Test czujników ciśnienia 2.4bar

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Test czujników ciśnienia 2.4bar

#1 Postautor: Admin » niedziela, 23 sierpnia 2015, 13:53

Dzisiaj zamontowałem czujniki ciśnienia na wentyle.

Obrazek

Czujniki mierzą ciśnienie 2.4 bar , czyli dokładnie tyle ile potrzeba w naszych Sorento i jeśli jest niższe to bardzo łatwo, jednym spojrzeniem można stwierdzić , że ma się go za mało .

Podczas zakładania czujników przeprowadziłem dwa testy.

Pierwszy cisinieniowy.
Spuściłem powietrze z koła i pompując co 0,5 bar zapisywałem wskazania czujnika .
Oto wyniki:

1bar-vert.jpg


Drugi test przeprowadziłem na utlenianie się styku miedzi i aluminium.

Każdy z wentyli nasmarowałem czym innym i po miesiącu sprawdzę czy nie ma zmian.

Prawe przednie koło - smar litowy
Lewe przednie koło - niczym nie smarowane
Prawe tylne koło - smar grafitowy
Lewe tylne koło - smar silikonowy

Pierwsze wyniki za 2 miesiące.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar

#2 Postautor: Murzyn1313 » niedziela, 23 sierpnia 2015, 15:07

A mnie martwi wyważenie koła- czy te nie małych gabarytów czujniki nie powodują bicia kół powyżej pewnej prędkości.
Obrazek

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar

#3 Postautor: Admin » niedziela, 23 sierpnia 2015, 15:13

To też może być tematem testu.
Jutro wyjadę na autostradę , rozpędzę auto do 140 km/h i sprawdzę .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar

#4 Postautor: Murzyn1313 » niedziela, 23 sierpnia 2015, 16:58

No i o to chodziło-czekam na wyniki testu
Obrazek

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar

#5 Postautor: Admin » niedziela, 23 sierpnia 2015, 17:14

Przy okazji zważyłem czujnik i kapturek.
Załączniki
set.jpg
set.jpg (66.54 KiB) Przejrzano 1978 razy
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar

#6 Postautor: Murzyn1313 » niedziela, 23 sierpnia 2015, 18:11

Ponad 5g i do tego mocno na bok odstaje - jestem ciekaw wyniku testu
Obrazek

Giza

Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar

#7 Postautor: Giza » niedziela, 23 sierpnia 2015, 22:58

Odczuwanie niewyważenia zależy od modelu samochodu, a czasami egzemplarza. Są samochody na których 20-30g niewyważenia nie robi wrażenia nawet przy 200km/h (tak miałem w Sportage czy Bravo (elektryczne wspomaganie?)) a są takie gdzie 10g czuć na kierownicy już koło 100. (tak mam w Sedonie)

Awatar użytkownika
tomasB
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1030
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
Skąd jesteś: niedary
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 300
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar

#8 Postautor: tomasB » niedziela, 23 sierpnia 2015, 23:07

ZygJe pisze:Odczuwanie niewyważenia zależy od modelu samochodu, a czasami egzemplarza. Są samochody na których 20-30g niewyważenia nie robi wrażenia nawet przy 200km/h (tak miałem w Sportage czy Bravo (elektryczne wspomaganie?)) a są takie gdzie 10g czuć na kierownicy już koło 100. (tak mam w Sedonie)

U mnie w nivie jak pojeźdźe po błocie i zaschnie mi na kołach to przy 60 km/h nie mogę utrzymać kierownicy :idn: :palm: :roftl:

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar

#9 Postautor: Admin » wtorek, 20 października 2015, 10:28

Mija dwa miesiące odkąd zamontowałem czujniki i czas na podsumowanie .
Czujniki nie mają żadnego wpływu na prowadzenie auta , nie wywołują bicia ani żadnych niepożądanych efektów.

Prawe przednie koło - smar litowy - odkręcenie łatwe , dwoma palcami , gwinty czyste, ciśnienie w kole - 2,0 atm
Lewe przednie koło - niczym nie smarowane - odkręcenie łatwe , dwoma palcami , gwinty czyste, ciśnienie w kole - 2,05 atm
Prawe tylne koło - smar grafitowy - odkręcenie łatwe , dwoma palcami , gwinty czyste, ciśnienie w kole - 1,85 atm
Lewe tylne koło - smar silikonowy - odkręcenie łatwe , dwoma palcami , gwinty czyste, ciśnienie w kole - 1,95 atm

Obrazek

Wynika z tego , że opinia o zapiekaniu się nakładek na zaworach , lekko mówiąc mija się z prawdą.
Nie wiem ile czasu taki kaptur musiałby być nie ruszany na wentylu aby zardzewiał tak , że trzeba go piłować , jak niektórzy straszyli , dwa lata ?
A skąd opinia o tym ?
Dwóm osobom to się przytrafiło , na kilkadziesiąt tysięcy , tylko , że te dwie podniosły larum , POMOCY, WENTYLE RDZEWIEJĄ .
Pytali się co robić na każdym z możliwych forach , inni to pociągnęli i tak powstała ..plotka.
Ale nasze forum nie da się nabrać na takie opinie z "internetu" , jesteśmy "Pogromcami mitów" :lol:
Dlatego teksty " przeczytałem w internecie ..i to jest prawda " nie mają żadnego znaczenia .
Tylko to, co sami sprawdzicie, przetestujecie i udokumentujecie. :kwink:

Wracając do tematu , okazuje się , że ciśnienie w kołach jest niejednakowe.
Przez dwa miesiące spadło w każdym z kół z 2.4 atm aż do 1.85 atm.
Zaledwie jeden z czujników zasygnalizował spadek ciśnienia .

Obrazek

Ciśnienie mierzyłem cyfrowym czujnikiem Michelina, który dostałem z okazji wygranej w II Plebiscycie Auto Świata i mam prawo sądzić , że jest bardzo dobrze wyskalowany ( kilkakrotne mierzenie jednego zaworu zawsze podawało tą samą wartość)
Jeszcze jest opcja , że ciśnieniomierz na stacji BP źle pokazywał ciśnienie , ale to za chwilę sprawdzę .
Ogólnie nasuwają się dwa wnioski :
1. Ciśnienie w kołach należy sprawdzać przynajmniej raz w miesiącu, ponieważ na zewnątrz nic nie widać , że brakuje powietrza.
2. Na czujnikach powietrza nie widać małych zmian, trzeba się dobrze przyjrzeć, żeby zobaczyć żółty pasek.

Zdjęcie koła z ciśnieniem 2.0 atm:

Obrazek

Następny test przeprowadzę w marcu , po skrajnie niesprzyjających warunkach ( zima , zasolone ulice , woda , śnieg)

Za chwilę test ciśnieniomierza w automacie do pompowania kół na stacji benzynowej BP ( Warszawa ul. Grzymały 4 )
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar

#10 Postautor: ntgale » wtorek, 20 października 2015, 10:42

Być może zależy od opon, ale na moich ubytek z 2,4/2,5 do 2,1 i niżej już widać wyraźnie. A miałem okazję przez ostanie miesiące sprawdzać to wielokrotnie, bo jazda w terenie powoduje, że mnóstwo syfu wchodzi między oponę a felgę. Przez to ze wszystkich kół uchodziło mi powietrze. W jednym z kół z 2,5 po tygodniu robiło się 1,7. Pozostałe trochę mniej ale też ubytki spore. Teraz już mam wszystkie koła wyczyszczone i muszę sprawdzić ciśnienie bo już tydzień minął.

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar

#11 Postautor: Hessus » wtorek, 20 października 2015, 11:28

Co do ozdobnych nakładek/ nakrętek na wentyl w poprzednim aucie faktycznie miałem taki problem. Zakupiłem poprzez allegro ładny wizualnie wzór nakładek pod dany model (Vectrę) ale w rzeczywistości okazały się najgorszą chińszczyzną. Z uwagi na to, że powietrza wizualnie nie ubywało woziłem się z tymi nakładkami ponad rok. Kiedy przyszło do wymiany opon na nowe okazało się, że nawet kleszczami nie da się odkręcić tych nakładek tak się zapiekły. Pozostała wymiana wentyli.
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar

#12 Postautor: Admin » wtorek, 20 października 2015, 11:38

Test wiarygodności kompresora powietrza na stacji paliw BP.

Obrazek

Prawe przednie koło - ciśnienie w kole - 2,0 atm - wynik pomiaru na stacji - 2.0 atm
Lewe przednie koło - ciśnienie w kole - 2,05 atm - 1.9 atm
Prawe tylne koło - ciśnienie w kole - 1,85 atm - 1,9 atm
Lewe tylne koło - ciśnienie w kole - 1,95 atm - 2,1 atm

Wyniki są zbliżone, choć widać, że poniżej 2 atmosfer trochę się gubi.

Po napompowaniu kół do 2.4 atm powtórne sprawdzenie ciśnieniomierzem Michelin pokazało we wszystkich czterech przypadkach tą sama wartość, czyli 2.4 atm.
W związku z tym uważam, że automaty do pompowania opon na stacjach są wiarygodne ( powyżej 2 atm)
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar

#13 Postautor: Admin » wtorek, 23 sierpnia 2016, 08:52

W tym miesiącu mija rok od czasu zakupu czujników ciśnienia na kołach .
Czujniki odkręcają się jak normalne wentyle , nie zapiekają się , wbrew opinii.
Przez rok wyrobiłem w sobie odruch spoglądania na koła podczas wsiadania do samochodu .
Cały czas jest zielone :kwink:

Zalety: pomaga utrzymać prawidłowe ciśnienie w kołach.
Wady: podczas odkręcania trzeba uważać na małą gumowa uszczelkę w środku , która lubi wypaść.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Kayne
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 590
Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 205555
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar

#14 Postautor: Kayne » wtorek, 23 sierpnia 2016, 11:43

Gdzie takie cudo kupowałeś Admin?

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Test czujników ciśnienia 2.4bar

#15 Postautor: Admin » czwartek, 28 września 2017, 16:00

W sierpniu minęło 2 lata odkąd zamontowałem czujniki ciśnienia na kołach .
Jakie było moje zdziwienie, gdy przypadkowo u jednego z kolegów na kołach zobaczyłem ...identyczne czujniki :hmm:
Dlaczego nie opisałeś tego na forum , że są fajne i sprawdzają się ? - A bo wszyscy mówili, że będą się zapiekać , nie chciałem się wychylać...
To miło . Przez dwa lata sam walczyłem jako pogromca mitów , bez żadnego wsparcia a okazuje się , że są tacy co też tego używają i są zadowoleni .
W ten sposób wygrywają najwięksi krzykacze internetowi , którzy nigdy niczego nie widzieli, nie mówiąc już o testowaniu , ale gdzieś tam czytali czy im się wydawało.
Ale nie na naszym Forum :kwink:
Tak więc czujniki odkręcają się dwoma palcami ( wczoraj) , nie zapiekają się, po dwóch latach błyszczą się i wyglądają jak nowe .
Polecam zamiast zwykłych kapturków.
Na Aliexpress są po 55 centów sztuka :kwink:
https://pl.aliexpress.com/promotion/pro ... otion.html
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek


Wróć do „MOTORYZACJA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości