Test czujników ciśnienia 2.4bar
Moderator: Moderator
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Test czujników ciśnienia 2.4bar
Dzisiaj zamontowałem czujniki ciśnienia na wentyle.
Czujniki mierzą ciśnienie 2.4 bar , czyli dokładnie tyle ile potrzeba w naszych Sorento i jeśli jest niższe to bardzo łatwo, jednym spojrzeniem można stwierdzić , że ma się go za mało .
Podczas zakładania czujników przeprowadziłem dwa testy.
Pierwszy cisinieniowy.
Spuściłem powietrze z koła i pompując co 0,5 bar zapisywałem wskazania czujnika .
Oto wyniki:
Drugi test przeprowadziłem na utlenianie się styku miedzi i aluminium.
Każdy z wentyli nasmarowałem czym innym i po miesiącu sprawdzę czy nie ma zmian.
Prawe przednie koło - smar litowy
Lewe przednie koło - niczym nie smarowane
Prawe tylne koło - smar grafitowy
Lewe tylne koło - smar silikonowy
Pierwsze wyniki za 2 miesiące.
Czujniki mierzą ciśnienie 2.4 bar , czyli dokładnie tyle ile potrzeba w naszych Sorento i jeśli jest niższe to bardzo łatwo, jednym spojrzeniem można stwierdzić , że ma się go za mało .
Podczas zakładania czujników przeprowadziłem dwa testy.
Pierwszy cisinieniowy.
Spuściłem powietrze z koła i pompując co 0,5 bar zapisywałem wskazania czujnika .
Oto wyniki:
Drugi test przeprowadziłem na utlenianie się styku miedzi i aluminium.
Każdy z wentyli nasmarowałem czym innym i po miesiącu sprawdzę czy nie ma zmian.
Prawe przednie koło - smar litowy
Lewe przednie koło - niczym nie smarowane
Prawe tylne koło - smar grafitowy
Lewe tylne koło - smar silikonowy
Pierwsze wyniki za 2 miesiące.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar
A mnie martwi wyważenie koła- czy te nie małych gabarytów czujniki nie powodują bicia kół powyżej pewnej prędkości.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar
To też może być tematem testu.
Jutro wyjadę na autostradę , rozpędzę auto do 140 km/h i sprawdzę .
Jutro wyjadę na autostradę , rozpędzę auto do 140 km/h i sprawdzę .
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar
Przy okazji zważyłem czujnik i kapturek.
- Załączniki
-
- set.jpg (66.54 KiB) Przejrzano 2029 razy
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar
Ponad 5g i do tego mocno na bok odstaje - jestem ciekaw wyniku testu
Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar
Odczuwanie niewyważenia zależy od modelu samochodu, a czasami egzemplarza. Są samochody na których 20-30g niewyważenia nie robi wrażenia nawet przy 200km/h (tak miałem w Sportage czy Bravo (elektryczne wspomaganie?)) a są takie gdzie 10g czuć na kierownicy już koło 100. (tak mam w Sedonie)
- tomasB
- możesz mi ufać
- Posty: 1030
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
- Skąd jesteś: niedary
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 300
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar
ZygJe pisze:Odczuwanie niewyważenia zależy od modelu samochodu, a czasami egzemplarza. Są samochody na których 20-30g niewyważenia nie robi wrażenia nawet przy 200km/h (tak miałem w Sportage czy Bravo (elektryczne wspomaganie?)) a są takie gdzie 10g czuć na kierownicy już koło 100. (tak mam w Sedonie)
U mnie w nivie jak pojeźdźe po błocie i zaschnie mi na kołach to przy 60 km/h nie mogę utrzymać kierownicy
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar
Mija dwa miesiące odkąd zamontowałem czujniki i czas na podsumowanie .
Czujniki nie mają żadnego wpływu na prowadzenie auta , nie wywołują bicia ani żadnych niepożądanych efektów.
Prawe przednie koło - smar litowy - odkręcenie łatwe , dwoma palcami , gwinty czyste, ciśnienie w kole - 2,0 atm
Lewe przednie koło - niczym nie smarowane - odkręcenie łatwe , dwoma palcami , gwinty czyste, ciśnienie w kole - 2,05 atm
Prawe tylne koło - smar grafitowy - odkręcenie łatwe , dwoma palcami , gwinty czyste, ciśnienie w kole - 1,85 atm
Lewe tylne koło - smar silikonowy - odkręcenie łatwe , dwoma palcami , gwinty czyste, ciśnienie w kole - 1,95 atm
Wynika z tego , że opinia o zapiekaniu się nakładek na zaworach , lekko mówiąc mija się z prawdą.
Nie wiem ile czasu taki kaptur musiałby być nie ruszany na wentylu aby zardzewiał tak , że trzeba go piłować , jak niektórzy straszyli , dwa lata ?
A skąd opinia o tym ?
Dwóm osobom to się przytrafiło , na kilkadziesiąt tysięcy , tylko , że te dwie podniosły larum , POMOCY, WENTYLE RDZEWIEJĄ .
Pytali się co robić na każdym z możliwych forach , inni to pociągnęli i tak powstała ..plotka.
Ale nasze forum nie da się nabrać na takie opinie z "internetu" , jesteśmy "Pogromcami mitów"
Dlatego teksty " przeczytałem w internecie ..i to jest prawda " nie mają żadnego znaczenia .
Tylko to, co sami sprawdzicie, przetestujecie i udokumentujecie.
Wracając do tematu , okazuje się , że ciśnienie w kołach jest niejednakowe.
Przez dwa miesiące spadło w każdym z kół z 2.4 atm aż do 1.85 atm.
Zaledwie jeden z czujników zasygnalizował spadek ciśnienia .
Ciśnienie mierzyłem cyfrowym czujnikiem Michelina, który dostałem z okazji wygranej w II Plebiscycie Auto Świata i mam prawo sądzić , że jest bardzo dobrze wyskalowany ( kilkakrotne mierzenie jednego zaworu zawsze podawało tą samą wartość)
Jeszcze jest opcja , że ciśnieniomierz na stacji BP źle pokazywał ciśnienie , ale to za chwilę sprawdzę .
Ogólnie nasuwają się dwa wnioski :
1. Ciśnienie w kołach należy sprawdzać przynajmniej raz w miesiącu, ponieważ na zewnątrz nic nie widać , że brakuje powietrza.
2. Na czujnikach powietrza nie widać małych zmian, trzeba się dobrze przyjrzeć, żeby zobaczyć żółty pasek.
Zdjęcie koła z ciśnieniem 2.0 atm:
Następny test przeprowadzę w marcu , po skrajnie niesprzyjających warunkach ( zima , zasolone ulice , woda , śnieg)
Za chwilę test ciśnieniomierza w automacie do pompowania kół na stacji benzynowej BP ( Warszawa ul. Grzymały 4 )
Czujniki nie mają żadnego wpływu na prowadzenie auta , nie wywołują bicia ani żadnych niepożądanych efektów.
Prawe przednie koło - smar litowy - odkręcenie łatwe , dwoma palcami , gwinty czyste, ciśnienie w kole - 2,0 atm
Lewe przednie koło - niczym nie smarowane - odkręcenie łatwe , dwoma palcami , gwinty czyste, ciśnienie w kole - 2,05 atm
Prawe tylne koło - smar grafitowy - odkręcenie łatwe , dwoma palcami , gwinty czyste, ciśnienie w kole - 1,85 atm
Lewe tylne koło - smar silikonowy - odkręcenie łatwe , dwoma palcami , gwinty czyste, ciśnienie w kole - 1,95 atm
Wynika z tego , że opinia o zapiekaniu się nakładek na zaworach , lekko mówiąc mija się z prawdą.
Nie wiem ile czasu taki kaptur musiałby być nie ruszany na wentylu aby zardzewiał tak , że trzeba go piłować , jak niektórzy straszyli , dwa lata ?
A skąd opinia o tym ?
Dwóm osobom to się przytrafiło , na kilkadziesiąt tysięcy , tylko , że te dwie podniosły larum , POMOCY, WENTYLE RDZEWIEJĄ .
Pytali się co robić na każdym z możliwych forach , inni to pociągnęli i tak powstała ..plotka.
Ale nasze forum nie da się nabrać na takie opinie z "internetu" , jesteśmy "Pogromcami mitów"
Dlatego teksty " przeczytałem w internecie ..i to jest prawda " nie mają żadnego znaczenia .
Tylko to, co sami sprawdzicie, przetestujecie i udokumentujecie.
Wracając do tematu , okazuje się , że ciśnienie w kołach jest niejednakowe.
Przez dwa miesiące spadło w każdym z kół z 2.4 atm aż do 1.85 atm.
Zaledwie jeden z czujników zasygnalizował spadek ciśnienia .
Ciśnienie mierzyłem cyfrowym czujnikiem Michelina, który dostałem z okazji wygranej w II Plebiscycie Auto Świata i mam prawo sądzić , że jest bardzo dobrze wyskalowany ( kilkakrotne mierzenie jednego zaworu zawsze podawało tą samą wartość)
Jeszcze jest opcja , że ciśnieniomierz na stacji BP źle pokazywał ciśnienie , ale to za chwilę sprawdzę .
Ogólnie nasuwają się dwa wnioski :
1. Ciśnienie w kołach należy sprawdzać przynajmniej raz w miesiącu, ponieważ na zewnątrz nic nie widać , że brakuje powietrza.
2. Na czujnikach powietrza nie widać małych zmian, trzeba się dobrze przyjrzeć, żeby zobaczyć żółty pasek.
Zdjęcie koła z ciśnieniem 2.0 atm:
Następny test przeprowadzę w marcu , po skrajnie niesprzyjających warunkach ( zima , zasolone ulice , woda , śnieg)
Za chwilę test ciśnieniomierza w automacie do pompowania kół na stacji benzynowej BP ( Warszawa ul. Grzymały 4 )
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar
Być może zależy od opon, ale na moich ubytek z 2,4/2,5 do 2,1 i niżej już widać wyraźnie. A miałem okazję przez ostanie miesiące sprawdzać to wielokrotnie, bo jazda w terenie powoduje, że mnóstwo syfu wchodzi między oponę a felgę. Przez to ze wszystkich kół uchodziło mi powietrze. W jednym z kół z 2,5 po tygodniu robiło się 1,7. Pozostałe trochę mniej ale też ubytki spore. Teraz już mam wszystkie koła wyczyszczone i muszę sprawdzić ciśnienie bo już tydzień minął.
-
- ASSISTANCE
- Posty: 2447
- Wiek: 46
- Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
- Skąd jesteś: Czę100chowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: srebrny/grafitowy
- Przebieg (km.): 219000
- Inny Samochód: SHILTON
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar
Co do ozdobnych nakładek/ nakrętek na wentyl w poprzednim aucie faktycznie miałem taki problem. Zakupiłem poprzez allegro ładny wizualnie wzór nakładek pod dany model (Vectrę) ale w rzeczywistości okazały się najgorszą chińszczyzną. Z uwagi na to, że powietrza wizualnie nie ubywało woziłem się z tymi nakładkami ponad rok. Kiedy przyszło do wymiany opon na nowe okazało się, że nawet kleszczami nie da się odkręcić tych nakładek tak się zapiekły. Pozostała wymiana wentyli.
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar
Test wiarygodności kompresora powietrza na stacji paliw BP.
Prawe przednie koło - ciśnienie w kole - 2,0 atm - wynik pomiaru na stacji - 2.0 atm
Lewe przednie koło - ciśnienie w kole - 2,05 atm - 1.9 atm
Prawe tylne koło - ciśnienie w kole - 1,85 atm - 1,9 atm
Lewe tylne koło - ciśnienie w kole - 1,95 atm - 2,1 atm
Wyniki są zbliżone, choć widać, że poniżej 2 atmosfer trochę się gubi.
Po napompowaniu kół do 2.4 atm powtórne sprawdzenie ciśnieniomierzem Michelin pokazało we wszystkich czterech przypadkach tą sama wartość, czyli 2.4 atm.
W związku z tym uważam, że automaty do pompowania opon na stacjach są wiarygodne ( powyżej 2 atm)
Prawe przednie koło - ciśnienie w kole - 2,0 atm - wynik pomiaru na stacji - 2.0 atm
Lewe przednie koło - ciśnienie w kole - 2,05 atm - 1.9 atm
Prawe tylne koło - ciśnienie w kole - 1,85 atm - 1,9 atm
Lewe tylne koło - ciśnienie w kole - 1,95 atm - 2,1 atm
Wyniki są zbliżone, choć widać, że poniżej 2 atmosfer trochę się gubi.
Po napompowaniu kół do 2.4 atm powtórne sprawdzenie ciśnieniomierzem Michelin pokazało we wszystkich czterech przypadkach tą sama wartość, czyli 2.4 atm.
W związku z tym uważam, że automaty do pompowania opon na stacjach są wiarygodne ( powyżej 2 atm)
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar
W tym miesiącu mija rok od czasu zakupu czujników ciśnienia na kołach .
Czujniki odkręcają się jak normalne wentyle , nie zapiekają się , wbrew opinii.
Przez rok wyrobiłem w sobie odruch spoglądania na koła podczas wsiadania do samochodu .
Cały czas jest zielone
Zalety: pomaga utrzymać prawidłowe ciśnienie w kołach.
Wady: podczas odkręcania trzeba uważać na małą gumowa uszczelkę w środku , która lubi wypaść.
Czujniki odkręcają się jak normalne wentyle , nie zapiekają się , wbrew opinii.
Przez rok wyrobiłem w sobie odruch spoglądania na koła podczas wsiadania do samochodu .
Cały czas jest zielone
Zalety: pomaga utrzymać prawidłowe ciśnienie w kołach.
Wady: podczas odkręcania trzeba uważać na małą gumowa uszczelkę w środku , która lubi wypaść.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar
W sierpniu minęło 2 lata odkąd zamontowałem czujniki ciśnienia na kołach .
Jakie było moje zdziwienie, gdy przypadkowo u jednego z kolegów na kołach zobaczyłem ...identyczne czujniki
Dlaczego nie opisałeś tego na forum , że są fajne i sprawdzają się ? - A bo wszyscy mówili, że będą się zapiekać , nie chciałem się wychylać...
To miło . Przez dwa lata sam walczyłem jako pogromca mitów , bez żadnego wsparcia a okazuje się , że są tacy co też tego używają i są zadowoleni .
W ten sposób wygrywają najwięksi krzykacze internetowi , którzy nigdy niczego nie widzieli, nie mówiąc już o testowaniu , ale gdzieś tam czytali czy im się wydawało.
Ale nie na naszym Forum
Tak więc czujniki odkręcają się dwoma palcami ( wczoraj) , nie zapiekają się, po dwóch latach błyszczą się i wyglądają jak nowe .
Polecam zamiast zwykłych kapturków.
Na Aliexpress są po 55 centów sztuka
https://pl.aliexpress.com/promotion/pro ... otion.html
Jakie było moje zdziwienie, gdy przypadkowo u jednego z kolegów na kołach zobaczyłem ...identyczne czujniki
Dlaczego nie opisałeś tego na forum , że są fajne i sprawdzają się ? - A bo wszyscy mówili, że będą się zapiekać , nie chciałem się wychylać...
To miło . Przez dwa lata sam walczyłem jako pogromca mitów , bez żadnego wsparcia a okazuje się , że są tacy co też tego używają i są zadowoleni .
W ten sposób wygrywają najwięksi krzykacze internetowi , którzy nigdy niczego nie widzieli, nie mówiąc już o testowaniu , ale gdzieś tam czytali czy im się wydawało.
Ale nie na naszym Forum
Tak więc czujniki odkręcają się dwoma palcami ( wczoraj) , nie zapiekają się, po dwóch latach błyszczą się i wyglądają jak nowe .
Polecam zamiast zwykłych kapturków.
Na Aliexpress są po 55 centów sztuka
https://pl.aliexpress.com/promotion/pro ... otion.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości