Rekord Guinnessa Sorento vs Boening
Moderator: Moderator
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Rekord Guinnessa Sorento vs Boening
Kia Sorento otrzymała w Wielkiej Brytanii tytuł samochodu roku wśród pojazdów mogących ciągnąć przyczepy („The Towcar of the Year Awards 2006”). Sorento pokonało ponad 40 konkurentów wśród których znalazły się takie modele jak BMW X5, Jeep Grand Cherokee, Range Rover Sport, Nissan Navara i Volvo XC 70.
Skoro Sorento jest takie dobre w ciągnięciu przyczep, dlaczego nie pociągnąć czegoś większego.
Zerknijmy na to czego do tej chwili dokonano.
2006-11-24 09:27:00
Touareg V10 TDI
Na lotnisku Dunsfold niedaleko Londynu touareg z silnikiem V10 TDI posłużył jako holownik dla ważącego 155 ton Boeinga 747-200!
Do próby posłużył niemal całkowicie seryjny samochód. Największą modyfikacją było zmiana przełożenia głównego skrzyni biegów z 3.27:1 na 4.56:1 (z silnika V8). Ponadto zainstalowano specjalny mechanizm do holowania samolotów oraz dołożono balast o sumarycznej wadze 4300 kg. W efekcie masa samochodu wraz z kierowcą sięgnęła 7030 kg. 2755 kg przypadło na przednią oś, zaś 4275 kg - na tylną.
Natomiast silnik pojazdu, samopoziomujące pneumatyczne zawieszenie, felgi i opony były całkowicie seryjne. Podczas próby ciśnienie w oponach zwiększono do 4.5 bara.
Uwzględniając maksymalny moment obrotowy oraz przełożenie skrzyni biegów specjaliści z Volkswagena wyliczyli, że touareg jest w stanie uciągnąć 200 ton. Pierwszą próbę przeprowadzono Niemczech, gdzie touareg pociągnął ważącego 190-ton Boeinga 747-400. Jednak z powodu trudności z wypożyczeniem samolotu na dłużej niemożliwa okazała się prezentacja prasowa.
Dlatego próbę powtórzono w Anglii, gdzie można było wykorzystać wycofanego już ze służby Boeinga 747-200.
Samolot ten pierwszy lot odbył w 1980 roku, a uziemiono go rok temu. Na pokładzie pozostało 500 siedzeń, 11 toalet, zachowało się kompletne podwozie, natomiast zdemontowano układ hamulcowy oraz cztery silniki, które zastąpiono atrapami, bowiem samolot wykorzystywany jest na potrzeby filmów. W samolocie zabrakło oczywiście paliwa, ale znalazło się 28 ton wody w zbiornikach zlokalizowanych w przedniej części kadłuba.
Stąd waga samolotu zmniejszyła się do 155 ton.
Próba odbywała się podczas typowo angielskiej pogody, podczas padającego deszczu i przy dość mocnym czołowym wietrze.
Mimo tych przeciwności, toureg nie miał żadnych problemów z pociągnięciem jumbojeta. Samochód na przełożeniu terenowym i drugim biegu ruszył bez wizualnych oznak problemów z trakcją i pociągnął samolot przez 150 metrów pasa startowego z prędkością 8 km/h.
Po zakończeniu próby kierowca touarega, Uwe Krieghoff, nie ukrywał rozczarowania. - Żałuję, że nie mogliśmy znaleźć czegoś cięższego do pociągnięcia, to było zbyt łatwe! Jeśli ktokolwiek może nam pożyczyć cięższy samolot to chętnie z tego skorzystamy.
Po próbie samochód poddano kontroli technicznej. Nie wykazało ona żadnych śladów zużycia silnika, skrzyni biegów, czy układu przeniesienia napędu. Temperatura jednostki napędowej przez całą próbę utrzymywała się w normie, żadnych szkód nie poniosły również opony.
To było naprawdę łatwe:
Następny:
Nissan Patrol 5,6 V8
Ustanowiono nowy rekord świata.
Zwykle, kiedy sprawdzamy możliwości pociągowe dużych SUVów, widzimy wartości rzędu 2-3 t. A ile tak naprawdę są one w stanie pociągnąć? Okazuje się, że o wiele więcej. Na poniższym wideo możecie zobaczyć Nissana Patrola napędzanego przez 5,6-litrowe V8 o mocy 400 KM i momencie obrotowym wynoszącym 550 Nm, który ciągnie samolot, ważący... 155 ton! Ustanowiono przy tym rekord Guinnessa. Samolot Ilyushin Il-76, jakiego użyto do bicia rekordu, to najcięższy przedmiot ciągnięty przez samochód osobowy.
Żaden samochód nie pociągnął do tej pory ciężaru większego niż 200 ton.
W Polsce takim samolotem jest Drealiner
Waga startowa od 165 000 kg do 245 000 kg (zależy od wersji)
Tak naprawdę to nie chodzi tutaj ile można pociągnąć, bo Sorento pociągnie ,tylko o sam fakt wystąpienia z takim projektem.
Trzeba zaciekawić odpowiednich ludzi.
Przede wszystkim Kia Motors Polska , TVN turbo , LOT , Auto Świat, itp
Następnie zrobić z tego wydarzenie medialne:
"auto osobowe ciągnie najcięższy samolot w Polsce .. łał , radio , telewizja , prasa , rodziny zjeżdżają się obejrzeć , wata cukrowa , piknik ..
ludzie lubią takie rzeczy , zamiast w niedzielę do supermarketu to na lotnisko chętnie pojadą, może nawet z oddalonych zakątków Polski , w końcu niecodziennie można zobaczyć taki widok.
a jak ludzie to reklama dla nas.
Technicznie nie ma problemu aby taki samochód przygotować do tego wydarzenia.
Po wstępnych rozmowach wyłoniła się możliwość dokonywania prób bez większych przygotowań pociągnięcia maszyny o wadze 100 ton.
Na początek sprawdzimy jaki jest odzew na to firm, wystarczy , że LOT się nie zgodzi , tak jak Niemcom Lufthansa i zaczynamy od początku, ale myślę , że po ostatnich wpadkach LOTowi przyda się reklama.
Być może niedługo przeczytamy takie coś w gazecie:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Skoro Sorento jest takie dobre w ciągnięciu przyczep, dlaczego nie pociągnąć czegoś większego.
Zerknijmy na to czego do tej chwili dokonano.
2006-11-24 09:27:00
Touareg V10 TDI
Na lotnisku Dunsfold niedaleko Londynu touareg z silnikiem V10 TDI posłużył jako holownik dla ważącego 155 ton Boeinga 747-200!
Do próby posłużył niemal całkowicie seryjny samochód. Największą modyfikacją było zmiana przełożenia głównego skrzyni biegów z 3.27:1 na 4.56:1 (z silnika V8). Ponadto zainstalowano specjalny mechanizm do holowania samolotów oraz dołożono balast o sumarycznej wadze 4300 kg. W efekcie masa samochodu wraz z kierowcą sięgnęła 7030 kg. 2755 kg przypadło na przednią oś, zaś 4275 kg - na tylną.
Natomiast silnik pojazdu, samopoziomujące pneumatyczne zawieszenie, felgi i opony były całkowicie seryjne. Podczas próby ciśnienie w oponach zwiększono do 4.5 bara.
Uwzględniając maksymalny moment obrotowy oraz przełożenie skrzyni biegów specjaliści z Volkswagena wyliczyli, że touareg jest w stanie uciągnąć 200 ton. Pierwszą próbę przeprowadzono Niemczech, gdzie touareg pociągnął ważącego 190-ton Boeinga 747-400. Jednak z powodu trudności z wypożyczeniem samolotu na dłużej niemożliwa okazała się prezentacja prasowa.
Dlatego próbę powtórzono w Anglii, gdzie można było wykorzystać wycofanego już ze służby Boeinga 747-200.
Samolot ten pierwszy lot odbył w 1980 roku, a uziemiono go rok temu. Na pokładzie pozostało 500 siedzeń, 11 toalet, zachowało się kompletne podwozie, natomiast zdemontowano układ hamulcowy oraz cztery silniki, które zastąpiono atrapami, bowiem samolot wykorzystywany jest na potrzeby filmów. W samolocie zabrakło oczywiście paliwa, ale znalazło się 28 ton wody w zbiornikach zlokalizowanych w przedniej części kadłuba.
Stąd waga samolotu zmniejszyła się do 155 ton.
Próba odbywała się podczas typowo angielskiej pogody, podczas padającego deszczu i przy dość mocnym czołowym wietrze.
Mimo tych przeciwności, toureg nie miał żadnych problemów z pociągnięciem jumbojeta. Samochód na przełożeniu terenowym i drugim biegu ruszył bez wizualnych oznak problemów z trakcją i pociągnął samolot przez 150 metrów pasa startowego z prędkością 8 km/h.
Po zakończeniu próby kierowca touarega, Uwe Krieghoff, nie ukrywał rozczarowania. - Żałuję, że nie mogliśmy znaleźć czegoś cięższego do pociągnięcia, to było zbyt łatwe! Jeśli ktokolwiek może nam pożyczyć cięższy samolot to chętnie z tego skorzystamy.
Po próbie samochód poddano kontroli technicznej. Nie wykazało ona żadnych śladów zużycia silnika, skrzyni biegów, czy układu przeniesienia napędu. Temperatura jednostki napędowej przez całą próbę utrzymywała się w normie, żadnych szkód nie poniosły również opony.
To było naprawdę łatwe:
Następny:
Nissan Patrol 5,6 V8
Ustanowiono nowy rekord świata.
Zwykle, kiedy sprawdzamy możliwości pociągowe dużych SUVów, widzimy wartości rzędu 2-3 t. A ile tak naprawdę są one w stanie pociągnąć? Okazuje się, że o wiele więcej. Na poniższym wideo możecie zobaczyć Nissana Patrola napędzanego przez 5,6-litrowe V8 o mocy 400 KM i momencie obrotowym wynoszącym 550 Nm, który ciągnie samolot, ważący... 155 ton! Ustanowiono przy tym rekord Guinnessa. Samolot Ilyushin Il-76, jakiego użyto do bicia rekordu, to najcięższy przedmiot ciągnięty przez samochód osobowy.
Żaden samochód nie pociągnął do tej pory ciężaru większego niż 200 ton.
W Polsce takim samolotem jest Drealiner
Waga startowa od 165 000 kg do 245 000 kg (zależy od wersji)
Tak naprawdę to nie chodzi tutaj ile można pociągnąć, bo Sorento pociągnie ,tylko o sam fakt wystąpienia z takim projektem.
Trzeba zaciekawić odpowiednich ludzi.
Przede wszystkim Kia Motors Polska , TVN turbo , LOT , Auto Świat, itp
Następnie zrobić z tego wydarzenie medialne:
"auto osobowe ciągnie najcięższy samolot w Polsce .. łał , radio , telewizja , prasa , rodziny zjeżdżają się obejrzeć , wata cukrowa , piknik ..
ludzie lubią takie rzeczy , zamiast w niedzielę do supermarketu to na lotnisko chętnie pojadą, może nawet z oddalonych zakątków Polski , w końcu niecodziennie można zobaczyć taki widok.
a jak ludzie to reklama dla nas.
Technicznie nie ma problemu aby taki samochód przygotować do tego wydarzenia.
Po wstępnych rozmowach wyłoniła się możliwość dokonywania prób bez większych przygotowań pociągnięcia maszyny o wadze 100 ton.
Na początek sprawdzimy jaki jest odzew na to firm, wystarczy , że LOT się nie zgodzi , tak jak Niemcom Lufthansa i zaczynamy od początku, ale myślę , że po ostatnich wpadkach LOTowi przyda się reklama.
Być może niedługo przeczytamy takie coś w gazecie:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Re: Rekord Guinnessa Sorento vs Boening
Z LOT em sprawa IMO jest przegrana. Przepisy lotnicze wymagają komisyjnej kontroli samolotu po takim zdarzeniu - no chyba że Sorci zrobi się certyfikat na holownik do tego typu samolotu. Musi się zgodzić Boeing -gwarancja. No way.
A jakby tak pociągnąć pociąg? Np. Pendolino mające problem wizerunkowy? Co prawda IC to jeszcze bardziej skostniała instytucja, ale zawsze można porozmawiać z przewoźnikami towarowymi - tu jest ogromna konkurencja i byłaby to wspaniała reklama. Co więcej opory ruchu na szynach są znacząco niższe niż opon na asfalcie więc i masa do ciągnęcia może być większa. Kolejowo -drogowe ciągniki Unimog mogą pociągnąć pociąg do 500 - 700ton. przy mocy silnika żędu 300-400KM. Więc sądzę że seryjne Sorento mogłoby spokojnie pociągnąć 200-300ton. Dla przykładu w zawodach strongmenów przeciągają 20t lokomotywy.
A jakby tak pociągnąć pociąg? Np. Pendolino mające problem wizerunkowy? Co prawda IC to jeszcze bardziej skostniała instytucja, ale zawsze można porozmawiać z przewoźnikami towarowymi - tu jest ogromna konkurencja i byłaby to wspaniała reklama. Co więcej opory ruchu na szynach są znacząco niższe niż opon na asfalcie więc i masa do ciągnęcia może być większa. Kolejowo -drogowe ciągniki Unimog mogą pociągnąć pociąg do 500 - 700ton. przy mocy silnika żędu 300-400KM. Więc sądzę że seryjne Sorento mogłoby spokojnie pociągnąć 200-300ton. Dla przykładu w zawodach strongmenów przeciągają 20t lokomotywy.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Rekord Guinnessa Sorento vs Boening
Ciekawe
Idąc tym tropem wpadłem jeszcze na jeden pomysł.
W Australii występują tak zwane pociągi drogowe.
Większość tych ciężarówek, to amerykańskie Mack-i albo Kenworth-y, jednak można tam również spotkać europejskiej produkcji Ivecko, czy też Volvo. Ze względu na ich przeznaczenie, muszą być zaopatrzone w mocne silniki najczęściej typu V8 o mocy, co najmniej 450 HP.
Przeciętny pociąg drogowy ciągnie za sobą 3 naczepy, a jego ładowność to 115 ton, taki zestaw osiąga długość prawie 50 metrów.
Jednak można spotkać i dłuższe zestawy, które wyposażone są w 6 przyczep, o ładowności 180 ton
Lub takie ekstremalne:
Zrobienie takiej próby na lotnisku nie byłoby żadnym problemem.
Jest dużo opuszczonych lotnisk, ostatnio byliśmy na takim na szkoleniu w Akademii Bezpiecznej Jazdy Kuchara.
Gdyby znaleźć jedną firmę , która użyczyłaby przyczep np: Shell to można by zrobić taką próbę .
Idąc tym tropem wpadłem jeszcze na jeden pomysł.
W Australii występują tak zwane pociągi drogowe.
Większość tych ciężarówek, to amerykańskie Mack-i albo Kenworth-y, jednak można tam również spotkać europejskiej produkcji Ivecko, czy też Volvo. Ze względu na ich przeznaczenie, muszą być zaopatrzone w mocne silniki najczęściej typu V8 o mocy, co najmniej 450 HP.
Przeciętny pociąg drogowy ciągnie za sobą 3 naczepy, a jego ładowność to 115 ton, taki zestaw osiąga długość prawie 50 metrów.
Jednak można spotkać i dłuższe zestawy, które wyposażone są w 6 przyczep, o ładowności 180 ton
Lub takie ekstremalne:
Zrobienie takiej próby na lotnisku nie byłoby żadnym problemem.
Jest dużo opuszczonych lotnisk, ostatnio byliśmy na takim na szkoleniu w Akademii Bezpiecznej Jazdy Kuchara.
Gdyby znaleźć jedną firmę , która użyczyłaby przyczep np: Shell to można by zrobić taką próbę .
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Rekord Guinnessa Sorento vs Boening
Admin ja nie wiem co ty za zioło palisz, ale musi być dobrej jakości
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Rekord Guinnessa Sorento vs Boening
Wszystko przed nami.super
Pisze sie na takie coś
Pisze sie na takie coś
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Rekord Guinnessa Sorento vs Boening
Tak szybko z samolotem bym nie odpuszczał.
Skoro inni mogli, to czemu KIA nie może ?
Wystosowałbym pismo z zapytaniem do LOT-u i zapewne się ustosunkują.
Dla nich to też jakby nie było ogromna reklama medialna, która normalnie kosztowałaby krocie.
Skoro inni mogli, to czemu KIA nie może ?
Wystosowałbym pismo z zapytaniem do LOT-u i zapewne się ustosunkują.
Dla nich to też jakby nie było ogromna reklama medialna, która normalnie kosztowałaby krocie.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Rekord Guinnessa Sorento vs Boening
miro pisze:Tak szybko z samolotem bym nie odpuszczał.
Skoro inni mogli, to czemu KIA nie może ?
Wystosowałbym pismo z zapytaniem do LOT-u i zapewne się ustosunkują.
Dla nich to też jakby nie było ogromna reklama medialna, która normalnie kosztowałaby krocie.
Spróbuj napisać ,ale nie licz na odpowiedź.
Jak sobie wyobrażasz reklamę Lotu - przewoźnika nie producenta samolotu w naszym wykonaniu?
Podam Ci przykład reklamy : W Toruniu jest kręcony serial " Lekarze" któryś tam sezon, miasto płaci producentowi serialu ( TVN) 300 tyś. PLN za to ,że podczas filmowania w plenerze uwydatniane są walory turystyczne miasta- oglądalność poszczególnych odcinków ok 2 mln widzów.
Za reklamę się płaci i my też będziemy musieli ponieść koszty swojej reklamy ,tylko skąd pieniądze? Od sponsorów rozumiem - koło się zamyka.
Nikt nie czeka na nasz klub i jego fantastyczne pomysły i pali się aby wydać pieniądze na nie.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Rekord Guinnessa Sorento vs Boening
Spierać się nie zamierzam, ale skoro Admin chce bić Rekord Guinnessa, to chyba co innego niż zwykły serial ?
Jak by nie było jest to duże wydarzenie medialne i może LOT oraz Boeing-a zainteresować.
Tym bardziej, że nowy produkt Dreamliner miał ostatnio sporo wpadek i dzięki takiemu wydarzeniu negatywne wpisy w sieci spadły by na plan dalszy.
Zapytać każdy może, a co odpowiedzą ..... zobaczymy.
Jak by nie było jest to duże wydarzenie medialne i może LOT oraz Boeing-a zainteresować.
Tym bardziej, że nowy produkt Dreamliner miał ostatnio sporo wpadek i dzięki takiemu wydarzeniu negatywne wpisy w sieci spadły by na plan dalszy.
Zapytać każdy może, a co odpowiedzą ..... zobaczymy.
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Rekord Guinnessa Sorento vs Boening
Tyle tylko, że to my mamy w tym interes a nie LOT. Musimy pamiętać też ciągle o tym, że jesteśmy fanklubem "schodzącego" modelu dlatego Kia nie jest zainteresowana wspieraniem nas. Gdyby proporcje ilości uczestników forum Sorento I i II generacji były odwrotne, to może byłoby inaczej. Ale wtedy byłoby to zupełnie inne forum - jak zwykłe forum miłośników jakiś osobówek - bo takie jest przecież następne Sorento i żadne pokazówki typu Sorentem do Korei tego nie zmienią.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Rekord Guinnessa Sorento vs Boening
Tu Tommy masz pewną rację .
Kia Motors w ogóle nie jest zainteresowana Sorento I
Ale ... będą musieli zmienić zdanie dlatego , że każdy sukces jakiegokolwiek Sorento spowoduje rozpoznawanie marki, ludzie się osłuchają z tą nazwą a Kia bardzo zależy na sprzedaży właśnie Sorento i to nie ważne że to jest nowa generacja. Sorento to Sorento.
Gdyby Kia postawiła warunek , że owszem zasponsorują nam jakiś rekord, który chcielibyśmy pobić ale na nowym modelu, to nie widzę problemu .
Większość samochodów przygotowanych do takich rzeczy ma niewiele wspólnego z tym co wyszło z fabryki.
Wiecie jaką byśmy mieli frajdę gdyby przyszło nam modernizować Sorento II jako terenówkę ?
Ile rzeczy byśmy musieli poznać , schematy , rozwiązania , próby dołożenia reduktora , po prostu coś wspaniałego
Dzisiaj byłem na jeździe testowej najnowszego NISSANA QASHQAI TEKNA , chyba szczyt techniki co teraz robią i Pan Doradca Klienta powiedział , że niestety wstrzymano zapisy ponieważ jest tylu chętnych że zabrakło już do końca roku samochodów.
Żeby tak Kia Sorento miała taką passę to trzeba jej pomóc.
Kia Motors w ogóle nie jest zainteresowana Sorento I
Ale ... będą musieli zmienić zdanie dlatego , że każdy sukces jakiegokolwiek Sorento spowoduje rozpoznawanie marki, ludzie się osłuchają z tą nazwą a Kia bardzo zależy na sprzedaży właśnie Sorento i to nie ważne że to jest nowa generacja. Sorento to Sorento.
Gdyby Kia postawiła warunek , że owszem zasponsorują nam jakiś rekord, który chcielibyśmy pobić ale na nowym modelu, to nie widzę problemu .
Większość samochodów przygotowanych do takich rzeczy ma niewiele wspólnego z tym co wyszło z fabryki.
Wiecie jaką byśmy mieli frajdę gdyby przyszło nam modernizować Sorento II jako terenówkę ?
Ile rzeczy byśmy musieli poznać , schematy , rozwiązania , próby dołożenia reduktora , po prostu coś wspaniałego
Dzisiaj byłem na jeździe testowej najnowszego NISSANA QASHQAI TEKNA , chyba szczyt techniki co teraz robią i Pan Doradca Klienta powiedział , że niestety wstrzymano zapisy ponieważ jest tylu chętnych że zabrakło już do końca roku samochodów.
Żeby tak Kia Sorento miała taką passę to trzeba jej pomóc.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Rekord Guinnessa Sorento vs Boening
Admin z całym szacunkiem NISSANA QASHQAI TEKNA nie jest rywalem dla Sorento zwłaszcza Sorento 2014 nie ta półka cenowa i wyposażeniowa ( silniki o mniejszej pojemności, mniejsze nadwozie etc.) ,konkuruje z Kia Sportrage. Dodatkowo z napędem 4x4 jest ( będzie) dostępna jedna wersja z silnikiem 1,6 DCI 130 KM i manualna skrzynia biegów.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Rekord Guinnessa Sorento vs Boening
- dolozyc ramę, usztywnić nadwozie, wyrzucić polowe elektroniki........zbudować od podstaw nowy samochód!Admin pisze:Tu Tommy masz pewną rację .
Wiecie jaką byśmy mieli frajdę gdyby przyszło nam modernizować Sorento II jako terenówkę ?
Ile rzeczy byśmy musieli poznać , schematy , rozwiązania , próby dołożenia reduktora , po prostu coś wspaniałego !
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Rekord Guinnessa Sorento vs Boening
hunter pisze:Admin z całym szacunkiem NISSANA QASHQAI TEKNA nie jest rywalem dla Sorento
nie chodzi o samochód tylko fakt , że zniknął z półek jak świeże bułeczki
tommy pisze:dolozyc ramę, usztywnić nadwozie, wyrzucić polowe elektroniki........zbudować od podstaw nowy samochód!
dokładnie tak się buduje samochody na Dakar , trzeba tylko pilnować czy znaczek wyszedł w tym samym miejscu co w oryginale
tak jak ten ..
lub ten...
- Katy
- moje konto
- Posty: 242
- Rejestracja: czwartek, 4 lipca 2013, 13:48
- Skąd jesteś: Poznań i Pszczew
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2008
- Kolor: Czarna Perła
- Przebieg (km.): 177552
- Kontaktowanie:
Re: Rekord Guinnessa Sorento vs Boening
Admin pisze:Kia Motors w ogóle nie jest zainteresowana Sorento I
Ale ... będą musieli zmienić zdanie dlatego , że każdy sukces jakiegokolwiek Sorento spowoduje rozpoznawanie marki, ludzie się osłuchają z tą nazwą a Kia bardzo zależy na sprzedaży właśnie Sorento i to nie ważne że to jest nowa generacja. Sorento to Sorento.
Kia Motors w ogóle ma wszystko w nosie, nieraz czytaliśmy na forum jakie kłopoty są z serwisami, mechanikami, czy zdobyciem u nich pomocy, nawet nie potrafią od lutego 2014 r. udzielić odpowiedzi na maila i przesłać w końcu karty KIA SUVIVALS...
Ręce opadają na ignorancję i zwykły brak szacunku do klienta, gdyby zwrócilo się do nich o pomoc, że sie chce wydać z 200 tys na auto u nich od razu skakaliby wokół cżłowieka nawet na jednej nodze, a tak co ich obchodzi klient, który już ma auto i to solidne auto
katy@klubsorento.pl
CZARNY MIODZIO = Autko z charakterem...
Kia Sorento 3,3 V6 (248KM) PB+LPG Vialle LPi
Skrzynia: A/T Automatyczna z Tiptronic
Napędy: 4 WD
Rocznik: 2008
Kolor: Czarny
Wersja: EX
Koła: 245/65 R17 A/T-S Yokohama Geolandar
Średnia paliwożerność (3/4 jazdy to miasto, zależnie od warunków) LPG 17,5-22/100km za to
w weekendy na trasie 13,5-14/100 km jak nie mam zbyt ciężkiej nóżki...
a jako miły rekordzik najniższe odnotowane spalanie 07 luty 2016 r. - 12,5 LPG/100km
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Rekord Guinnessa Sorento vs Boening
Nowy Land Rover Discovery jest w stanie uciągnąć 110 tonowy pociąg drogowy.
Niecodzienną próbę podjęto 26 sierpnia 2017 w Australii, która miała na celu ukazanie światu jaki znakomity jest naprawdę najnowszy model Land Rovera.
Pociąg drogowy, którego całkowita długość sięgała prawie 100 metrów, składał się z ciągnika i siedmiu przyczep o łącznej masie 110 ton. Taki zestaw był w stanie samodzielnie przemieszczać się przy wykorzystaniu ciągnika siodłowego z silnikiem o mocy 529 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2983 Nm.
Miał go zastąpić najnowszy model Land Rovera Discovery, który dysponuje silnikiem o mocy 258 KM i maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm. Seryjny egzemplarz otrzymał tylko wzmocniony hak holowniczy.
Discovery dał radę i pociągnął 110 tonowy zestaw na dystansie 16 kilometrów.
Niecodzienną próbę podjęto 26 sierpnia 2017 w Australii, która miała na celu ukazanie światu jaki znakomity jest naprawdę najnowszy model Land Rovera.
Pociąg drogowy, którego całkowita długość sięgała prawie 100 metrów, składał się z ciągnika i siedmiu przyczep o łącznej masie 110 ton. Taki zestaw był w stanie samodzielnie przemieszczać się przy wykorzystaniu ciągnika siodłowego z silnikiem o mocy 529 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2983 Nm.
Miał go zastąpić najnowszy model Land Rovera Discovery, który dysponuje silnikiem o mocy 258 KM i maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm. Seryjny egzemplarz otrzymał tylko wzmocniony hak holowniczy.
Discovery dał radę i pociągnął 110 tonowy zestaw na dystansie 16 kilometrów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości