Lift Sorento
Moderator: Moderator
- Xors
- teraz jestem
- Posty: 483
- Wiek: 39
- Rejestracja: czwartek, 29 września 2016, 10:21
- Skąd jesteś: Białystok
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: złoty
- Przebieg (km.): 155
- Inny Samochód: Grand Vitara, AudiTT
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2,4B+G
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
Same sprężyny trochę podnoszą, ale bez wydłużenia skoku amortyzatora słabo to wychodzi. Także z przodu sprężyny + amory i z tyłu chociażby podkładki od patrola i znów bez sensu. Trzeba zgłosić się do Orła ;)
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
Xors pisze:To jeszcze nie takie straszne pieniądze. Za lift. Do suzuki za podkładki + dystans amortyzatora wyszło prawie 350zl. Dystans tylnych amorów udało się ogarnąć z profila 50x50. Wspomniany wyżej zestaw ogarnia przód i sprężynę z tyłu. Co z amorem, zostaje nominał czy jakaś przedłużka?
Amortyzatory- standard długość, tylko były założone nowe . Charakterystyka zawieszenia po daystarach i zliftowaniu tylnych sprężyn przez Stellę na duży plus dla wersji po liftowej. Należy pamiętać ,że "po lift" ma zmienione częściowo zawieszenie. W przypadku oryginalnych daystarów podkładkę na tył dokładamy do istniejacej , inaczej będzie widoczna różnica między tyłem a przodem. Ja zrezygnowałem ze starej podkładki bo Stella zrobił mi lift sprężyn tylnych .
Tutaj wyniki zabiegu:http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=45&t=10241&hilit=Daystar.
Rozważałem sprężyny H&R i amorki KONI , ale cena byłą dla mnie za duża na takie "ekstremum" wolałem dokupić dedykowane osłony na cały spód.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- ice-przemek
- wiem wszystko
- Posty: 1737
- Wiek: 40
- Rejestracja: niedziela, 6 września 2015, 08:52
- Skąd jesteś: Konin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: RWD
- Rok: 2008
- Kolor: EB
- Przebieg (km.): 140
- Inny Samochód: brak
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
Hunter czy były jakieś komplikacje przy montażu Dystar interesuje mnie ten temat gdyż chciałem sobie takie założyć na standardowe zawieszenie. Jest to i tak stosunkowo niska cena zakupu i przesyłki zza oceanu. Na allegro kpl sprężyn te wzmacniane żółte na tył to koszt 600zł a gdzie jeszcze przód i amortyzatory ,dla mnie cena zaporowa.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
Żadnych problemów 2 godz. roboty na kanale , na podnośniku jest szybciej , poluzuj drążek Panharda przed podniesieniem tyłu. Na koniec geometria całego zawieszenia.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- ice-przemek
- wiem wszystko
- Posty: 1737
- Wiek: 40
- Rejestracja: niedziela, 6 września 2015, 08:52
- Skąd jesteś: Konin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: RWD
- Rok: 2008
- Kolor: EB
- Przebieg (km.): 140
- Inny Samochód: brak
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
- piroman
- moje konto
- Posty: 164
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 26 marca 2017, 23:45
- Skąd jesteś: Poznań
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 160000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
Narzekałem że HRy z tyłu siadają i dzisiaj przekonałem się jak bardzo.
Chociaż, jak na 540kg pelletu to nie jest źle
Chociaż, jak na 540kg pelletu to nie jest źle
- piroman
- moje konto
- Posty: 164
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 26 marca 2017, 23:45
- Skąd jesteś: Poznań
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 160000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
Jazda po mieście wiec z tym obciążeniem nie jechałem szybciej niż 50km/h. Wiadomo, że czuć masę ale w tych prędkościach było ok. Trasa byłaby z duszą na ramieniu.
-
- moje konto
- Posty: 246
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: EB/V9
- Przebieg (km.): 288500
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
JanCek pisze:Lift mam na sprężynach H&R +45 a auto poszło +55mm
JanCek pisze:Standardowe, bo......ale to nie w tym wątku
W przypadku sprężyn Ironman, producent deklaruje +35 mm, ale jak wynika z opinii innych użytkowników, efekt będzie taki, że auto poleci w górę ciut więcej, z uwagi na pewne zużycie moich obecnych sprężyn, a wartość 35 mm odnosi się do nowych sprężyn fabrycznych.
Czy w przypadku sprężyn H&R, zastosowałeś standardowy amortyzator, czy jakiś dłuższy? Z tego co wiem, przy 35 mm wystarczy zwykły, ale jak to jest w Twoim przypadku?
Re: Lift Sorento
Standardowe, bo sprężyny H&R wcale nie są dłuższe o 45mm od seryjnych tylko jakieś o 10mm, są grubsze przez co twardzsze, ale...
są lekko-progresywne, zjawisko progresu występuje, jednak sprężyna nie posiada podzielonej na 2 części budowy.
Skok zawieszenia się nie zmienia....po prostu auto mniej siada po spuszczeniu np. z lewarka
są lekko-progresywne, zjawisko progresu występuje, jednak sprężyna nie posiada podzielonej na 2 części budowy.
Skok zawieszenia się nie zmienia....po prostu auto mniej siada po spuszczeniu np. z lewarka
-
- moje konto
- Posty: 246
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: EB/V9
- Przebieg (km.): 288500
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
Czyli długość jest nie tyle istotna, co twardość. Tym sposobem sprężyna mniej się ugina/poddaje, przez co auto stoi wyżej. Dzięki za przykład z lewarkiem, pomogło mi to zrozumieć sedno problemu.
- Owca007
- To ja
- Posty: 298
- Wiek: 36
- Rejestracja: piątek, 29 września 2017, 10:07
- Skąd jesteś: Zwrócona
- Inny Samochód: KIA Sportage
- Twoje poprzednie Sorento: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
Wy podnosiliście Sorento ja Sportka i jak zapytam bo trochę się znam i potrafię i za pomocą solida zrobiłem symulację sił działających na auto. Podniosłem o 4cm przód i 5cm tył i wyliczyłem ile mam poszerzyć aby nie stracić stabilności podczas prowadzenia. Jak coś mam dostęp do wycinarki laserowej i zrobić podkładki pod sprężyny czy pod przedni kielich to nie problem.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- BuchuOEM
- moje konto
- Posty: 177
- Wiek: 33
- Rejestracja: niedziela, 22 października 2017, 12:46
- Skąd jesteś: Pałuszyce
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Fiat UNO
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
regi pisze:spider2you pisze:Najpierw wyżej, a potem się nad większymi oponami zastanowię, bo koła 16".
A tak wogóle, to konkuruję z Regim o najwyższe Sorento. Na razie idziemy łeb w łeb, choc koncepcje mieliśmy różne.
Nad dźwignięciem budy dumam już od dawna, a że nadszedł kres mojej dwumasy, to i auto u mechanika stoi i tak wreszcie chyba nadszedł czas.
Daj spokój. Nie będziesz miał wyższego Sorento od mojego. Z tyłu do nadkola mam jakieś 100cm a z przodu 96cm. Poza tym mam do tego odpowiednią szerokość i auto pomimo wysokości, trzyma się na zakrętach jak gokart
Jak gokart ale tył lata na boki podczas normalnej jazdy. Nie buja się tylko przesuwa na boki.
Amortyzatory są okey, sprężyny z podkładkami na miejscu. A tył sobie lata nawet jadać bardzo powoli.
Chwilowo nie mam pomysłu przez co. Może macie jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje? Gdyby ktoś tak dźwigał sorento pasuje dorobić dłuższe wahacze. Bo sworznie są skrajnie wygięte, wrzucę fotkę.
Ale żal ją obniżać. A i w terenie jest bardzo niestabilna. Tam gdzie normalnie przejeżdżałem w sobotę omc nie położyłem mojej nowej Pani.
Nie - to nie był offroad jakiś nadzwyczajny. Po prostu jechałem na ujście Dunajca, mam blisko domu. W pewnym momencie jest sytuacja, że trzeba pojechać ścianą wału a później ominąć betonową zaporę z czasów wojny.
I na wale mało brakowało (byłem na dwóch kołach dobrze, że miałem trochę miejsca żeby ją posadzić na 4łapy z powrotem) już miałem ciepło
Za to w mieście wygląda supper, trzeba uważać parkując na krawężniku, żeby na jakąś hondę przypadkiem nie wyjechać .
Jeździjmy tak aby było nas więcej, nie mniej.
- kioterapia
- To ja
- Posty: 375
- Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
- Skąd jesteś: wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny metalic
- Przebieg (km.): 130000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
Podnoszenie zwieszenia i używanie potem na drogach asfaltowych to jak kupować w Angli kabriolet...
- Xors
- teraz jestem
- Posty: 483
- Wiek: 39
- Rejestracja: czwartek, 29 września 2016, 10:21
- Skąd jesteś: Białystok
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: złoty
- Przebieg (km.): 155
- Inny Samochód: Grand Vitara, AudiTT
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2,4B+G
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości