Na początek kilka faktów :
Kia Sorento ma 4,567 m długości, 1,863 m szerokości i 1,724 m wysokości.
Prześwit minimalny wynosi 203 mm.
Kąt natarcia - 27,9 st., kąt zejścia - 26,4 st.
Każdy właściciel Sorento , który chce przeżyć przygodę w terenie wkrótce zauważy , że przedni zderzak nie za bardzo nadaje się do pokonywania twardych przeszkód.
Dzisiaj będzie jak sobie z tym poradzić podnosząc kąt natarcia.
Wycinamy 3/4 zderzaka kończąc tuż nad halogenami.
Już na tym etapie widzimy jak bardzo nam się podniósł kąt natarcia .
Teraz pozostaje nam zabezpieczyć chłodnicę .
Na tym etapie mamy sporo możliwości więc bardzo dobrym pomysłem jest założenie kwadratowego mocowania haka holowniczego , tego z wersji USA , dzięki temu możliwości naszego auta wzrosną znacznie.
Tak przygotowane auto jest w stanie pokonać znacznie bardziej strome tereny bez obawy , że urwiemy zderzak.
Przygotowanie przedniego zderzaka do off roadu.
Moderator: Moderator
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Przygotowanie przedniego zderzaka do off roadu.
Tak przygotowane auto straci dowód na pierwszym przeglądzie rejestracyjnym.
I bardzo dobrze !
Takie pospawane z rurek konstrukcje są dobre na pustynie - tak jak na załączonych zdjęciach.
Jestem całkowitym przeciwnikiem wypuszczania takich wynalazków na drogi publiczne.
Wyobrażacie sobie coś takiego w starciu w innym mniejszym pojazdem ?
Jeżeli te rury mają homologację to OK. Popieram takie rozwiązania...
Jeżeli nie - to jedynie do samochodów bez prawa poruszania się po drogach publicznych.
Pytanie retoryczne - mamy tu takie Sorenta które nie wyjeżdżają na drogi ?
I bardzo dobrze !
Takie pospawane z rurek konstrukcje są dobre na pustynie - tak jak na załączonych zdjęciach.
Jestem całkowitym przeciwnikiem wypuszczania takich wynalazków na drogi publiczne.
Wyobrażacie sobie coś takiego w starciu w innym mniejszym pojazdem ?
Jeżeli te rury mają homologację to OK. Popieram takie rozwiązania...
Jeżeli nie - to jedynie do samochodów bez prawa poruszania się po drogach publicznych.
Pytanie retoryczne - mamy tu takie Sorenta które nie wyjeżdżają na drogi ?
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Przygotowanie przedniego zderzaka do off roadu.
Fajnie wyglada czas pomyslec o takim czyms
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Przygotowanie przedniego zderzaka do off roadu.
Ale nie wiem czy zauważyliście, Admin ostatnio ma potrzebę na jakąś extra przeróbkę:). Chyba w końcu czymś nas zaskoczy. Pomysły ciekawe, ale w naszej szerokości geograficznej prowokujące problemy natury prawnej. Może niedługo być ciekawie, Admin zaskoczy nas fotkami swojej Sorci , która będzie wyglądać.... Pozdrawiam.
- pikkolo
- coś umiem
- Posty: 641
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:28
- Skąd jesteś: Krakoofek
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: szary/szary
- Przebieg (km.): 266666
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Przygotowanie przedniego zderzaka do off roadu.
trochę to czepianie się,
są homologowane zderzaki z blach - zderzenie z takimi rurkami to nic z porównaniu z niektórymi zmotami.
więc to takie 'lepsze bo ma papierek".
to że nie powinno to być z byle czego to inna sprawa.
są homologowane zderzaki z blach - zderzenie z takimi rurkami to nic z porównaniu z niektórymi zmotami.
więc to takie 'lepsze bo ma papierek".
to że nie powinno to być z byle czego to inna sprawa.
pikkolo
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Przygotowanie przedniego zderzaka do off roadu.
Jeżeli tak modyfikować zderzak to już chyba lepiej zamontować zderzak typu ARB.
- lol
- moje konto
- Posty: 170
- Rejestracja: niedziela, 22 lipca 2012, 22:15
- Skąd jesteś: Milanówek
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 240000
- Kontaktowanie:
Re: Przygotowanie przedniego zderzaka do off roadu.
z tego co pamiętam zderzak ie może mieć ostrych elementów i wystających kantów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości