Projekt Sorento OFF-ROAD - spider2you

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Projekt Sorento OFF-ROAD - spider2you

#1 Postautor: spider2you » niedziela, 10 sierpnia 2014, 02:05

Dziś przy "nocnych Polaków rozmowach" z Adminem, Stellą i Jagą narodził mi się w głowie projekt, który od samego początku chciałem zrobić, choć wielu mówiło (na innych formach), że nie ma "synsu", a mianowicie zmotać Sorcię off-road.

Pomysł na podróżowanie z całą rodziną w komfortowych warunkach w trasie i możliwością zjechania z niej, ale nie tylko na lekkie szuterki, ale też w błotko i inne drogi nie widoczne na nawigacji, jest jak najbardziej słuszny.
Chodzi o to, aby powstało auto, takie 3 w 1.
Wiem, wiem, ktoś napisze, po co?!

Ano po to, żeby nie mieć trzech aut pod domem, ale jedno w "miarę" uniwersalne czyli do kościoła, do pracy i do wyjazdów.

Oczywiście Sorento nie nadaje się do tzw. upalania w terenie, ale nadaje się do turystyki wyprawowej, a taka wielu zapewne interesuje.
Wyjazdy do Rumunii, Albanii czy nawet Gruzji i zwiedzanie nieutwardzonych tras jest jak najbardziej możliwe.

Po kolei zatem:
Pierwsza i zarazem najprostrza sprawa, to lift + 2 lub więcej cali, body lift, opony, osłony podwozia - temat znany i opisywany na forum, więc nie ma się co rozwodzić.

Potem w mojej głowie rodzą się projekty, które są mniej znane i opracowywane, ale wykonalne.
1. Zderzaki stalowe przód i tył - projekt wykonany przez KIA Polska, ale nie pociągnięty dalej - do zrobienia.
Marzy mi się zderzak przedni z ochroną błotników, zintegrowany z bocznymi progami (progi z możliwością podnosenia hi-liftem)
Coś takiego...

Obrazek

A także zderzak tylny z możliwością montażu koła zapasowego i kanistra paliwa lub zamiast koła zbiornika na wodę (niezbędną w terenie).
Co w tym rodzaju.

Obrazek

2. Wyciągarka przód lub przód i tył - z tego co wiem od Admina, temat wyciągarki w oryginalnym zderzaku zrobił nasz forumowy kolega Orzeł - więc jest już podstawa.

3. W przypadku montażu koła zapasowego albo na zderzaku tylnym, albo na bagażniku dachowym (bagażnik do zrobienia) można rozważyć 2 opcje wykorzystania miejsca po kole zapasowym:
a) stworzenie dodatkowego zbiornika paliwa - idealne do dalekich podróży np. Afryka, Azja.
b) stworzenie zbiornika na wodę do kąpieli z opcją podgrzewania - temat do znalezienia np. na forum Patrola. Szwagier w Patrolu sobie zrobił podgrzewanie wody, więc projekt mogę mieć, a drugi kolega ma takie coś w L200 - działa rewelacyjnie.

4. Bagażnik dachowy z namiotem dachowym. Daje gwarancję bezproblemowego spania w dowolnym miejscu.
Wiem, że są zdjęcia i takie auto jeździ z plastikowym boxem namiotowym, ale jest to opcja dla 2 osób do spania, a poniższy namiot daje możliwośc spania w 3-4 osób (2 dorosłych i 2 dzieciaków) - testowane przez przyjaciół 2 tygodnie w Gruzji.
Przedsionek daje bezpieczeństwo w przypadku złej pogody.

Obrazek


5. Snorkel.
Najlepiej z nierdzewki, bo dedykowany robi tylko firma z Hiszpanii czy Portugalii, a cena 2300 zł - zabija.
Temat do zrobienia, bo to nie jest wielka "fizjologia".
Najlepiej, aby schować snorkela w błotniku, a sama góra szła po słupku.
Nie sprawdzałem, ale może udało by się adoptować snorkela z innego auta, choć z nierdzewki powinien być lepszy, a jak modyfikacja nie wyjdzie, to szkoda kasy na snorkela.

6. Teraz najtrudniejsza sprawa - NAPĘDY.
Sorcia ma ramę i reduktor, ale..... to trochę za mało.
Myślałem o automatycznej blokadzie tylnego mostu. Pamiętam, że ktoś dawno temu na forum pisał, że sprzedaje takie wykonane w Rosji, ale chyba na to nikt się nie zdecydował, aby taki szpej zakupić, więc nie mam żadnych informacji jak to działa.
Admin, powiedział mi, że Hiszpanie coś takiego opracowali, ale cena 3000 Euro, tak chyba kosztuje, to mnie zabija i pewno wielu też.
Pomysł, aby to zrobić w Polsce - hmmmm, tylko skąd mieć rysunki techniczne tego ustrojstwa???? Gdzie znaleźć zdjęcia tego lub jakiś opis? Ktoś wie?

W USA firma EATON robi fantastyczne blokady Detroit Locker do wielu auta 4x4, ale jakoś nic nie znalazłem odnośnie Sorento.
W Anglii jest taka firma http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/, która robi blokady True Track, ale oczywiście o KIA cisza.

W przypadku mojego Landrovera optymalnym rozwiązaniem jest zastosowanie na przedni most Ashcrofta, a na tył Eatona - działa fantastycznie. Dodatkowo Discovery I ma blokadę międzyosiową, co sprawdza się bardzo fajnie w terenie, więc taka opcja w Sorento byłaby IDEALNA.
Marzenie, pragnienie i ekstaza.

Oczywiście moja wiedza techniczna jest znikoma, ale gdyby pomysł wypalił, byłoby to fantastyczne rozwiązanie.

I tutaj wchodzi kolejna zagwostka????
Czy da się to zrobić w seryjnych mostach??? Wyrzucić mechanizmy oryginalne i zastosować zmodyfikowane?
Czy ktokolwiek jest w stanie takie blokady wykonać?
Czy jest to opłacalne?
Czy nie lepiej przeszczepić mosty z innego auta?
Czy ma sens przeszczepianie?
Czy wyjdzie taki przeszczep?

Bo jak wyjdzie, to blokady np. do Patrola czy wspomnianej Discovery są dostępne.

No i na koniec pytanie?

Co Wy na takie pomysły????

Temat do szeroko pojętej dyskusji, którą zamierzam wraz z Adminem szeroko przeprowadzić we wrześniu na Zlocie - ktoś się podłączy do tematu???
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#2 Postautor: Admin » niedziela, 10 sierpnia 2014, 08:37

Jedno spotkanie przy "gwardyjskim" może zdziałać cuda :kwink:

Do Sorento wymyślono już wszystko.
To o czym rozmawiamy już jest , są plany , schematy , opisy.
Przodowali w tym Hiszpanie i Argentyńczycy.

Zacznijmyod snorkela.
Ten jest do SORENTO

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Namiot dachowy:

Obrazek

Obrazek

Napędy, koło na klapę ,snorkel , namiot wszystko to było .
Trzeba tylko zebrać ta wiedze w jedno miejsce i po prostu zrobic to.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#3 Postautor: spider2you » niedziela, 10 sierpnia 2014, 10:21

Admin, ja nie twierdzę, że snorkeli nie ma, czy też namiotów, ale..... cena za snorkel zapłacona przez kolegę z Olsztyna to jakieś 3000 zł, więc lekko dużo, a poza tym wygląda brzydko :)

Właśnie Beata, mnie zastanawia dlaczego nikt tej blokady nie kupił?
Ja osobiście wolałbym sprawdzoną firmę i najchętniej blokady przód i tył, ale temat poczytam.
Dzięki.

Cały pomysł projektu ma być "na naszą kieszeń" , nie zachodnią ze snorkelami po 3 tyś.
Taki pomysł.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#4 Postautor: Admin » niedziela, 10 sierpnia 2014, 12:57

Nie sprzedają takich gotowych Sorento, a nas inny nie interesuje.
Naszym zadaniem jest znaleźć lub spowodować aby te części były tanie.
Wydaje mi się ze taki snorkel można mieć za 300 zł, że dwa lata temu się tym interesowałem.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#5 Postautor: ntgale » niedziela, 10 sierpnia 2014, 14:10

Po ostatnim zabetonowaniu prawie całego przodu (wydłubałem z okolic intercoolera, przedniego mostu i okolic taczkę zaschłego błota), dochodzę do wniosku, że brak przedniego, sztywnego mostu to największa wada tego auta. Nie wiem czy zatem robienie takiego Sorento ma sens.

Ale aby nie było tylko na nie to tu jest sprzedawca blokad: KLICK. Taką z tyłu ma Giz z filmików z Rosji. Z przodu ma 100% ale pneumatyczną.

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#6 Postautor: tommy » niedziela, 10 sierpnia 2014, 18:29

Wydaje mi się, że proponowany zakres przeróbek idzie trochę za daleko, szczególnie w kwestii napędów.To nigdy nie będzie Toyota LC, czy Discovery. Ja bym się ograniczył do:
1. Lift 2 cale,
2. Opony AT o zwiększonym rozmiarze ( założyłem, po zrobieniu liftu, 245/75/16 - sprawują się bdd ),
3. Bagażnik wyprawowy ( chociażby dlatego, że potrzebne są dwa koła zapasowe ),
4. Przedni zderzak z dodatkowymi zaczepami i wyciągarką,
5. Tylny zderzak z dodatkowymi zaczepami i mocowaniami na kanistry na wodę/paliwo,
6. Snorkel,
7. Namiot( dostawiany z przedsionkiem ).
Myślę, że takim samochodem można naprawdę daleko zajechać.

Awatar użytkownika
pikkolo
coś umiem
coś umiem
Posty: 641
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:28
Skąd jesteś: Krakoofek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: szary/szary
Przebieg (km.): 266666
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#7 Postautor: pikkolo » niedziela, 10 sierpnia 2014, 21:53



to tak jeszcze na pooglądanie jak biedni rosjanie oszczędzają samochody.
pikkolo
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#8 Postautor: spider2you » poniedziałek, 11 sierpnia 2014, 17:51

Projekt będzie przeprowadzany etapami.
Koszty będą, ale nikt nie mówił, że będzie tanio.
Zawiecha jest, więc teraz pójdzie lift budy.
Potem zderzaki i wyciągarka.

Reszta powoli.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
autorus
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2317
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 06:48
Skąd jesteś: Skierniewice
Silnik: W PLANACH
Inny Samochód: Skoda octavia 480tys
Has thanked: 20 times
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#9 Postautor: autorus » poniedziałek, 11 sierpnia 2014, 18:10

spider2you pisze:Projekt będzie przeprowadzany etapami.
Koszty będą, ale nikt nie mówił, że będzie tanio.
Zawiecha jest, więc teraz pójdzie lift budy.
Potem zderzaki i wyciągarka.

Reszta powoli.


Pomysł fajny, szczególnie te napędy. W sumie tego mi najbardziej brak.

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#10 Postautor: spider2you » poniedziałek, 11 sierpnia 2014, 18:28

Dziś rozmawiałem ze sprzedawcą blokad.
Tym teraz zajmuje się ktoś inny, ale go znalazłem.
Cena 2299 zł za sztukę, cena w Rosji w przeliczeniu na nasze to 1900 zł, czyli na 2 można taniej o 800 zł, bo goście w PL nie dają faktury.
Trzeba poszukać jakiś kanałów, aby zakupić to w Rosji i będzie fajnie.
Blokady, to będzie u mnie wisienka na torcie.

Jestem prawie pewny, że nasz forumowy magik Orzeł, jest w stanie wykonać ładny zderzak do naszych Sorento.

Jak Orzeł nie odezwie się w temacie, to zamierzam z nim porozmawiać we wrześniu w Łańcucie.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
autorus
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2317
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 06:48
Skąd jesteś: Skierniewice
Silnik: W PLANACH
Inny Samochód: Skoda octavia 480tys
Has thanked: 20 times
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#11 Postautor: autorus » poniedziałek, 11 sierpnia 2014, 19:26

Ale o której blokadzie piszesz? Bo była mowa o 2, jak czytałem.

I najważniejsze - kto by to założył? Jakby Orzeł, to bym to przemyślał.

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#12 Postautor: spider2you » poniedziałek, 11 sierpnia 2014, 21:17

Blokady można założyć na tył (dla mnie obowiązkowo) i na przód.
Założenie blokad to nie jest jakiś wielki wyczyn, choć warto udać się do mechanika, co ma pojęcie - ja takiego mam.

Do Orła, to się trzeba zwrócić z projektem zderzaków, bo z tego co wiem, to chłop ma pojęcie :)
Jakby wystrugał w rozsądnej cenie taki pikny z rurkami i ochroną na lampeczki oraz na bok błotnika, a do tego progi stalowe i tylny zderzaczek, to by było piknie, ale..... takie rzeczy z nim chcę obgadać na spokojnie.

Wy macie kolegę Orła bliżej siebie, więc możecie go nagabywać :) :shake: :love: :beer2:
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#13 Postautor: orzeł » poniedziałek, 11 sierpnia 2014, 21:50

:hmm: Oj koledzy kusicie tym zderzakiem,chyba zacznę poważnie za pomiary się zabierać,a jednocześnie trzeba by wyciągarkę w zderzak wkomponować,bo do diesla się nie mieści (przeszkadzają wentylatory)
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#14 Postautor: spider2you » poniedziałek, 11 sierpnia 2014, 23:56

orzeł pisze::hmm: Oj koledzy kusicie tym zderzakiem,chyba zacznę poważnie za pomiary się zabierać,a jednocześnie trzeba by wyciągarkę w zderzak wkomponować,bo do diesla się nie mieści (przeszkadzają wentylatory)


Kusimy, kusimy :beer2: :beer2: :beer2: wiem, że wiedzę i możliwości masz, a projekt dla potomnych zostanie.
Jutro pozwolę sobie zadzwonić do Ciebie, to porozmawiamy.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
pikkolo
coś umiem
coś umiem
Posty: 641
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:28
Skąd jesteś: Krakoofek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: szary/szary
Przebieg (km.): 266666
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Projekt Sorento OFF-ROAD

#15 Postautor: pikkolo » wtorek, 12 sierpnia 2014, 00:30

co do zderzaka to miałbym pomysł aby był odporny, ale nie pancerny - żeby do auta kolejnych setek kg nie dokładać
raczej konstrukcja kratownicowa niż blacha 7-10 mm.
(bo zwiększony mocno ciężar to nowe sprężyny, amory, i kiepskie prowadzenie na szybkości)
mnie by się jeszcze marzył, aby był dyskretny - nie super off-roadowy "wyszpejowany",
za to aby nie było problemu rozepchać krzaki.
ale to takie tylko marzenia....
Ostatnio zmieniony wtorek, 12 sierpnia 2014, 00:47 przez pikkolo, łącznie zmieniany 1 raz.
pikkolo
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości