Filtr cząstek stałych

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
saram
jestem
jestem
Posty: 5
Rejestracja: środa, 24 sierpnia 2016, 12:39
Skąd jesteś: Poznań
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: Xara Picasso
Kontaktowanie:

Filtr cząstek stałych

#1 Postautor: saram » czwartek, 1 września 2016, 11:17

Cześć

Z racji, ze Sorento III jest oferowane w Polsce tylko w dieslu mam pytanie jak wygląda z użytkowaniem w mieście? Ja będę jeździł na trasie sporadycznie, a codziennie to będzie ok. 20-25 km w ruchu miejskim. Może nie jeżdżę jak dziadek i lubię sobie trochę pocisnąć, ale nie wiem czego oczekuje użyty w Sorento III filtr DPF.
Czytałem dużo papki marketingowej a także w salonie kolesie zachwalają jak to nie mam problemu bo to rozwiązanie jest lepsze od innego. Chciałbym coś usłyszeć z pierwszej ręki.

Pozdrawiam,
Marek

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Filtr cząstek stałych

#2 Postautor: ronin » czwartek, 1 września 2016, 11:31

Nie wiem czy to z pierwszej ręki bo nie użytkuję Sorento z DPF ale diesle w mieście tak i to od dawna. Problem był raz i to po 2 latach bez żadnej trasy, przepalenie w trasie rozwiązało problem.
Typowo miejskie użytkowanie, dla diesla nie specjalnie zdrowo ale jak go przegonisz co jakiś czas w trasę nie powinno być problemu. Znam ludzi użytkujących tak diesla miedzy innymi ja służbowo i nie ma problemu o ile dasz mu czasami pooddychać pełną piersią w trasie.
Zresztą nawet wtedy kiedy DPF już sygnalizuje kłopoty nie zawsze to musi oznaczać serwisu, często pomaga właśnie trasa.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Filtr cząstek stałych

#3 Postautor: hunter » czwartek, 1 września 2016, 13:30

W Sorento III jest DPF o takim samym działaniu jak w Sorento II. W moim samochodzie nie ma problemu z DPF. Wiem ,że zdarzają się przypadki wypalania serwisowego w autach ,które jeżdżą na prawdę na krótkich trasach , ale zanim do tego dojdzie to sterownik inicjuje wypalanie filtra kilkakrotnie i o niepowodzeniu informuje poprzez zapalenia kontrolki. Wystarczy wtedy zrobić przebieżkę na tzw. trasie, silnika nie trzeba specjalnie kręcić na wysokie obroty, ani auto nie musi rozwijać zawrotnych prędkości.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

marcin79
jestem
jestem
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek, 22 sierpnia 2016, 16:20
Skąd jesteś: Centrum
Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Rok: 2015
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Filtr cząstek stałych

#4 Postautor: marcin79 » czwartek, 1 września 2016, 17:16

Mialem magentisa od nowosci. Zrobilem nim 120 tys km przez 5 lat. 70 procent miasto. Dopiero po 3 latach uzytkowania dowiedzialem sie w aso ze mam dpfa. Jak zapobiegawczo wypalali go . dpf w kia jest bezobslugowy. Sam ci sie przepala i nawet niekoniecznie w trasie.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Filtr cząstek stałych

#5 Postautor: hunter » czwartek, 1 września 2016, 18:43

Procedura wypalania eksploatacyjnego wypalania DPF.
Załączniki
DPF.jpg
DPF.jpg (74.74 KiB) Przejrzano 2551 razy
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
tomasB
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1030
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
Skąd jesteś: niedary
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 300
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Filtr cząstek stałych

#6 Postautor: tomasB » czwartek, 1 września 2016, 20:25

U mnie nie ma DPF-u, ale z tego co kojarzę Murzyn zajmuje się dopalaniem DPF-ów :kwink:

Giza

Re: Filtr cząstek stałych

#7 Postautor: Giza » czwartek, 1 września 2016, 20:34

Miałem w Sportage III prawie ten sam silnik (2.0 184KM) z DPF. Zrobiłem 100tyś. KM i żadnych problemów nie było. Można było zauważyć proces wypalania po zwiększonym chwilowym zużyciu paliwa, minimalnie innym (ale zauważalnym) odgłosie pracy silnika i na postoju charakterystycznym zapachu. Działo się to mniej więcej raz na ok 500-600km.

saram
jestem
jestem
Posty: 5
Rejestracja: środa, 24 sierpnia 2016, 12:39
Skąd jesteś: Poznań
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: Xara Picasso
Kontaktowanie:

Re: Filtr cząstek stałych

#8 Postautor: saram » sobota, 3 września 2016, 23:13

Dzięki. Uspokoiliście mnie :)
Pozdrawiam


Wróć do „Pytania i odpowiedzi Sorento III”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości