Automat kontra manual - czy warto samemu zmieniać biegi?

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
bogunow
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 545
Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
Skąd jesteś: Łomża
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Inny Samochód: MB W164 320 CDI
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Automat kontra manual - czy warto samemu zmieniać biegi?

#16 Postautor: bogunow » wtorek, 5 lipca 2016, 14:41

Wg mnie DSG mozna uznać jako skrzynię automatyczną. Skoro sama przerzuca biegi, a my mamy tylko gaz i hamulec, czyli robi to automatycznie :)
W alfie żony jest skrzynia selespeed - to też manual tylko że z wybierakami. Dla zwykłego użytkownika konstrukcja jest mało ważna. Najważniejsze, że działa automatycznie :happy2:
Obrazek

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Automat kontra manual - czy warto samemu zmieniać biegi?

#17 Postautor: ntgale » wtorek, 5 lipca 2016, 14:45

Hmmm, bo ja wiem czy tak można uznać.
W korku dwusprzęgłowa skrzynia w KIA tak mnie wyszarpała, że ciężko ją nawet do manualnej porównać. Brak trybu pełzania to największa wada tych nowoczesnych wynalazków.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Automat kontra manual - czy warto samemu zmieniać biegi?

#18 Postautor: Bodzion » wtorek, 5 lipca 2016, 15:04

Murzyn1313 pisze:Tylko że DSG nie jest skrzynią automatyczną a manualną skrzynią ze automatyzowanymi sprzęgłami.

O takiej banalnej oczywistości w ogóle nie wspominałem, bo uznałem, że o tym wszystko wiedzą.
Ta konkretne DSG nie szarpie, zasprzęgla łagodnie po puszczeniu hamulca, wiernie odwzorowuje tryb funkcjonowania skrzyni hydrokinetycznej.
I dokładnie udaje pełzanie skrzyni klasycznej automatycznej.
Jeżeli więc KIA ( post powyżej ) tego nie potrafiła odwzorować, to niech się nauczy od koncernu VW.

Nie ma co wchodzić w niuanse techniczne.
DSG jest skrzynią automatyczną !
I to na moje oko doskonała.

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Automat kontra manual - czy warto samemu zmieniać biegi?

#19 Postautor: Peter » wtorek, 5 lipca 2016, 16:09

Niewątpliwie skrzynia DSG pracuje zarówno w trybie automatycznym, jak i sekwencyjnym. Jeżeli chodzi o ten typ skrzyni, to mam parę pytań do posiadaczy tego super luksusu

1 Jak kształtuje się koszt eksploatacji ?
2 Jak się ma przeniesienie większego momentu obrotowego w tych skrzyniach ?
3 Jaki jest czas reakcji w przypadku, kiedy sterownik nie przygotuje wyższego biegu ?
4 Co z modyfikacjami silnika w autach z tą skrzynią ?
5 Co w przypadku uszkodzenia, sprzedaż auta, czy brnięcie w masakryczne koszty ?

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Automat kontra manual - czy warto samemu zmieniać biegi?

#20 Postautor: Bodzion » wtorek, 5 lipca 2016, 16:14

Zbychu pisze:1 Jak kształtuje się koszt eksploatacji ?
2 Jak się ma przeniesienie większego momentu obrotowego w tych skrzyniach ?
3 Jaki jest czas reakcji w przypadku, kiedy sterownik nie przygotuje wyższego biegu ?
4 Co z modyfikacjami silnika w autach z tą skrzynią ?
5 Co w przypadku uszkodzenia, sprzedaż auta, czy brnięcie w masakryczne koszty ?

Ad1. Koszt jak skrzyni manualnej. Nie ma zwiększonej awaryjności tych skrzyń, nie ma zwiększonego zużycia paliwa.
Ad2. Skrzynia przygotowana pod konkretny samochód i jego silnik, pewnie jakiś zapas jest ale nie wiem jaki
Ad3 Nie ma opcji. Zawsze przygotuje wyższy bieg. Przynajmniej moja nigdy się nie spóźniła
Ad4. Nie wiem o co pytasz. Patrz punkt 2
Ad5. Samochody z tymi skrzyniami na rynku wtórnym sprzedają się doskonale. Opinia o tych skrzyniach jest bardzo dobra. Przynajmniej od VW. O uszkodzeniach nie słyszałem jako o jakiejś pladze.
.

Awatar użytkownika
Adasko555
To ja
To ja
Posty: 280
Wiek: 41
Rejestracja: niedziela, 14 lutego 2016, 13:43
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 171000
Inny Samochód: BMW
Kontaktowanie:

Re: Automat kontra manual - czy warto samemu zmieniać biegi?

#21 Postautor: Adasko555 » wtorek, 5 lipca 2016, 16:17

"Dla każdego coś dobrego" sa zwolennicy i przeciwnicy automatów, najważniejsze to by dobrać coś do siebie bo to my jeździmy tymi samochodami i my mamy być zadowoleni. Osobiście jeżdżę manualem i automatem zarówno osobówka jak i ciężarówkami więc powiem tak -
Cenie wygodę automatu itd. Ale lubie coś robić w aucie i myśleć sam, bo wiem ze to ja decyduję a nie komputer itd. I nie chodzi mi tylko o skrzynię ale ogólnie za komputeryzacje w samochodach takie moje zdanie, niech każdy znas dopasuje cos do siebie a bedzie zadowolony :beer: pozdrawiam wszystkich

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Automat kontra manual - czy warto samemu zmieniać biegi?

#22 Postautor: Bodzion » wtorek, 5 lipca 2016, 21:11

Kaśka pisze:Mnie bardzo zaciekawił temat, pierwsze słyszę o takich skrzyniach, no ale chyba muszę na forum "tjuningowców" :beer:

Kaśka - skrzynia DSG czyli "dwusprzęgłowa skrzynia zautomatyzowana" jest na rynku od wielu już lat.
Ma ona tę główną cechę, że błyskawicznie, w ułamku sekundy, zmienia biegi.
W przeciwieństwie do klasycznych ( hydrokinetycznych ) skrzyń automatycznych, które na zmianę biegu potrzebują jednak troszkę czasu.

Poza tym, użytkowanie DSG nie różni się niczym od klasycznego automatu.
Dobre DSG jest tak skonstruowane, że zachowuje się jak "klasyk", z tym, ze szybciej zmienia biegi :)

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Automat kontra manual - czy warto samemu zmieniać biegi?

#23 Postautor: Bodzion » wtorek, 5 lipca 2016, 21:56

To, o ile chcesz pogłębić swoją wiedzę na temat skrzyń automatycznych, to poczytaj dodatkowo jeszcze o skrzyni automatycznej całkowicie bezstopniowej czyli CVT :)

Skrzynie te produkuje do samochodów wielu producentów, jednak najpopularniejsza jest... w skuterach.
Tak, skrzynia CVT to skrzynia która od zawsze była w skuterach, a odpowiednio zmodyfikowana została zastosowana także w samochodach.
Jej główna cecha - całkowity brak "biegów".

Przy rozpędzaniu silnik wchodzi na określone, stałe obroty i je utrzymuje.
Obroty są stałe, zwiększa się jedynie prędkość pojazdu. Pojazd przyśpiesza.

Dziwne uczucie. Dlatego np. Audi w swoich skrzyniach CVT wprowadziło na żądanie klientów coś na kształt emulowania "zmiany biegów"...
Temat na dłuższa opowieść :)


Wróć do „KSIĄŻKI I PRASA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości