Lift Sorento

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
kioterapia
To ja
To ja
Posty: 375
Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
Skąd jesteś: wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny metalic
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#346 Postautor: kioterapia » niedziela, 19 listopada 2017, 20:09

A po mieście, też fajnie ,buja na rondach jest wesoło....

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Lift Sorento

#347 Postautor: cezio77 » niedziela, 19 listopada 2017, 20:42

Dlatego po podniesieniu trzeba poszerzyć i wtedy nic się nie buja, jedzie jak po sznurku.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
kioterapia
To ja
To ja
Posty: 375
Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
Skąd jesteś: wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny metalic
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#348 Postautor: kioterapia » niedziela, 19 listopada 2017, 20:56

Jechałem za takim ,kupa śmiechu ,szkoda że nie małem kamerki, łosia to napolowaniu zaliczysz, o teście zapomni....

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Lift Sorento

#349 Postautor: cezio77 » niedziela, 19 listopada 2017, 21:22

Bo jechałeś za kimś kto ma lift kiepsko zrobiony.
Moje Sorento po lifcie jest stabilniejsze w zakrętach niż przed liftem.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
kioterapia
To ja
To ja
Posty: 375
Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
Skąd jesteś: wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny metalic
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#350 Postautor: kioterapia » niedziela, 19 listopada 2017, 21:28

Łosia próbowałeś...

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Lift Sorento

#351 Postautor: cezio77 » niedziela, 19 listopada 2017, 21:32

Próbowałem.
Śmierdzi, jest żylasty, nie polecam.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
kioterapia
To ja
To ja
Posty: 375
Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
Skąd jesteś: wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny metalic
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#352 Postautor: kioterapia » niedziela, 19 listopada 2017, 21:41

Żeby zniwelować efekty podwyższania koła muszą być po za obrysem, po co pogarszać trakcję, można polepszyć tylko przez dystanse :rolley:

Awatar użytkownika
Owca007
To ja
To ja
Posty: 298
Wiek: 36
Rejestracja: piątek, 29 września 2017, 10:07
Skąd jesteś: Zwrócona
Inny Samochód: KIA Sportage
Twoje poprzednie Sorento: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#353 Postautor: Owca007 » niedziela, 19 listopada 2017, 21:53

Nie zapominajmy przy tym wszystkim o zbieżności na niej można delikatnie zmienić kąt o jakieś 3 stopnie oponom to nie zaszkodzi, a stabilność się poprawi. Ale i tak najlepiej jak idzie w górę to musi być szerzej.
Ostatnio zmieniony niedziela, 19 listopada 2017, 22:27 przez Owca007, łącznie zmieniany 1 raz.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Abrahamsen
jestem
jestem
Posty: 16
Wiek: 42
Rejestracja: wtorek, 8 sierpnia 2017, 05:55
Skąd jesteś: Starogard Gd.
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Inny Samochód: Volvo s60
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#354 Postautor: Abrahamsen » poniedziałek, 20 listopada 2017, 05:42

Cześć.
Nieświadomie kupiłem i założyłem do Sorci felgi o innym et i teraz kola wystają poza obrys jaki 1-2cm.
Czy to jest legalne?
Czy nie obciąża to w jakiś sposób zawieszenia, bo jadąc na tych kolach w lesie coś kilka razy łupnęło i w tylnym kole, jakby kolo zahaczyło o błotnik i przy pelnym skręcie w prawo,jadąc do tylu coś obciera.
Sorcia bez liftu,dunczyk na sztywnych tylnych amorach.

Edit
Aha i dodam jeszcze, że rozmiar felg i opon standardowa (R16 245/70)

Konto usunięte

Re: Lift Sorento

#355 Postautor: Konto usunięte » poniedziałek, 20 listopada 2017, 12:16


Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#356 Postautor: tommy » poniedziałek, 20 listopada 2017, 18:30

Oczywiście że koła nie mogą wystawać poza obrys samochodu, co ładnie pokazał mój przedmówca ("przedpiszca" :hmm: ). Tylko, ze to nie jest wiedza tajemna z naszego forum a przepisy Prawa o Ruchu Drogowym. A jak jest zakaz skrętu w lewo to Sorentem można?....

Abrahamsen
jestem
jestem
Posty: 16
Wiek: 42
Rejestracja: wtorek, 8 sierpnia 2017, 05:55
Skąd jesteś: Starogard Gd.
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Inny Samochód: Volvo s60
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#357 Postautor: Abrahamsen » poniedziałek, 20 listopada 2017, 18:42

Oczywiście wcześniej przeczesałem googla,ale liczyłem na odpowiedz w stylu.
Jest nie legalne,ale nie przejmuj sie bo ja juz jeżdze tak 2 lata i nikt mi nic nie zrobił.

Konto usunięte

Re: Lift Sorento

#358 Postautor: Konto usunięte » poniedziałek, 20 listopada 2017, 18:49

:hmm:

tommy pisze: A jak jest zakaz skrętu w lewo to Sorentem można?....

Idąc dalej tym tokiem rozumowania :palm: to można, bo....
Ociera tylko w prawo.

Awatar użytkownika
regi
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 777
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
Skąd jesteś: Nowy Sącz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: granatowy ?
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#359 Postautor: regi » czwartek, 30 listopada 2017, 16:04

BuchuOEM pisze:
regi pisze:Daj spokój. Nie będziesz miał wyższego Sorento od mojego. Z tyłu do nadkola mam jakieś 100cm a z przodu 96cm. :lol: Poza tym mam do tego odpowiednią szerokość i auto pomimo wysokości, trzyma się na zakrętach jak gokart :bye:


Jak gokart ale tył lata na boki podczas normalnej jazdy. Nie buja się tylko przesuwa na boki.
Amortyzatory są okey, sprężyny z podkładkami na miejscu. A tył sobie lata nawet jadać bardzo powoli.
Chwilowo nie mam pomysłu przez co. Może macie jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje? Gdyby ktoś tak dźwigał sorento pasuje dorobić dłuższe wahacze. Bo sworznie są skrajnie wygięte, wrzucę fotkę.
Ale żal ją obniżać. A i w terenie jest bardzo niestabilna. Tam gdzie normalnie przejeżdżałem w sobotę omc nie położyłem mojej nowej Pani.
Nie - to nie był offroad jakiś nadzwyczajny. Po prostu jechałem na ujście Dunajca, mam blisko domu. W pewnym momencie jest sytuacja, że trzeba pojechać ścianą wału a później ominąć betonową zaporę z czasów wojny.
I na wale mało brakowało (byłem na dwóch kołach dobrze, że miałem trochę miejsca żeby ją posadzić na 4łapy z powrotem) już miałem ciepło :think:
Za to w mieście wygląda supper, trzeba uważać parkując na krawężniku, żeby na jakąś hondę przypadkiem nie wyjechać Obrazek.

Sztywność z tyłu zlikwidujesz w bardzo prosty sposób. Popatrz na końcówki drążka stabilizacyjnego. Są napięte. Musisz je przedłużyć, czego ja już nie zrobiłem. Można to zrobić nawet na aucie. Trzeba je przeciąć w połowie. Dwa końce zagwintowac i wkręcić w środek nakrętkę przedłużaną. Nawet taką na 100mm. Wtedy będziesz miał regulację naprężenia drążka. Auto będzie bardziej komfortowe i pozbędziesz się efektu ruchliwego tyłu.
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck

265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]

Obrazek

Awatar użytkownika
BuchuOEM
moje konto
moje konto
Posty: 177
Wiek: 33
Rejestracja: niedziela, 22 października 2017, 12:46
Skąd jesteś: Pałuszyce
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Fiat UNO
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#360 Postautor: BuchuOEM » piątek, 8 grudnia 2017, 14:57

Ciekawe... Nie wpadłem na to :blushing: spróbuję dzięki. Teraz kombinuję co zrobić z wałem. Czy wyjąć krzyżak i zaadaptować jakieś jabłko.
Obrazek
Muszę jeszcze zmienić przewody hamulcowe na dłuższe i pomyśleć co zrobić ze sworzniami. Albo jednak odpuścić i wyjąć te dystansy. :hmm:
Zobaczymy :)
Jeździjmy tak aby było nas więcej, nie mniej.


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość