Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
dlubacz
moja ranga
moja ranga
Posty: 101
Wiek: 32
Rejestracja: czwartek, 6 listopada 2014, 12:03
Skąd jesteś: Wałbrzych
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 243000
Inny Samochód: Alfa 166 2.4 JTD 20v
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#31 Postautor: dlubacz » czwartek, 15 stycznia 2015, 14:21

Troszkę nieprecyzyjnie się wyraziłem... :blushing:

Poprawiam: Szkoda, że z przodu nie ma sztywnego mostu... :)

Fakt: Z przodu Sorcie mają most z niezależnym zawieszeniem, który uniemożliwia windowanie ich wyżej

sztymon1
jestem
jestem
Posty: 2
Wiek: 43
Rejestracja: poniedziałek, 16 listopada 2015, 16:08
Skąd jesteś: Kończyce Wielkie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#32 Postautor: sztymon1 » czwartek, 1 czerwca 2017, 20:15

Z chęcią bym zamówił takie podkładki kompletne na przód i tył jak to ma być podniesione ale o 60mm bym chciał bo mam koła 17 ". Szkoda że nikt nie chce podać wymiarów jakie mają być na szpile i otwory, ciekawi mnie również jak to ma być z tyłu bo nigdzie nie znalazłem zdjęcia tyłu. Prosił bym o kontakt osoby która się tym zajmuje jeśli by mogła poświęcić swój cenny czas.
sztymon1

Awatar użytkownika
sztaba
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1895
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
Skąd jesteś: Suwałki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: zmota
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#33 Postautor: sztaba » czwartek, 1 czerwca 2017, 20:36

sztymon1,poświęć swój cenny czas i przeglądnij forum.Wszystko znajdziesz na temat liftu.
K up
I nne
A uto

Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia :tup:

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#34 Postautor: krzysiek ardie » czwartek, 1 czerwca 2017, 21:51

Szymon możesz pomarzyć budy w polifcie nie da się podnieść :hmm:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

cobratw
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Rejestracja: środa, 9 maja 2018, 10:08
Skąd jesteś: włocek
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Black
Inny Samochód: Leon
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#35 Postautor: cobratw » wtorek, 13 listopada 2018, 18:08

przepraszam za odkop
Mam pytanko odnośnie sprężyn i podkładek
Mam sprężyny H&R i chce założyć daystary 2 cale, coś jeszcze trzeba przedłużyć oprócz tylnych amorków?

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#36 Postautor: hawerek » wtorek, 13 listopada 2018, 21:12

Ale H&R masz już na Lift 2" czy standardzik. Bo jeżeli nasz już 2" i chcesz dołożyć Daystary kolejne 2" to mogą być problemy: za krótkie wahacze dolne przednie (nie ustawisz prawidłowego kąta pochylenia zwrotnicy), wał napędowy tylny może już być na granicy rozsuniecia. I z tego co pamiętam to jeszcze półośki mogą być zbytnio "przegięte".
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

cobratw
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Rejestracja: środa, 9 maja 2018, 10:08
Skąd jesteś: włocek
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Black
Inny Samochód: Leon
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#37 Postautor: cobratw » wtorek, 13 listopada 2018, 22:16

Tak mam już 2 całe lift i chciałbym jeszcze troszke

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#38 Postautor: hawerek » wtorek, 13 listopada 2018, 22:28

W takim bądź razie możesz mieć problem. Do tej pory nikt z forum nie podniósł na sprężynach więcej niż 2". Dodatkowo niektórzy podnosił karoserię na podkładkach, co w sumie mogło dawać wrażenie około 3-4".
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#39 Postautor: androx » środa, 14 listopada 2018, 07:57

krzysiek ardie pisze:Szymon możesz pomarzyć budy w polifcie nie da się podnieść :hmm:

- Ooo! Czy to pewne, że nie da się podnieść budy w polifcie???
Co jest przyczyną tej niemożności?

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#40 Postautor: krzysiek ardie » środa, 14 listopada 2018, 08:04

Za krótkie śruby mocujące budę do ramy, wejdź pod auto i zobacz :hmm:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#41 Postautor: androx » środa, 14 listopada 2018, 11:17

Czyli mogę w polifcie jedynie dać max 5 cm na zawieszeniu? Dobre i to, lift budy mniej daje, według mnie, bo rama i tak zostaje niżej. A kół większych wstawiać raczej nie planuję.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#42 Postautor: krzysiek ardie » środa, 14 listopada 2018, 13:55

Ja tak szczerze to mam w d...e te wszystkie lifty, co to Ci da że zrobisz dwa cale jak tylny most będzie dalej miał taki prześwit jak fabryczny :hmm: fizyki nie da się oszukać.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#43 Postautor: androx » środa, 14 listopada 2018, 14:09

Nie masz racji! Przykład: przejazd przez muldę lub wysoką miedzę albo próg w poprzek itp. Mostem nie zawadzisz, a na brzuchu możesz zawisnąć. Albo w głębokim błocie - most przejdzie, a podwozie może się całą powierzchnią "wkleić". Popytaj doświadczonych offroadowców.
Podnosząc zawieszenie zwiększasz: kąt wejścia, zejścia i rampowy.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#44 Postautor: krzysiek ardie » środa, 14 listopada 2018, 14:28

Co do kątów się zgadzam, reszta to dupa i daj sobie spokój z offroadem w wykonaniu Sorento, tak się składa, że w pracy bardzo często korzystam z właściwości "terenowych" tego wozidła :rolley: Jak Ci się marzy offroad to nie to auto, polecam Lada Niva, Uaz 469, Suzuki Jimmy albo Vitara, Land Rover Defender, to auto waży 2,5 tony jedyną jego zaletą jest rama, pseudoreduktor i wygląd.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#45 Postautor: androx » środa, 14 listopada 2018, 18:14

Akurat Nivę mam i faktycznie wszędzie wjedzie, bo krótka! Ale też mało luksusowa i mało pojemna, na szosie niestabilna. Nie zamierzam Sorento używać do offroadu - bo za szkoda, ale zjechać z szosy na polne drogi i leśne ścieżki - jak najbardziej. Wiem, że to nie jest terenówka. Myślałem, czy by nie kupić Jeepa, ale tam z kolei dłuższa i szybsza jazda po szosie wymaga samozaparcia. Tak więc na szosy i sporadycznie drogi polne i leśne - Sorento będzie lepsze.


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości