Interfejs diagnostyczny iCar3 firmy Vgate SDPROG - test programu.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Interfejs diagnostyczny iCar3 firmy Vgate SDPROG - test programu.

#1 Postautor: Andrzej » czwartek, 22 października 2015, 13:24

Interfejs diagnostyczny to uniwersalne narządzie do diagnostyki samochodów osobowych , dostawczych terenowych dla profesjonalistów oraz wszystkich kierowców. Interfejs jest bezobsługowy i działa automatycznie . Wystarczy wetknąć go w gniazdo OBDII , które znajduje się pod kierownicą.
Dzięki takiemu urządzeniu możemy sprawdzić jakie błędy sygnalizuje nam samochód , zobaczyć jaką temperaturę ma silnik , jakie obroty mamy na którym biegu itp.
Do testów wybrałem najnowszą wersję interfejsu iCar3 firmy Vgate wraz z programem SDPROG, który jest reklamowany jako najlepszy polski program do obsługi interfejsów OBDII.
Program działa w systemach Windows , czyli na laptopach, oraz Android ( na smartfonach. )

Obrazek

Obrazek


Wersja którą testuję V3 różni się od innych tym , że może być cały czas wetknięta w gniazdo diagnostyczne i tam pozostać na zawsze. Uruchamia się automatycznie po włączeniu programu, nie trzeba nic naciskać ani go wyciągać.

Obrazek

Reklama reklamą ale czas sprawdzić, czy urządzenie oraz program nadaje się do naszych kijanek i czy warto.

Dwa dni testów przyniosły już pierwsze rezultaty.

Urządzenie:

Obrazek

Urządzenie sprawdza się bardzo dobrze.
Bezproblemowo łączy się z telefonem i z laptopem i nie przerywa połączenia.
Na początek zainstalowałem kilka programów do diagnostyki na telefonie:

Obrazek

oraz jeden na laptopie: ScanMaster ELM

Każdy z programów podawał mniej więcej te same dane:

Obrazek

W SDPROG dodatkowo można było dowiedzieć się o pozycji przepustnicy w procentach ( w przypadku Sorento jak mocno naciskamy pedał gazu)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

oraz:

Obrazek

OBD Car Doctor Free okazał się niekwestionowanym liderem.

Oprócz wszystkich parametrów jakie pokazywały pozostałe programy pokazywał jeszcze kilka innych bardzo ciekawych, między innymi napięcie akumulatora oraz ...co Was na pewno zaciekawi - zużycie paliwa na postoju .

Dwa programy w ogóle nie chciały się podłączyć .

Na stronie producenta SDPROG była najnowsza wersja oprogramowania - beta .
Po zainstalowaniu program twierdził , że :

Obrazek

Dzisiaj czeka mnie powtórna instalacja zwykłej wersji .

Niestety kodów błędów nie mogłem sprawdzić a to jest właśnie podobno potęga programu SDPROG
Konkurentem dla SDPROG w tym przypadku jest AutoDiagnoza (OBD2 ELM327) ale niestety nie miałem go, żeby sprawdzić jego działanie w Sorento .
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Interfejs diagnostyczny ELM 327 bluetooth + test programów.

#2 Postautor: Andrzej » niedziela, 16 października 2016, 21:28

Dawno nie włączałem aplikacji , więc skoro temat powrócił postanowiłem sprawdzić co tam słychać w SDprog

Okazało się , że jest już wersja 2.0.9.5 z dnia 07.10.2016
Po wgraniu i uruchomieniu nie zauważyłem żadnych zmian .
Nie wykrywa numeru VIN , pewnie w ogóle go nie ma zakodowanego w Sorento I .
Przejechany dystans od momentu uaktywnienia kontrolki MIL - tu też nic się nie zmieniło .
Żadnych błędów nie zarejestrowano.

Minął rok od ostatnich testów oprogramowania do diagnostyki , więc warto sprawdzić co się zmieniło przez ten czas .
Niebawem testy alternatywnych programów.
Załączniki
Screenshot_2016-10-16-21-02-59-horz2.jpg
Screenshot_2016-10-16-21-02-59-horz2.jpg (68.76 KiB) Przejrzano 3773 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
kioterapia
To ja
To ja
Posty: 375
Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
Skąd jesteś: wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny metalic
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Interfejs diagnostyczny ELM 327 bluetooth + test programów.

#3 Postautor: kioterapia » poniedziałek, 17 października 2016, 23:50

czy torque PRO jest lepszy od SD i czym się róznią?

Kayne
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 590
Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 205555
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Interfejs diagnostyczny ELM 327 bluetooth + test programów.

#4 Postautor: Kayne » wtorek, 18 października 2016, 11:34

Ja obecnie (od kiedy mam radio z androidem w samochodzie) korzystam z DashCommand (płatna, chyba koło 10 dolców/euro, ale jest kilkudniowa wersja próbna, więc warto przetestować). Polecam, ma dużo danych i przede wszystkim, aktualne/średnie spalanie (i kilka dodatkowych statystyk z tym związanych) czego nie mam jak inaczej sprawdzić w przed lifcie :)

Link do Google Play: https://play.google.com/store/apps/deta ... mand&hl=pl

Na iOS działał mi tylko poprawnie powyższy program SDprog, ale ilość sczytywanych danych nie powala. No ale ja mam przed lifta :)

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Interfejs diagnostyczny ELM 327 bluetooth + test programów.

#5 Postautor: Admin » wtorek, 18 października 2016, 12:14

Torque PRO jest wszechstronnym kombajnem

Obrazek


Mamy tam wszystko czego można tylko sobie zamarzyć .
Niestety ilość czujników w Kia Sorento jest znikoma i po prostu program nie ma z czego brać danych, więc nie dziwmy się , że co chwila wyskakuje nam taki ekran:

Obrazek

Te kilka podstawowych czujników obsłuży każdy program diagnostyczny

Obrazek

Jedną z ciekawszych funkcji Torque Pro jest to , że program , gdy nie ma z czego korzysta z ...czujników w telefonie :kwink:
Im mamy nowocześniejszy telefon tym więcej danych uzyskamy.

Obrazek

między innymi przechyłomierz w którym pokazuje wielkość przechyłu poprzecznego i podłużnego czy kompas.

Przez wszystkie swoje funkcje program jest na tyle skomplikowany , że przed użyciem trzeba poświęcić trochę czasu na ustawienie widoku ekranu i przebrnąć przez multum możliwych konfiguracji.
Jeśli natomiast komuś przypadnie do gustu i poćwiczy trochę będzie miał setki potrzebnych czy nie potrzebnych informacji na zawołanie.



.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
wojtas090984
moje konto
moje konto
Posty: 214
Wiek: 39
Rejestracja: poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 09:41
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Interfejs diagnostyczny ELM 327 bluetooth + test programów.

#6 Postautor: wojtas090984 » piątek, 30 czerwca 2017, 14:57

Wpiąłem właśnie icar3 Vgate OBDII i nie pokazuje mi nic poza napięciem akumulatora :/ nawet tak podstawowych rzeczy jak obroty... WHY? za;leżało mi na podglądnięciu spalania a tu lipa, ktoś wie jak to zrobić żeby odczytać spalanie?

EDIT; niestety błędów też nie zczytuje :(
"Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny."

Awatar użytkownika
piroman
moje konto
moje konto
Posty: 164
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 26 marca 2017, 23:45
Skąd jesteś: Poznań
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 160000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Interfejs diagnostyczny ELM 327 bluetooth + test programów.

#7 Postautor: piroman » sobota, 1 lipca 2017, 11:35

Jaką apke używasz? Może nie łączy poprawnie z vgatem?

Awatar użytkownika
wojtas090984
moje konto
moje konto
Posty: 214
Wiek: 39
Rejestracja: poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 09:41
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Interfejs diagnostyczny ELM 327 bluetooth + test programów.

#8 Postautor: wojtas090984 » sobota, 1 lipca 2017, 16:44

OBD Traial, TOURQE, i Piston. Sparowane poprawnie, tylko Piston pokazuje stan napięcia akumulatora, w każdych innych "No data" mimo iz pokazuje że połączone.
"Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny."

Awatar użytkownika
piroman
moje konto
moje konto
Posty: 164
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 26 marca 2017, 23:45
Skąd jesteś: Poznań
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 160000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Interfejs diagnostyczny ELM 327 bluetooth + test programów.

#9 Postautor: piroman » sobota, 1 lipca 2017, 16:52

Szukaj. Mamy te same auta w tym samym roczniku a u mnie działa...

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Interfejs diagnostyczny iCar3 firmy Vgate SDPROG - test programu.

#10 Postautor: Andrzej » piątek, 25 maja 2018, 15:30

Sprawdziłem dzisiaj wersję na stronie SDPROG i okazało się , że cały czas używam tej z 2016 roku.
Najnowsza ma numer 2.1.0.1 i jest z 02.03.2018 r.
Postanowiłem sprawdzić co jest nowego i oprócz tego , ze błyskawicznie się połaczyła to chyba nic się nie zmieniło .
Interface i ikonki te same .
Numeru VIN jak nie wykrywało tak nie wykrywa. ( kiedyś, na sprawdzonych 20 Sorento I tylko w aucie rkarabuna wyświetlił pełny VIN.)
Parametry jak zwykle, błędów brak, nie było co kasować :kwink:

sdprog1.jpg
sdprog1.jpg (134.58 KiB) Przejrzano 2274 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
robertio
jestem
jestem
Posty: 5
Rejestracja: wtorek, 11 grudnia 2018, 14:48
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 173000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Interfejs diagnostyczny iCar3 firmy Vgate SDPROG - test programu.

#11 Postautor: robertio » piątek, 11 stycznia 2019, 11:33

Witam,
chciałbym kontynuować/odświeżyć wątek - być może info będzie dla kogoś przydatne.

Po zapoznaniu się z materiałami publikowanymi tutaj przez Andrzeja zakupiłem nowy interfejs iCar PRO BT3.0 OBDII ELM327 Vgate (obecna cena na allegro około 90 zł).
iCarPro.JPG
iCarPro.JPG (69.72 KiB) Przejrzano 2018 razy

Na swojego Samsunga J7 ściągnąłem apkę inCarDoc(free) i wygląda na to, że wszystko działa tak jak powinno. Pewnie poszukam przyjemniejszej apki, bo tu denerwujące są wyskakujące reklamy, ale ogólnie mam to czego oczekiwałem. Mogę poddawać swoją Sorento okresowym kontrolom :happy2:
inCarDoc.JPG
inCarDoc.JPG (39.48 KiB) Przejrzano 2018 razy


Wróć do „MOTORYZACJA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości