Sprężyny H&R czyli jak podnieść auto o 45mm

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Sprężyny H&R czyli jak podnieść auto o 45mm

#1 Postautor: Admin » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 10:47

Obrazek

Zestaw 4 sprężyn podwyższających H&R 29089-1
Dedykowany do samochodu KIA SORENTO produkowanych od roku 2002-2009
Sprężyny zapewniają PODWYŻSZENIE auta o około 45 mm* na obu osiach.
Cena sprężyn ok 1200 zł.

Sposób zamontowania i niezbędne elementy:

Elastogran 770217 Bufor amortyzatora, zawieszenie przednie, polimer (zamiennik oryginalnego 546023E100,
Hyundai / KIA 546613E000 amortyzator, zawieszenie przednie
Hyundai / KIA 546043E100 amortyzator, zawieszenie przednie mocowanie góry, dołu, metal
Hyundai / KIA 546093E000 Tuleja amortyzator, zawieszenie przednie górna oś centralna, metal
Hyundai / KIA 546073E000 Tuleja amortyzator, zawieszenie przednie górna , dolna oś centralna, guma
Hyundai / KIA 546083E000 gniazdo sprężyny amortyzator, zawieszenie przednie górne mocowanie gumowe
Hyundai / KIA 546703E000 Amortyzacja zawieszenie przednie górne , metal
Hyundai / KIA 1339610007K Nakrętka gniazda sprężyny amortyzatorów, zawieszenie przednie górne mocowanie
Hyundai / KIA 546063E000 Tuleja amortyzator, zawieszenie przednie górnne obsada, oś centralna, guma
Hyundai / KIA 546033E000 amortyzator zawieszenie przednie górne mocowanie góry, metal
Hyundai / KIA 546813E000 amortyzator, zawieszenie przednie dolne mocowanie, M14h1.5
Hyundai / KIA 545023E600 śruba podkładka amortyzator, zawieszenie przednie dolne mocowanie, Ø14mm
Hyundai / KIA 552293E000 Nakrętka Śruba amortyzator, zawieszenie przednie dolne mocowanie, M14h1.5

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 51
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny H&R czyli jak podnieść auto o 45mm

#2 Postautor: Madej » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 11:13

Fajny zestaw :happy2: Napewno chetni sie znajda.Jakbym swojego juz nie mial to bylbym zainteresowany gdyz kolorek niebieski pasowalby do mojej sorci :yes:
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
stella997
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1523
Wiek: 54
Rejestracja: niedziela, 18 września 2011, 20:28
Skąd jesteś: Błonie koło Wawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 160000
Inny Samochód: 307, Vitara,Sportage
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny H&R czyli jak podnieść auto o 45mm

#3 Postautor: stella997 » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 11:14

Tylko ta cena całego zestawu pewnie powala :hmm: w porównaniu z bida liftem. :(
Prezes-Dyktator KSA, SDA,MODY tel alarmowy +48501143779

Awatar użytkownika
regi
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 777
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
Skąd jesteś: Nowy Sącz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: granatowy ?
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny H&R czyli jak podnieść auto o 45mm

#4 Postautor: regi » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 11:23

Ja kupowalem caly komplet niegdys na ebayu.de ,bo w Polsce o 500zl bylo drozej. Zalozylem przod, a tyl sprzedalem.
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck

265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]

Obrazek

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny H&R czyli jak podnieść auto o 45mm

#5 Postautor: Admin » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 11:26

stella997 pisze:Tylko ta cena całego zestawu pewnie powala :hmm: w porównaniu z bida liftem. :(


jeśli auto ma wytrzymać wyskoki na metr w górę to wszystkie zamontowane elementy muszą być najwyższej jakości :kwink:
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Yacol
moja ranga
moja ranga
Posty: 83
Wiek: 54
Rejestracja: czwartek, 1 listopada 2012, 09:04
Skąd jesteś: Jelenia Góra
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 200000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny H&R czyli jak podnieść auto o 45mm

#6 Postautor: Yacol » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 11:26

Na Allegro zestaw 1399,00
Nie wiem czy komplet z wszystkimi potrzebnymi częściami czy tylko sprężyny.

Admin są jakieś korzystniejsze oferty ?
---------------------------------------------------------------------------------------
"Czy świat się wiele zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkurwieni?"
Jonasz Kofta
"Z życiem zmagaj się zawzięcie, Albo ustąp, zejdź na stronę, I tak los ci da w prezencie, Co dla ciebie przeznaczone."
D.R.Koontz. - "Księga wszystkich smutków"

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny H&R czyli jak podnieść auto o 45mm

#7 Postautor: tommy » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 11:32

Wcale nie tak drogo. Moje sprężyny Ironman 2 tysiączki kosztowały.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3751
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny H&R czyli jak podnieść auto o 45mm

#8 Postautor: hunter » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 11:37

Nie jest konieczna wymiana wszystkich elementów - wystarczy sprężyny + podkładki gumowe.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny H&R czyli jak podnieść auto o 45mm

#9 Postautor: Admin » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 12:02

Na razie zbieram informacje aby mieć wszystko pod ręką.
Na opakowaniu sprężyn napisane jest, że podnoszą na 40 mm .
Zestaw widoczny u góry podnosi na 45 mm z zamontowanymi elementami.
Cena ostateczna prawdopodobnie zależy od ilości zamówionych sprężyn .
Firma jest w Niemczech , sprężyny posiadają atesty.
Jest strona po polsku ale odnośniki kierują do firmy z Niemiec.
Jest jeszcze jedna polska firma ale podpina się pod tą niemiecką , jest to pośrednik.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
dlubacz
moja ranga
moja ranga
Posty: 101
Wiek: 32
Rejestracja: czwartek, 6 listopada 2014, 12:03
Skąd jesteś: Wałbrzych
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 243000
Inny Samochód: Alfa 166 2.4 JTD 20v
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny H&R czyli jak podnieść auto o 45mm

#10 Postautor: dlubacz » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 14:31

Te 1500zł, to najmniejszy pikuś, bo przy lifcie trzeba amortyzatory powymieniać. A chyba jedyne dostępne do liftu to KONI HT i tutaj zaczyna się zabawa w $$ :lol:

Awatar użytkownika
regi
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 777
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
Skąd jesteś: Nowy Sącz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: granatowy ?
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny H&R czyli jak podnieść auto o 45mm

#11 Postautor: regi » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 16:22

dlubacz pisze:Te 1500zł, to najmniejszy pikuś, bo przy lifcie trzeba amortyzatory powymieniać. A chyba jedyne dostępne do liftu to KONI HT i tutaj zaczyna się zabawa w $$ :lol:

Ja tam KoniHT na przod placilem jakies 1400zl i jeszcze breloczek swiecacy z napisem KONI dostalem :)

Jak wszystko do kupy sie pozbiera to jakies 4000zl + ladne felgi i opony to kolejne 4000zl + dodatkowe modyfikacje. Majac 10000zl mozna juz sie pobawic.
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck

265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]

Obrazek

Awatar użytkownika
regi
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 777
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
Skąd jesteś: Nowy Sącz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: granatowy ?
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny H&R czyli jak podnieść auto o 45mm

#12 Postautor: regi » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 18:04

Mam takie same sprezyny na tyle. Od Spidera.
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck

265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]

Obrazek

Awatar użytkownika
MACC V
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 46
Rejestracja: środa, 21 stycznia 2015, 14:55
Skąd jesteś: W-wa Włochy
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2008
Kolor: black
Przebieg (km.): 210000
Inny Samochód: Toyota LC KZJ 95
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny H&R czyli jak podnieść auto o 45mm

#13 Postautor: MACC V » czwartek, 12 marca 2015, 14:12

Jak się jeździ na założonych sprężynach H&R? Po dziurawych asfaltach, w terenowej jeździe, jak z ich twardością w codziennym użytkowaniu?
Sorento 3,3V6: klasa comfort
Toyota KZJ95 3.0D: klasa adventure

Awatar użytkownika
lol
moje konto
moje konto
Posty: 170
Rejestracja: niedziela, 22 lipca 2012, 22:15
Skąd jesteś: Milanówek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 240000
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny H&R czyli jak podnieść auto o 45mm

#14 Postautor: lol » piątek, 13 marca 2015, 23:11

H&R można kupić z oficjalnej dystrybucji w Polsce. 5 cm wciągnięcia wytrzymują wszystkie amortyzatory, ważne jest tylko aby były nowe. Ja bym poskładał kolumny na H&R i Koyaba. Podniesienie auta ponad 5 cm ma moim zdaniem sens dopiero przy zwiększeniu średnicy koła, a to oznacza wycinanie błotnikòw w Sorkach. Ale ale co kto lubi :happy1:

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Sprężyny H&R czyli jak podnieść auto o 45mm

#15 Postautor: ntgale » sobota, 14 marca 2015, 13:30

Jak się przekonałem na własnej skórze (aucie) przodu nie podnosi się o 5 cm aby otrzymać finalnie również 5 cm liftu. Zapewne wystarczy ok. 30-35 mm wyższa sprężyna (czyli bez problemu starczy standardowy amortyzator) bądź podkładka a to dlatego, że kolumna McPhersona jest zamocowana nie na końcu wahacza, tuż przy kole, ale trochę wcześniej. Takim to cudem z 55 mm podkładki uzyskałem 10 cm liftu (4 cale).


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości