Niestety ale nie chodzi tu tylko o powypadkową naprawę pojazdu. Problemem jest to, że to producent zaświadcza, że dana część jest takiej i takiej jakości. Problemem jest brak możliwości weryfikacji homologacji produktów które trafiają ostatecznie na rynek. Dokumenty homologacyjne są uzyskiwane w państwach UE na podstawie wyników badań przedstawionych przez producenta części. Skoro wiadomo jakie muszą spełniać wymagania to wpisuje się odpowiednie wyniki. Następnie fabryka robi następne lampy, które już nie mogą być ponownie badane i wprowadza je na rynek. Problem jest taki, że te następne lampy ( części ) już nie spełniają warunków homologacji. Obecnie zaś brak jest możliwości prawnych aby kontrolować produkty trafiające do Polski i eliminację tych które nie spełniają norm.
Instytut Transportu Samochodowego w badaniach doktora Dariusza Rudnika opisał całokształt niedociągnięć części zamiennych innych niż oryginalne do pojazdów samochodowych. Brak tam lamp lecz po lekturze raczej nie zakupicie już części zamiennych porównywalnej jakości czy też jakości Q.
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj5poiFmo_XAhUHL1AKHVKNB2IQFgg6MAQ&url=http%3A%2F%2Fyadda.icm.edu.pl%2Fyadda%2Felement%2Fbwmeta1.element.baztech-a88c6369-3d2f-48b7-8d81-d07cc1607c54%2Fc%2Frudnik_jakosc_1_2015.pdf&usg=AOvVaw0vOgGSni0mu5qjmBHvc-DIITS wie, że części sprzedawane na rynku są wątpliwej jakości lecz nic z tym nie robi.
Volkswagen zrobił porównanie części zamiennych i jak wynika z jego rezultatów części oznaczone O i Q - wzmocnienie czołowe w Golfie VI są wykonane w innej technologi i z innych materiałów choć zgodnie z rozporządzeniami maja się różnić jedynie brakiem logotypu. Porównanie lamp TYC ( Polcar je sprzedaje ) wskazuje, że lampy porównywalnej jakości z certyfikatami świecą wyżej, na mniejszą odległość i są inaczej zbudowane niż oryginały.
http://docplayer.pl/4867719-Oryginalne-czesci-volkswagen-porownanie-wybranych-czesci-zamiennych-golf-vi.htmlNajdalej posunął się FORD który zlecił badania niezależnemu instytutowi MIRA. Z badań wynikało, że żaden zamiennik oraz część Q dostępna na rynku ( do każdego typu części dobrano ok. 10 np. producentów błotników, lamp itp. ) nie spełnia wymogów producenta części O, czyli Forda. Tych wyników chyba nie ma już w necie ale mam je na dysku. Problemem jest to, że są w języku angielskim. Dokumenty liczą ok. 700 stron badań, wykresów i opisów.
Problemem nie są jedynie części użyte do naprawy powypadkowej lecz brak kontroli i nadzoru państwa na jakością części wprowadzanych do obrotu.