?

: wtorek, 11 maja 2021, 21:04
autor: Niedźwiedź 116
Witam, mam pytanie czy olej silnikowy GM dexos2, 5W30 z specyfikacja
ACEA C3
API SN/CF
GM-LL-A025
GM-LL-B-025
VW 502.00/505.00/505.01
MB 229.51
Będzie dobry do SORENTO z silnikiem 2.2 ?
W książce pisze że olej musi spełniać normę ACEA C3 lub C2
A ten spełnia wymagania, a pytam ponieważ używałem go w poprzednimi samochodzie marki Chevrolet i byłem z niego zadowolony.

Re: Jaki olej wybrać?

: czwartek, 13 maja 2021, 09:12
autor: hunter
Jest ok.

Re: Jaki olej wybrać?

: poniedziałek, 4 października 2021, 13:16
autor: tomeczeczek
Witam. Planuję zmienić olej w silniku na PMO. I teraz pytanie który wybrać? Czy 5W30 extreme czy może lepszy będzie 5W50 racing? Oczywiście mam na myśli 2.5 crdi. Cenowo porównywalnie. Do tej pory lałem Mobila 5W50 ale podobno przereklamowany i oszukany że na bazie mineralnego i że syntetyk tylko na etykiecie. Wcześniej zaaplikuje 2 płukanki TECa. Ponoć działa cuda. Zobaczymy

Re: Jaki olej wybrać?

: poniedziałek, 4 października 2021, 18:21
autor: Krzyżak
Szanowni koledzy. Kupujcie droższy lub tańszy ale 5W popularnie zwany syntetyk. Wymiana łatwa i szybka 8 litrów. 10 - max 15 tyś km.
Odradzam oszczędność pod tytułem 10 W/40
Z własnego doświadczenia. Obserwacji i rozmowy z sprzedającymi Sorento po awarii silnika w autach dostępnych na ogłoszeniach.
:ok:

Re: Jaki olej wybrać?

: wtorek, 12 października 2021, 21:29
autor: Student_x
Krzyżak pisze:Szanowni koledzy. Kupujcie droższy lub tańszy ale 5W popularnie zwany syntetyk. Wymiana łatwa i szybka 8 litrów. 10 - max 15 tyś km.
Odradzam oszczędność pod tytułem 10 W/40
Z własnego doświadczenia. Obserwacji i rozmowy z sprzedającymi Sorento po awarii silnika w autach dostępnych na ogłoszeniach.
:ok:

Odradzasz bo co? Bo ktoś Ci napierdzielił głupot?
Akurat moje stare sorento 2.5crdi od początku w daniu i do dzisiaj jest zalewane 10W40. Jeżeli ktoś się boi zimy i dużych mrozów powinien zalać 5W40 i który silnik by to nie był dizel czy benzyna. Ważne żeby spełniał normę API i ACEA a lepkość SAE dobieramy wg. Temperstur w jakich jezdzimy. Nie słuchajcie pitolenia o ciansych silnikach, bo tu nie ma ciasnych silników. Tutaj i. W wieku innych autach silniki są standardowe, luzy są standardowe opracowane już dawno tametu i są zależne od grubości wału. Materiały są standardowe i rozszerzalność materiałów również. To nie są zaawansowane silniki warte kilkaset tysięcy złotych które są ciasne.
Zaniżone normy SAE podawane przez ASO to baja, pkniewaz auto ma spełnia normy emisji spalin. Na olejch 10W40 i 5W40 będzie auto bardziej zabezpieczone, ale nie spełni warunków spalinowych i dupa, nie może wyjechać na ulicę.
Zabezpiecz eie silnika to olej o wyższych parametrach. Żaden silnik długo nie pożyje w Europie jeżdżąc na 0W20, 0W30,5W20 czy 5W30. Ponieważ w lecie są za wysokie temperatury. Taki przykład, proszę sobie sprawdzić jaki olej zaleca Valvoline dla 2.5crdi w Sorento! Bo tak niby podało ASO, a jaki olej jest też zalecany do Hyundai H1. 5W30 do 15W40 ale w Sorento nie znajdziecie tak wysokiej normy SAE. Dlaczego? A ni dla tego że auta dostawcze mają oleje które lepiej muszą zabezpieczać silnik bo wiadomo że te auta mają latać po 500tys.km minimum i nje mogą się spier... Bo to dla nivh jest raptem 5 lat pracy. Kto by kupił takie auto gdyby zdechł silnik wcześniej?
Będę pisał i powtarzał to zawsze. Norma SAE dla naszego klimat to 5W40 - 10W40 dla normalnych użytkowników. Jeżeli ktoś katuje benzyniaka i też na oleju jeździ ponad rok że załapuje zimę i lato, to 5W50 lub 10W50, ale jeżeli jeździ standardowo, to 5W40, 10W40 zachowując odpowiednie normy API i ACEA. I każdy silnik, czy to Kia, mercedes, renault, Ford będzie na tym jeździł i będzie miał się dobrze.
Ostatnio czytałem o sytuacji, gdzie ASO zaleca 0W20 ale ktoś podsłuchał rozmowę serwisanta z jakąś osoba. Gdzie serwisant kazał zlewać tą wodę i zalewać minimum 5W30. Ale chyba każdy zapomina czym jest norma SAE i jak się ją stosuje.

Re: Jaki olej wybrać?

: wtorek, 12 października 2021, 21:47
autor: Whiteehead
Nowym ceed'a już w książeczce 0w20 zalecany . Tragedia

Re: Jaki olej wybrać?

: wtorek, 12 października 2021, 21:49
autor: Marek
Student. Bardzo miły i sympatyczny sposób na zwrócenie uwagi jeżeli chodzi o rozbieżność zdań. Gratuluje, to ma być argument?

Re: Jaki olej wybrać?

: wtorek, 12 października 2021, 21:58
autor: Student_x
Marek pisze:Student. Bardzo miły i sympatyczny sposób na zwrócenie uwagi jeżeli chodzi o rozbieżność zdań. Gratuluje, to ma być argument?

Weź wyprostuj swoją wypowiedź bo nie wiem o co Ci chodzi. Cgyba wyjaśniłem jasno i wyraźnie wyjaśniłem jak się powinno dobierać olej do auta i nie patrzy się na to jakie SAE zaleca ASO tylko SAE dobiera się wg. Warunków, temperatury w jakich jeździmy, jak użytkujemy auto i dlaczego wyższe parametry SAE są lepsze niż niższe. Już nie raz się wypowiadałem że 5W40 ma mocniejszy film olejowy i jest lepszym olejem w naszych warunkach niż 5W30 i 5W50 będzie lepszy od 5W30 jeżeli ktoś katuje benzyniaka. A 10W40 wcale nie jest zły, chyba że wyskoczy -25st.C a auto stoi na dworze, to lepiej nie odpalać. Ale nawet jeżeli mamy auto w garażu w którym mamy -15 to wcale bym się nje zastanawiał i jeździł na 10W40. Z resztą ajak pisałem, moje od zawsze jeździ na 10W40 i przebieg już ponad 330tys.km nie jest my straszny i nic się nie dzieje.