Auto detailing- nasze doświadczenia

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Karpik91
Jestem
Jestem
Posty: 211
Wiek: 32
Rejestracja: sobota, 1 lipca 2017, 21:30
Skąd jesteś: Rzeszów
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 193000
Inny Samochód: SEAT LEON
Has thanked: 17 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Auto detailing- nasze doświadczenia

#1 Postautor: Karpik91 » poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 13:04

Witam, jako że ostatnio coraz bardziej interesuje mnie ten temat i staram się poszerzać swoje horyzonty, postanowiłem założyć ten wątek.
Może są na forum osoby, które siedzą w temacie, bądź takie jak ja które chciałyby rozpocząć zabawę z czymś więcej niż tylko plak do plastików :lol:
Moglibyśmy tutaj dzielić się uwagami co do materiałów, urządzeń i technik.
Moje główne pytanie brzmi od czego zacząć?
Jaką kupić polerkę na pierwszy sprzęt?
Gdzie kupujecie chemię i jakich producentów wybierać, aby uzyskać dobry współczynnik ceny do jakości?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Auto detailing- nasze doświadczenia

#2 Postautor: Marek » poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 21:39

Co się kryje pod słowem polerka , urządzenie , czynność , i do czego , do szyb , do lakieru ? :)

Karpik91
Jestem
Jestem
Posty: 211
Wiek: 32
Rejestracja: sobota, 1 lipca 2017, 21:30
Skąd jesteś: Rzeszów
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 193000
Inny Samochód: SEAT LEON
Has thanked: 17 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Auto detailing- nasze doświadczenia

#3 Postautor: Karpik91 » wtorek, 17 kwietnia 2018, 01:08

Napisałem, że chodzi o sprzęt czyli urządzenie.
Z tego co do tej pory doczytałem to urządzenia używane do szyb jak i lakierów raczej się nie różnią.
Różnią się jedynie rodzajem ruchów tzn. rotacyjna lub np. dual action. Mam na myśli to, że maszyną rotacyjną zarówno przeprowadzimy polerowanie szyby jak i korektę lakieru.

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Auto detailing- nasze doświadczenia

#4 Postautor: Student_x » czwartek, 19 kwietnia 2018, 20:51

Temat jest tak rozległy i jeżeli chodzi o same polerki , wielkość , jakość , cena , i wielkość koła , i czy zwykła obrotowa czy orbitalna.
Rodzaje padów, i ich firmy, bo na 50 firm produkujących pady , jest 10 dobrych , które robią różne twardości i te twardości nie pokrywają się ze sobą.
Do tego grubość padów , ich struktura i wykończenie powierzchniowe, zwykły gładki , waflowy itp.
temperatura pracy na powierzchni lakieru , musi byc dostosowana do twardości lakieru, a to już lata doświadczeń.
Teraz zaczynając od początku, to umiejętność mycia auta, jak myć od czego zacząć, i czym myć.
Zacznijmy od zmierzenia grubości lakieru, bo niektóre nowe auta jakiejś firmy podobno skoda ,
mają 40-50um i strach już podchodzić do lakieru :)
Inne mają takie twarde , że futro ich z mocno ścierną pastą nie chce ruszać, a są takie co się rysują od samego patrzenia.
Karcher na pierwszy rzut, jaki czy firmowy czy tani, Gąbka, rękawica??
Jakiego szamponu użyć, jakie firmy ADBL , Sonax, Shiny Garage, McGuiers , Zymol, Soft99, Gyeon, Tenzi??
Czym zmyć , rozpuścić z lakieru pył hamulcowy, zanim będziemy glinkować auto, Czy firma K2 da radę? A glinka, jakiej użyć?
Czym robić poślizg pod glinkę, co się najlepiej sprawdza , której firmy glinka i jaka ma być.
Czym zmywać resztki , czyli czym wyjalowic lakier , clener czysty, rozcięczony, której fimry, jak używać by nie zniszczyć ,zmatowić lakieru.
Dobór past do lakierów , oraz która pasta najlepiej współpracuje z którym padem i z którym lakierem :)
setki kombinacji i różny efekt. Oraz, czy zaczynać ciąć lakier futrem, czy od razu padem?
które pasty mają jak najmniej wypełniaczy i które jak sie wymywają i co po sobie zostawiają.
Bo po każdej gradacji trzeba zmyć auto, tylko czym i jak? Jakiej fibry użyć, której firmy i z jakim włosiem?
Która fibra lepiej ściąga wodę , a która poleruje wosk , a która nada się do docierania ceramiki.
Który wosk, czy jakiś grunt pod wosk, czy cena czyni cuda? Woski syntetyczne, czy naturalne , który lepiej się dociera i lepiej trzyma którego lakieru?

To tylko część pytań jaką sobie codziennie zadają ludzie dotycząca początków z lakierem.
Bo jest ich dużo , dużo więcej, a zaznaczam że jesteśmy dopiero przy lakierze. A teraz są jeszcze felgi, lampy, szyby, no i wnetrze.
Czym i jak prać, jak czyścić skóry , czym zabezpieczać, co z podsufitką ?
Jaki pędzel fibra do środka, a dresing na skórkę, na plastik, na oponkę?

Ja zacząłem to śledzić z myślą o próbach na swoim aucie, ale to jest temat rzeka ciągle rozwijany.
A mnie osobiście patrzały wyszły na orbity , jak popatrzyłem jak profesjonaliści to robią i czym to robią.
dla przykładu wosk Zymol Concours 236ml - 1000zł :) Zymol Glasur - 550zł no i tańsze po 350-250zł
Oczywiście jest też pasta Tempo za 6zł :roftl:
Szkoda czasu na naszym forum, jak ktoś chce się czegoś dowiedzieć , to na FB - Detailing Mafia Family
ludzie ciągle zadają pytania i miliony opinii o produktach i zdjęcia produktów oraz ich prac.

Też myślałem że to takie proste, mam polerkę za 300zł , 4 pady, glinkę, fibry, IPA, zakupiona na próbę ceramikę z Aliexpress :roftl:
Ale to jest hmmmmm jak to porównać, chyba najprościej będzie jak powiem , że to kropla w morzu :)

Ale jak tam chcecie, jak was dołącza do grupy na FB , to zobaczycie jak to jest i z czym to się je :)
Ja już jestem za stary na naukę, ale od czegoś każdy zaczynał :)
Można próbować samemu od swojego auta, można robić czyjeś ale to sa lata doświadczeń profesjonalistów.
Czasami to przerost formy nad treścią i efekty mozna uzyskac o wiele wiele tanij i prościej , ale tam to jest skarbnica wiedzy jak na naszym Sorentowym Forum :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Karpik91
Jestem
Jestem
Posty: 211
Wiek: 32
Rejestracja: sobota, 1 lipca 2017, 21:30
Skąd jesteś: Rzeszów
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 193000
Inny Samochód: SEAT LEON
Has thanked: 17 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Auto detailing- nasze doświadczenia

#5 Postautor: Karpik91 » piątek, 20 kwietnia 2018, 04:13

Wowww Student wyczerpująca odpowiedź :kwink:
Na pewno nie zabieram się do tego z myślą o jakimś mega profesjonalnym podejściu, nie mówiąc już o tym, że chodzi tylko o pracę przy samochodzie na własny użytek. Poprostu traktuję to trochę jak zabawę. Wiadomo, że każdą dziedzinę można brać na mega poważnie. Jaką posiadasz maszynę? Daje radę?
Pracowałeś na menzernie? Planuję zacząć od tych past. Już w sumie załatwiłem sobie maskę do nauki ;) mam nadzieję, że szybko się nie zniechęcę :lol:

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Auto detailing- nasze doświadczenia

#6 Postautor: Andrzej » piątek, 20 kwietnia 2018, 07:12

Nieźle student :roftl: karpik chciał tylko rysę usunąć z lakieru a Ty tu taki wykład dałeś :kwink:
A tak na poważnie to myślę , że jak ktoś ma Ferrari i jedzie na spotkanie z królową , to jemu wszystko jedno ile zapłaci za detaling .
W naszych warunkach człowiek się zastanawia czy wziąć myjnię z woskiem czy zwykłą .
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Auto detailing- nasze doświadczenia

#7 Postautor: Student_x » niedziela, 22 kwietnia 2018, 21:22

Nie robię detailingu, ale tak jak mówię, się przymierzałem i trochę siedziałemw necie na ten temat. pasty Manzerny dają radę z mojej wiedzy, ale również je trzeba dobrze wymywać po każdej gradacji IPA - czytaj alkohol izopropylenowy :) Po najdrobniejszych już pastach tych niskobudżetowych powstają hologramy, których nie zauważysz od razu, bo pasty mają wypełniacze pięknie wypełniające rysy, dopiero po kilku myciach lub deszczach, albo na słońcu wyjdzie efekt :roftl: Na koniec pasty finiszowe , i po nich jak nie ma hologramów, nakładamy po odtłuszczeniu wosk, lub ceramikę. Niektóre woski potrzebują specjalnego środka do tak jak by zagruntowania ,a niektóre kładzie się na lakier jałowy. Sam będę jechał jechał swoje auto polerką coś za około 500zł ale po jesiennej próbie widzę że ma mało mocy i za mocno zwalnia. Maszyna ma nie zwalniać przy docisku, może głośniej chodzić może troszkę zmniejszyć obroty, ale te budżetowe zbyt mocno zwalniają a to jest porażka. Musisz stworzyć temperaturę, by pracować na lakierze, budżetowym środkiem otrzymasz też jakiś fajny efekt, ale bedziesz musiał zbać o powłokę woskową. Oczywiście na srebrnym nie widać takich hologramów jak na ciemnych lakierach, dla tego jestem w dobrej sytuacji. No i lakier na sorento jest miękki, trzeba uważać by się nie przetrzeć. nie polerujem na rancie. dojeżdżamy polerką do rantu i jedziemy w zdłóż rantu, nigdy na ran, bo szczególnie rpzy cięciu futrem albo twardym padem możemy zrobić krzywdę i się przetrzemy. No i uważaj na plastiki. Ja dojechałem na błotniku do nakładki i zrobiłem krzywdę , zdarłem gąbka lakier i nawet uszkodził się lekko plastik :( No ale cóż , nie wiedziałem że to takie słaby element :(
Jak bedziesz robił jakąś maskę, to podziel ją na 4 a każdą ćwiartkę podziel na dwa. Weź pasty i na początek wypróbuj jedną gradację na dwóch różnych padach na oddzielnych ćwiartkach , zmyj ipą, a potem kolejna gradację i polerka, zmyj ipą i finisch i zmyj ipą. zdejmij taśmę i porównaj efekty z lampą. Musisz mieć kilka padów żeby ich nie myc od razu. Po tem położysz sobie jakiś wosk.
Powiem tak. Miałem dzisiaj jechać na rozpoczęcie sezonu motcyklowego więc wczoraj chciałem troche przeczyścić motor. Ale żadnych past nie ma, znalazłem w domu jakąś tybke sonaxa lekkościrnego, ale jest zbyt twardy , więc wziąłem wosk z K2 , to trochę wymieszałem , i ręcznie ogień :) Powiem tak, widziałem różnicę od razu to co zrobiłem, ale jak podjechałem do kumpla to powiedział ze jest wow hehehe
Ale spoko, on zobaczył że się błyszczy i nie widział ukrytych wad pod woskiem , ktory ładnie przykrył zniszczony lakier. Tak ,że na efekt wow na pierwszy rzut oka to i gównem da się zrobić hehehehehe
Pracuj pracuj , próbuj, lubie ludzi , którzy próbują, bo ja też wiele rzeczy próbuję robić sam i się uczę no i jeszcze treba umieć przyjmować krytykę. Ona jest najważniejsza , bo albo Cię zmobilizuje , jeżeli masz oczywiście silny charakter, albo rzucisz to w pi.... hehehehe ;)
Pochwal się co i jak Ci wychodzi :)
No i dołącz się na FB , i szukaj postów, bo tam już jest wszystko opisane, już nie ma o co pytać hehehe :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Karpik91
Jestem
Jestem
Posty: 211
Wiek: 32
Rejestracja: sobota, 1 lipca 2017, 21:30
Skąd jesteś: Rzeszów
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 193000
Inny Samochód: SEAT LEON
Has thanked: 17 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Auto detailing- nasze doświadczenia

#8 Postautor: Karpik91 » niedziela, 22 kwietnia 2018, 23:43

Myślałem właśnie zacząć od Menzerny już wstępnie dodałem nawet do koszyka 1000,2500 i 3500.
Ciekawią mnie głównie powłoki ceramiczne tylko zastanawiam się czy próbować k2( niby ma dobre opinie) czy dołożyć do czegoś lepszego. Ok, zaglądne jeszcze na fejsa :happy2:

Awatar użytkownika
pikkolo
coś umiem
coś umiem
Posty: 641
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:28
Skąd jesteś: Krakoofek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: szary/szary
Przebieg (km.): 266666
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Auto detailing- nasze doświadczenia

#9 Postautor: pikkolo » niedziela, 22 kwietnia 2018, 23:51

macie doświadczenia z ceramiką? czy to utwardza lakier czy tylko "uszczelnia" lakier? jaka jest trwałość - czy to trzeba powtarzać np. co rok?
pikkolo
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny

Karpik91
Jestem
Jestem
Posty: 211
Wiek: 32
Rejestracja: sobota, 1 lipca 2017, 21:30
Skąd jesteś: Rzeszów
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 193000
Inny Samochód: SEAT LEON
Has thanked: 17 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Auto detailing- nasze doświadczenia

#10 Postautor: Karpik91 » poniedziałek, 23 kwietnia 2018, 12:25

Ma za zadanie utworzyć powierzchnię ceramiczną więc wygląda na to, że jak najbardziej utwardza powierzchnię i tworzy również efekt hydrofobowy. A trwałość w zależności od producenta niby do kilku lat. Podejrzewam, że wpływ na żywotność powłoki ma eksploatacja samochodu jak i przede wszystkim jakość późniejszego mycia samochodu( mam na myśli środki jakimi myjemy auto). Są też środki do odświeżania tej powłoki jeśli już mamy ją zaaplikowaną.

Czy posiada ktoś maszynę rotacyjną masnera? Nie duże pieniądze, a dobre opinie. Czy lepiej dołożyć do czegoś lepszego?

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Auto detailing- nasze doświadczenia

#11 Postautor: Student_x » poniedziałek, 23 kwietnia 2018, 21:45

Z tą ceramiką to różnie bywa. Z tego co poczytałem, to taka co miała leżeć parę lat , zlazła po roku i to już nie raz u porzadnych detailerów. A to dla tego jak się tłumaczyli, że klient nie mył auta sam tylko na własną rękę i nie wiadomo co zrobił z lakierem. Tak że z tą ceramiką to jest tak, że musisz poddać auto kpl. renowacji lakieru za 1500-2000zł, zapłącić za ceramikę ze 3tys.zł i potem tylko cieszyć się cotygodniową wizytą w tym samym studio na mycie auta za jedyne 100zł z ochroną tej że ceramiki. Wtedy wytrzyma Ci 5 lat. Jak tego nie zrobisz, to porażka, źle użytkowałeś auto. Ten sam efekt uzyskasz za dużo mniejsze pieniadze myjąc auto samemu porządnymi środkami i pokrywanie je po każdym myciu dodatkową ochroną :) Te całe ceramiki to trochę pic na wodę :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie


Wróć do „MOTORYZACJA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości