http://www.magazynauto.pl/uzywane/opinie/news-uzywana-kia-sorento-2002-2009,nId,938616
Z modelem Sorento Kia wkroczyła w segment dużych SUV-ów, a za sprawą rozsądnie skalkulowanej ceny ten model zupełnie dobrze się sprzedawał. Godne odnotowania jest to, że nadwozie Sorento osadzono na solidnej ramie. W dodatku podwoziowo ten SUV ma wiele wspólnych punktów z Mercedesem ML. Dzięki temu powstał pojazd nie tylko dobrze nadający się do zastosowań rodzinnych, ale także całkiem dzielnie radzący sobie w terenie.
Nie ma co oczekiwać prowadzenia Porsche Cayenne i zdolności terenowych Nissana Patrola, ale dzięki rozsądnym kompromisom możemy kupić naprawdę udany pojazd w atrakcyjnej cenie.
Nadwozie Sorento jest przeznaczone dla pięciu osób, które siedzą tu wygodnie. Wersje siedmioosobowe to rzadkość, ponieważ klienci polscy kupowali te samochody z homologacją ciężarową i kratką. Miejsca jest więcej niż w Mitsubishi Pajero Sport czy Jeepie Cherokee. Tylna klapa otwiera się do góry (nie na bok jak np. w Land Cruiserze), oddzielnie można także otworzyć tylną szybę. Jeśli to możliwe, poszukajmy wersji EX, która była bogato wyposażona - m.in. w automatyczną klimatyzację, która wcale nie była oczywistością w tym samochodzie. W EX standardowo do odmian z "automatem" montowano tempomat,
natomiast nawigacja występuje bardzo rzadko.
Silniki i napęd
Silnik 2.5 CRDi ma cztery cylindry i pochodzi z półki włoskiej firmy VM. Uspokajamy: to nie jest już stary 2.5 TD, który przyprawiał o szloch właścicieli Voyagerów i Jeepów Cherokee, tylko zupełnie nowa konstrukcja z pojedynczą głowicą i wtryskiem common rail.
Silnik ma łańcuch rozrządu i zużywa ok. 10-11 l/100 km, a jego podstawową wadą jest mało wytrzymała turbosprężarka. Jeśli kupujemy używane Sorento, weryfikacja stanu turbo to podstawa. Zaniedbanie tego może doprowadzić do sytuacji, w której silnik zassie olej przez turbosprężarkę, wkręci się na obroty i nie będzie dawał się wyłączyć, a w konsekwencji - zatrze się.
Można także zastanowić się nad benzynowym silnikiem V6 (3,5 l, a od 2007 3,8 l) i sekwencyjną instalacją gazową, bo w bagażniku jest sporo miejsca na butlę. Ciekawostka: wersja V6 występowała z manualną skrzynią biegów. Spalanie średnie 3.5 V6 z LPG wynosi 15-16 l/100 km. Niektórzy dealerzy montowali fabryczną instalację BRC.
Większość egzemplarzy Sorento ma napęd na cztery koła, jednak należy uważać na samochody z USA, które miewają tylko napęd na tylną oś. Łatwo rozpoznamy je po braku pokrętła sterującego napędami po lewej stronie od kierownicy. Napęd na cztery koła występował w dwóch wersjach: o charakterze stałym (pokrętło z pozycją "Auto") i dołączanym ręcznie (wcześniejsze egzemplarze, pokrętło z pozycją 2WD i 4WD). Nie zapomniano o terenowym reduktorze. Sorento dobrze radzi sobie w terenie, jednak na samochód wyprawowy się nie nadaje.
Podsumowanie
Jeśli w Kii Sorento zniechęca nas brak prestiżu, lepiej zastanówmy się raz jeszcze: czy naprawdę każdy potrzebuje superdrogiego i superluksusowego SUV-a o astronomicznych kosztach utrzymania? Sorento oferuje wszystko, czego od niej oczekujemy - jest tanie, przestronne, dobrze jeździ po szosie i w terenie. To naprawdę dobry wybór.
Sorento na stronie gazety MOTOR
Moderator: Moderator
- Titel
- ASSISTANCE
- Posty: 351
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 6 października 2010, 20:34
- Skąd jesteś: Legionowo /Przasnysz
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: 2005
- Kolor: był złoty
- Inny Samochód: Bravo II, Yaris
- Kontaktowanie:
- roland80
- coś umiem
- Posty: 724
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 28 września 2011, 21:13
- Skąd jesteś: Głogów
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 2 WD
- Rok: 2003
- Kolor: granat
- Przebieg (km.): 250
- Inny Samochód: bmw 530da 2003r
- Kontaktowanie:
Re: Sorento na stronie gazety MOTOR
Troche niedokładny opis np z napedami w autach z USA. Miałem sorento z napedem na jedna ośkę i miałem tak jak pozostałe modele pokretło do zmiany napędów. Pokrętło jest takie samo jak w innych wersjach a różni sie tylko napisami , niema tam 4x4 ani auto itp , jest tylko napis SNOW i potym mozna poznac e auto ma naped tylko na tył. Snow wystepował tylko i wyłacznie w modelach tylno napedowych . Pozatym w autach z USA czasami bywa że fabrycznie nieposiadaja ABS-u to jest tez istotna kwestia o której niewspomnieli .
Które kobiety wrzeszczą w dzień?? Te co nie jęczą w noc
- Joanka
- możesz mi ufać
- Posty: 1137
- Rejestracja: wtorek, 7 czerwca 2011, 21:32
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: złoty
- Kontaktowanie:
Re: Sorento na stronie gazety MOTOR
"trochę" to za mało piszą, że moje auto 2.5 CRDi pali 8,9 l/100 kmroland80 pisze:Troche niedokładny opis..
niewiarygodne muszę to sprawdzić ..
więc zacznę od instrukcji..
Joanka
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento na stronie gazety MOTOR
Joanka pisze:"trochę" to za mało piszą, że moje auto 2.5 CRDi pali 8,9 l/100 kmroland80 pisze:Troche niedokładny opis..
niewiarygodne muszę to sprawdzić ..
Jak to niewiarygodne U mnie się zgadza jak w twarz strzelił
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości