Interfejs diagnostyczny iCar3 firmy Vgate SDPROG - test programu.
: czwartek, 22 października 2015, 13:24
Interfejs diagnostyczny to uniwersalne narządzie do diagnostyki samochodów osobowych , dostawczych terenowych dla profesjonalistów oraz wszystkich kierowców. Interfejs jest bezobsługowy i działa automatycznie . Wystarczy wetknąć go w gniazdo OBDII , które znajduje się pod kierownicą.
Dzięki takiemu urządzeniu możemy sprawdzić jakie błędy sygnalizuje nam samochód , zobaczyć jaką temperaturę ma silnik , jakie obroty mamy na którym biegu itp.
Do testów wybrałem najnowszą wersję interfejsu iCar3 firmy Vgate wraz z programem SDPROG, który jest reklamowany jako najlepszy polski program do obsługi interfejsów OBDII.
Program działa w systemach Windows , czyli na laptopach, oraz Android ( na smartfonach. )
Wersja którą testuję V3 różni się od innych tym , że może być cały czas wetknięta w gniazdo diagnostyczne i tam pozostać na zawsze. Uruchamia się automatycznie po włączeniu programu, nie trzeba nic naciskać ani go wyciągać.
Reklama reklamą ale czas sprawdzić, czy urządzenie oraz program nadaje się do naszych kijanek i czy warto.
Dwa dni testów przyniosły już pierwsze rezultaty.
Urządzenie:
Urządzenie sprawdza się bardzo dobrze.
Bezproblemowo łączy się z telefonem i z laptopem i nie przerywa połączenia.
Na początek zainstalowałem kilka programów do diagnostyki na telefonie:
oraz jeden na laptopie: ScanMaster ELM
Każdy z programów podawał mniej więcej te same dane:
W SDPROG dodatkowo można było dowiedzieć się o pozycji przepustnicy w procentach ( w przypadku Sorento jak mocno naciskamy pedał gazu)
oraz:
OBD Car Doctor Free okazał się niekwestionowanym liderem.
Oprócz wszystkich parametrów jakie pokazywały pozostałe programy pokazywał jeszcze kilka innych bardzo ciekawych, między innymi napięcie akumulatora oraz ...co Was na pewno zaciekawi - zużycie paliwa na postoju .
Dwa programy w ogóle nie chciały się podłączyć .
Na stronie producenta SDPROG była najnowsza wersja oprogramowania - beta .
Po zainstalowaniu program twierdził , że :
Dzisiaj czeka mnie powtórna instalacja zwykłej wersji .
Niestety kodów błędów nie mogłem sprawdzić a to jest właśnie podobno potęga programu SDPROG
Konkurentem dla SDPROG w tym przypadku jest AutoDiagnoza (OBD2 ELM327) ale niestety nie miałem go, żeby sprawdzić jego działanie w Sorento .
Dzięki takiemu urządzeniu możemy sprawdzić jakie błędy sygnalizuje nam samochód , zobaczyć jaką temperaturę ma silnik , jakie obroty mamy na którym biegu itp.
Do testów wybrałem najnowszą wersję interfejsu iCar3 firmy Vgate wraz z programem SDPROG, który jest reklamowany jako najlepszy polski program do obsługi interfejsów OBDII.
Program działa w systemach Windows , czyli na laptopach, oraz Android ( na smartfonach. )
Wersja którą testuję V3 różni się od innych tym , że może być cały czas wetknięta w gniazdo diagnostyczne i tam pozostać na zawsze. Uruchamia się automatycznie po włączeniu programu, nie trzeba nic naciskać ani go wyciągać.
Reklama reklamą ale czas sprawdzić, czy urządzenie oraz program nadaje się do naszych kijanek i czy warto.
Dwa dni testów przyniosły już pierwsze rezultaty.
Urządzenie:
Urządzenie sprawdza się bardzo dobrze.
Bezproblemowo łączy się z telefonem i z laptopem i nie przerywa połączenia.
Na początek zainstalowałem kilka programów do diagnostyki na telefonie:
oraz jeden na laptopie: ScanMaster ELM
Każdy z programów podawał mniej więcej te same dane:
W SDPROG dodatkowo można było dowiedzieć się o pozycji przepustnicy w procentach ( w przypadku Sorento jak mocno naciskamy pedał gazu)
oraz:
OBD Car Doctor Free okazał się niekwestionowanym liderem.
Oprócz wszystkich parametrów jakie pokazywały pozostałe programy pokazywał jeszcze kilka innych bardzo ciekawych, między innymi napięcie akumulatora oraz ...co Was na pewno zaciekawi - zużycie paliwa na postoju .
Dwa programy w ogóle nie chciały się podłączyć .
Na stronie producenta SDPROG była najnowsza wersja oprogramowania - beta .
Po zainstalowaniu program twierdził , że :
Dzisiaj czeka mnie powtórna instalacja zwykłej wersji .
Niestety kodów błędów nie mogłem sprawdzić a to jest właśnie podobno potęga programu SDPROG
Konkurentem dla SDPROG w tym przypadku jest AutoDiagnoza (OBD2 ELM327) ale niestety nie miałem go, żeby sprawdzić jego działanie w Sorento .