Lift Sorento

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Lift Sorento

#1 Postautor: cyber_human » poniedziałek, 20 września 2010, 19:22

Temat bardzo mi bliski i gorący.
Gdy podjechałem na Zlot, na parking, ok. 22.30, zmęczony trudami drogi, zaparkowałem obok Czołgu Beaty, spojrzałem i mówię do cyber_squad'u: cholera, Beata jest wyżej...

W niedzielę, podczas sesji montażu SuperLock zrobiłem dokładne pomiary (Adminie, prześlij mi proszę na priva zapisane wartości).

Pomiar zrobiłem wg dwóch punktów:
1. niezależny od wysokości opony: pomiar od górnej krawędzi dekielka otworu felgi (ułomny punkt, sprawdza się tylko na felgach oryginalnych) do najwyższego punktu wnęki błotnika (na godz. 12-tej).
2. pomiar do tego punktu od ziemi, prostą prostopadłą do ziemi, oczywiście; w tym pomiarze dostajemy to, co dają opony.

Pojazdy badane - wszystkie komplety do liftu 2":

Czołg Beaty: lift na żółtych sprężynach, chyba Old Manu Emu [edit: T: King Spring, P: MAD] (czekam na info od poprzedniego właściciela dokonującego zmiany);
Czołg Maski: lift na żółtych sprężynach Ironman;
cyber_Czołg: lift na czarnych sprężynach H&R;

Wyniki:
Najwyższy przód:
1. cyber_Czołg.
2. Czołg_Beaty
3. Czołg Maski

Najwyższy tył:
1. Czołg Maski
2. Czołg Beaty
3. cyber_Czołg


Wnioski:
H&R robi bezapelacyjnie najwyższy przód. Bezapelacyjnie najwyższy tył robi Ironman. H&R jest niższy o 10 mm.
H&R robi taki lift, że Czołg stoi najbardziej poziomo optycznie. Podobny efekt daje Old Manu Emu.

Wkrótce dodam szczegółowe wymiary.
Nie było czasu na foty, ale po następnym spotkaniu na pewno będą.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#2 Postautor: tommy » poniedziałek, 20 września 2010, 19:41

Ciekawe......ja mam Ironmany od Spidera i jestem zachwycony. Ciekawe, czy pozostałe też tak dobrze sie sprawują ?

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#3 Postautor: cyber_human » poniedziałek, 20 września 2010, 19:59

Ja nie poruszam zagadnienia, czy się dobrze sprawują. Bo zapewne zmiana sprężyna + amor daje pozytywną zmianę.
Ja jestem MEGA zadowolony z zestawu H&R+Koni+chip.
Wczoraj na szosie, wracając ze Zlotu, aż się sam Czołgowi dziwiłem co robił... :)

Wracając, ja pochyliłem się tylko nad parametrem wysokości...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#4 Postautor: Admin » wtorek, 28 września 2010, 19:56

Pomiary liftu wykonane na III Zlocie

Beata :
koło przednie - od piasty do krawędzi błotnika - 43,5 , od ziemi - 82,8
koło tylne - od piasty do krawędzi blotnika - 46,8 , od ziemi - 86,7

Maska :
koło przednie - brak pomiaru
koło tylne - od piasty do krawędzi błotnika - 48 , od ziemi - 87,3

Cyber_human

koło przednie - od piasty do krawędzi błotnika - 44,8 , od ziemi - 82,5
koło tylne - od piasty do krawędzi błotnika - 47 , od ziemi - 85,4
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#5 Postautor: cyber_human » czwartek, 18 listopada 2010, 09:39

Zatem wczoraj zrobiłem pomiar amatorski, a dziś chyba opracuję profesjonalne narzędzie pomiarowe :)

Pomiar dokonuję wg 2 punktów (jeden jest dość ułomny).
Pkt 1: szczytowy punkt górnej krawędzi dekielka oryginalnych felg wzg. szczytowy punkt dolnej krawędzi błotnika (ułomność polega na tym, że mając nieoryginalne felgi, nie da się porównać pomiarów)
Pkt 2: ziemia wzg. szczytowy punkt dolnej krawędzi błotnika
/zrobię foty, bo sam nie wierzę w to, co napisałem/


Przód:
Pkt 1:
Strona Lewa: 45 cm | Strona Prawa: 45 cm

Pkt 2:
Strona Lewa: 85 cm | Strona Prawa: 85 cm


Tył
Pkt 1:
Strona Lewa: 47,2 cm | Strona Prawa: 46,5 cm

Pkt 2:
Strona Lewa: 87,5 cm | Strona Prawa: 86,8 cm


Jak widać, tylna prawa sprężyna siadła mocniej niż tylna lewa.
Ponoć taka niesymetria jest powszechna. Mnie się nie podoba i zamierzam nad tym pracować.

Niemniej, z powyższego można prowadzić porównania liftu.

Patrząc na moje wyniki, widać o ile urósł Czołg po zmianie opon na wyższe :)
Na zlocie miałem jeszcze standardowe, 245/70R16, a wczoraj robiąc pomiary, oczywiście 245/75R16.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#6 Postautor: cyber_human » czwartek, 18 listopada 2010, 10:13

Ło matko!
Dziękuję Tobie Beato...

Ale jaki odzew?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#7 Postautor: cyber_human » czwartek, 18 listopada 2010, 10:21

Nie mam żadnego maila. Miał mi też napisać, jak zrobił podświetlanie miejsca wsiada. Zapomniałem o tym. Zaraz mu się przypomnę, bo to miły człowiek jest :)
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

aresms
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: środa, 30 czerwca 2010, 10:37
Skąd jesteś: OPOLSKIE
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: szary
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#8 Postautor: aresms » czwartek, 18 listopada 2010, 15:16

Beato,
Doczytałem się, że łatwo sprawdzić czy posiadasz LSD. Wystarczy samochód podnieść na podnośniku tak aby koła nie dotykały podłoża i pokręcić tylnim kołem. Jeśli przeciwległe tylne koło będzie się obracać w tym samym kierunku, to posidasz LSD, natomiast gdy przeciwnie, to brak Ci LSD ... :30

aresms
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: środa, 30 czerwca 2010, 10:37
Skąd jesteś: OPOLSKIE
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: szary
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#9 Postautor: aresms » czwartek, 18 listopada 2010, 21:35

Beato,
To może być już bardzo niedługo .... :02

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#10 Postautor: cyber_human » czwartek, 18 listopada 2010, 22:55

Beato masz tak (przenieś sobie proszę do wątku o Cudaku, jeśli uznasz za stosowne):

- amortyzatory Koni Heavy Truck - witam w klubie :)
- przednie sprężyny - MAD - pierwotnie także na King Springs, ale że MAD wyżej podnosi - zmienił
- tylne sprężyny - King Springs
- w tyle sprężyny główne, włożone są dodatkowe, o mniejszej średnicy, utwardzające pod przyczepę, także MAD
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#11 Postautor: spider2you » piątek, 19 listopada 2010, 00:40

A ja robię dodatkowo podkładki metalowe pod sprężyny na przód, aby auto stało prosto, bo mnie wnerwiają różnice wysokości.
Mam na przodzie H&R i auto stoi od dołu 83 cm, a na tyle mam Ironmana i stoi 86,5 cm.

Podkładeczki już zamówione i będzie cacy.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#12 Postautor: cyber_human » piątek, 19 listopada 2010, 08:27

Bo widzisz Spider: Ironman jest najwyższy z tyłu, ale niestety, przesuwa oś do przodu i koło stoi niesymetrycznie we wnęce. I o ile to pikuś, bo można to olać (choć dla mnie wygląd ma znaczenie), to gorzej jeśli się zwiększa średnicę koła. Dlatego jeszcze nie zmieniłem na Ironmana. Na przód nic wyższego niż H&R nie ma, no chyba, że podkładki. A napisz, jakie zamówiłeś? Te polimerowe z USA, czarne?
Pamiętasz oczywiście, że po każdej zmianie zawiasu z przodu musisz robić geo pochylenia...

Spider, już wiem, dlaczego masz koła osadzone tak głęboko w nadkolach, znaczy schowane - zmieniłeś felgi i pewnie masz coś z ET większym niż 45. Dlatego możesz zastosować dystanse, tylko na wykrzyżu musiałbyś pomierzyć jakie grube...

Jakby ktoś znał czarodzieja co potrafi wytoczyć lub przedłużyć wał kardana, to można by się pokusić o mocniejszy lift tyłu!
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#13 Postautor: spider2you » piątek, 19 listopada 2010, 13:53

Robię stalowe w Polsce - będą 3 cm miały.

Felgi mam z tym samym ET co seria (wersja z Niemiec).
Jak mówił zauany oponiarz - dystanse to porażka, bo jest to rzecz na którą mamy najmniejszy wpływ - jest to niebezpieczne.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#14 Postautor: cyber_human » sobota, 20 listopada 2010, 23:06

Spider: napisz więcej, dlaczego dystanse są niebezpieczne??
Jaki najmniejszy wpływ?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#15 Postautor: cyber_human » wtorek, 11 stycznia 2011, 14:01

No właśnie, po co...
To nie dla nas :) Beato...
My w górę... :)
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości