Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4

#16 Postautor: spider2you » niedziela, 22 lipca 2012, 13:43

Wszystkie Subaru mają napęd stały 4x4.
Do tego dochodzą takie fajna i tanie autka ja Porsche....

Stare LC i Patrole miały na pewno dołączany napęd na przód i na czarnym jeździło się tylko na tyle.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

IgGo
jestem
jestem
Posty: 11
Wiek: 49
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 21:44
Skąd jesteś: może z kosmosu?
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: szar/srebrny
Kontaktowanie:

Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4

#17 Postautor: IgGo » niedziela, 23 września 2012, 19:35

Hej,
To ja dorzucę kilka klików od siebie- jakiś czas oprócz sorenciaka śmigam grand cherokee WH 3.o CRD Overland '09
Plusy plusami, najważniejsze to minusy- ano po 3 latach z sorento nie miałem żadnych problemów, tutaj: czujnik poz. xenonów, jeden, później drugi, końcówki wentyli oblazły śniedzią tak, że trzeba było wymienić wszystkie bo..kruszyły się (nierozbieralne czujniki ciśnienia) jak ktoś chce może nabyć inne rozbieralne lub wsadzić bez czujników.
Zaśniedziałe całkowicie końcówki siłowników tylnej szyby, sprężyny przy tyln. okładz. ham.
Teraz śmietanka: jako że to "mercedes" taki kluczyk, stacyjka ta sama- i tak samo awaryjna... elektronika- dalej blokada kierownika też elektroniczna i to sprzężone z immo;
Perełka polega na tym, że możesz kupić sobie stacyjkę- 4 śruby i pyk... ale nie dostaniesz gwary na nią- tak sobie życzy mercedes, póki nie wymienisz razem z modułem blokady kierownika, a to koszt samych części w aso 3 k. Jako, że to auto na gwarze jeszcze, nie bolało mnie to.. ale....szok to mało, ja wsiadasz i bez powodu okazuje się, ze lipa....nigdzie nie pojedziesz. Okazuje się, że to cholernie znany mankament i co lepsze nadal powtarza się w najnowszym modelu tzn. prod od roku 2011...

Myślałem ,że auto lipne, ale jak poczytałem fora, to....okazało się, "że takie" triki to norma.
Auto kupione z papierzyskami w salonie w germanii....
Po 3-4 latach trzeba władować z 5k i dalej śmigasz (nie mówimy tu o częściach eksploatacyjnych jak klocki itd).
Plus duży to to, że nie sypie się adaptacja, nawet jak poleci akku w aucie.
Komfort, wnętrze, dynamika, kultura pracy silnika - rewelka!, 510 Nm i 218 KM robi swoje...,
Spalanie 13, 5 w mieście.

VValdek
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 15:06
Skąd jesteś: Wrocław & Oława
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: Misiufisiu Pajero
Kontaktowanie:

Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4

#18 Postautor: VValdek » niedziela, 20 października 2013, 12:02

Mitsubishi Pajero z reduktorem SuperSelect można jeździć "po czarnym" z włączonym napędem na cztery buty.
Dostępne opcje napędu:
- napęd na tylną oś,
- napęd na obie osie połączone międzyosiowym mechanizmem różnicowym (można jeździć np. po suchym asfalcie),
- napęd na obie osie połączone na sztywno (jazda po śniegu, lodzie, w terenie itp.),
- napęd na obie osie z reduktorem,
- blokada tylego dyferencjału.

Pajero z reduktorem EasySelect nie mają opcji jazdy po czarnym z napędem na cztery koła.

Awatar użytkownika
dynamic
To ja
To ja
Posty: 395
Wiek: 45
Rejestracja: czwartek, 20 października 2011, 17:23
Skąd jesteś: Mazowsze-W-wa/Kurpie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 215000
Inny Samochód: BMW E46 3.0 D 270KM
Kontaktowanie:

Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4

#19 Postautor: dynamic » niedziela, 20 października 2013, 13:46

Tak profilaktycznie tylko dodam, że ja u siebie mam 3 opcje wyboru. 2h czyli cięgnie tylko tył, 4h czyli na sztywno spięty przód i tył, jazda tylko na śliskiej nawierzchni, no i 4 low. I w sumie to uważam za dobre rozwiązanie.
Co Cię nie zabije to Cię wzmocni :)

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4

#20 Postautor: Madej » niedziela, 20 października 2013, 16:41

A ja mam założonego Usela i mam wszystkie w/w opcje :happy1:
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
Mariusz 1973
moja ranga
moja ranga
Posty: 91
Wiek: 51
Rejestracja: piątek, 12 lipca 2013, 21:43
Skąd jesteś: Orzysz
Inny Samochód: Kia Sportage 4WD
Twoje poprzednie Sorento: 2,5CRDi (170KM), 2007, A/T-Tiptronic, 4WD Auto
Kontaktowanie:

Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4

#21 Postautor: Mariusz 1973 » poniedziałek, 21 października 2013, 08:42

tommy pisze:Zdaje się, że jeszcze stały napęd mają: Toyota LC, Nisan Patrol i Panfider.


cyber_human pisze:Toyota LC i Nissan Patrol nie mają stałego napędu na 4x4. Nie mają centralnego mechanizmu różnicowego. Mają dołączaną przednią oś.
Pathfinder jest bogatszy, uzupełniłem na początku wątku.


cyber_human pisze:Nie rozumiem tylko podjazdu 100%. Ale pewnie kolejny błąd w tekście.


Toyoty LC serii 90, 120, 150, oraz większe 100 i 200 (V8) w większości specyfikacji miały stały napęd 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowym.
Starsze Toyoty LC serii 70 miały sztywno dołączany przód.
Nissan Patrol nigdy nie miał stałego napędu 4x4 tylko dołączany na sztywno przód.
VW Touareg ma centralny mechanizm różnicowy typu Torsen (Torsen jest to układ z przekładniami ślimakowymi, samoblokujący się mechanicznie dla rozdzielenia momentu obrotowego pomiędzy oś przednią i tylną lub między koła jednej osi, stosowany także m.in. w Audi w modelach Quattro), podjazd 100%, to kąt nachylenia wzniesienia 45 stopni.
Jeżeli chodzi o inne samochody z centralnym mechanizmem różnicowym to można jeszcze dopisać:
Suzuki Grand Vitara w wersji 5 drzwiowej (wersja od 2005r, wcześniejsze tego nie miały, podobnie jak obecna wersja 3 drzwiowa);
Tarpan HONKER i HONKER 2000 (oczywiście są też wersje z dołączanym przodem, ale większość to stały 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowym, jako ciekawostkę mogę podać, że najnowsze HONKERY mają skrzynie rozdzielcze z Sorento 2WD/4WD/4WDLow);
Hummer H1 (ma centralny mechanizm różnicowy typu Torsen i takie same mechanizmy w przednim i tylnym moście)
Mercedes G 463 (nie jestem pewien, czy niektóre wersje 461 też nie miały stałego napędu 4x4)
Mitsubishi L200 (podobny system jak w Pajero)
Mitsubishi Pajero Sport obecnej generacji (tak jak L200).
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 21 października 2013, 10:33 przez Mariusz 1973, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
dynamic
To ja
To ja
Posty: 395
Wiek: 45
Rejestracja: czwartek, 20 października 2011, 17:23
Skąd jesteś: Mazowsze-W-wa/Kurpie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 215000
Inny Samochód: BMW E46 3.0 D 270KM
Kontaktowanie:

Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4

#22 Postautor: dynamic » poniedziałek, 21 października 2013, 08:57

Tak może trochę od czapy, ale jakiś rok temu na forum jakiś gostek pisał o mechanizmie Torsena do Sorento, chyba załatwiał to z Rosji. Może ktoś wie coś więcej na ten temat, czy może montował lub wie jak to może być z trwałością w naszych mostach po zamontowaniu?
Bo nie ukrywam, że trochę się nad tym rozwiązaniem zastanawiałem.
Co Cię nie zabije to Cię wzmocni :)

Awatar użytkownika
Mariusz 1973
moja ranga
moja ranga
Posty: 91
Wiek: 51
Rejestracja: piątek, 12 lipca 2013, 21:43
Skąd jesteś: Orzysz
Inny Samochód: Kia Sportage 4WD
Twoje poprzednie Sorento: 2,5CRDi (170KM), 2007, A/T-Tiptronic, 4WD Auto
Kontaktowanie:

Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4

#23 Postautor: Mariusz 1973 » poniedziałek, 21 października 2013, 12:35

Byłbym zapomniał, jest jeszcze Łada Niwa, która też ma stały napęd na cztery koła z centralnym mechanizmem różnicowym.

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4

#24 Postautor: Madej » poniedziałek, 21 października 2013, 12:47

dynamic pisze:Tak może trochę od czapy, ale jakiś rok temu na forum jakiś gostek pisał o mechanizmie Torsena do Sorento, chyba załatwiał to z Rosji. Może ktoś wie coś więcej na ten temat, czy może montował lub wie jak to może być z trwałością w naszych mostach po zamontowaniu?
Bo nie ukrywam, że trochę się nad tym rozwiązaniem zastanawiałem.


Pisałem z tym gościem jakies pól roku temu ale nic konkretnego nie napisał co i jak to w sorento działać bedzie, moze teraz cos wiecej bedzie wiedział :hmm:
Dawał dobra cenę. Jakby to działało to dobra rzecz :happy2:
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4

#25 Postautor: Murzyn1313 » poniedziałek, 21 października 2013, 13:14

dynamic pisze:Tak może trochę od czapy, ale jakiś rok temu na forum jakiś gostek pisał o mechanizmie Torsena do Sorento, chyba załatwiał to z Rosji. Może ktoś wie coś więcej na ten temat, czy może montował lub wie jak to może być z trwałością w naszych mostach po zamontowaniu?
Bo nie ukrywam, że trochę się nad tym rozwiązaniem zastanawiałem.

byl to kol. bartixr http://www.klubsorento.pl/forum/viewtop ... val+racing
Obrazek

Awatar użytkownika
Asja
jestem
jestem
Posty: 5
Rejestracja: środa, 29 stycznia 2014, 19:18
Skąd jesteś: Mazury
Rok: nie dotyczy
Kontaktowanie:

Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4

#26 Postautor: Asja » czwartek, 30 stycznia 2014, 18:39

A Kia Asia Rocsta= przecież z naszej stadniny :)
Zacznij tam, gdzie jesteś,
użyj tego co masz,
ZRÓB TO CO MOŻESZ

Awatar użytkownika
Mariusz 1973
moja ranga
moja ranga
Posty: 91
Wiek: 51
Rejestracja: piątek, 12 lipca 2013, 21:43
Skąd jesteś: Orzysz
Inny Samochód: Kia Sportage 4WD
Twoje poprzednie Sorento: 2,5CRDi (170KM), 2007, A/T-Tiptronic, 4WD Auto
Kontaktowanie:

Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4

#27 Postautor: Mariusz 1973 » czwartek, 30 stycznia 2014, 19:38

Z tego co pamiętam, to Rocsta miała na sztywno dołączany przód.

Awatar użytkownika
norman
jestem
jestem
Posty: 10
Rejestracja: czwartek, 2 stycznia 2014, 12:46
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Onyx Black
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Grand Vitara
Kontaktowanie:

Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4

#28 Postautor: norman » sobota, 8 marca 2014, 21:30

To może ja opiszę o pozycji nr 7. Suzuki Grand Vitara bo takowy posiadam. Tzn. wersję II generacji czyli od 2005 do dziś.

Wersje 3drzwiowe mają stały napęd na 4 koła ale bez blokady reduktora i położenia typu LOW. Do tego są tylko w silniku 1.6.
Wersje 5drzwiowe sprzedawane w europie mają stały napęd na 4 koła + przełącznik z 4 pozycjami :
- N - tryb odłączający napęd - można wtedy auto holować
- 4H - tryb szosowy - podział bodajże blisko 50/50
- 4H Lock - blokada mechanizmu międzyosiowego czyli tzn. "blokada reduktora"
- 4L Lock - jak wyżej tylko z niskim przełożeniem - w tym trybie do 30km/h z automaty wyłącza się ESP. Powyżej ESP znów się uruchamia.
Z ESP jest problem - jest guzik wyłączający ESP ale działa od dopiero w położeniach z blokadą. W trybie 4H nie można go wyłączyć.

Wersje z silnikiem V6 produkowane na rynek USA do 2007 roku nie miały napędu 4x4. Był tam napęd na tył. Od 2007 roku w USA montowali napęd na 4 koła identyczny jak w Europie.

W 2008 roku GV przeszła facelift - silnik 2.7 zmienili na 3.2 a 2.0 na 2.4. Napędy zostały takie same. Od 2013 zniknął silnik Diesla który był produkcji Renault (1.9 DDiS) - potwornie kłopotliwy motor z bardzo delikatnym rozrządem.

Jakby ktoś z Was chciał więcej wiedzieć o napędzie w GV to mam porządną serwisówkę w której jest dokładnie opisany mechanizm działania napędów.

artek123
moja ranga
moja ranga
Posty: 150
Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2013, 22:21
Skąd jesteś: Radom
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 2 WD
Rok: 2012
Kolor: czarny
Inny Samochód: NISSAN NOTE
Kontaktowanie:

Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4

#29 Postautor: artek123 » niedziela, 9 marca 2014, 00:19

Stały napęd ma też BMW X5. Miałem takie przed SORENTO tylko w BMW napęd jak dobrze pamiętam jest 60% tył, 40% przód.

VValdek
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 15:06
Skąd jesteś: Wrocław & Oława
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: Misiufisiu Pajero
Kontaktowanie:

Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4

#30 Postautor: VValdek » niedziela, 9 marca 2014, 13:48

norman pisze:- 4H Lock - blokada mechanizmu międzyosiowego czyli tzn. "blokada reduktora"

Reduktor wkracza do akcji chyba dopiero w pozycji 4L.


Wróć do „MOTORYZACJA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości