Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4
Moderator: Moderator
-
- wiem wszystko
- Posty: 1640
- Wiek: 51
- Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
- Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 146800
- Inny Samochód: Land Rover Discovery
- Kontaktowanie:
Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4
Wszystkie Subaru mają napęd stały 4x4.
Do tego dochodzą takie fajna i tanie autka ja Porsche....
Stare LC i Patrole miały na pewno dołączany napęd na przód i na czarnym jeździło się tylko na tyle.
Do tego dochodzą takie fajna i tanie autka ja Porsche....
Stare LC i Patrole miały na pewno dołączany napęd na przód i na czarnym jeździło się tylko na tyle.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
-
- jestem
- Posty: 11
- Wiek: 49
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 21:44
- Skąd jesteś: może z kosmosu?
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: szar/srebrny
- Kontaktowanie:
Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4
Hej,
To ja dorzucę kilka klików od siebie- jakiś czas oprócz sorenciaka śmigam grand cherokee WH 3.o CRD Overland '09
Plusy plusami, najważniejsze to minusy- ano po 3 latach z sorento nie miałem żadnych problemów, tutaj: czujnik poz. xenonów, jeden, później drugi, końcówki wentyli oblazły śniedzią tak, że trzeba było wymienić wszystkie bo..kruszyły się (nierozbieralne czujniki ciśnienia) jak ktoś chce może nabyć inne rozbieralne lub wsadzić bez czujników.
Zaśniedziałe całkowicie końcówki siłowników tylnej szyby, sprężyny przy tyln. okładz. ham.
Teraz śmietanka: jako że to "mercedes" taki kluczyk, stacyjka ta sama- i tak samo awaryjna... elektronika- dalej blokada kierownika też elektroniczna i to sprzężone z immo;
Perełka polega na tym, że możesz kupić sobie stacyjkę- 4 śruby i pyk... ale nie dostaniesz gwary na nią- tak sobie życzy mercedes, póki nie wymienisz razem z modułem blokady kierownika, a to koszt samych części w aso 3 k. Jako, że to auto na gwarze jeszcze, nie bolało mnie to.. ale....szok to mało, ja wsiadasz i bez powodu okazuje się, ze lipa....nigdzie nie pojedziesz. Okazuje się, że to cholernie znany mankament i co lepsze nadal powtarza się w najnowszym modelu tzn. prod od roku 2011...
Myślałem ,że auto lipne, ale jak poczytałem fora, to....okazało się, "że takie" triki to norma.
Auto kupione z papierzyskami w salonie w germanii....
Po 3-4 latach trzeba władować z 5k i dalej śmigasz (nie mówimy tu o częściach eksploatacyjnych jak klocki itd).
Plus duży to to, że nie sypie się adaptacja, nawet jak poleci akku w aucie.
Komfort, wnętrze, dynamika, kultura pracy silnika - rewelka!, 510 Nm i 218 KM robi swoje...,
Spalanie 13, 5 w mieście.
To ja dorzucę kilka klików od siebie- jakiś czas oprócz sorenciaka śmigam grand cherokee WH 3.o CRD Overland '09
Plusy plusami, najważniejsze to minusy- ano po 3 latach z sorento nie miałem żadnych problemów, tutaj: czujnik poz. xenonów, jeden, później drugi, końcówki wentyli oblazły śniedzią tak, że trzeba było wymienić wszystkie bo..kruszyły się (nierozbieralne czujniki ciśnienia) jak ktoś chce może nabyć inne rozbieralne lub wsadzić bez czujników.
Zaśniedziałe całkowicie końcówki siłowników tylnej szyby, sprężyny przy tyln. okładz. ham.
Teraz śmietanka: jako że to "mercedes" taki kluczyk, stacyjka ta sama- i tak samo awaryjna... elektronika- dalej blokada kierownika też elektroniczna i to sprzężone z immo;
Perełka polega na tym, że możesz kupić sobie stacyjkę- 4 śruby i pyk... ale nie dostaniesz gwary na nią- tak sobie życzy mercedes, póki nie wymienisz razem z modułem blokady kierownika, a to koszt samych części w aso 3 k. Jako, że to auto na gwarze jeszcze, nie bolało mnie to.. ale....szok to mało, ja wsiadasz i bez powodu okazuje się, ze lipa....nigdzie nie pojedziesz. Okazuje się, że to cholernie znany mankament i co lepsze nadal powtarza się w najnowszym modelu tzn. prod od roku 2011...
Myślałem ,że auto lipne, ale jak poczytałem fora, to....okazało się, "że takie" triki to norma.
Auto kupione z papierzyskami w salonie w germanii....
Po 3-4 latach trzeba władować z 5k i dalej śmigasz (nie mówimy tu o częściach eksploatacyjnych jak klocki itd).
Plus duży to to, że nie sypie się adaptacja, nawet jak poleci akku w aucie.
Komfort, wnętrze, dynamika, kultura pracy silnika - rewelka!, 510 Nm i 218 KM robi swoje...,
Spalanie 13, 5 w mieście.
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 15:06
- Skąd jesteś: Wrocław & Oława
- Rok: W PLANACH
- Inny Samochód: Misiufisiu Pajero
- Kontaktowanie:
Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4
Mitsubishi Pajero z reduktorem SuperSelect można jeździć "po czarnym" z włączonym napędem na cztery buty.
Dostępne opcje napędu:
- napęd na tylną oś,
- napęd na obie osie połączone międzyosiowym mechanizmem różnicowym (można jeździć np. po suchym asfalcie),
- napęd na obie osie połączone na sztywno (jazda po śniegu, lodzie, w terenie itp.),
- napęd na obie osie z reduktorem,
- blokada tylego dyferencjału.
Pajero z reduktorem EasySelect nie mają opcji jazdy po czarnym z napędem na cztery koła.
Dostępne opcje napędu:
- napęd na tylną oś,
- napęd na obie osie połączone międzyosiowym mechanizmem różnicowym (można jeździć np. po suchym asfalcie),
- napęd na obie osie połączone na sztywno (jazda po śniegu, lodzie, w terenie itp.),
- napęd na obie osie z reduktorem,
- blokada tylego dyferencjału.
Pajero z reduktorem EasySelect nie mają opcji jazdy po czarnym z napędem na cztery koła.
- dynamic
- To ja
- Posty: 395
- Wiek: 45
- Rejestracja: czwartek, 20 października 2011, 17:23
- Skąd jesteś: Mazowsze-W-wa/Kurpie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 215000
- Inny Samochód: BMW E46 3.0 D 270KM
- Kontaktowanie:
Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4
Tak profilaktycznie tylko dodam, że ja u siebie mam 3 opcje wyboru. 2h czyli cięgnie tylko tył, 4h czyli na sztywno spięty przód i tył, jazda tylko na śliskiej nawierzchni, no i 4 low. I w sumie to uważam za dobre rozwiązanie.
Co Cię nie zabije to Cię wzmocni
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4
A ja mam założonego Usela i mam wszystkie w/w opcje
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
- Mariusz 1973
- moja ranga
- Posty: 91
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 12 lipca 2013, 21:43
- Skąd jesteś: Orzysz
- Inny Samochód: Kia Sportage 4WD
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5CRDi (170KM), 2007, A/T-Tiptronic, 4WD Auto
- Kontaktowanie:
Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4
tommy pisze:Zdaje się, że jeszcze stały napęd mają: Toyota LC, Nisan Patrol i Panfider.
cyber_human pisze:Toyota LC i Nissan Patrol nie mają stałego napędu na 4x4. Nie mają centralnego mechanizmu różnicowego. Mają dołączaną przednią oś.
Pathfinder jest bogatszy, uzupełniłem na początku wątku.
cyber_human pisze:Nie rozumiem tylko podjazdu 100%. Ale pewnie kolejny błąd w tekście.
Toyoty LC serii 90, 120, 150, oraz większe 100 i 200 (V8) w większości specyfikacji miały stały napęd 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowym.
Starsze Toyoty LC serii 70 miały sztywno dołączany przód.
Nissan Patrol nigdy nie miał stałego napędu 4x4 tylko dołączany na sztywno przód.
VW Touareg ma centralny mechanizm różnicowy typu Torsen (Torsen jest to układ z przekładniami ślimakowymi, samoblokujący się mechanicznie dla rozdzielenia momentu obrotowego pomiędzy oś przednią i tylną lub między koła jednej osi, stosowany także m.in. w Audi w modelach Quattro), podjazd 100%, to kąt nachylenia wzniesienia 45 stopni.
Jeżeli chodzi o inne samochody z centralnym mechanizmem różnicowym to można jeszcze dopisać:
Suzuki Grand Vitara w wersji 5 drzwiowej (wersja od 2005r, wcześniejsze tego nie miały, podobnie jak obecna wersja 3 drzwiowa);
Tarpan HONKER i HONKER 2000 (oczywiście są też wersje z dołączanym przodem, ale większość to stały 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowym, jako ciekawostkę mogę podać, że najnowsze HONKERY mają skrzynie rozdzielcze z Sorento 2WD/4WD/4WDLow);
Hummer H1 (ma centralny mechanizm różnicowy typu Torsen i takie same mechanizmy w przednim i tylnym moście)
Mercedes G 463 (nie jestem pewien, czy niektóre wersje 461 też nie miały stałego napędu 4x4)
Mitsubishi L200 (podobny system jak w Pajero)
Mitsubishi Pajero Sport obecnej generacji (tak jak L200).
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 21 października 2013, 10:33 przez Mariusz 1973, łącznie zmieniany 3 razy.
- dynamic
- To ja
- Posty: 395
- Wiek: 45
- Rejestracja: czwartek, 20 października 2011, 17:23
- Skąd jesteś: Mazowsze-W-wa/Kurpie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 215000
- Inny Samochód: BMW E46 3.0 D 270KM
- Kontaktowanie:
Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4
Tak może trochę od czapy, ale jakiś rok temu na forum jakiś gostek pisał o mechanizmie Torsena do Sorento, chyba załatwiał to z Rosji. Może ktoś wie coś więcej na ten temat, czy może montował lub wie jak to może być z trwałością w naszych mostach po zamontowaniu?
Bo nie ukrywam, że trochę się nad tym rozwiązaniem zastanawiałem.
Bo nie ukrywam, że trochę się nad tym rozwiązaniem zastanawiałem.
Co Cię nie zabije to Cię wzmocni
- Mariusz 1973
- moja ranga
- Posty: 91
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 12 lipca 2013, 21:43
- Skąd jesteś: Orzysz
- Inny Samochód: Kia Sportage 4WD
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5CRDi (170KM), 2007, A/T-Tiptronic, 4WD Auto
- Kontaktowanie:
Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4
Byłbym zapomniał, jest jeszcze Łada Niwa, która też ma stały napęd na cztery koła z centralnym mechanizmem różnicowym.
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4
dynamic pisze:Tak może trochę od czapy, ale jakiś rok temu na forum jakiś gostek pisał o mechanizmie Torsena do Sorento, chyba załatwiał to z Rosji. Może ktoś wie coś więcej na ten temat, czy może montował lub wie jak to może być z trwałością w naszych mostach po zamontowaniu?
Bo nie ukrywam, że trochę się nad tym rozwiązaniem zastanawiałem.
Pisałem z tym gościem jakies pól roku temu ale nic konkretnego nie napisał co i jak to w sorento działać bedzie, moze teraz cos wiecej bedzie wiedział
Dawał dobra cenę. Jakby to działało to dobra rzecz
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4
dynamic pisze:Tak może trochę od czapy, ale jakiś rok temu na forum jakiś gostek pisał o mechanizmie Torsena do Sorento, chyba załatwiał to z Rosji. Może ktoś wie coś więcej na ten temat, czy może montował lub wie jak to może być z trwałością w naszych mostach po zamontowaniu?
Bo nie ukrywam, że trochę się nad tym rozwiązaniem zastanawiałem.
byl to kol. bartixr http://www.klubsorento.pl/forum/viewtop ... val+racing
- Asja
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: środa, 29 stycznia 2014, 19:18
- Skąd jesteś: Mazury
- Rok: nie dotyczy
- Kontaktowanie:
Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4
A Kia Asia Rocsta= przecież z naszej stadniny
Zacznij tam, gdzie jesteś,
użyj tego co masz,
ZRÓB TO CO MOŻESZ
użyj tego co masz,
ZRÓB TO CO MOŻESZ
- Mariusz 1973
- moja ranga
- Posty: 91
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 12 lipca 2013, 21:43
- Skąd jesteś: Orzysz
- Inny Samochód: Kia Sportage 4WD
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5CRDi (170KM), 2007, A/T-Tiptronic, 4WD Auto
- Kontaktowanie:
Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4
Z tego co pamiętam, to Rocsta miała na sztywno dołączany przód.
- norman
- jestem
- Posty: 10
- Rejestracja: czwartek, 2 stycznia 2014, 12:46
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Onyx Black
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Grand Vitara
- Kontaktowanie:
Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4
To może ja opiszę o pozycji nr 7. Suzuki Grand Vitara bo takowy posiadam. Tzn. wersję II generacji czyli od 2005 do dziś.
Wersje 3drzwiowe mają stały napęd na 4 koła ale bez blokady reduktora i położenia typu LOW. Do tego są tylko w silniku 1.6.
Wersje 5drzwiowe sprzedawane w europie mają stały napęd na 4 koła + przełącznik z 4 pozycjami :
- N - tryb odłączający napęd - można wtedy auto holować
- 4H - tryb szosowy - podział bodajże blisko 50/50
- 4H Lock - blokada mechanizmu międzyosiowego czyli tzn. "blokada reduktora"
- 4L Lock - jak wyżej tylko z niskim przełożeniem - w tym trybie do 30km/h z automaty wyłącza się ESP. Powyżej ESP znów się uruchamia.
Z ESP jest problem - jest guzik wyłączający ESP ale działa od dopiero w położeniach z blokadą. W trybie 4H nie można go wyłączyć.
Wersje z silnikiem V6 produkowane na rynek USA do 2007 roku nie miały napędu 4x4. Był tam napęd na tył. Od 2007 roku w USA montowali napęd na 4 koła identyczny jak w Europie.
W 2008 roku GV przeszła facelift - silnik 2.7 zmienili na 3.2 a 2.0 na 2.4. Napędy zostały takie same. Od 2013 zniknął silnik Diesla który był produkcji Renault (1.9 DDiS) - potwornie kłopotliwy motor z bardzo delikatnym rozrządem.
Jakby ktoś z Was chciał więcej wiedzieć o napędzie w GV to mam porządną serwisówkę w której jest dokładnie opisany mechanizm działania napędów.
Wersje 3drzwiowe mają stały napęd na 4 koła ale bez blokady reduktora i położenia typu LOW. Do tego są tylko w silniku 1.6.
Wersje 5drzwiowe sprzedawane w europie mają stały napęd na 4 koła + przełącznik z 4 pozycjami :
- N - tryb odłączający napęd - można wtedy auto holować
- 4H - tryb szosowy - podział bodajże blisko 50/50
- 4H Lock - blokada mechanizmu międzyosiowego czyli tzn. "blokada reduktora"
- 4L Lock - jak wyżej tylko z niskim przełożeniem - w tym trybie do 30km/h z automaty wyłącza się ESP. Powyżej ESP znów się uruchamia.
Z ESP jest problem - jest guzik wyłączający ESP ale działa od dopiero w położeniach z blokadą. W trybie 4H nie można go wyłączyć.
Wersje z silnikiem V6 produkowane na rynek USA do 2007 roku nie miały napędu 4x4. Był tam napęd na tył. Od 2007 roku w USA montowali napęd na 4 koła identyczny jak w Europie.
W 2008 roku GV przeszła facelift - silnik 2.7 zmienili na 3.2 a 2.0 na 2.4. Napędy zostały takie same. Od 2013 zniknął silnik Diesla który był produkcji Renault (1.9 DDiS) - potwornie kłopotliwy motor z bardzo delikatnym rozrządem.
Jakby ktoś z Was chciał więcej wiedzieć o napędzie w GV to mam porządną serwisówkę w której jest dokładnie opisany mechanizm działania napędów.
-
- moja ranga
- Posty: 150
- Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2013, 22:21
- Skąd jesteś: Radom
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 2 WD
- Rok: 2012
- Kolor: czarny
- Inny Samochód: NISSAN NOTE
- Kontaktowanie:
Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4
Stały napęd ma też BMW X5. Miałem takie przed SORENTO tylko w BMW napęd jak dobrze pamiętam jest 60% tył, 40% przód.
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 15:06
- Skąd jesteś: Wrocław & Oława
- Rok: W PLANACH
- Inny Samochód: Misiufisiu Pajero
- Kontaktowanie:
Re: Auta terenowe/SUV ze stałym napędem 4x4
norman pisze:- 4H Lock - blokada mechanizmu międzyosiowego czyli tzn. "blokada reduktora"
Reduktor wkracza do akcji chyba dopiero w pozycji 4L.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości