Od września 2017 DPF obowiazkowo w silnikach benzynowych GDI

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Od września 2017 DPF obowiazkowo w silnikach benzynowych GDI

#1 Postautor: hunter » poniedziałek, 17 października 2016, 19:14

Jak w temacie za WP;
"Producenci filtrów cząstek stałych muszą liczyć się ze znacznym wzrostem zamówień od koncernów samochodowych. Przyczyną są wchodzące od przyszłego roku przepisy oraz rozwój technologii downsizingu jednostek napędowych.

Technologia benzynowa, bardziej czysta od wysokoprężnej w zakresie cząstek stałych, musi stosować te same rozwiązania co ta druga. W dieslach tzw. DPF (diesel particulate filter) stosowane są obowiązkowo od 2011 r. Silniki benzynowe o zmniejszonej liczbie i pojemności cylindrów, wspomagane turbodoładowaniem, wprowadziły ten sam system bezpośredniego wtrysku paliwa do komory spalania. Pozwoliło to na znaczne zmniejszenie zużycia paliwa, ale jednocześnie przyczyniło się do znacznego wzrostu emisji cząstek stałych. Unia będzie zatem wymagać stosowania GPF (gasoline particulate filter) w nowych konstrukcjach.

7 grudnia władze europejskie przegłosują nowe, bardziej surowe normy emisji spalin, które zaczną obowiązywać w niecały rok później - od września 2017 i będą dotyczyć wszystkich nowych samochodów osobowych napędzanych silnikami w technologii GDI.

- Nie wiem, jak będzie wyglądała sprawa z dostawcami, ale my jesteśmy w trakcie szybkiego sprowadzania filtrów - mówił podczas niedawnej wystawy w Paryżu dyrektor działu planowania rodzajów napędu w Renault-Nissan, Alain Raposo. - Oczywiście dochodzi do tłoku, gdy wszyscy producenci zgłaszają się do tych samych dostawców i wszyscy chcą filtrów cząstek. Powstają wąskie gardła - dodał.

Kilku producentów, m.in. grupa Volkswagena, już zapowiedziało, że takie rozwiązania będą systematycznie pojawiać się w ich samochodach. Dzięki temu emisja drobnych cząstek sadzy zostanie zredukowana nawet o 90 proc. VAG szacuje, że do 2022 r. GPF trafią do ponad 7 milionów aut, jakie wyjadą z jej fabryk. Mercedes już prowadzi testy tego rozwiązania w swoich samochodach i w najbliższym czasie planuje wydać ponad 3 miliardy euro na tę technologię. Według szacunków ekspertów branży, do 2025 r. na rynek trafi ponad 40 milionów samochodów wyposażonych w GPF.
- Mogę potwierdzić, że obserwujemy rosnący popyt na takie filtry do silników z zapłonem iskrowym - stwierdził szef prac badawczo-rozwojowych firmy Faurecia, największego na świecie producenta takich filtrów.

Niemiecki producent Eberspaecher, trzeci w tej branży, uspokaja, że póki co nie można mówić o niedoborach.
- Możemy potwierdzić wzrost popytu na filtry cząstek, na co reagujemy, kierując do pracy dodatkowe ekipy i zwiększając również nasze moce produkcyjne - powiedział rzecznik tej firmy.

Hugues Boucher, odpowiadający za R&D i środowisko we francuskiej federacji producentów podzespołów samochodowych FIEV, także nie słyszał jeszcze o jakichkolwiek naciskach czy opóźnieniach w dostawach.
- Wiedzieliśmy o zmianach przepisów, trzeba oczywiście przestawić park przemysłowy z diesli na benzynę, ale wszyscy dysponowali tą samą wiedzą. Można natomiast mieć podstawy do niepokoju o płynność dostaw, jeśli takie rynki jak Chiny czy Indie postanowią z kolei zaopatrywać się masowo w filtry cząstek - powiedział.

Jedno z potencjalnych wąskich gardeł może powstać na poziomie metali szlachetnych, które wchodzą w skład filtrów cząstek. Dotyczy to zwłaszcza rodziny platynowców, które wyścielają ścianki filtrów dla ułatwienia ich regeneracji przy zbyt obfitych emisjach sadzy. Te metale pochodzą głównie z Rosji i RPA "
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Od września 2017 DPF obowiazkowo w silnikach benzynowych GDI

#2 Postautor: krzysiek ardie » poniedziałek, 17 października 2016, 19:41

Na Białorusi to wygląda tak :)
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Od września 2017 DPF obowiazkowo w silnikach benzynowych GDI

#3 Postautor: tommy » poniedziałek, 17 października 2016, 19:43

A ja na dojazdy do pracy kupiłem 22-letniego Passata 1,9 TDI i mam w ........ ekologów! :roftl:

Giza

Re: Od września 2017 DPF obowiazkowo w silnikach benzynowych GDI

#4 Postautor: Giza » poniedziałek, 17 października 2016, 20:53

A ja na dojazdy do pracy kupiłem auto z Euro6, znaczy że durny jestem.

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Od września 2017 DPF obowiazkowo w silnikach benzynowych GDI

#5 Postautor: tommy » poniedziałek, 17 października 2016, 21:04

No nie wiem ale ja do swojego mogę oleju od frytek nalać i będę jeździł. I mimo, ze po Warszawie jeżdżę, to maksymalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 5,2 l./100 km. Jedyna elektronika to zegarek, niesprawny zresztą.... a jedyna elektryka to szyberdach, o dziwo działający. A kosztował ten mój król szrotu tyle co dobry smarfton. No i jeszcze to ważne, że z Sorento nie mogę Doroty wygonić, to do Wieśwagena nie chce nawet wsiąść , nie mówiąc o prowadzeniu. No i jeszcze się z kolegą założyłem, czyj samochód dłużej pojeździ - a kupił właśnie nowa Skodę Rapid z benzynowym silnikiem 1,2 Turbo 120 km :hmm:


Wróć do „MOTORYZACJA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości