Projekt Sorento OFF-ROAD - spider2you

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
magister
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 826
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 14 września 2012, 18:12
Skąd jesteś: Chełmno
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: zieloniczny
Przebieg (km.): 120000
Inny Samochód: Syrena 105, R20, VW
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#46 Postautor: magister » wtorek, 19 sierpnia 2014, 19:26

Najlepiej sprawdzić samemu, po sznureczku do kłębka :) Masz wtedy 100% pewności co masz.

Awatar użytkownika
Przemek1979
moja ranga
moja ranga
Posty: 82
Wiek: 44
Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2014, 18:25
Skąd jesteś: Sulechów
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2001
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 314569
Inny Samochód: C 5
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#47 Postautor: Przemek1979 » piątek, 19 grudnia 2014, 01:18

Panowie do Kia Sorento jest blokada ARB mechaniczna, sterowana z wnętrza pojazdu. Kompresor ARB przewody oraz przełączniki są w komplecie, jest to 100% blokady na przednią oś, działa sprawdzona tyle że droga.
https://www.youtube.com/watch?v=vCShDpy0Py4

pewnie już znacie.

Z tego co pamiętam nie ma różnicy między silnikami ani modelami przed lift i po. Snorkel też jest do kupienia i całkiem ładny,

http://forum.australia4wd.com/index.php ... ar-locker/

Jest jeszcze firma w De która przygotowywała Sorento na Afrykę i wiem że oni też montowali blokady.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#48 Postautor: Admin » piątek, 19 grudnia 2014, 07:53

Oglądałem te australijskie snorkle na Targach Intercarsu.
Bardzo dobra jakość , gwarantują , że nie świszczą podczas jazdy.
Niestety na dzień dzisiejszy stan snorkli do Sorento na magazynie w Polsce wynosi - 0
Minimalna ilość do zamówienia to chyba dziesięć.
Firma sprowadza je w dużych ilościach do Toyot , tych pickapów, które ostatnio są tak modne do leasingu
W samochodzie za 300 000 zl można zamontować snorkel za 3000 i to jeszcze na firmę :kwink:
Poza tym snorkel to nie wszystko .
Trzeba do niego wyprowadzić wszystkie odpowietrzenia skrzyni biegów , mostów , reduktora aby każda przejażdżka po wodzie nie kończyła się wymianą olejów.
Ja wstrzymałem się ze wyszukiwaniem wszystkich modernizacji do czasu jak jedno Sorento nie będzie stało w warsztacie gotowe do przeróbek.
Wtedy zrobię w nim wszystko co tylko możliwe i to co nikomu się nawet nie śniło.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
dlubacz
moja ranga
moja ranga
Posty: 101
Wiek: 32
Rejestracja: czwartek, 6 listopada 2014, 12:03
Skąd jesteś: Wałbrzych
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 243000
Inny Samochód: Alfa 166 2.4 JTD 20v
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#49 Postautor: dlubacz » piątek, 2 stycznia 2015, 11:05

Hej, czy ktoś już wykonywał we własnym zakresie stalowy (skrzynkowy) przedni zderzak do swojego Sorento?
Kąt natarcia w tym aucie jest tragiczny, a ja mam jeszcze kangura, który poza wyglądem nic nie daje... Myślałem ostatnio o podcięciu zderzaka na skos, ale to byłby tylko półśrodek. Na początek może takie rozwiązanie zastosuje, ale i tak dążył będę do stalowego przodu (nie rury). Myślę, że do Sorento potrzebny był by "subtelny" zderzak, bo to co miała wersja demonstracyjna wyglądało śmiesznie ogromnie jak na gabaryt Sorento.

Ostatnio miałem zabrać się za wycięcie osłon podwozia, ale tak myślę, że teraz to mija się z celem... Bo przy zmianie zderzaka musiał bym, zmieniać przednią osłonę, aby ta była zintegrowana z przodem.

Spawarkę mam, prąd w sieci jest... Do centrostalu niedaleko, więc może i bym się tego podjął. Ale przydał by się jakiś gotowy projekt/schemat, bo nie mam pojęcia jak wygląda rama z przodu Sorento.

Lub...

Jak zdjąć przedni zderzak w Sorento do pomiarów?

Planuję coś o bardzo prostej konstrukcji (im prostsze, tym łatwiejsze do wykonania :) ) jak te, lecz początkowo bez kangurów:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#50 Postautor: Admin » piątek, 2 stycznia 2015, 18:00

Jest taki .

Obrazek

reszta tutaj viewtopic.php?f=142&t=7948&p=101874&hilit=kaczątko#p101874
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3751
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#51 Postautor: hunter » piątek, 2 stycznia 2015, 21:43

dłubacz a spełniasz ten warunek ?
Zgodnie rozporządzeniem Ministra Transporu z dnia 15 października 2007 r. (Dz. U. z dnia 19 października 2007 r.) przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach, dla których zostały homologowane. Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października 2007 r..

Czy masz rejestrację w Polsce przed tym terminem?
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
dlubacz
moja ranga
moja ranga
Posty: 101
Wiek: 32
Rejestracja: czwartek, 6 listopada 2014, 12:03
Skąd jesteś: Wałbrzych
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 243000
Inny Samochód: Alfa 166 2.4 JTD 20v
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#52 Postautor: dlubacz » piątek, 2 stycznia 2015, 22:30

Niestety zabrakło mi pięciu miesięcy, ale prawdę powiedziawszy, to patrząc na ilość pojazdów z niehomologowanymi rozwiązaniami, które jeżdżą po Polsce, to chyba nie mam się co przejmować niespodziewaną kontrolą... :hmm:

Widziałem ostatnio np. Jeepa Grand Cherokee, z dystansami chyba po 10cm z każdej strony :lol: , koła wystawały poza obrys auta o kilka ładnych cm, a facet śmigał i nic sobie z tego nikt nie robił. A w tym przypadku zagrożenie dla pieszych i kierowców jednośladów jest nieporównywalnie większe...

Zresztą, nawet dziś mogła by mnie zatrzymać ITD i zapytać o homologację kangura zamontowanego w aucie... I co wtedy? :idn:

Ale tak czytam to rozporządzenie i zastanawiam się, czy dotyczyło by to tego przypadku? Ponieważ to nie będzie dodatkowy przedni zderzak, tylko przedni zderzak, oraz nie będzie to orurowanie... Teoretycznie też mógłbym zdjąć fabryczny zderzak i jechać bez niego (pod warunkiem usunięcia ostrych krawędzi....) :palm:

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3751
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#53 Postautor: hunter » sobota, 3 stycznia 2015, 00:32

Za brak zderzaka przedniego zabiorą Ci dowód rejestracyjny.

Wracając do tematu zderzaka off - mój znajomy( były klient) zamontował do Jeepa JK zderzaki przedni i tylny firmy ARB, jeździł z nimi tak przez 2 lata, w 3-cim roku pod koła wjechał mu cyklista- wymusił. Cyklista wylądował w szpitalu , powyżej 14-stu dni ,później rehabilitacja etc. Na miejscu zdarzenia Policja porobiła zdjęcia min. samochodu, uszkodzonego rower, oznaczonej drogi hamowania. Prokurator zamknął dochodzenie uznając winę cyklisty. Po pół roku od tego zdarzenia znajomy otrzymał wezwanie do sądu - cyklista skarżył go z powództwa cywilnego o odszkodowanie w formie renty - min. mecenas tego cyklisty stwierdził ,że samochód znajomego nie nadawał się do jazdy- nie spełniał warunków technicznych - głównie ze względu na zdemontowany fabryczny zderzak przedni ,który w przypadku kolizji z tym rowerzystą ,na pewno spowodował by mniejsze szkody , gdyż zderzak posiadał homologację fabryczną.
Zderzak ARB nie posiadał takiej, informacja o braku homologacji była na fakturze (tylko on ją zlekceważył, "bo co może się stać" )z firmy która montowała.
Mecenas znajomego zasięgnął opinii biegłego i po otrzymaniu jej doradził znajomemu załatwienie sprawy polubownie tj. jednorazowego odszkodowania. Po tym wypadku Jeep dostał z powrotem oryginalne zderzaki , które o dziwo znajomy zachował w garażu.
Wybór należy do Ciebie.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
dlubacz
moja ranga
moja ranga
Posty: 101
Wiek: 32
Rejestracja: czwartek, 6 listopada 2014, 12:03
Skąd jesteś: Wałbrzych
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 243000
Inny Samochód: Alfa 166 2.4 JTD 20v
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#54 Postautor: dlubacz » sobota, 3 stycznia 2015, 01:07

No wiesz, nie planuję polować na jednoślady... Ale kto to planuje? :/

Może w komplecie wykonać należało by pług na rowerzystów i innych delikwentów, który delikatnie zgarniał by potencjalne ofiary zderzenia z nami na pas ruchu obok (najlepiej lewy :kwink: )

Tym postem poruszyłeś moją wyobraźnię... Dziękuję :love: Ale jeszcze o tym będę myślał.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#55 Postautor: Admin » sobota, 3 stycznia 2015, 09:08

Wszystko trzeba robić z głową .

Jeśli masz oryginalny zderzak w aucie a auto jest zarejestrowane w PL po 20.10.2007 roku i chcesz zamontować orurowanie lub DODATKOWY zderzak to muszą mieć te elementy homologację.
Jeśli zdejmujesz oryginalny zderzak i zakładasz stalowy teoretycznie homologacja nie jest konieczna - warunek: nie może mieć ostrych krawędzi.
O ile żaden zderzak stalowy nie posiada homologacji tak orurowanie przednie występuje z homologacją ( E )

11.27) W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub pojazdu specjalnego, których dopuszczalna
masa całkowita nie przekracza 3,5 t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu
przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach, dla których
zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy urządzeń, o masie poniżej 0,5 kg, które przeznaczone są wyłącznie do
ochrony reflektorów. Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu
20 października 2007 r.
Załączniki
Dziennik ustaw.pdf
(1004.67 KiB) Pobrany 124 razy
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3751
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#56 Postautor: hunter » sobota, 3 stycznia 2015, 17:15

Admin - pozwoliłem sobie zadzwonić do znajomego i on mi przeczytał opinię biegłego ,z której jednoznacznie wynika,że w przypadku demontażu oryginalnego zderzaka i montażu zderzaka bez homologacji dla danego typu pojazdu ,jest wykonana przeróbka konstrukcji pojazdu, na którą to konstrukcję (w całości) została uzyskana homologacja.Oznaczenia homologacyjne występują na wszystkich elementach samochodu mających wpływ na bezpieczeństwo i zabezpieczających przed skutkami kolizji.Konstrukcja zderzaka nie może być dowolna gdyż regulują to przepisy-normy EKG ONZ.
Zauważ ,że firmy sprzedające zderzaki ARB lub AFN piszą, iż nie posiadają one homologacji np. tutaj http://www.wyprawa4x4.pl/zderzak-arb-discovery-ii-02.html.
Czyli wszelkie przeróbki robisz na własna odpowiedzialność i to nie ważne czy z głową czy bez głowy , a zakres tej odpowiedzialności może być różny o czym też przekonał się mój znajomy.
No i nie po to robi się testy zderzeniowe z udziałem pieszych aby później robić przeróbki w garażu i jeździć po drogach publicznych.
Jeżeli nie jeździsz po drogach publicznych np tylko w terenie to wolna wola.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#57 Postautor: Admin » sobota, 3 stycznia 2015, 17:29

Firma ARB posiada homologację TUV i SGS , która u nas nie jest nic warta ale z kolei Niemcy sobie bardzo chwalą i piszą , że kupują tylko takie bo mają atest.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ciekawe jak jest z autami kupionymi od Niemca , trzeba demontować ?
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3751
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#58 Postautor: hunter » sobota, 3 stycznia 2015, 18:16

Te zderzaki ze zdjęć są robione przez Hiszpanów, a w katalogu i ARB i AFN brak zderzaków do Sorento oferują tylko rury (Bull Bars) i zestaw do zawieszenia Old Man Emu.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
regi
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 777
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
Skąd jesteś: Nowy Sącz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: granatowy ?
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#59 Postautor: regi » sobota, 3 stycznia 2015, 19:12

To moze cos takiego:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Oryginalny zderzak zostaje, a przynajmniej jego czesc. Rury jak to rury. Chronia chlodnice. Oslona chlodnicy musi byc.
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck

265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]

Obrazek

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#60 Postautor: Admin » sobota, 3 stycznia 2015, 21:12

To jest dokładnie "pół" mojego projektu :happy1: :) mam gdzieś jeszcze rysunki .
Dokładnie taki zderzak i w tym samym miejscu wycięty , auto podniesione ale do zderzaka dopasowany jeszcze "dół" czyli odlew z gumy imitujący resztę zderzaka. Zasłonił by rury i chłodnice a jednocześnie uginałby się na każdym kamieniu nie kasując prześwitu.
Musiałby być na tyle miękki aby nie uszkadzał sie na przeszkodach i jednocześnie na tyle twardy aby nie odchylał się podczas jazdy .
Dlatego wymyśliłem gumę o grubości od 0.5 mm do 1 mm , co oczywiście zostanie jeszcze doświadczalnie sprawdzone.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość