Cześć
Z racji, ze Sorento III jest oferowane w Polsce tylko w dieslu mam pytanie jak wygląda z użytkowaniem w mieście? Ja będę jeździł na trasie sporadycznie, a codziennie to będzie ok. 20-25 km w ruchu miejskim. Może nie jeżdżę jak dziadek i lubię sobie trochę pocisnąć, ale nie wiem czego oczekuje użyty w Sorento III filtr DPF.
Czytałem dużo papki marketingowej a także w salonie kolesie zachwalają jak to nie mam problemu bo to rozwiązanie jest lepsze od innego. Chciałbym coś usłyszeć z pierwszej ręki.
Pozdrawiam,
Marek
Filtr cząstek stałych
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: środa, 24 sierpnia 2016, 12:39
- Skąd jesteś: Poznań
- Rok: W PLANACH
- Inny Samochód: Xara Picasso
- Kontaktowanie:
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Filtr cząstek stałych
Nie wiem czy to z pierwszej ręki bo nie użytkuję Sorento z DPF ale diesle w mieście tak i to od dawna. Problem był raz i to po 2 latach bez żadnej trasy, przepalenie w trasie rozwiązało problem.
Typowo miejskie użytkowanie, dla diesla nie specjalnie zdrowo ale jak go przegonisz co jakiś czas w trasę nie powinno być problemu. Znam ludzi użytkujących tak diesla miedzy innymi ja służbowo i nie ma problemu o ile dasz mu czasami pooddychać pełną piersią w trasie.
Zresztą nawet wtedy kiedy DPF już sygnalizuje kłopoty nie zawsze to musi oznaczać serwisu, często pomaga właśnie trasa.
Typowo miejskie użytkowanie, dla diesla nie specjalnie zdrowo ale jak go przegonisz co jakiś czas w trasę nie powinno być problemu. Znam ludzi użytkujących tak diesla miedzy innymi ja służbowo i nie ma problemu o ile dasz mu czasami pooddychać pełną piersią w trasie.
Zresztą nawet wtedy kiedy DPF już sygnalizuje kłopoty nie zawsze to musi oznaczać serwisu, często pomaga właśnie trasa.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Filtr cząstek stałych
W Sorento III jest DPF o takim samym działaniu jak w Sorento II. W moim samochodzie nie ma problemu z DPF. Wiem ,że zdarzają się przypadki wypalania serwisowego w autach ,które jeżdżą na prawdę na krótkich trasach , ale zanim do tego dojdzie to sterownik inicjuje wypalanie filtra kilkakrotnie i o niepowodzeniu informuje poprzez zapalenia kontrolki. Wystarczy wtedy zrobić przebieżkę na tzw. trasie, silnika nie trzeba specjalnie kręcić na wysokie obroty, ani auto nie musi rozwijać zawrotnych prędkości.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- jestem
- Posty: 18
- Rejestracja: poniedziałek, 22 sierpnia 2016, 16:20
- Skąd jesteś: Centrum
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Rok: 2015
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Filtr cząstek stałych
Mialem magentisa od nowosci. Zrobilem nim 120 tys km przez 5 lat. 70 procent miasto. Dopiero po 3 latach uzytkowania dowiedzialem sie w aso ze mam dpfa. Jak zapobiegawczo wypalali go . dpf w kia jest bezobslugowy. Sam ci sie przepala i nawet niekoniecznie w trasie.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Filtr cząstek stałych
Procedura wypalania eksploatacyjnego wypalania DPF.
- Załączniki
-
- DPF.jpg (74.74 KiB) Przejrzano 2551 razy
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- tomasB
- możesz mi ufać
- Posty: 1030
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
- Skąd jesteś: niedary
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 300
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Filtr cząstek stałych
U mnie nie ma DPF-u, ale z tego co kojarzę Murzyn zajmuje się dopalaniem DPF-ów
Re: Filtr cząstek stałych
Miałem w Sportage III prawie ten sam silnik (2.0 184KM) z DPF. Zrobiłem 100tyś. KM i żadnych problemów nie było. Można było zauważyć proces wypalania po zwiększonym chwilowym zużyciu paliwa, minimalnie innym (ale zauważalnym) odgłosie pracy silnika i na postoju charakterystycznym zapachu. Działo się to mniej więcej raz na ok 500-600km.
-
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: środa, 24 sierpnia 2016, 12:39
- Skąd jesteś: Poznań
- Rok: W PLANACH
- Inny Samochód: Xara Picasso
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości