Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test
Moderator: Moderator
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test
Na początek trochę z ulotki"
Wysokiej klasy inteligentny prostownik z mikroprocesorem - który naładuje akumulator
oraz ochroni i wydłuży jego żywotność.
W ładowarce zastosowano pionierskie rozwiązania:
automatyczna kontrola naładowania akumulatora - po osiągnięciu określonego napięcia,
tryb "zimowy" - gwarantuje pełne naładowanie akumulatora, nawet w b. niskiej temperaturze otoczenia
funkcja diagnozy skrajnie rozładowanych i zużytych akumulatorów - w przypadku wykrycia jakiejkolwiek nieprawidłowości, ładowanie zostanie przerwane - a ładowarka wyświetli kod błędu, który będzie symbolizował konkretną usterkę akumulatora,
tryb podtrzymywania - po pełnym naładowaniu, ładowarka przełącza się w tryb monitorowania napięcia, zapewniając pełną wydajność akumulatora, bez ryzyka jego przeładowania nawet jeżeli zostanie pozostawiony na dłuższy czas bez opieki,
co ważne, nawet po przerwie w dopływie prądu AC proces ładowania/podtrzymywania napięcia będzie kontynuowany automatycznie,
podtrzymanie pamięci - dzięki temu, ładowarka zapamiętuje ostatnio wybrany tryb pracy i w przypadku braku zasilania wznowi ładowanie w tym samym trybie,
zastosowano specjalną szczelną obudowę IP65 - ładowarka może być używana w środowisku zapylonym i wilgotnym.
Ładowarka jest przeznaczona do baterii 6V/12V, 1,2-120Ah typu żelowe, kwasowe (obsługowe i bezobsługowe), SLA, AGM. Ładowanie przebiega automatycznie, w 9 etapach. Działanie ładowarki jest sygnalizowane odpowiednimi ikonami na czytelnym wyświetlaczu LCD.
Pierwszy etap - diagnostyka. Ładowarka dokonuje analizy czy akumulator może przyjąć ładunek, czy nie. Pozwala to na uniknięcie ładowania wadliwie działającego akumulatora.
Drugi etap - Odsiarczanie: Prostownik może zregenerować nawet najbardziej rozładowany akumulator przy napięciu do min. 1,5+/-0,5V
Trzeci etap - ładowanie wstępne. Jeżeli napięcie akumulatora wynosi poniżej 12V, prostownik ładuje za pomocą prądu o niskim natężeniu aby lepiej chronić akumulator.
Czwarty etap - łagodny rozruch. Stopniowe ładowanie aż do osiągnięcia maksymalnego natężenia bez gwałtownych skoków.
Piąty etap - CC1. CC2. CC3 (Prąd stały). Szybka zmiana prędkości, zmiana natężenia w zależności od stanu akumulatora. Wpływa to pozytywnie na żywotność akumulatora.
Szósty etap - CV (napięcie stałe). Akumulator jest ładowany niemal do pełna, a następnie doładowywany do 14,6V DC.
Siódmy etap - spoczynek. Prostownik odetnie zasilanie po pełnym naładowaniu akumulatora. Pozwala to na oszczędzanie energii.
Ósmy etap - Odnawianie: Jeśli po pełnym naładowaniu, napięcie akumulatora spadnie do 12,8V w ciągu 2 min. prostownik wykryje to automatycznie.
Dziewiąty etap - Przywrócenie: Prostownik automatycznie wykrywa pełne naładowanie akumulatora. podtrzymanie naładowania.
Przy spadku napięcia poniżej 12,8V wykona on ponownie powyższe etapy od czwartego do siódmego.
Parametry wejściowe: 220 – 240V, 50Hz
Parametry wyjściowe: 6V 2A 12V 2/4A
Prostownik sprawia fajne wrażenie , obudowa wygląda mocno , kabelki takie sobie , ale przy mikroprocesorowych nie potrzeba mocniejszych.
Pierwsze podłączenie i na wyświetlaczu pojawił się czytelny , widoczny już z daleka napis 12.7V.
Przyciskiem na środku wybrałem ikonkę samochodu .
Po chwili na wyświetlaczu ukazało się 13.4 i ikonka ładowania ruszyła .
Zauważyłem , że tylko jednej kreski brakowało , wynika z tego , że akumulator jest naładowany w dobrym stanie.
Po dwudziestu minutach zerknąłem , było 14.4V
Dokładnie 55 minut po podłączeniu na wyświetlaczu zobaczyłem napis FUL
Było to najkrótsze w mojej historii ładowanie .
Zawsze zostawiałem akumulator do ładowania na noc i rano znosiłem do samochodu .
Teraz wiem , że nie potrzeba było tyle czasu
Prostownik zakupiony w Biedronce w cenie 55 zł
Wysokiej klasy inteligentny prostownik z mikroprocesorem - który naładuje akumulator
oraz ochroni i wydłuży jego żywotność.
W ładowarce zastosowano pionierskie rozwiązania:
automatyczna kontrola naładowania akumulatora - po osiągnięciu określonego napięcia,
tryb "zimowy" - gwarantuje pełne naładowanie akumulatora, nawet w b. niskiej temperaturze otoczenia
funkcja diagnozy skrajnie rozładowanych i zużytych akumulatorów - w przypadku wykrycia jakiejkolwiek nieprawidłowości, ładowanie zostanie przerwane - a ładowarka wyświetli kod błędu, który będzie symbolizował konkretną usterkę akumulatora,
tryb podtrzymywania - po pełnym naładowaniu, ładowarka przełącza się w tryb monitorowania napięcia, zapewniając pełną wydajność akumulatora, bez ryzyka jego przeładowania nawet jeżeli zostanie pozostawiony na dłuższy czas bez opieki,
co ważne, nawet po przerwie w dopływie prądu AC proces ładowania/podtrzymywania napięcia będzie kontynuowany automatycznie,
podtrzymanie pamięci - dzięki temu, ładowarka zapamiętuje ostatnio wybrany tryb pracy i w przypadku braku zasilania wznowi ładowanie w tym samym trybie,
zastosowano specjalną szczelną obudowę IP65 - ładowarka może być używana w środowisku zapylonym i wilgotnym.
Ładowarka jest przeznaczona do baterii 6V/12V, 1,2-120Ah typu żelowe, kwasowe (obsługowe i bezobsługowe), SLA, AGM. Ładowanie przebiega automatycznie, w 9 etapach. Działanie ładowarki jest sygnalizowane odpowiednimi ikonami na czytelnym wyświetlaczu LCD.
Pierwszy etap - diagnostyka. Ładowarka dokonuje analizy czy akumulator może przyjąć ładunek, czy nie. Pozwala to na uniknięcie ładowania wadliwie działającego akumulatora.
Drugi etap - Odsiarczanie: Prostownik może zregenerować nawet najbardziej rozładowany akumulator przy napięciu do min. 1,5+/-0,5V
Trzeci etap - ładowanie wstępne. Jeżeli napięcie akumulatora wynosi poniżej 12V, prostownik ładuje za pomocą prądu o niskim natężeniu aby lepiej chronić akumulator.
Czwarty etap - łagodny rozruch. Stopniowe ładowanie aż do osiągnięcia maksymalnego natężenia bez gwałtownych skoków.
Piąty etap - CC1. CC2. CC3 (Prąd stały). Szybka zmiana prędkości, zmiana natężenia w zależności od stanu akumulatora. Wpływa to pozytywnie na żywotność akumulatora.
Szósty etap - CV (napięcie stałe). Akumulator jest ładowany niemal do pełna, a następnie doładowywany do 14,6V DC.
Siódmy etap - spoczynek. Prostownik odetnie zasilanie po pełnym naładowaniu akumulatora. Pozwala to na oszczędzanie energii.
Ósmy etap - Odnawianie: Jeśli po pełnym naładowaniu, napięcie akumulatora spadnie do 12,8V w ciągu 2 min. prostownik wykryje to automatycznie.
Dziewiąty etap - Przywrócenie: Prostownik automatycznie wykrywa pełne naładowanie akumulatora. podtrzymanie naładowania.
Przy spadku napięcia poniżej 12,8V wykona on ponownie powyższe etapy od czwartego do siódmego.
Parametry wejściowe: 220 – 240V, 50Hz
Parametry wyjściowe: 6V 2A 12V 2/4A
Prostownik sprawia fajne wrażenie , obudowa wygląda mocno , kabelki takie sobie , ale przy mikroprocesorowych nie potrzeba mocniejszych.
Pierwsze podłączenie i na wyświetlaczu pojawił się czytelny , widoczny już z daleka napis 12.7V.
Przyciskiem na środku wybrałem ikonkę samochodu .
Po chwili na wyświetlaczu ukazało się 13.4 i ikonka ładowania ruszyła .
Zauważyłem , że tylko jednej kreski brakowało , wynika z tego , że akumulator jest naładowany w dobrym stanie.
Po dwudziestu minutach zerknąłem , było 14.4V
Dokładnie 55 minut po podłączeniu na wyświetlaczu zobaczyłem napis FUL
Było to najkrótsze w mojej historii ładowanie .
Zawsze zostawiałem akumulator do ładowania na noc i rano znosiłem do samochodu .
Teraz wiem , że nie potrzeba było tyle czasu
Prostownik zakupiony w Biedronce w cenie 55 zł
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test
Elektroniczne prostowniki uważam za udane. Mam z Lidla już kilka lat. Rozładowany aku, do jakichś 3-4V uratowałem i jeździłem na nim jeszcze rok czasu bez ładowania. W Clio przekaźnik od świec mi się zwarł i przez całą noc świeczki się grzały Problem jest taki, że jak napiecie spadnie poniżej 6V to prostownik wykrywa ten aku. jako motocyklowy i zaczyna go ładować do 6V , potem trzeba się bawić i go przełączać i włączać od nowa, i powolutku uda sie przeskoczyć magiczne 7-8V i prostownik zacznie ładować juz jako aku. samochodowe. Trochę zabawy , ale warto , mieć taką zabawkę
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test
Cena bardzo zachęcająca. Ja kiedyś też kupiłem tego typu prostownik ale kosztował mnie ponad 200 złotych. Ten testowany przez Andrzeja w niczym nie ustępuje mojemu i dodatkowo ma jeszcze wyświetlacz. Jak widać nie warto przepłacać. Fajnie opisany test.
Poniżej moja ładowara.
Poniżej moja ładowara.
- Załączniki
-
- 20171101_174216-459x816.jpg (80.1 KiB) Przejrzano 2651 razy
- YatoInda
- To ja
- Posty: 331
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 9 lipca 2018, 17:39
- Skąd jesteś: Świebodzin
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 220000
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 13 times
- Kontaktowanie:
Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test
Odgrzeje kotleta, ale jestem akurat na etapie zakupu ładowarki a na elektryce znam się jak świnia na gwiazdach, hahaha.
Przeglądam te mikroprocesorowe ładowarki i widzę że w zasadzie każda ma podobny zapis:
"(samochody osobowe i motocykle) do 120Ah"
Co on oznacza?
Że jak mam aku 95Ah to naładuje ale jak mam 140Ah to już ie naładuję?
Przeglądam te mikroprocesorowe ładowarki i widzę że w zasadzie każda ma podobny zapis:
"(samochody osobowe i motocykle) do 120Ah"
Co on oznacza?
Że jak mam aku 95Ah to naładuje ale jak mam 140Ah to już ie naładuję?
Pozdrawiam
Andrzej
Andrzej
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test
Tak , to mniej więcej to znaczy . O większej pojemności też powinien podładować , chyba że układ elektroniczny mu nie pozwoli . Zwróć uwagę że większość elektronicznych ładowarek , nie naładuje akumulatora rozładowanego do zera lub uszkodzonego . Gdy się mieszka na odludziu mogą być zawodne .
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test
Marek pisze:Zwróć uwagę że większość elektronicznych ładowarek , nie naładuje akumulatora rozładowanego do zera lub uszkodzonego . Gdy się mieszka na odludziu mogą być zawodne .
Mogą, ale nie muszą .
Teza nie poparta dowodami.
Mogę w przyszłym tygodniu np: w weekend , zostawić auto na wszystkich światłach i rozładować akumulator do końca a następnie podłączyć ładowarkę i sprawdzić jak się będzie zachowywała . Wydaje mi się , że tylko taki test będzie wiarygodny
- YatoInda
- To ja
- Posty: 331
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 9 lipca 2018, 17:39
- Skąd jesteś: Świebodzin
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 220000
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 13 times
- Kontaktowanie:
Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test
No a jak napięcie w aku spadnie poniżej 6v to taka ładowarka nie uzna że to akumulator 6v i tylko tyle będzie go ładować?
Pozdrawiam
Andrzej
Andrzej
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test
Ładowarka nie identyfikuje akumulatora tylko po napięciu. Bierze jeszcze pod uwagę inne parametry. Nie tak łatwo ją oszukać
- YatoInda
- To ja
- Posty: 331
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 9 lipca 2018, 17:39
- Skąd jesteś: Świebodzin
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 220000
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 13 times
- Kontaktowanie:
Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test
To co lepiej kupić?
Taką procesorową ładowarkę czy taką tradycyjną ?
Napewno.musi być i 6 i 12V , no i nie chciał bym wydać więcej niż 160PLN
Taką procesorową ładowarkę czy taką tradycyjną ?
Napewno.musi być i 6 i 12V , no i nie chciał bym wydać więcej niż 160PLN
Pozdrawiam
Andrzej
Andrzej
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test
Mam jedną i drugą. Dużą transformatorową i małą mikroprocesorową , która mieści się z schowku na rękawiczki
Używałem jedną raz przed zimą trzy lata temu , drugą raz , gdy ją testowalem. Alternator w Sorento jest tak wydajny , że dopóki czegoś się nie skopie to prostownik wogóle nie będzie potrzebny. Więc jak coś jest nie potrzebne , ale czasem się przyda , to ja bym kupił taki zajmujący jak najmniej miejsca
Używałem jedną raz przed zimą trzy lata temu , drugą raz , gdy ją testowalem. Alternator w Sorento jest tak wydajny , że dopóki czegoś się nie skopie to prostownik wogóle nie będzie potrzebny. Więc jak coś jest nie potrzebne , ale czasem się przyda , to ja bym kupił taki zajmujący jak najmniej miejsca
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test
Mogą, ale nie muszą .
Teza nie poparta dowodami.
Mogę w przyszłym tygodniu np: w weekend , zostawić auto na wszystkich światłach i rozładować akumulator do końca a następnie podłączyć ładowarkę i sprawdzić jak się będzie zachowywała . Wydaje mi się , że tylko taki test będzie wiarygodny
Andrzej , zostaw w spokoju swój dobry akumulator , chyba że chcesz przed zimą wymienić na nowy . Dlaczego trzmiel lata też nie zostało udowodnione , według jego budowy nie powinien , jaki z tego wniosek , zapomnieli mu powiedzieć .
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test
YatoInda pisze:To co lepiej kupić?
Taką procesorową ładowarkę czy taką tradycyjną ?
Napewno.musi być i 6 i 12V , no i nie chciał bym wydać więcej niż 160PLN
Każda ma wady i zalety. Dużą transformatorową doładujesz akumulator szybko w sytuacji awaryjnej (rozładowany aku, a za 15 min. trzeba jechać). Procesorowa ładuje wolniej, co jest korzystne dla akumulatora i naładuje go "do pełna". Najlepiej mieć obydwie .
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test
Mam dwa selenowe , z płynną regulacja , jeden przewyższa wiekiem nie jednego z nas , drugi trochę młodszy , oczywiście duże ale niezawodne .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości