Sorento vs Zima dyskusja - szczegóły techniczne

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
sztaba
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1895
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
Skąd jesteś: Suwałki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: zmota
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Sorento vs Zima dyskusja - szczegóły techniczne

#1 Postautor: sztaba » poniedziałek, 4 września 2017, 13:48

Xors pisze:Tylko po śliskimi możesz jeździć na 4hi. Na suchym i przyczepnym zmielisz albo półosie albo przedni most. Na szczęście z2 na 4hi możesz przełączyć bez zatrzymywania, w trakcie jazdy byle koła były wyprostowane. Jazda 4hi po przyczepnym poza ryzykiem awarii będzie powodować zwiększony opór podczas skręcania. Może też stanowic zagrożenie wyrzucenia z toru jazdy.

Tu się kolego mylisz,na 4LOW nie możesz tak jeździć,na 4HI możesz do jakiejś tam prędkości.Nie powiem do jakiej bo mam AUTO.
K up
I nne
A uto

Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia :tup:

Awatar użytkownika
Xors
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 483
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 29 września 2016, 10:21
Skąd jesteś: Białystok
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: złoty
Przebieg (km.): 155
Inny Samochód: Grand Vitara, AudiTT
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2,4B+G
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento vs Zima

#2 Postautor: Xors » poniedziałek, 4 września 2017, 14:21

Czytam, czytam i nie widzę. Czy ja wspominałem coś o 4LOW w zacytowanym fragmencie?

Awatar użytkownika
sztaba
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1895
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
Skąd jesteś: Suwałki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: zmota
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento vs Zima

#3 Postautor: sztaba » poniedziałek, 4 września 2017, 15:48

Xors pisze:Tylko po śliskimi możesz jeździć na 4hi. Na suchym i przyczepnym zmielisz albo półosie albo przedni most. Na szczęście z2 na 4hi możesz przełączyć bez zatrzymywania, w trakcie jazdy byle koła były wyprostowane. Jazda 4hi po przyczepnym poza ryzykiem awarii będzie powodować zwiększony opór podczas skręcania. Może też stanowic zagrożenie wyrzucenia z toru jazdy.

To napiszę inaczej:
Nie tylko po śliskim możesz jeździć na 4 HI.
Most lub półosie możesz zmielić na 4 LOW
Możesz jeździć po czarnym na 4HI ,po to masz mechanizmy różnicowe.
W twoim opisie wszystko się zgadza tylko dotyczy to 4LOW ,nie jak piszesz 4HI.
K up
I nne
A uto

Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia :tup:

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Sorento vs Zima

#4 Postautor: cezio77 » poniedziałek, 4 września 2017, 16:36

Sztaba na 4hi możesz jeździć po suchym asfalcie ale tylko na wprost. Nie ma mowy o jeżdżeniu na suchym asfalcie po zakrętach na 4Hi bo uwalisz reduktor albo most.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 4 września 2017, 16:38 przez cezio77, łącznie zmieniany 1 raz.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento vs Zima

#5 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 4 września 2017, 16:36

Nie jest wcale tak dobrze jak to piszecie.
Sorento I przedliftowe, jest bardzo niebezpieczne w zimie!
Nie mam na myśli brodzenia w śniegu, ale taką normalną eksploatację.

Dlaczego?
To proste:
- napęd na tył w standardzie. Jak masz "auto" i nie masz USELA, to masz po prostu napęd głównie na tył i już.
- opóźnienie TOD w dołączeniu napędu przedniego (może i ułamki sekundy, ale decydują często o wpadnięciu w nieprzewidziany drift)
- BRAK JAKICHKOLWIEK SYSTEMÓW ELEKTRONICZNYCH STABILIZUJĄCYCH JAZDĘ. ESP, TC czy jak zwał to zwał...

Reasumując:
Wolę w zimie jeździć moim Superb po mieście niż Sorento.
Tam sporo systemów dba o to abym nie wpadł w poślizg no i mam napęd na przód...
Sorento w mieście w zimie jest dla mnie ciut zbyt niebezpieczne...

Ps. Oczywiście już wjechałem którejś zimy w płot sąsiadowi swoim Sorento, po pierwszym śniegu, bo byłem pewny, że 4/4 to gwarancja sukcesu...
A tu masakra... napęd na tył, opóźnienie TOD, piękny drift i bum... Na szczęście niewiele się stało. Ucierpiał zderzak i mój honor...

Awatar użytkownika
sztaba
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1895
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
Skąd jesteś: Suwałki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: zmota
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento vs Zima

#6 Postautor: sztaba » poniedziałek, 4 września 2017, 17:32

cezio77 pisze:Sztaba na 4hi możesz jeździć po suchym asfalcie ale tylko na wprost. Nie ma mowy o jeżdżeniu na suchym asfalcie po zakrętach na 4Hi bo uwalisz reduktor albo most.

No nie będę tu się sprzeczał,więc po co są te różne mechanizmy różnicowe :hmm: to po co potrzebne te 4HI :hmm:
K up
I nne
A uto

Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia :tup:

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento vs Zima

#7 Postautor: vokal » poniedziałek, 4 września 2017, 17:54

W TOD-zie na AUTO jeździ się zawsze na 4X4, bo napęd jest stale dopinany zależnie od prędkości i uślizgu. Im szybciej się jedzie tym mocniej spięte osie.

-- A7600-H - -
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento vs Zima

#8 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 4 września 2017, 18:21

Nie. Mylisz się.
Jadąc powoli ośnieżona droga, bez nagłego dodawania gazu, nie masz uślizgu kół, wiec jedziesz z napędem na tył. Taka jest logika działania TOD.
Nagle dodajesz gazu... TOD zanim zareaguje, to masz uślizg tylnych kół.
Dopnie przód gdy już jesteś w drifcie.
I po zawodach. Tak właśnie stało się z "płotem mojego sąsiada".

Dlatego w zimie lepsze jest auto z napędem na przód i ESP.
W analogicznej sytuacji, jak opisana powyżej, nic się nie stanie.
Zobaczysz jedynie migająca kontrolkę ESP, a elektronika zabezpieczy Twój tor jazdy.
Dlatego dla nowicjusza, jak już koniecznie Sorento, to politowe, z działającym z ESP.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento vs Zima

#9 Postautor: vokal » poniedziałek, 4 września 2017, 19:11

Powoli...... to znaczy jak wolno trzeba wg Ciebie jechać żeby mieć napęd tylko na tył?
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento vs Zima

#10 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 4 września 2017, 19:32

Vokal... droczysz się, a przecież doskonale wiesz o co mi chodzi :lol:

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Sorento vs Zima

#11 Postautor: cezio77 » poniedziałek, 4 września 2017, 19:33

Postawię 12 letnią whisky temu kto zdriftuje moje Sorento i wpadnie w poślizg przy działającym napędzie auto i wyłączonym ESP.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento vs Zima

#12 Postautor: vokal » poniedziałek, 4 września 2017, 19:38

Bodzion w poprzednim poście napisałeś prawie to samo co ja, ale w inny sposób.
Jednak zacząłeś swój wpis od słów "Nie. Mylisz się."

Skoro się mylę to chciałbym zostać oświecony :kwink:

Poniżej wątek o wskaźniku z filmem pokazowym z dołączania przedniego napędu w moim Sorento 2003:
viewtopic.php?f=28&t=6503&p=79142

Cezio77, może masz spięty napęd na sztywno :lol:
A tak na poważnie, to u mnie też ciężko wyprowadzić Sorento na trybie Auto z równowagi.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento vs Zima

#13 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 4 września 2017, 19:51

cezio77 pisze:Postawię 12 letnią whisky temu kto zdriftuje moje Sorento i wpadnie w poślizg przy działającym napędzie auto i wyłączonym ESP.

Powstaje pytanie czy Twoje ESP da się wyłączyć, czy jedynie lekko "stępić działanie" (choć myślisz, że masz wyłączone, podobnie jak np. dzieje się w poliftach BMW E46).
Jak nie wiecie jak driftować Sorento przed liftowym, to wpadnijcie do mnie :)
Ja wam pokażę... i wskażę płot na którym mój niechciany drift się zakończył :roftl:

coś takiego mam na myśli.
To stary film sprzed 7 lat gdy mój wtedy 15 letni syn pierwszy raz wsiadł do mojego Sorento i tak oto sobie podriftował. Miał sporo miejsca i nie miał płotu sąsiada w okolicy :)
Napęd był na "auto" i skrzynia była na "D". Czyli konfiguracja jak najbardziej "drogowa".
Pooglądajcie sobie w okolicach 40 sekundy jak rzuca tyłem:


Gdyby było ESP to oczywiście takie zabawy nie byłyby możliwe.
Ale na śliskiej drodze niekiedy dzieje się tak mimo woli kierującego.

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento vs Zima

#14 Postautor: tommy » poniedziałek, 4 września 2017, 21:57

Z tego co doczytałem w instrukcji, to, w zależności od warunków drogowych, Sorento I przed liftem z napędem auto ma rozdział napędu: tył- od 60 do 70 %, przód - od 30 do 40 %. Tak więc Sorento I z napędem AUTO nigdy nie jeździ z napędem tylko na tył !

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Sorento vs Zima

#15 Postautor: cezio77 » poniedziałek, 4 września 2017, 22:07

Jest też bardzo ważna kwestia sprawności/stanu zużycia tarczek w reduktorze. Ntgale przerabiał to wielokrotnie. Im bardziej zużyte tarczki tym mniejszy moment na przedniej osi.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".


Wróć do „MOTORYZACJA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości