Nissan Navara i pękające ramy
Moderator: Moderator
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Nissan Navara i pękające ramy
Klasyczna rama, gwarantująca sztywną i solidną konstrukcję, to jeden z głównych powodów, dla których ludzie decydują się na samochody typu pickup. Kiedy więc okazuje się, że danym modelu pickupów masowo ramy pękają, problem zaczyna robić się naprawdę poważny. A właśnie coś takiego przydarzyło się Nissanowi, z bardzo popularną w Polsce Navarą.
Rośnie liczba posiadaczy złamanych Nissanów, w których rama pękła między kabiną a skrzynią ładunkową. Są to między innymi osoby z branży budowlanej, które używały swoich pojazdów zgodnie z ich przeznaczeniem – do wożenia narzędzi pracy, czy też ciągania przyczep.
Rozgoryczeni posiadacze Nissanów postanowili się zrzeszyć.
Ich grupa urosła w końcu do kilkunastu tysięcy osób, które skutecznie przyciągnęły uwagę mediów
Źródłem problemów Nissana jest nadmierna podatność konstrukcji na rdzę, skutkująca osłabieniem ramy i w końcu jej złamaniem.
Kilka dni temu do jednego z serwisów przyjechała na przegląd Navara . Gra w jednym z popularnych seriali tasiemców.
Podniesiono auto w górę i nagle z auta zrobił się balon .
Wygięło się w łuk.
Czym prędzej opuszczono samochód. Rama była już tak cienka, że groziło to jej złamaniem.
Właściciel był zdruzgotany. Nie da się tak łatwo zastąpić czegoś co już wystąpiło w stu odcinkach
Rośnie liczba posiadaczy złamanych Nissanów, w których rama pękła między kabiną a skrzynią ładunkową. Są to między innymi osoby z branży budowlanej, które używały swoich pojazdów zgodnie z ich przeznaczeniem – do wożenia narzędzi pracy, czy też ciągania przyczep.
Rozgoryczeni posiadacze Nissanów postanowili się zrzeszyć.
Ich grupa urosła w końcu do kilkunastu tysięcy osób, które skutecznie przyciągnęły uwagę mediów
Źródłem problemów Nissana jest nadmierna podatność konstrukcji na rdzę, skutkująca osłabieniem ramy i w końcu jej złamaniem.
Kilka dni temu do jednego z serwisów przyjechała na przegląd Navara . Gra w jednym z popularnych seriali tasiemców.
Podniesiono auto w górę i nagle z auta zrobił się balon .
Wygięło się w łuk.
Czym prędzej opuszczono samochód. Rama była już tak cienka, że groziło to jej złamaniem.
Właściciel był zdruzgotany. Nie da się tak łatwo zastąpić czegoś co już wystąpiło w stu odcinkach
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Nissan Navara i pękające ramy
To wszystko efekt projektowania komputerowego.
Wcześniej gdy komputery nie miały dużych mocy obliczeniowych, stosowało się pewne reguły konstrukcyjne, które często miały 100 krotnie większą normę trwałość, niż zakładana. Teraz dzięki modelowaniu komputerowemu przyjmuje się 10 krotne przewymiarowanie. I wszystko jest dobrze gdy, stop jest taki jak zakładał projekt i całkowity brak korozji. Jeśli auto jest przeładowywane, jeździ po dziurach, pojawia sie korozja to rama się poddaje. Moim zdaniem pozew zbiorowy jest wspaniałym pomysłem, bo nie można tolerować takiego podejścia. Z jednej strony wszyscy gadają o ekologii, odpadach zasypujących Afrykę, a z drugiej strony wprowadza sie do obiegu produkty, które po 10-12 latach są niezdatne do naprawy i użytkowania.
Mam sąsiada co ma serwis 4x4 i na placu stoi zawsze kilka ram od Landów albo Vitar z poodrywanymi mocowaniami amorów, resorów, wahaczy ... Czesto roczniki 2000 w górę
Wcześniej gdy komputery nie miały dużych mocy obliczeniowych, stosowało się pewne reguły konstrukcyjne, które często miały 100 krotnie większą normę trwałość, niż zakładana. Teraz dzięki modelowaniu komputerowemu przyjmuje się 10 krotne przewymiarowanie. I wszystko jest dobrze gdy, stop jest taki jak zakładał projekt i całkowity brak korozji. Jeśli auto jest przeładowywane, jeździ po dziurach, pojawia sie korozja to rama się poddaje. Moim zdaniem pozew zbiorowy jest wspaniałym pomysłem, bo nie można tolerować takiego podejścia. Z jednej strony wszyscy gadają o ekologii, odpadach zasypujących Afrykę, a z drugiej strony wprowadza sie do obiegu produkty, które po 10-12 latach są niezdatne do naprawy i użytkowania.
Mam sąsiada co ma serwis 4x4 i na placu stoi zawsze kilka ram od Landów albo Vitar z poodrywanymi mocowaniami amorów, resorów, wahaczy ... Czesto roczniki 2000 w górę
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: Nissan Navara i pękające ramy
Pękło w miejscu gdzie sztywność układu rama/nadwozie jest najmniejsza.
Odkąd komputery liczą konstrukcje coraz więcej jest inżynierów bezmózgowców z klapkami na oczach.
Odkąd komputery liczą konstrukcje coraz więcej jest inżynierów bezmózgowców z klapkami na oczach.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
- kioterapia
- To ja
- Posty: 375
- Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
- Skąd jesteś: wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny metalic
- Przebieg (km.): 130000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
- anhar
- To ja
- Posty: 291
- Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
- Skąd jesteś: Piwniczna
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 136000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Nissan Navara i pękające ramy
Nissan od kilku lat ma sporo problemów związanych z jakością i dziwnymi awariami swoich produktów. Z resztą ma też tradycję w tym zakresie odziedziczoną po marce DATSUN .
Można by powiedzieć że te "wpadki " konstrukcyjne wynikają z transferu technologii od Francuskiego właściciela Nissana, ja myślę jednak że są to celowe działania (projektowania awarii uczy się teraz inżynierów na uczelniach). Zresztą większość współczesnych nowości motoryzacyjnych nie grzeszy trwałością i jest "wyposażona" przez producenta w szereg kłopotliwych wad.
Liczy się to żeby auto było efektowne i naszpikowane elektronicznymi gadżetami nie wiadomo do czego potrzebnymi, bo przecież w trakcie jazdy chyba nikt normalny nie gmera w opcjach systemów pojazdu. Niezawodność jest mało istotna bo przecież zakłada się że po 3 góra 5 latach klient ma kupić nowe auto.
Więc jeśli masz starą 10 - 15 letnią Primerę to naprawiaj i dbaj bo nowsze modele tyle nie pożyją.
Osobiście użytkowałem Terrano II, trzy lata gwarancji było O.K potem ciągle psuły się jakieś drobiazgi (odpadały przyciski w kabinie) po 5 latach miesiąc bez awarii był sukcesem. Auto miałem 10 lat (250 tys przebiegu) i chyba więcej żadnego Nissana nie kupię.
Można by powiedzieć że te "wpadki " konstrukcyjne wynikają z transferu technologii od Francuskiego właściciela Nissana, ja myślę jednak że są to celowe działania (projektowania awarii uczy się teraz inżynierów na uczelniach). Zresztą większość współczesnych nowości motoryzacyjnych nie grzeszy trwałością i jest "wyposażona" przez producenta w szereg kłopotliwych wad.
Liczy się to żeby auto było efektowne i naszpikowane elektronicznymi gadżetami nie wiadomo do czego potrzebnymi, bo przecież w trakcie jazdy chyba nikt normalny nie gmera w opcjach systemów pojazdu. Niezawodność jest mało istotna bo przecież zakłada się że po 3 góra 5 latach klient ma kupić nowe auto.
Więc jeśli masz starą 10 - 15 letnią Primerę to naprawiaj i dbaj bo nowsze modele tyle nie pożyją.
Osobiście użytkowałem Terrano II, trzy lata gwarancji było O.K potem ciągle psuły się jakieś drobiazgi (odpadały przyciski w kabinie) po 5 latach miesiąc bez awarii był sukcesem. Auto miałem 10 lat (250 tys przebiegu) i chyba więcej żadnego Nissana nie kupię.
Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Nissan Navara i pękające ramy
rozbierasz drzwi w infiniti a w środku zamek RENAULT. I zawał na miejscu ...
Ja już Nissana po Micrze K12 NIE DO TY KAM
Ja już Nissana po Micrze K12 NIE DO TY KAM
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Nissan Navara i pękające ramy
Patrol gr y 60 i Primera to ostatnie prawdziwe Nissany
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
- kioterapia
- To ja
- Posty: 375
- Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
- Skąd jesteś: wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny metalic
- Przebieg (km.): 130000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Nissan Navara i pękające ramy
Nawet o suzuki ciężko .
Rozbierasz a wszędzie bosch, made in UE. Większość z Węgier.
Rozbierasz a wszędzie bosch, made in UE. Większość z Węgier.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Nissan Navara i pękające ramy
Uszkodzenie to jest charakterystyczne tylko dla modeli D40, wyprodukowanych w Hiszpanii w latach 2005-2008.
Tutaj tekst oryginalny z 7 lutego 2017 roku:http://40ton.net/nissan-odpowie-za-ramy-pekajace-w-modelu-navara-brytyjscy-uzytkownicy-zaapelowali-o-pomoc/
A tutaj więcej na ten temat:http://joemonster.org/art/38730
Tutaj tekst oryginalny z 7 lutego 2017 roku:http://40ton.net/nissan-odpowie-za-ramy-pekajace-w-modelu-navara-brytyjscy-uzytkownicy-zaapelowali-o-pomoc/
A tutaj więcej na ten temat:http://joemonster.org/art/38730
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Nissan Navara i pękające ramy
Mój brat pracuje w ASO Nissan/Kia/Hyundai i podczas kolacji wigilijnej opowiadał mi o takich przypadkach u nas, w Polsce , stąd pomysł na post
Wogóle to opowiedział mi jeszcze o takich ciekawych rzeczach , dotyczących Kia , że będę miał jeszcze długo co pisać
Ale po kolei
Wogóle to opowiedział mi jeszcze o takich ciekawych rzeczach , dotyczących Kia , że będę miał jeszcze długo co pisać
Ale po kolei
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości