Rolls-Royce to wyjątkowa marka. Jest synonimem bogactwa i luksusu z najwyższej półki. Ma niesamowitą renomę, a jej samochodami jeżdżą przedstawiciele rodziny królewskiej, miliarderzy i największe gwiazdy. Cullinan to najnowszy diament w ofercie Brytyjczyków.
Na rynku pojawiło się już kilka luksusowych SUV-ów. Porsche od dawna ma Cayenne, Bentley kusi bogaczy Bentaygą, Lamborghini wprowadza właśnie do sprzedaży Urusa, a Aston Martin zapowiada rychłą premierę swojego crossovera. Jednak żaden z tych samochodów nie był wyczekiwany aż tak bardzo, jak SUV.
Rolls-Royce Cullinan wyznacza nową erę w motoryzacji i będzie punktem odniesienia dla innych producentów, walczących o kieszenie najbogatszych.
Skąd wzięła się nazwa pierwszego SUV-a w historii marki? Nawiązuje do największego i najczystszego ze znalezionych dotąd diamentów. Diament Cullinan odnaleziono w 1905 roku w kopalni w RPA, a nazwę dla niego nadano od nazwiska dyrektora angielskiej spółki diamentowej Thomasa Cullinana. Obecnie diament Cullinan jest podzielony na 105 mniejszych części. Brylanty wycięte z Cullinana do dzisiaj zdobią królewskie insygnia: brytyjskie berło królewskie, brytyjską koronę państwową oraz koronę królowej Marii.
Rolls-Royce Cullinan - majestatyczny, imponujący SUV
Rolls-Royce to marka, która podkreśla status i prestiż kierowcy. Dlatego Cullinan musi się wyróżniać na drodze. Na europejskie warunki to prawdziwy SUV-gigant. Mierzy aż 5341 mm długości i 3295 mm rozstawu osi. Wrażenie robi też masa Cullinana - 2 660 kg. Bagażnik pomieści od 560 do 600 l, a po złożeniu tylnej kanapy imponujące 1930 l. Rolls-Royce na każdym kroku podkreśla, że Cullinan to wzór luksusowego, praktycznego i rodzinnego SUV-a.
Stylistycznie Rolls-Royce Cullinan nawiązuje do flagowej limuzyny brytyjskiego producenta, modelu Phantom. Na żywo Cullinan prezentuje się okazale. Do Warszawy pierwszy SUV Rolls-Royce'a przyjechał w ciekawym, głębokim, ciemnoczerwonym lakierze.
Pod maską potężnej maszyny pracuje równie imponująca jednostka. Dwanaście cylindrów ułożonych widlasto daje pojemność 6,75-litra, a wspomaganie podwójnym turbodoładowaniem dostarcza 563 KM maksymalnej mocy i 850 Nm momentu obrotowego.
Wnętrze ociekające luksusem
Luksusowe wnętrze również nawiązuje do Rolls-Royce'a Phantoma. I nie powinno to nikogo dziwić, bo konserwatywni klienci Brytyjczyków nie oczekiwali rewolucji i przełomowego projektu. Oni cenią klasyczną, pełną luksusu i przepychu kabinę. Rolls-Royce zadbał o to, by w nowych modelach wnętrze dalej kojarzyło się z arystokracją, a inspiracji do poprawek szukano w "nowoczesnych jachtach". Ciekawym motywem jest piękny, analogowy zegarek.
Ekranem pośrodku konsoli centralnej można sterować i dotykiem, i stylizowanym pokrętłem, przyozdobionym motywem Spirit of Ecstasy.
Zawieszenie ultraluksusowego SUV-a składa się z komputerów, które wykonują miliony obliczeń na minutę, żeby na bieżąco dostosowywać twardość i ustawienia do panujących warunków i nawierzchni. Rolls Royce'a zapewnia, że nawet w terenie Cullinan zapewni maksymalnie komfortowe warunki podróżowania.
O wykorzystanych w środku materiałach trudno pisać, bo te w dużej mierze mają zależeć od upodobań kierowcy. Jak to w Rolls-Royce bywa dowolność jest praktycznie nieograniczona. Co więcej, Cullinan ma być wyjątkowo mocno nastawiony na możliwości personalizacji.
Dbałość o najdrobniejsze szczegóły robi piorunujące wrażenie, a po zajęciu miejsca w kabinie Cullinana mamy poczucie obcowania z czymś niezwykłym. Luksus na pokładzie SUV-a po prostu przytłacza - Rolls-Royce jak żadna inna marka wie jak rozpieszczać swoich klientów.
Rolls-Royce jest wyposażony w stały napęd na cztery koła, ale brakuje w nim tradycyjnego reduktora. Zamiast tego producent zainstalował tryb "Everywhere", w którym komputer zadba o to, żeby jazda w terenie obyła się bez większych trudności. Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu Cullinan zapewnia głębokość brodzenia do 540 mm.
Rolls-Royce Cullinan gotowy na podbój serc i portfeli polskich milionerów
Podczas prezentacji Cullinana przedstawiciele Rolls-Royce'a podkreślali, że od światowej premiery minęły dopiero 3 miesiące, a pierwszy Cullinan już przyjechał do warszawskiego salonu marki, należącego do Auto Fus Group. Polska jest dla Rolls-Royce'a jednym z najważniejszych rynków w Europie, a do centrali wpłynęło już kilka konkretnych i poważnych zapytań o Cullinana.
O liczbach oczywiście panowie z Rolls-Royce nie wspominają. Polska cena Cullinana to jeszcze tajemnica, choć w przypadku tej marki mówienie o cenie po prostu mija się z celem. Każdy Rolls-Royce jest inny, a kupują je ludzie, którzy nie liczą funtów, dolarów czy złotówek.
Pierwszy SUV Rolls-Royce Cullinan
Moderator: Moderator
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Pierwszy SUV Rolls-Royce Cullinan
Dzięki za prezentację.Od jakiegoś czasu rozważam kupno nowego samochodu i widzę że to może być ciekawa alternatywa
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Pierwszy SUV Rolls-Royce Cullinan
Tak, słyszałem, że wpłynęło już kilka zamówień z Polski , tylko nie wiedziałem od kogo
- YatoInda
- To ja
- Posty: 331
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 9 lipca 2018, 17:39
- Skąd jesteś: Świebodzin
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 220000
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 13 times
- Kontaktowanie:
Re: Pierwszy SUV Rolls-Royce Cullinan
Pewnie ze dwa dziki by upchał w bagażniku
Ale gdzie wtedy psa wieźć, Hymmm
Ale gdzie wtedy psa wieźć, Hymmm
Pozdrawiam
Andrzej
Andrzej
- rzeźnik
- teraz jestem
- Posty: 462
- Wiek: 44
- Rejestracja: niedziela, 19 lutego 2017, 19:33
- Skąd jesteś: Szczecin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny jak diabeł ;)
- Inny Samochód: Kia Rio
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Pierwszy SUV Rolls-Royce Cullinan
Wiemy gdzie on ma koło zapasowe ? Zastanawiam się jak duża butla wejdzie w to miejsce.
...nawet najgorszy dzień na rybach jest lepszy od najlepszego w pracy...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości