Trzecia już generacja Santa Fe stara się mieszać na motoryzacyjnym rynku i to właśnie w trzeciej generacji tego SUV-a Hyundai zdecydował się na wprowadzenie 7-osobowej wersji określonej przydomkiem Grand.
Grand Santa Fe naprawdę jest Grand. 4915 mm długości, 1885 mm szerokości oraz 1685 mm wysokości budzą respekt na drogach.
Duże gabaryty zewnętrzne przekładają się na ilość miejsca w środku.
Przednie obszerne i bardzo wygodne fotele o elektrycznej regulacji doskonale spełniają swoją rolę. Tuż za nimi znajduje się tylna kanapa o dwóch niezależnie regulowanych miejscach (zarówno jeśli chodzi o kąt pochylenia oparcia jak i ustawienie siedziska). Na niej również miejsca jest pod dostatkiem i nawet fotel kierowcy odsunięty daleko do tyłu nie wchodzi w paradę z kolanami pasażera siedzącego tuż za nim. Zdecydowanie najgorzej jest w ostatnim czyli trzecim rzędzie siedzeń. Dwa foteliki chowane w podłodze bagażnika zapewnią w miarę komfortowe warunki jedynie niezbyt wyrośniętym dzieciom. Co prawda możliwość przewiezienia siedmiu osób jest czasami bardzo cenna, ale gdy z niej nie skorzystamy Grand Santa Fe ma do zaoferowania bardzo przyzwoitą przestrzeń ładunkową o pojemności 634 litrów.
Większość kabiny została wykończona miękkim i przyjemnym w dotyku tworzywem. Pojawiająca się w wielu miejscach oraz pokrywająca fotele skóra również jest dobra gatunkowo i nie kojarzy się z tanimi zamiennikami, na których oszczędzano. Nawet plastiki, których nie zabrakło we wnętrzu stwarzają wrażenie solidności i dobrego spasowania.
Wersja Grand w standardzie otrzymuje napęd AWD. Silnik 2.2 R4, 16V TurboDiesel. Dodatkowo całość obsługuje 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów. 197 KM oraz 436 Nm maksymalnego momentu obrotowego nie robią wrażenia na ważącym blisko 2 trony aucie. Osiągi są akceptowalne (0-100 km/h w 10,3 s.) i wystarczające do spokojnego przemieszczania się z punktu A do punktu B oraz pokonywania dłuższych dystansów. Akceptowalne jest również zużycie paliwa kształtujące się na poziomie 8,5 l/100 km w cyklu mieszanym.
Hyundai Grand Santa Fe jest autem o przeznaczeniu turystyczno-rekreacyjnym. Takie same określenia pasują do zestrojenia zawieszenia oraz pracy skrzyni biegów. Jest spokojnie, rekreacyjnie i kulturalnie. Auto dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu dobrze wybiera nierówności i daje duże poczucie komfortu.
Hyundai kosztujący 231 tys. zł nie brzmi dobrze. W przypadku modelu Grand Santa Fe w podanej wyżej cenie otrzymujemy komfortowy, dobrze wykonany i przestronny samochód z oszczędnym silnikiem pod maską, automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła.
Skórzana tapicerka, nawigacja, panoramiczne okno dachowe, system audio z 10 głośnikami, podgrzewane i wentylowane fotele przednie, podgrzewana tylna kanapa, kamera cofania, czujniki parkowania z tyłu oraz z przodu. Elektrycznie sterowana klapa bagażnika, podgrzewana kierownica, podgrzewana przednia i tylna szyba, elektrycznie regulowane fotele przednie z pamięcią ustawień, oddzielna klimatyzacja dla trzeciego rzędu siedzeń, gniazdo 230V w bagażniku. Kierowcy pomagają w jeździe: asystent zjazdu ze wzniesienia, system stabilizacji przyczepy, komplet poduszek powietrznych, czujnik deszczu i zmierzchu, biksenonowe reflektory.
Wobec takiego stanu rzeczy cena jaką każe płacić za model Grand Santa Fe Hyundai wydaje się być wręcz okazyjna. Prawda dla konkurentów jest bolesna, bo za około 230 tys. zł nie znajdziemy drugiego równie: przestronnego, komfortowego, dobrze wykonanego auta z napędem 4x4, dieslem pod maską, automatyczną skrzynią biegów i absolutnie topowym i ponadprzeciętnym wyposażeniem.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Platinium
Moderator: Moderator
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Platinium
Trochę za nachalna reklama. Zapomniałeś dopisać, że to "artykuł sponsorowany".
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Platinium
Zanim zacząłem pisać zebrałem dane z kilku czasopism motoryzacyjnych , nawet w Auto Świecie go chwalą mimo, że wolą niemieckie auta .
Nie znalazłem żadnego artykułu z krytyką .
Nie znalazłem żadnego artykułu z krytyką .
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Platinium
Klasyka czy Korea?
Duże SUV-y od dłuższego czasu robią w Europie furorę, ale niestety tego typu samochody nie należą do tanich. A może jednak? Sprawdzimy, jak na tle klasycznych SUV-ów, czyli BMW X5 i Jeepa Grand Cherokee wypadają ich koreańscy konkurenci – Hyundai Grand SantaFe i SsangYong Rexton. Przekonamy się, czy dalekowschodnie konstrukcje mogą równać się z klasykami na asfalcie i w ciężkim terenie.
Automaniak" w niedzielę 12 października a o 11:30
seria 13, odcinek 6
Duże SUV-y od dłuższego czasu robią w Europie furorę, ale niestety tego typu samochody nie należą do tanich. A może jednak? Sprawdzimy, jak na tle klasycznych SUV-ów, czyli BMW X5 i Jeepa Grand Cherokee wypadają ich koreańscy konkurenci – Hyundai Grand SantaFe i SsangYong Rexton. Przekonamy się, czy dalekowschodnie konstrukcje mogą równać się z klasykami na asfalcie i w ciężkim terenie.
Automaniak" w niedzielę 12 października a o 11:30
seria 13, odcinek 6
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości