Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test

#1 Postautor: Andrzej » środa, 1 listopada 2017, 14:12

Na początek trochę z ulotki"

40611527654121106291.jpg
40611527654121106291.jpg (161.22 KiB) Przejrzano 2578 razy


Wysokiej klasy inteligentny prostownik z mikroprocesorem - który naładuje akumulator
oraz ochroni i wydłuży jego żywotność.

W ładowarce zastosowano pionierskie rozwiązania:
automatyczna kontrola naładowania akumulatora - po osiągnięciu określonego napięcia,
tryb "zimowy" - gwarantuje pełne naładowanie akumulatora, nawet w b. niskiej temperaturze otoczenia
funkcja diagnozy skrajnie rozładowanych i zużytych akumulatorów - w przypadku wykrycia jakiejkolwiek nieprawidłowości, ładowanie zostanie przerwane - a ładowarka wyświetli kod błędu, który będzie symbolizował konkretną usterkę akumulatora,
tryb podtrzymywania - po pełnym naładowaniu, ładowarka przełącza się w tryb monitorowania napięcia, zapewniając pełną wydajność akumulatora, bez ryzyka jego przeładowania nawet jeżeli zostanie pozostawiony na dłuższy czas bez opieki,
co ważne, nawet po przerwie w dopływie prądu AC proces ładowania/podtrzymywania napięcia będzie kontynuowany automatycznie,
podtrzymanie pamięci - dzięki temu, ładowarka zapamiętuje ostatnio wybrany tryb pracy i w przypadku braku zasilania wznowi ładowanie w tym samym trybie,
zastosowano specjalną szczelną obudowę IP65 - ładowarka może być używana w środowisku zapylonym i wilgotnym.
Ładowarka jest przeznaczona do baterii 6V/12V, 1,2-120Ah typu żelowe, kwasowe (obsługowe i bezobsługowe), SLA, AGM. Ładowanie przebiega automatycznie, w 9 etapach. Działanie ładowarki jest sygnalizowane odpowiednimi ikonami na czytelnym wyświetlaczu LCD.

Pierwszy etap - diagnostyka. Ładowarka dokonuje analizy czy akumulator może przyjąć ładunek, czy nie. Pozwala to na uniknięcie ładowania wadliwie działającego akumulatora.
Drugi etap - Odsiarczanie: Prostownik może zregenerować nawet najbardziej rozładowany akumulator przy napięciu do min. 1,5+/-0,5V
Trzeci etap - ładowanie wstępne. Jeżeli napięcie akumulatora wynosi poniżej 12V, prostownik ładuje za pomocą prądu o niskim natężeniu aby lepiej chronić akumulator.
Czwarty etap - łagodny rozruch. Stopniowe ładowanie aż do osiągnięcia maksymalnego natężenia bez gwałtownych skoków.
Piąty etap - CC1. CC2. CC3 (Prąd stały). Szybka zmiana prędkości, zmiana natężenia w zależności od stanu akumulatora. Wpływa to pozytywnie na żywotność akumulatora.
Szósty etap - CV (napięcie stałe). Akumulator jest ładowany niemal do pełna, a następnie doładowywany do 14,6V DC.
Siódmy etap - spoczynek. Prostownik odetnie zasilanie po pełnym naładowaniu akumulatora. Pozwala to na oszczędzanie energii.
Ósmy etap - Odnawianie: Jeśli po pełnym naładowaniu, napięcie akumulatora spadnie do 12,8V w ciągu 2 min. prostownik wykryje to automatycznie.
Dziewiąty etap - Przywrócenie: Prostownik automatycznie wykrywa pełne naładowanie akumulatora. podtrzymanie naładowania.
Przy spadku napięcia poniżej 12,8V wykona on ponownie powyższe etapy od czwartego do siódmego.

Parametry wejściowe: 220 – 240V, 50Hz
Parametry wyjściowe: 6V 2A 12V 2/4A

Prostownik sprawia fajne wrażenie , obudowa wygląda mocno , kabelki takie sobie , ale przy mikroprocesorowych nie potrzeba mocniejszych.

pr1.jpg
pr1.jpg (102.94 KiB) Przejrzano 2578 razy


Pierwsze podłączenie i na wyświetlaczu pojawił się czytelny , widoczny już z daleka napis 12.7V.
Przyciskiem na środku wybrałem ikonkę samochodu .
Po chwili na wyświetlaczu ukazało się 13.4 i ikonka ładowania ruszyła .

2017-11-01 10.05.01.jpg
2017-11-01 10.05.01.jpg (120.5 KiB) Przejrzano 2578 razy


Zauważyłem , że tylko jednej kreski brakowało , wynika z tego , że akumulator jest naładowany w dobrym stanie.
Po dwudziestu minutach zerknąłem , było 14.4V

2017-11-01 10.19.37-2.jpg
2017-11-01 10.19.37-2.jpg (89.71 KiB) Przejrzano 2578 razy


Dokładnie 55 minut po podłączeniu na wyświetlaczu zobaczyłem napis FUL

2017-11-01 11.04.07.jpg
2017-11-01 11.04.07.jpg (100.79 KiB) Przejrzano 2578 razy


Było to najkrótsze w mojej historii ładowanie . :kwink:
Zawsze zostawiałem akumulator do ładowania na noc i rano znosiłem do samochodu .
Teraz wiem , że nie potrzeba było tyle czasu :)

Prostownik zakupiony w Biedronce w cenie 55 zł
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test

#2 Postautor: Student_x » środa, 1 listopada 2017, 17:57

Elektroniczne prostowniki uważam za udane. Mam z Lidla już kilka lat. Rozładowany aku, do jakichś 3-4V uratowałem i jeździłem na nim jeszcze rok czasu bez ładowania. W Clio przekaźnik od świec mi się zwarł i przez całą noc świeczki się grzały :) Problem jest taki, że jak napiecie spadnie poniżej 6V to prostownik wykrywa ten aku. jako motocyklowy i zaczyna go ładować do 6V , potem trzeba się bawić i go przełączać i włączać od nowa, i powolutku uda sie przeskoczyć magiczne 7-8V i prostownik zacznie ładować juz jako aku. samochodowe. Trochę zabawy , ale warto , mieć taką zabawkę :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test

#3 Postautor: alwo76 » środa, 1 listopada 2017, 19:22

Cena bardzo zachęcająca. Ja kiedyś też kupiłem tego typu prostownik ale kosztował mnie ponad 200 złotych. Ten testowany przez Andrzeja w niczym nie ustępuje mojemu i dodatkowo ma jeszcze wyświetlacz. Jak widać nie warto przepłacać. Fajnie opisany test.
Poniżej moja ładowara.
Załączniki
20171101_174216-459x816.jpg
20171101_174216-459x816.jpg (80.1 KiB) Przejrzano 2531 razy

Awatar użytkownika
YatoInda
To ja
To ja
Posty: 331
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 9 lipca 2018, 17:39
Skąd jesteś: Świebodzin
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 220000
Has thanked: 17 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test

#4 Postautor: YatoInda » czwartek, 6 września 2018, 09:52

Odgrzeje kotleta, ale jestem akurat na etapie zakupu ładowarki a na elektryce znam się jak świnia na gwiazdach, hahaha.

Przeglądam te mikroprocesorowe ładowarki i widzę że w zasadzie każda ma podobny zapis:
"(samochody osobowe i motocykle) do 120Ah"
Co on oznacza?
Że jak mam aku 95Ah to naładuje ale jak mam 140Ah to już ie naładuję?
Pozdrawiam
Andrzej

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test

#5 Postautor: Marek » czwartek, 6 września 2018, 13:26

Tak , to mniej więcej to znaczy . O większej pojemności też powinien podładować , chyba że układ elektroniczny mu nie pozwoli . Zwróć uwagę że większość elektronicznych ładowarek , nie naładuje akumulatora rozładowanego do zera lub uszkodzonego . Gdy się mieszka na odludziu mogą być zawodne .

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test

#6 Postautor: Andrzej » czwartek, 6 września 2018, 16:50

Marek pisze:Zwróć uwagę że większość elektronicznych ładowarek , nie naładuje akumulatora rozładowanego do zera lub uszkodzonego . Gdy się mieszka na odludziu mogą być zawodne .


Mogą, ale nie muszą . :kwink:
Teza nie poparta dowodami.
Mogę w przyszłym tygodniu np: w weekend , zostawić auto na wszystkich światłach i rozładować akumulator do końca a następnie podłączyć ładowarkę i sprawdzić jak się będzie zachowywała . Wydaje mi się , że tylko taki test będzie wiarygodny :)
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
YatoInda
To ja
To ja
Posty: 331
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 9 lipca 2018, 17:39
Skąd jesteś: Świebodzin
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 220000
Has thanked: 17 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test

#7 Postautor: YatoInda » czwartek, 6 września 2018, 17:22

No a jak napięcie w aku spadnie poniżej 6v to taka ładowarka nie uzna że to akumulator 6v i tylko tyle będzie go ładować?
Pozdrawiam
Andrzej

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test

#8 Postautor: Andrzej » czwartek, 6 września 2018, 17:33

Ładowarka nie identyfikuje akumulatora tylko po napięciu. Bierze jeszcze pod uwagę inne parametry. Nie tak łatwo ją oszukać :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
YatoInda
To ja
To ja
Posty: 331
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 9 lipca 2018, 17:39
Skąd jesteś: Świebodzin
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 220000
Has thanked: 17 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test

#9 Postautor: YatoInda » czwartek, 6 września 2018, 17:59

To co lepiej kupić?
Taką procesorową ładowarkę czy taką tradycyjną ?
Napewno.musi być i 6 i 12V , no i nie chciał bym wydać więcej niż 160PLN
Pozdrawiam
Andrzej

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test

#10 Postautor: Andrzej » czwartek, 6 września 2018, 18:14

Mam jedną i drugą. Dużą transformatorową i małą mikroprocesorową , która mieści się z schowku na rękawiczki :kwink:
Używałem jedną raz przed zimą trzy lata temu , drugą raz , gdy ją testowalem. Alternator w Sorento jest tak wydajny , że dopóki czegoś się nie skopie to prostownik wogóle nie będzie potrzebny. Więc jak coś jest nie potrzebne , ale czasem się przyda , to ja bym kupił taki zajmujący jak najmniej miejsca :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test

#11 Postautor: Marek » czwartek, 6 września 2018, 19:14

Mogą, ale nie muszą . :kwink:
Teza nie poparta dowodami.
Mogę w przyszłym tygodniu np: w weekend , zostawić auto na wszystkich światłach i rozładować akumulator do końca a następnie podłączyć ładowarkę i sprawdzić jak się będzie zachowywała . Wydaje mi się , że tylko taki test będzie wiarygodny :)


Andrzej , zostaw w spokoju swój dobry akumulator , chyba że chcesz przed zimą wymienić na nowy . :) Dlaczego trzmiel lata też nie zostało udowodnione , według jego budowy nie powinien , jaki z tego wniosek , zapomnieli mu powiedzieć . :)

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test

#12 Postautor: Farmer1971 » czwartek, 6 września 2018, 20:13

YatoInda pisze:To co lepiej kupić?
Taką procesorową ładowarkę czy taką tradycyjną ?
Napewno.musi być i 6 i 12V , no i nie chciał bym wydać więcej niż 160PLN


Każda ma wady i zalety. Dużą transformatorową doładujesz akumulator szybko w sytuacji awaryjnej (rozładowany aku, a za 15 min. trzeba jechać). Procesorowa ładuje wolniej, co jest korzystne dla akumulatora i naładuje go "do pełna". Najlepiej mieć obydwie :lol: .
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Inteligentny prostownik z mikroprocesorem - Sena - test

#13 Postautor: Marek » czwartek, 6 września 2018, 22:27

Mam dwa selenowe , z płynną regulacja , jeden przewyższa wiekiem nie jednego z nas , drugi trochę młodszy , oczywiście duże :) ale niezawodne .


Wróć do „MOTORYZACJA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości