Częstotliwość wymiany oleju

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
burzalka
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 74
Rejestracja: środa, 7 września 2016, 12:11
Skąd jesteś: Baranów
Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2016
Kolor: Metal Stream
Przebieg (km.): 0
Kontaktowanie:

Częstotliwość wymiany oleju

#1 Postautor: burzalka » czwartek, 8 września 2016, 10:08

Najprawdopodobniej jeszcze dzisiaj będę odbierał swoje Sorento z salonu i nie mogąc się doczekać, czytam co popadnie. Trafiłem na artykuł dotyczący oleju: http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/o ... -km/e6q0k1

No i teraz pytanie - jak to się ma do zalecanych przez KIA przeglądów co 30000 km. Pewnie kilka osób już przekroczyło magiczną liczbę km i teraz pytanie - czy robiliście przeglądy szybciej?
Zapewne wpływ na częstotliwość przeglądów będzie miał fakt że będę sporo jeździł po mieście, na krótkich odcinkach. Autostradę będę miał pewnie kilka razy w miesiącu. Może oprócz wymiany oleju, warto jeszcze na coś innego zwrócić uwagę - jakieś filtry itp.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Częstotliwość wymiany oleju

#2 Postautor: ronin » czwartek, 8 września 2016, 16:12

Zapytałem się o to kiedyś w serwisie Fiata jak zaprowadziłem służbowe auto bo oni do niektórych modeli też zalecają co 30tyś i dostałem taką odpowiedż.
"Panie wiesz Pan co jest w silniku który ma 90tyś i tylko trzy razy zmieniany olej? Szkoda gadać, oleju nie bierze ale zużycie jak po 200"
Oczywiście to mi powiedział mechanik rozglądając się czy go nikt nie słyszy, krawaciarz na salonie z uśmiechem zapewniał że nic się złego nie dzieje.
My teraz w służbowych Fiatach zmieniamy co 15.
Tak więc jak masz możliwość zmienić częściej to zmień, majątku to nie kosztuje. Na pewno gwarancji z tego powodu nie stracisz.

burzalka
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 74
Rejestracja: środa, 7 września 2016, 12:11
Skąd jesteś: Baranów
Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2016
Kolor: Metal Stream
Przebieg (km.): 0
Kontaktowanie:

Re: Częstotliwość wymiany oleju

#3 Postautor: burzalka » poniedziałek, 12 września 2016, 07:24

Możliwość zmiany oczywiście mam, a przy autku za prawie 200k, odżałuje te kilka stówek na częstszą wymianę oleju. Pozostaje jeszcze kwestia jaki olej wybrać - zalecany przez KIA Polska Lotos, czy też Shell o którym piszą w instrukcji obsługi.

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Częstotliwość wymiany oleju

#4 Postautor: miro » poniedziałek, 12 września 2016, 08:34

W nowym Ducato, pierwsza wymiana oleju jest przewidziana po około 42 000 km.... :hmm:

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Częstotliwość wymiany oleju

#5 Postautor: ronin » poniedziałek, 12 września 2016, 20:59

burzalka pisze:Możliwość zmiany oczywiście mam, a przy autku za prawie 200k, odżałuje te kilka stówek na częstszą wymianę oleju. Pozostaje jeszcze kwestia jaki olej wybrać - zalecany przez KIA Polska Lotos, czy też Shell o którym piszą w instrukcji obsługi.

Niech będzie i lotos byle częściej niż zalecają. Będzie zdrowiej niż drogi olej zmieniany co 30 tysi.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Częstotliwość wymiany oleju

#6 Postautor: ronin » poniedziałek, 12 września 2016, 21:26

Myślę że wiem skąd ta nowa moda ale nie chcę zostać siewcą teorii spiskowych.
Daje tylko do myślenia fakt że technologia produkcji olejów zrobiła zaledwie mały kroczek w przód i już przyszła nowa moda wymiany olejów co 30tyś.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Częstotliwość wymiany oleju

#7 Postautor: krzysiek ardie » wtorek, 13 września 2016, 06:50

Używam oleju SHELL HELIX ULTRA ECT C3 5W-30 full syntetyk, w specyfikacji produktu jest zapis o wymianie co 30 000 km w przypadku nowoczesnych silników. Tak więc nie wiem czemu zalecacie koledze wymianę co 15 000 km, moim zdaniem producent wie co robi zalecając wymianę co 30 000 km. Przecież silnik w Sorento III jest młodszy o 10 lat a w technologii 10 lat to kosmos.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Częstotliwość wymiany oleju

#8 Postautor: Bodzion » wtorek, 13 września 2016, 07:03

Też używam tego oleju.
I muszę Cię zmartwić - to nie jest tak do końca "pełen syntetyk".
Ma takie oznaczenie, to fakt ale to grupa 3 czyli modyfikowany olej mineralny, niestety.
Faktycznie niezły - ale ma oznaczenie "full syntetyk" nieco na wyrost.

Ciekawostka - na rynku niemieckim i japońskim musiałby być opisany jako "syntetic technology", ponieważ jedynie na tych 2 rynkach należy pisać prawdę o oleju, a nie to co zaleciła Unia Europejska - a ona ujednoliciła nazwę dla oleju grupy 3 i 4 do full syntetic.

Tak naprawdę prawdziwie syntetyczne oleje to grupa 4 ( PAO ).
Jaki wniosek z tego płynie ?
Ten Shell kosztuje ok 90 PLN za bańkę - to dobra cena.
Wymieniałbym go jednak częściej niż co 30 tyś, lub wlał olej "naprawdę" syntetyczny.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Częstotliwość wymiany oleju

#9 Postautor: krzysiek ardie » wtorek, 13 września 2016, 07:12

Bodzion toż ja co 15 000 km spuszczam go w "kanał" i leję nowy :) ja mam tylko polifta.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Częstotliwość wymiany oleju

#10 Postautor: Bodzion » wtorek, 13 września 2016, 07:56

Dotyczy to każdego silnika, szczególnie tych nowocześniejszych.
Albo olej w pełni syntetyczny czyli grupa 4 PAO, albo olej grupy 3 i wymiana co 15 tyś. - to recepta na zdrowie silnika.

Oczywiście nie dotyczy np. aut flotowych które robią np. 60 tyś rocznie - tam olej pracuje w dobrych dla niego warunkach ( małe obciążenia na trasie ) więc wytrzyma tyle ile zaleca producent, nawet gdy jest jedynie olejem grupy 3.

A tu wyjaśnienie o co chodzi z tymi grupami oleju:
http://www.venturo.com.pl/zrozumiec-roz ... -bazowych/

Awatar użytkownika
bogunow
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 545
Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
Skąd jesteś: Łomża
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Inny Samochód: MB W164 320 CDI
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Częstotliwość wymiany oleju

#11 Postautor: bogunow » wtorek, 13 września 2016, 09:42

Bodzion skąd mam wiedzieć z której grupy bazowej zrobiony jest dany olej ?
Na opakowaniu nic nie ma na te temat.
W karcie produktu też nic nie mogę znaleźć.
Obrazek

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Częstotliwość wymiany oleju

#12 Postautor: Bodzion » wtorek, 13 września 2016, 10:03

Właśnie na tym to polega abyś nie wiedział co kupujesz.

95% oleju na rynku opisanego jako "syntetyczny" to oleje hydrokrakowane z grupy 3.
Niewiele jest faktycznie syntetycznych, czyli produkowanych z gazu ziemnego.
Sytuacja się poprawia w miarę rozwoju technologii ale wciąż jest nie najlepiej pod tym względem.

Kopiuję z zaprzyjaźnionego Forum Hyundai Coupe:

5W40
• Amsoil European Car Formula Full-SAPS 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 83,3cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - 8,7%; HTHS - 3,7)
• POWER Fuchs Titan Race Pro S 5W40
(olej syntetyczny (EST+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 92,4 cSt; indeks lepkości 184; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN - 10,5; Noack - 6,6%; HTHS - 4,2)
• ECONOMY Gulf Tec Plus 5W40
(olej półsyntetyczny (PAO+MIN), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,0 cSt; indeks lepkości 162; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 9,8; Noack - 6,9%; HTHS - 4,2)
• Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 86,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,2; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• Millers CFS (NT) 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 81,7cSt; indeks lepkości 177; temperatura płynięcia -??°C; Liczba zasadowa TBN - 10,0; Noack - ?,?%; HTHS - 4,1)
• Mobil 1 Delvac ESP 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 98,0cSt; indeks lepkości 156; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - ?,?%; HTHS - 3,8)
• Motul 300V 5W40
(olej półsyntetyczny (EST+GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,8 cSt; indeks lepkości 176; temperatura płynięcia -36°C; Liczba zasadowa TBN - 10,9; Noack - 7,4%; HTHS - 4,5)
• Pennzoil Ultra Euro 5W40
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 87,0 cSt; indeks lepkości 173; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,4; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• Penrite HPR 5 5W40
(olej syntetyczny (HC+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 95,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,6; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• POWER RedLine Euro Series 5W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 94,0 cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 12,7; Noack - 6,0%; HTHS - 4,6)
• Royal Purple 5W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,7cSt; indeks lepkości 179; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 11,0; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• ECONOMY Shell Helix Ultra 5W40
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,1cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,7; Noack - 6,8%; HTHS - 3,7)
• ECONOMY Specol Spec Gold 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,1cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -44°C; Liczba zasadowa TBN - 10,4; Noack - 8,0%; HTHS - 3,6)
• Xado Atomic Infinity 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 88,0 cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - 7,6%; HTHS - 3,8)

0W40
• POWER Amsoil Signature Series 0W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 85,7cSt; indeks lepkości 181; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN - 12,6; Noack - 8,1%; HTHS - 3,9)
• BP Visco 7000 0W40
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 74,0cSt; indeks lepkości 177; temperatura płynięcia -57°C; Liczba zasadowa TBN - 10,3; Noack - 9,8%; HTHS - ?,?)
• Casrtol EDGE Sport 0W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 76,0cSt; indeks lepkości 171; temperatura płynięcia -60°C; Liczba zasadowa TBN - 11,5; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• Elf Synthese 0W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,0cSt; indeks lepkości 184; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN - 8,7; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• Liqui Moly Synthoil Energy 0W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,0cSt; indeks lepkości 181; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 12,0; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• Millers CFS NT 0W30
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 11,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 62,2cSt; indeks lepkości 173; temperatura płynięcia -51??°C; Liczba zasadowa TBN - ??,?; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• Mobil1 New Life 0W40
(olej syntetyczny (PAO+GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 75,0cSt; indeks lepkości 185; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 11,8; Noack - 8,2%; HTHS - 3,8)
• Penrite HPR 0 0W30
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 11,4cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 64,0cSt; indeks lepkości 174; temperatura płynięcia -46°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• POWER Penrite 10 TENTHS PREMIUM 0 0W50
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 18,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 108,0cSt; indeks lepkości 194; temperatura płynięcia -61°C; Liczba zasadowa TBN - 9,5; Noack - 5,1%; HTHS - 4,5)
• Ravenol 0W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 83,7cSt; indeks lepkości 173; temperatura płynięcia -46°C; Liczba zasadowa TBN - 10,5; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• RedLine 0W30
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 10,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 57,0cSt; indeks lepkości 183; temperatura płynięcia -60°C; Liczba zasadowa TBN - 11,5; Noack - 6,0%; HTHS - 3,2)
• POWER RedLine 0W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,4cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 86,0cSt; indeks lepkości 190; temperatura płynięcia -60°C; Liczba zasadowa TBN - 12,5; Noack - 6,0%; HTHS - 4,0)
• Royal Purple 0W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,9cSt; indeks lepkości 182; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 11,0; Noack - 6,5%; HTHS - ?,?)
• Xado Atomic Arctic 0W40
(olej półsyntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 87,8 cSt; indeks lepkości 172; temperatura płynięcia -54°C; Liczba zasadowa TBN - 9,7; Noack - 9,2%; HTHS - 3,8)

5W50
• POWER Agip/Eni Motorsports 5W50
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 19,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 100,0cSt; indeks lepkości 210; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 12,5; Noack - 7,5%; HTHS - 4,6)
• Mobil1 SuperSyn 5W50
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 17,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 108,0cSt; indeks lepkości 180; temperatura płynięcia -40°C; Liczba zasadowa TBN - 11,8; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• POWER Penrite 10 TENTHS PREMIUM 5 5W60
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 23,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 146,0cSt; indeks lepkości 195; temperatura płynięcia -55°C; Liczba zasadowa TBN - 9,5; Noack - 5,4%; HTHS - 4,5)
• POWER RedLine 5W50
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 20,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 128,0 cSt; indeks lepkości 185; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,7; Noack - 5,0%; HTHS - 5,9)

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Częstotliwość wymiany oleju

#13 Postautor: ronin » wtorek, 13 września 2016, 19:36

krzysiek ardie pisze: Tak więc nie wiem czemu zalecacie koledze wymianę co 15 000 km, moim zdaniem producent wie co robi zalecając wymianę co 30 000 km..

Niech każdy robi jak chce ja tam słyszałem to samo od kilku mechaników w serwisach. Co 30 tyś... spoko. Tylko to nie olej stał się nagle lepszy czy silniki cudownie INNE bo oprócz nowoczesnych układów wtryskowych niewiele się tam w istocie zmieniło a już na pewno nie materiały.
Jest to między innymi presja firm flotowych które już dawno miały wynegocjowane wymiany oleju +10tyś w porównaniu z tym co serwis zalecał (póki nowe i tak się nic nie dzieje a potem niech idzie do ludzi). Problem się pojawiał kiedy takie auto poflotowe trzeba było spylić do ludzi a tam taka niespodzianka w książce serwisowej wiec trzeba było coś z tym zrobić.
I to jest nie informacja wyssana z palca tylko jako długoletni użytkownik aut flotowych których parę zajechałem znam sytuację z własnego doświadczenia. Tak oto pierwsza panda w poprzedniej firmie i z firmy flotowej X miała wymiany co 20tyś natomiast kolejna z firmy flotowej Y (z identycznym silnikiem) już co 30tyś......
tak czy inaczej niech każdy robi jak woli. Ja wiem jedno jak bym miał brykę prawie za stówę to bym na wymianach oleju nie oszczędzał.

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Częstotliwość wymiany oleju

#14 Postautor: ntgale » środa, 14 września 2016, 09:12

W Hondzie Accord miałem w teorii wymiany oleju co 20 tyś. km. Auto miało jednak jakiś system/wskaźnik informujący o tym, że należy zmienić olej. I ta niewysilona jednostka (2,0 156KM, benzyna) domagała się wymiany oleju co 11-14 tyś. km. Tak wskazywał komputer. Jakie miał powody/podstawy - nie wiem. Przebiegi pomiędzy wymianami były różne.
Po Hondzie kupiłem Citroena i tam dla 2,0 hdi 163KM (diesel) zalecano wymianę oleju co 30 tyś. km (a silnik bardziej wysilony niż Hondy). Ja wymieniałem olej co 15 tyś. km, ale przeglądy co 30 tyś. km.

marcin79
jestem
jestem
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek, 22 sierpnia 2016, 16:20
Skąd jesteś: Centrum
Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Rok: 2015
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Częstotliwość wymiany oleju

#15 Postautor: marcin79 » środa, 14 września 2016, 14:25

Teorie spiskowe :) typu mechanik mówił jak nikt nie patrzył :roftl: jest co 30 to wymieniam co 30 jest co 20 wymieniam co 20. Różnica 10 tyś jest żadna, mogę taki przebieg zrobić w kilka dni :kwink: . Ja w 13 miesięcy zrobiłem 30 tyś i w piątek jadę na przegląd.

Kiedyś tatko :beer: miał nową Vectrę ( tą ostatnią ) wymiana oleju była co 50 tyś. Przebieg nawinięty na koła ponad 200 tyś i żadnego problemu z silnikiem nie było. Znajomy ma Bmw 4 i po przebiegu 60 tyś silnik mu " eksplodował " za pewne gdyby wymieniałby olej co 5 tyś uniknął by kosztownej naprawy :beer:

Z innej beczki podobno zęby trzeba szczotkować po każdym posiłku ale niektórzy dentyści mówią, że za częste mycie zębów powoduje ścieranie szkliwa i sugerują tylko płukanie jamy ustnej. :happy2:

Forumowa moda na wymianę oleju co kilka tyś km to tak jak kiedyś ludki pompowały koła azotem :roftl:


Wróć do „Pytania i odpowiedzi Sorento III”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości