Sorento na stronie gazety MOTOR

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Titel
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 351
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 6 października 2010, 20:34
Skąd jesteś: Legionowo /Przasnysz
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie dotyczy
Rok: 2005
Kolor: był złoty
Inny Samochód: Bravo II, Yaris
Kontaktowanie:

Sorento na stronie gazety MOTOR

#1 Postautor: Titel » wtorek, 5 marca 2013, 20:14

http://www.magazynauto.pl/uzywane/opinie/news-uzywana-kia-sorento-2002-2009,nId,938616

Obrazek


Z modelem Sorento Kia wkroczyła w segment dużych SUV-ów, a za sprawą rozsądnie skalkulowanej ceny ten model zupełnie dobrze się sprzedawał. Godne odnotowania jest to, że nadwozie Sorento osadzono na solidnej ramie. W dodatku podwoziowo ten SUV ma wiele wspólnych punktów z Mercedesem ML. Dzięki temu powstał pojazd nie tylko dobrze nadający się do zastosowań rodzinnych, ale także całkiem dzielnie radzący sobie w terenie.

Nie ma co oczekiwać prowadzenia Porsche Cayenne i zdolności terenowych Nissana Patrola, ale dzięki rozsądnym kompromisom możemy kupić naprawdę udany pojazd w atrakcyjnej cenie.

Obrazek

Nadwozie Sorento jest przeznaczone dla pięciu osób, które siedzą tu wygodnie. Wersje siedmioosobowe to rzadkość, ponieważ klienci polscy kupowali te samochody z homologacją ciężarową i kratką. Miejsca jest więcej niż w Mitsubishi Pajero Sport czy Jeepie Cherokee. Tylna klapa otwiera się do góry (nie na bok jak np. w Land Cruiserze), oddzielnie można także otworzyć tylną szybę. Jeśli to możliwe, poszukajmy wersji EX, która była bogato wyposażona - m.in. w automatyczną klimatyzację, która wcale nie była oczywistością w tym samochodzie. W EX standardowo do odmian z "automatem" montowano tempomat,
natomiast nawigacja występuje bardzo rzadko.

Silniki i napęd

Silnik 2.5 CRDi ma cztery cylindry i pochodzi z półki włoskiej firmy VM. Uspokajamy: to nie jest już stary 2.5 TD, który przyprawiał o szloch właścicieli Voyagerów i Jeepów Cherokee, tylko zupełnie nowa konstrukcja z pojedynczą głowicą i wtryskiem common rail.

Silnik ma łańcuch rozrządu i zużywa ok. 10-11 l/100 km, a jego podstawową wadą jest mało wytrzymała turbosprężarka. Jeśli kupujemy używane Sorento, weryfikacja stanu turbo to podstawa. Zaniedbanie tego może doprowadzić do sytuacji, w której silnik zassie olej przez turbosprężarkę, wkręci się na obroty i nie będzie dawał się wyłączyć, a w konsekwencji - zatrze się.

Można także zastanowić się nad benzynowym silnikiem V6 (3,5 l, a od 2007 3,8 l) i sekwencyjną instalacją gazową, bo w bagażniku jest sporo miejsca na butlę. Ciekawostka: wersja V6 występowała z manualną skrzynią biegów. Spalanie średnie 3.5 V6 z LPG wynosi 15-16 l/100 km. Niektórzy dealerzy montowali fabryczną instalację BRC.

Obrazek

Większość egzemplarzy Sorento ma napęd na cztery koła, jednak należy uważać na samochody z USA, które miewają tylko napęd na tylną oś. Łatwo rozpoznamy je po braku pokrętła sterującego napędami po lewej stronie od kierownicy. Napęd na cztery koła występował w dwóch wersjach: o charakterze stałym (pokrętło z pozycją "Auto") i dołączanym ręcznie (wcześniejsze egzemplarze, pokrętło z pozycją 2WD i 4WD). Nie zapomniano o terenowym reduktorze. Sorento dobrze radzi sobie w terenie, jednak na samochód wyprawowy się nie nadaje.

Podsumowanie

Jeśli w Kii Sorento zniechęca nas brak prestiżu, lepiej zastanówmy się raz jeszcze: czy naprawdę każdy potrzebuje superdrogiego i superluksusowego SUV-a o astronomicznych kosztach utrzymania? Sorento oferuje wszystko, czego od niej oczekujemy - jest tanie, przestronne, dobrze jeździ po szosie i w terenie. To naprawdę dobry wybór.
TRANCE music
Obrazek

Awatar użytkownika
roland80
coś umiem
coś umiem
Posty: 724
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 28 września 2011, 21:13
Skąd jesteś: Głogów
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 2 WD
Rok: 2003
Kolor: granat
Przebieg (km.): 250
Inny Samochód: bmw 530da 2003r
Kontaktowanie:

Re: Sorento na stronie gazety MOTOR

#2 Postautor: roland80 » środa, 6 marca 2013, 17:29

Troche niedokładny opis np z napedami w autach z USA. Miałem sorento z napedem na jedna ośkę i miałem tak jak pozostałe modele pokretło do zmiany napędów. Pokrętło jest takie samo jak w innych wersjach a różni sie tylko napisami , niema tam 4x4 ani auto itp , jest tylko napis SNOW i potym mozna poznac e auto ma naped tylko na tył. Snow wystepował tylko i wyłacznie w modelach tylno napedowych . Pozatym w autach z USA czasami bywa że fabrycznie nieposiadaja ABS-u to jest tez istotna kwestia o której niewspomnieli .
Które kobiety wrzeszczą w dzień?? Te co nie jęczą w noc

Awatar użytkownika
Joanka
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1137
Rejestracja: wtorek, 7 czerwca 2011, 21:32
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: złoty
Kontaktowanie:

Re: Sorento na stronie gazety MOTOR

#3 Postautor: Joanka » środa, 6 marca 2013, 18:12

roland80 pisze:Troche niedokładny opis..
"trochę" to za mało :palm: piszą, że moje auto 2.5 CRDi pali 8,9 l/100 km
niewiarygodne :zipp: muszę to sprawdzić .. :hmm:

więc zacznę od instrukcji.. :kwink:
Joanka

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento na stronie gazety MOTOR

#4 Postautor: vokal » środa, 6 marca 2013, 18:28

Joanka pisze:
roland80 pisze:Troche niedokładny opis..
"trochę" to za mało :palm: piszą, że moje auto 2.5 CRDi pali 8,9 l/100 km
niewiarygodne :zipp: muszę to sprawdzić .. :hmm:


Jak to niewiarygodne :) U mnie się zgadza jak w twarz strzelił :)
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."


Wróć do „KSIĄŻKI I PRASA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości