Przygotowanie przedniego zderzaka do off roadu.

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Przygotowanie przedniego zderzaka do off roadu.

#1 Postautor: Admin » wtorek, 14 października 2014, 10:11

Na początek kilka faktów :
Kia Sorento ma 4,567 m długości, 1,863 m szerokości i 1,724 m wysokości.
Prześwit minimalny wynosi 203 mm.
Kąt natarcia - 27,9 st., kąt zejścia - 26,4 st.
Każdy właściciel Sorento , który chce przeżyć przygodę w terenie wkrótce zauważy , że przedni zderzak nie za bardzo nadaje się do pokonywania twardych przeszkód.
Dzisiaj będzie jak sobie z tym poradzić podnosząc kąt natarcia.

Obrazek

Wycinamy 3/4 zderzaka kończąc tuż nad halogenami.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Już na tym etapie widzimy jak bardzo nam się podniósł kąt natarcia .

Obrazek

Teraz pozostaje nam zabezpieczyć chłodnicę .

Obrazek

Na tym etapie mamy sporo możliwości więc bardzo dobrym pomysłem jest założenie kwadratowego mocowania haka holowniczego , tego z wersji USA , dzięki temu możliwości naszego auta wzrosną znacznie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tak przygotowane auto jest w stanie pokonać znacznie bardziej strome tereny bez obawy , że urwiemy zderzak.


Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Przygotowanie przedniego zderzaka do off roadu.

#2 Postautor: Bodzion » wtorek, 14 października 2014, 10:20

Tak przygotowane auto straci dowód na pierwszym przeglądzie rejestracyjnym.
I bardzo dobrze !
Takie pospawane z rurek konstrukcje są dobre na pustynie - tak jak na załączonych zdjęciach.
Jestem całkowitym przeciwnikiem wypuszczania takich wynalazków na drogi publiczne.
Wyobrażacie sobie coś takiego w starciu w innym mniejszym pojazdem ?

Jeżeli te rury mają homologację to OK. Popieram takie rozwiązania...
Jeżeli nie - to jedynie do samochodów bez prawa poruszania się po drogach publicznych.
Pytanie retoryczne - mamy tu takie Sorenta które nie wyjeżdżają na drogi ?

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 51
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Przygotowanie przedniego zderzaka do off roadu.

#3 Postautor: Madej » wtorek, 14 października 2014, 11:07

Fajnie wyglada :) czas pomyslec o takim czyms :hmm:
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

mariank32
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1381
Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: nie mam
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 138000
Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Przygotowanie przedniego zderzaka do off roadu.

#4 Postautor: mariank32 » wtorek, 14 października 2014, 11:29

Ale nie wiem czy zauważyliście, Admin ostatnio ma potrzebę na jakąś extra przeróbkę:). Chyba w końcu czymś nas zaskoczy. Pomysły ciekawe, ale w naszej szerokości geograficznej prowokujące problemy natury prawnej. Może niedługo być ciekawie, Admin zaskoczy nas fotkami swojej Sorci , która będzie wyglądać.... Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
pikkolo
coś umiem
coś umiem
Posty: 641
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:28
Skąd jesteś: Krakoofek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: szary/szary
Przebieg (km.): 266666
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Przygotowanie przedniego zderzaka do off roadu.

#5 Postautor: pikkolo » środa, 15 października 2014, 17:01

trochę to czepianie się,
są homologowane zderzaki z blach - zderzenie z takimi rurkami to nic z porównaniu z niektórymi zmotami.
więc to takie 'lepsze bo ma papierek".

to że nie powinno to być z byle czego to inna sprawa.
pikkolo
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Przygotowanie przedniego zderzaka do off roadu.

#6 Postautor: tommy » środa, 15 października 2014, 17:17

Jeżeli tak modyfikować zderzak to już chyba lepiej zamontować zderzak typu ARB.

Awatar użytkownika
lol
moje konto
moje konto
Posty: 170
Rejestracja: niedziela, 22 lipca 2012, 22:15
Skąd jesteś: Milanówek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 240000
Kontaktowanie:

Re: Przygotowanie przedniego zderzaka do off roadu.

#7 Postautor: lol » środa, 15 października 2014, 18:02

:hmm: z tego co pamiętam zderzak ie może mieć ostrych elementów i wystających kantów.


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość