Projekt Sorento OFF-ROAD - spider2you
Moderator: Moderator
-
- wiem wszystko
- Posty: 1640
- Wiek: 51
- Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
- Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 146800
- Inny Samochód: Land Rover Discovery
- Kontaktowanie:
Projekt Sorento OFF-ROAD - spider2you
Dziś przy "nocnych Polaków rozmowach" z Adminem, Stellą i Jagą narodził mi się w głowie projekt, który od samego początku chciałem zrobić, choć wielu mówiło (na innych formach), że nie ma "synsu", a mianowicie zmotać Sorcię off-road.
Pomysł na podróżowanie z całą rodziną w komfortowych warunkach w trasie i możliwością zjechania z niej, ale nie tylko na lekkie szuterki, ale też w błotko i inne drogi nie widoczne na nawigacji, jest jak najbardziej słuszny.
Chodzi o to, aby powstało auto, takie 3 w 1.
Wiem, wiem, ktoś napisze, po co?!
Ano po to, żeby nie mieć trzech aut pod domem, ale jedno w "miarę" uniwersalne czyli do kościoła, do pracy i do wyjazdów.
Oczywiście Sorento nie nadaje się do tzw. upalania w terenie, ale nadaje się do turystyki wyprawowej, a taka wielu zapewne interesuje.
Wyjazdy do Rumunii, Albanii czy nawet Gruzji i zwiedzanie nieutwardzonych tras jest jak najbardziej możliwe.
Po kolei zatem:
Pierwsza i zarazem najprostrza sprawa, to lift + 2 lub więcej cali, body lift, opony, osłony podwozia - temat znany i opisywany na forum, więc nie ma się co rozwodzić.
Potem w mojej głowie rodzą się projekty, które są mniej znane i opracowywane, ale wykonalne.
1. Zderzaki stalowe przód i tył - projekt wykonany przez KIA Polska, ale nie pociągnięty dalej - do zrobienia.
Marzy mi się zderzak przedni z ochroną błotników, zintegrowany z bocznymi progami (progi z możliwością podnosenia hi-liftem)
Coś takiego...
A także zderzak tylny z możliwością montażu koła zapasowego i kanistra paliwa lub zamiast koła zbiornika na wodę (niezbędną w terenie).
Co w tym rodzaju.
2. Wyciągarka przód lub przód i tył - z tego co wiem od Admina, temat wyciągarki w oryginalnym zderzaku zrobił nasz forumowy kolega Orzeł - więc jest już podstawa.
3. W przypadku montażu koła zapasowego albo na zderzaku tylnym, albo na bagażniku dachowym (bagażnik do zrobienia) można rozważyć 2 opcje wykorzystania miejsca po kole zapasowym:
a) stworzenie dodatkowego zbiornika paliwa - idealne do dalekich podróży np. Afryka, Azja.
b) stworzenie zbiornika na wodę do kąpieli z opcją podgrzewania - temat do znalezienia np. na forum Patrola. Szwagier w Patrolu sobie zrobił podgrzewanie wody, więc projekt mogę mieć, a drugi kolega ma takie coś w L200 - działa rewelacyjnie.
4. Bagażnik dachowy z namiotem dachowym. Daje gwarancję bezproblemowego spania w dowolnym miejscu.
Wiem, że są zdjęcia i takie auto jeździ z plastikowym boxem namiotowym, ale jest to opcja dla 2 osób do spania, a poniższy namiot daje możliwośc spania w 3-4 osób (2 dorosłych i 2 dzieciaków) - testowane przez przyjaciół 2 tygodnie w Gruzji.
Przedsionek daje bezpieczeństwo w przypadku złej pogody.
5. Snorkel.
Najlepiej z nierdzewki, bo dedykowany robi tylko firma z Hiszpanii czy Portugalii, a cena 2300 zł - zabija.
Temat do zrobienia, bo to nie jest wielka "fizjologia".
Najlepiej, aby schować snorkela w błotniku, a sama góra szła po słupku.
Nie sprawdzałem, ale może udało by się adoptować snorkela z innego auta, choć z nierdzewki powinien być lepszy, a jak modyfikacja nie wyjdzie, to szkoda kasy na snorkela.
6. Teraz najtrudniejsza sprawa - NAPĘDY.
Sorcia ma ramę i reduktor, ale..... to trochę za mało.
Myślałem o automatycznej blokadzie tylnego mostu. Pamiętam, że ktoś dawno temu na forum pisał, że sprzedaje takie wykonane w Rosji, ale chyba na to nikt się nie zdecydował, aby taki szpej zakupić, więc nie mam żadnych informacji jak to działa.
Admin, powiedział mi, że Hiszpanie coś takiego opracowali, ale cena 3000 Euro, tak chyba kosztuje, to mnie zabija i pewno wielu też.
Pomysł, aby to zrobić w Polsce - hmmmm, tylko skąd mieć rysunki techniczne tego ustrojstwa???? Gdzie znaleźć zdjęcia tego lub jakiś opis? Ktoś wie?
W USA firma EATON robi fantastyczne blokady Detroit Locker do wielu auta 4x4, ale jakoś nic nie znalazłem odnośnie Sorento.
W Anglii jest taka firma http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/, która robi blokady True Track, ale oczywiście o KIA cisza.
W przypadku mojego Landrovera optymalnym rozwiązaniem jest zastosowanie na przedni most Ashcrofta, a na tył Eatona - działa fantastycznie. Dodatkowo Discovery I ma blokadę międzyosiową, co sprawdza się bardzo fajnie w terenie, więc taka opcja w Sorento byłaby IDEALNA.
Marzenie, pragnienie i ekstaza.
Oczywiście moja wiedza techniczna jest znikoma, ale gdyby pomysł wypalił, byłoby to fantastyczne rozwiązanie.
I tutaj wchodzi kolejna zagwostka????
Czy da się to zrobić w seryjnych mostach??? Wyrzucić mechanizmy oryginalne i zastosować zmodyfikowane?
Czy ktokolwiek jest w stanie takie blokady wykonać?
Czy jest to opłacalne?
Czy nie lepiej przeszczepić mosty z innego auta?
Czy ma sens przeszczepianie?
Czy wyjdzie taki przeszczep?
Bo jak wyjdzie, to blokady np. do Patrola czy wspomnianej Discovery są dostępne.
No i na koniec pytanie?
Co Wy na takie pomysły????
Temat do szeroko pojętej dyskusji, którą zamierzam wraz z Adminem szeroko przeprowadzić we wrześniu na Zlocie - ktoś się podłączy do tematu???
Pomysł na podróżowanie z całą rodziną w komfortowych warunkach w trasie i możliwością zjechania z niej, ale nie tylko na lekkie szuterki, ale też w błotko i inne drogi nie widoczne na nawigacji, jest jak najbardziej słuszny.
Chodzi o to, aby powstało auto, takie 3 w 1.
Wiem, wiem, ktoś napisze, po co?!
Ano po to, żeby nie mieć trzech aut pod domem, ale jedno w "miarę" uniwersalne czyli do kościoła, do pracy i do wyjazdów.
Oczywiście Sorento nie nadaje się do tzw. upalania w terenie, ale nadaje się do turystyki wyprawowej, a taka wielu zapewne interesuje.
Wyjazdy do Rumunii, Albanii czy nawet Gruzji i zwiedzanie nieutwardzonych tras jest jak najbardziej możliwe.
Po kolei zatem:
Pierwsza i zarazem najprostrza sprawa, to lift + 2 lub więcej cali, body lift, opony, osłony podwozia - temat znany i opisywany na forum, więc nie ma się co rozwodzić.
Potem w mojej głowie rodzą się projekty, które są mniej znane i opracowywane, ale wykonalne.
1. Zderzaki stalowe przód i tył - projekt wykonany przez KIA Polska, ale nie pociągnięty dalej - do zrobienia.
Marzy mi się zderzak przedni z ochroną błotników, zintegrowany z bocznymi progami (progi z możliwością podnosenia hi-liftem)
Coś takiego...
A także zderzak tylny z możliwością montażu koła zapasowego i kanistra paliwa lub zamiast koła zbiornika na wodę (niezbędną w terenie).
Co w tym rodzaju.
2. Wyciągarka przód lub przód i tył - z tego co wiem od Admina, temat wyciągarki w oryginalnym zderzaku zrobił nasz forumowy kolega Orzeł - więc jest już podstawa.
3. W przypadku montażu koła zapasowego albo na zderzaku tylnym, albo na bagażniku dachowym (bagażnik do zrobienia) można rozważyć 2 opcje wykorzystania miejsca po kole zapasowym:
a) stworzenie dodatkowego zbiornika paliwa - idealne do dalekich podróży np. Afryka, Azja.
b) stworzenie zbiornika na wodę do kąpieli z opcją podgrzewania - temat do znalezienia np. na forum Patrola. Szwagier w Patrolu sobie zrobił podgrzewanie wody, więc projekt mogę mieć, a drugi kolega ma takie coś w L200 - działa rewelacyjnie.
4. Bagażnik dachowy z namiotem dachowym. Daje gwarancję bezproblemowego spania w dowolnym miejscu.
Wiem, że są zdjęcia i takie auto jeździ z plastikowym boxem namiotowym, ale jest to opcja dla 2 osób do spania, a poniższy namiot daje możliwośc spania w 3-4 osób (2 dorosłych i 2 dzieciaków) - testowane przez przyjaciół 2 tygodnie w Gruzji.
Przedsionek daje bezpieczeństwo w przypadku złej pogody.
5. Snorkel.
Najlepiej z nierdzewki, bo dedykowany robi tylko firma z Hiszpanii czy Portugalii, a cena 2300 zł - zabija.
Temat do zrobienia, bo to nie jest wielka "fizjologia".
Najlepiej, aby schować snorkela w błotniku, a sama góra szła po słupku.
Nie sprawdzałem, ale może udało by się adoptować snorkela z innego auta, choć z nierdzewki powinien być lepszy, a jak modyfikacja nie wyjdzie, to szkoda kasy na snorkela.
6. Teraz najtrudniejsza sprawa - NAPĘDY.
Sorcia ma ramę i reduktor, ale..... to trochę za mało.
Myślałem o automatycznej blokadzie tylnego mostu. Pamiętam, że ktoś dawno temu na forum pisał, że sprzedaje takie wykonane w Rosji, ale chyba na to nikt się nie zdecydował, aby taki szpej zakupić, więc nie mam żadnych informacji jak to działa.
Admin, powiedział mi, że Hiszpanie coś takiego opracowali, ale cena 3000 Euro, tak chyba kosztuje, to mnie zabija i pewno wielu też.
Pomysł, aby to zrobić w Polsce - hmmmm, tylko skąd mieć rysunki techniczne tego ustrojstwa???? Gdzie znaleźć zdjęcia tego lub jakiś opis? Ktoś wie?
W USA firma EATON robi fantastyczne blokady Detroit Locker do wielu auta 4x4, ale jakoś nic nie znalazłem odnośnie Sorento.
W Anglii jest taka firma http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/, która robi blokady True Track, ale oczywiście o KIA cisza.
W przypadku mojego Landrovera optymalnym rozwiązaniem jest zastosowanie na przedni most Ashcrofta, a na tył Eatona - działa fantastycznie. Dodatkowo Discovery I ma blokadę międzyosiową, co sprawdza się bardzo fajnie w terenie, więc taka opcja w Sorento byłaby IDEALNA.
Marzenie, pragnienie i ekstaza.
Oczywiście moja wiedza techniczna jest znikoma, ale gdyby pomysł wypalił, byłoby to fantastyczne rozwiązanie.
I tutaj wchodzi kolejna zagwostka????
Czy da się to zrobić w seryjnych mostach??? Wyrzucić mechanizmy oryginalne i zastosować zmodyfikowane?
Czy ktokolwiek jest w stanie takie blokady wykonać?
Czy jest to opłacalne?
Czy nie lepiej przeszczepić mosty z innego auta?
Czy ma sens przeszczepianie?
Czy wyjdzie taki przeszczep?
Bo jak wyjdzie, to blokady np. do Patrola czy wspomnianej Discovery są dostępne.
No i na koniec pytanie?
Co Wy na takie pomysły????
Temat do szeroko pojętej dyskusji, którą zamierzam wraz z Adminem szeroko przeprowadzić we wrześniu na Zlocie - ktoś się podłączy do tematu???
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Projekt Sorento OFF-ROAD
Jedno spotkanie przy "gwardyjskim" może zdziałać cuda
Do Sorento wymyślono już wszystko.
To o czym rozmawiamy już jest , są plany , schematy , opisy.
Przodowali w tym Hiszpanie i Argentyńczycy.
Zacznijmyod snorkela.
Ten jest do SORENTO
Namiot dachowy:
Napędy, koło na klapę ,snorkel , namiot wszystko to było .
Trzeba tylko zebrać ta wiedze w jedno miejsce i po prostu zrobic to.
Do Sorento wymyślono już wszystko.
To o czym rozmawiamy już jest , są plany , schematy , opisy.
Przodowali w tym Hiszpanie i Argentyńczycy.
Zacznijmyod snorkela.
Ten jest do SORENTO
Namiot dachowy:
Napędy, koło na klapę ,snorkel , namiot wszystko to było .
Trzeba tylko zebrać ta wiedze w jedno miejsce i po prostu zrobic to.
-
- wiem wszystko
- Posty: 1640
- Wiek: 51
- Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
- Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 146800
- Inny Samochód: Land Rover Discovery
- Kontaktowanie:
Re: Projekt Sorento OFF-ROAD
Admin, ja nie twierdzę, że snorkeli nie ma, czy też namiotów, ale..... cena za snorkel zapłacona przez kolegę z Olsztyna to jakieś 3000 zł, więc lekko dużo, a poza tym wygląda brzydko
Właśnie Beata, mnie zastanawia dlaczego nikt tej blokady nie kupił?
Ja osobiście wolałbym sprawdzoną firmę i najchętniej blokady przód i tył, ale temat poczytam.
Dzięki.
Cały pomysł projektu ma być "na naszą kieszeń" , nie zachodnią ze snorkelami po 3 tyś.
Taki pomysł.
Właśnie Beata, mnie zastanawia dlaczego nikt tej blokady nie kupił?
Ja osobiście wolałbym sprawdzoną firmę i najchętniej blokady przód i tył, ale temat poczytam.
Dzięki.
Cały pomysł projektu ma być "na naszą kieszeń" , nie zachodnią ze snorkelami po 3 tyś.
Taki pomysł.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Projekt Sorento OFF-ROAD
Nie sprzedają takich gotowych Sorento, a nas inny nie interesuje.
Naszym zadaniem jest znaleźć lub spowodować aby te części były tanie.
Wydaje mi się ze taki snorkel można mieć za 300 zł, że dwa lata temu się tym interesowałem.
Naszym zadaniem jest znaleźć lub spowodować aby te części były tanie.
Wydaje mi się ze taki snorkel można mieć za 300 zł, że dwa lata temu się tym interesowałem.
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: Projekt Sorento OFF-ROAD
Po ostatnim zabetonowaniu prawie całego przodu (wydłubałem z okolic intercoolera, przedniego mostu i okolic taczkę zaschłego błota), dochodzę do wniosku, że brak przedniego, sztywnego mostu to największa wada tego auta. Nie wiem czy zatem robienie takiego Sorento ma sens.
Ale aby nie było tylko na nie to tu jest sprzedawca blokad: KLICK. Taką z tyłu ma Giz z filmików z Rosji. Z przodu ma 100% ale pneumatyczną.
Ale aby nie było tylko na nie to tu jest sprzedawca blokad: KLICK. Taką z tyłu ma Giz z filmików z Rosji. Z przodu ma 100% ale pneumatyczną.
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Projekt Sorento OFF-ROAD
Wydaje mi się, że proponowany zakres przeróbek idzie trochę za daleko, szczególnie w kwestii napędów.To nigdy nie będzie Toyota LC, czy Discovery. Ja bym się ograniczył do:
1. Lift 2 cale,
2. Opony AT o zwiększonym rozmiarze ( założyłem, po zrobieniu liftu, 245/75/16 - sprawują się bdd ),
3. Bagażnik wyprawowy ( chociażby dlatego, że potrzebne są dwa koła zapasowe ),
4. Przedni zderzak z dodatkowymi zaczepami i wyciągarką,
5. Tylny zderzak z dodatkowymi zaczepami i mocowaniami na kanistry na wodę/paliwo,
6. Snorkel,
7. Namiot( dostawiany z przedsionkiem ).
Myślę, że takim samochodem można naprawdę daleko zajechać.
1. Lift 2 cale,
2. Opony AT o zwiększonym rozmiarze ( założyłem, po zrobieniu liftu, 245/75/16 - sprawują się bdd ),
3. Bagażnik wyprawowy ( chociażby dlatego, że potrzebne są dwa koła zapasowe ),
4. Przedni zderzak z dodatkowymi zaczepami i wyciągarką,
5. Tylny zderzak z dodatkowymi zaczepami i mocowaniami na kanistry na wodę/paliwo,
6. Snorkel,
7. Namiot( dostawiany z przedsionkiem ).
Myślę, że takim samochodem można naprawdę daleko zajechać.
- pikkolo
- coś umiem
- Posty: 641
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:28
- Skąd jesteś: Krakoofek
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: szary/szary
- Przebieg (km.): 266666
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Projekt Sorento OFF-ROAD
to tak jeszcze na pooglądanie jak biedni rosjanie oszczędzają samochody.
pikkolo
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny
-
- wiem wszystko
- Posty: 1640
- Wiek: 51
- Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
- Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 146800
- Inny Samochód: Land Rover Discovery
- Kontaktowanie:
Re: Projekt Sorento OFF-ROAD
Projekt będzie przeprowadzany etapami.
Koszty będą, ale nikt nie mówił, że będzie tanio.
Zawiecha jest, więc teraz pójdzie lift budy.
Potem zderzaki i wyciągarka.
Reszta powoli.
Koszty będą, ale nikt nie mówił, że będzie tanio.
Zawiecha jest, więc teraz pójdzie lift budy.
Potem zderzaki i wyciągarka.
Reszta powoli.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
- autorus
- wiem wszystko
- Posty: 2317
- Wiek: 50
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 06:48
- Skąd jesteś: Skierniewice
- Silnik: W PLANACH
- Inny Samochód: Skoda octavia 480tys
- Has thanked: 20 times
- Kontaktowanie:
Re: Projekt Sorento OFF-ROAD
spider2you pisze:Projekt będzie przeprowadzany etapami.
Koszty będą, ale nikt nie mówił, że będzie tanio.
Zawiecha jest, więc teraz pójdzie lift budy.
Potem zderzaki i wyciągarka.
Reszta powoli.
Pomysł fajny, szczególnie te napędy. W sumie tego mi najbardziej brak.
-
- wiem wszystko
- Posty: 1640
- Wiek: 51
- Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
- Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 146800
- Inny Samochód: Land Rover Discovery
- Kontaktowanie:
Re: Projekt Sorento OFF-ROAD
Dziś rozmawiałem ze sprzedawcą blokad.
Tym teraz zajmuje się ktoś inny, ale go znalazłem.
Cena 2299 zł za sztukę, cena w Rosji w przeliczeniu na nasze to 1900 zł, czyli na 2 można taniej o 800 zł, bo goście w PL nie dają faktury.
Trzeba poszukać jakiś kanałów, aby zakupić to w Rosji i będzie fajnie.
Blokady, to będzie u mnie wisienka na torcie.
Jestem prawie pewny, że nasz forumowy magik Orzeł, jest w stanie wykonać ładny zderzak do naszych Sorento.
Jak Orzeł nie odezwie się w temacie, to zamierzam z nim porozmawiać we wrześniu w Łańcucie.
Tym teraz zajmuje się ktoś inny, ale go znalazłem.
Cena 2299 zł za sztukę, cena w Rosji w przeliczeniu na nasze to 1900 zł, czyli na 2 można taniej o 800 zł, bo goście w PL nie dają faktury.
Trzeba poszukać jakiś kanałów, aby zakupić to w Rosji i będzie fajnie.
Blokady, to będzie u mnie wisienka na torcie.
Jestem prawie pewny, że nasz forumowy magik Orzeł, jest w stanie wykonać ładny zderzak do naszych Sorento.
Jak Orzeł nie odezwie się w temacie, to zamierzam z nim porozmawiać we wrześniu w Łańcucie.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
- autorus
- wiem wszystko
- Posty: 2317
- Wiek: 50
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 06:48
- Skąd jesteś: Skierniewice
- Silnik: W PLANACH
- Inny Samochód: Skoda octavia 480tys
- Has thanked: 20 times
- Kontaktowanie:
Re: Projekt Sorento OFF-ROAD
Ale o której blokadzie piszesz? Bo była mowa o 2, jak czytałem.
I najważniejsze - kto by to założył? Jakby Orzeł, to bym to przemyślał.
I najważniejsze - kto by to założył? Jakby Orzeł, to bym to przemyślał.
-
- wiem wszystko
- Posty: 1640
- Wiek: 51
- Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
- Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 146800
- Inny Samochód: Land Rover Discovery
- Kontaktowanie:
Re: Projekt Sorento OFF-ROAD
Blokady można założyć na tył (dla mnie obowiązkowo) i na przód.
Założenie blokad to nie jest jakiś wielki wyczyn, choć warto udać się do mechanika, co ma pojęcie - ja takiego mam.
Do Orła, to się trzeba zwrócić z projektem zderzaków, bo z tego co wiem, to chłop ma pojęcie
Jakby wystrugał w rozsądnej cenie taki pikny z rurkami i ochroną na lampeczki oraz na bok błotnika, a do tego progi stalowe i tylny zderzaczek, to by było piknie, ale..... takie rzeczy z nim chcę obgadać na spokojnie.
Wy macie kolegę Orła bliżej siebie, więc możecie go nagabywać
Założenie blokad to nie jest jakiś wielki wyczyn, choć warto udać się do mechanika, co ma pojęcie - ja takiego mam.
Do Orła, to się trzeba zwrócić z projektem zderzaków, bo z tego co wiem, to chłop ma pojęcie
Jakby wystrugał w rozsądnej cenie taki pikny z rurkami i ochroną na lampeczki oraz na bok błotnika, a do tego progi stalowe i tylny zderzaczek, to by było piknie, ale..... takie rzeczy z nim chcę obgadać na spokojnie.
Wy macie kolegę Orła bliżej siebie, więc możecie go nagabywać
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Projekt Sorento OFF-ROAD
Oj koledzy kusicie tym zderzakiem,chyba zacznę poważnie za pomiary się zabierać,a jednocześnie trzeba by wyciągarkę w zderzak wkomponować,bo do diesla się nie mieści (przeszkadzają wentylatory)
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
-
- wiem wszystko
- Posty: 1640
- Wiek: 51
- Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
- Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 146800
- Inny Samochód: Land Rover Discovery
- Kontaktowanie:
Re: Projekt Sorento OFF-ROAD
orzeł pisze::hmm: Oj koledzy kusicie tym zderzakiem,chyba zacznę poważnie za pomiary się zabierać,a jednocześnie trzeba by wyciągarkę w zderzak wkomponować,bo do diesla się nie mieści (przeszkadzają wentylatory)
Kusimy, kusimy wiem, że wiedzę i możliwości masz, a projekt dla potomnych zostanie.
Jutro pozwolę sobie zadzwonić do Ciebie, to porozmawiamy.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
- pikkolo
- coś umiem
- Posty: 641
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:28
- Skąd jesteś: Krakoofek
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: szary/szary
- Przebieg (km.): 266666
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Projekt Sorento OFF-ROAD
co do zderzaka to miałbym pomysł aby był odporny, ale nie pancerny - żeby do auta kolejnych setek kg nie dokładać
raczej konstrukcja kratownicowa niż blacha 7-10 mm.
(bo zwiększony mocno ciężar to nowe sprężyny, amory, i kiepskie prowadzenie na szybkości)
mnie by się jeszcze marzył, aby był dyskretny - nie super off-roadowy "wyszpejowany",
za to aby nie było problemu rozepchać krzaki.
ale to takie tylko marzenia....
raczej konstrukcja kratownicowa niż blacha 7-10 mm.
(bo zwiększony mocno ciężar to nowe sprężyny, amory, i kiepskie prowadzenie na szybkości)
mnie by się jeszcze marzył, aby był dyskretny - nie super off-roadowy "wyszpejowany",
za to aby nie było problemu rozepchać krzaki.
ale to takie tylko marzenia....
Ostatnio zmieniony wtorek, 12 sierpnia 2014, 00:47 przez pikkolo, łącznie zmieniany 1 raz.
pikkolo
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość