Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3751
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny H&R czyli jak podnieść auto o 45mm

#16 Postautor: hunter » środa, 7 stycznia 2015, 11:47

Kąty się zmieniają i tak geometria do roboty, mam to zrobione w identyczny sposób na Daystarze .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
regi
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 777
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
Skąd jesteś: Nowy Sącz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: granatowy ?
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny H&R czyli jak podnieść auto o 45mm

#17 Postautor: regi » środa, 7 stycznia 2015, 21:04

Katy bezapelacyjnie sie zmienia. Bedziesz mial lodke. Czym wiecej auto pojdzie do gory tym wiecej kola po ustawieniu katow pojda do srodka. Bedzie to troche wygladalo jak polonez sprzed 93 roku :) Ja tak teraz mam, bo zalozylem zimowki na oryginalnych felgach i smiesznie wyglada. Dlatego mozna pozniej zalozyc dystanse na kola lub bezpieczniej zmienic felgi na mniejsze ET, zeby bylo OK. Czyli, podnoszac przod, kola wejda wizualnie do srodka. Podnoszac tyl, nic sie nie zmieni tylko wysokosc.
Ale, podnoszac przod na dystansach nie musisz przedluzac amortyzatorow bo nie rozciagasz amortyzatora. Podnoszac tyl musisz przedluzyc amortyzatory, bo Ci sie naciagna i przy naglych zeskokach z muld, kraweznikow itp, mozesz rozerwac amortyzator. To co ja mam w stopce to jeden z najoptymalniejszych rozwiazan z amortyzatorami.
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck

265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]

Obrazek

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny H&R czyli jak podnieść auto o 45mm

#18 Postautor: Admin » poniedziałek, 12 stycznia 2015, 09:59

Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#19 Postautor: ntgale » poniedziałek, 12 stycznia 2015, 11:50

A TU w całości

Awatar użytkownika
rkalabun
To ja
To ja
Posty: 370
Wiek: 46
Rejestracja: środa, 12 marca 2014, 19:42
Skąd jesteś: Mińsk Mazowiecki
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny/szary
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#20 Postautor: rkalabun » poniedziałek, 12 stycznia 2015, 11:56

:happy1: chcę takie podkładki-do kogo uderzać i ile PLN potrzeba??? Chyba że to tajemnica zarezerwowana tylko dla wtajemniczonych :kwink:
MAŁY
Zbładziłem- jeżdżę Rzepem :kwink:

Awatar użytkownika
dlubacz
moja ranga
moja ranga
Posty: 101
Wiek: 32
Rejestracja: czwartek, 6 listopada 2014, 12:03
Skąd jesteś: Wałbrzych
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 243000
Inny Samochód: Alfa 166 2.4 JTD 20v
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#21 Postautor: dlubacz » wtorek, 13 stycznia 2015, 19:17

Czekałem na te zdjęcia :) . I niedyskretnie spytam, czy wymienialiście też amortyzatory? Przednie koła stoją prosto?

Lift wygląda super! :happy2:

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#22 Postautor: ntgale » wtorek, 13 stycznia 2015, 20:03

Amorki stare.

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#23 Postautor: orzeł » wtorek, 13 stycznia 2015, 20:29

rkalabun pisze::happy1: chcę takie podkładki-do kogo uderzać i ile PLN potrzeba??? Chyba że to tajemnica zarezerwowana tylko dla wtajemniczonych :kwink:


Wszyscy wiedzą że podjąłem się tego zadania,a Ty pytasz gdzie montowane? :hmm:
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Awatar użytkownika
dlubacz
moja ranga
moja ranga
Posty: 101
Wiek: 32
Rejestracja: czwartek, 6 listopada 2014, 12:03
Skąd jesteś: Wałbrzych
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 243000
Inny Samochód: Alfa 166 2.4 JTD 20v
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#24 Postautor: dlubacz » wtorek, 13 stycznia 2015, 21:50

Szkoda, że Sorcia z przodu nie ma mostu, bo można by ją było windować jeszcze wyżej :)

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#25 Postautor: tommy » wtorek, 13 stycznia 2015, 21:56

A co jak jak nie most jest z przodu ? :hmm:

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#26 Postautor: Murzyn1313 » wtorek, 13 stycznia 2015, 22:34

dlubacz pisze:Szkoda, że Sorcia z przodu nie ma mostu, bo można by ją było windować jeszcze wyżej :)

A niby co jest? Wiadukt?
Obrazek

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#27 Postautor: vokal » wtorek, 13 stycznia 2015, 23:15

Dlubacz dobrze pisze - z przodu jest mechanizm różnicowy z wahaczami.
Most jest tylko z tyłu.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3751
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#28 Postautor: hunter » wtorek, 13 stycznia 2015, 23:59

vokal pisze:Dlubacz dobrze pisze - z przodu jest mechanizm różnicowy z wahaczami.
Most jest tylko z tyłu.

Mylicie się koledzy z przodu w Sorento jest most:

-Podział mostów ze względu na sposób powiązania z kołami napędzanymi:
1. sztywne(z pochwą)
2. z niezależnym zawieszeniem kół - z półosiami napędowymi ( przegubowymi)

W skład mostu napędowego w zależności od konstrukcji układu napędowego i zawieszenia wchodzą następujące mechanizmy:
-przekładnia główna;
-mechanizm różnicowy;
-półosie napędowe;
-zwolnice;
-piasty kół;
-pochwa kompletna lub szczątkowa albo korpus zespołu zblokowanego.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#29 Postautor: vokal » środa, 14 stycznia 2015, 00:15

Kwestia nomenklatury.
Most to most, a nie mechanizm różnicowy, ale definicji jest wiele.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
rkalabun
To ja
To ja
Posty: 370
Wiek: 46
Rejestracja: środa, 12 marca 2014, 19:42
Skąd jesteś: Mińsk Mazowiecki
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny/szary
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#30 Postautor: rkalabun » środa, 14 stycznia 2015, 08:44

Orzeł-pytanie rzuciłem zanim odczytałem, że wszystko Twoja robota :love:
MAŁY
Zbładziłem- jeżdżę Rzepem :kwink:


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości