BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Moderator: Moderator
-
- moje konto
- Posty: 226
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 23:20
- Skąd jesteś: Bielany Wrocławskie
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: blue
- Przebieg (km.): 253
- Inny Samochód: volvo s60
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Dlaczego w 0:51 w sorento tylko tylna oś jest napędzana? A 2:07, tylne koło oderwane od terenu jest napędzane, lsd nie działa...
OME Lift +1" BFG AT
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Tarczki w reduktorze mogą z racji zużycia nie móc przenieść obciążenia, a LSD to tylko wspomagacz (nie zawsze sprawny).
Poza tym, wszystkim steruje elektronika i może "podejmować złe decyzje".
Tylko mechaniczne spięcie napędów - dodatkową "wajchą" lub dwiema - może zagwarantować wyjście z opresji, przynajmniej w tym przypadku.
Poza tym, wszystkim steruje elektronika i może "podejmować złe decyzje".
Tylko mechaniczne spięcie napędów - dodatkową "wajchą" lub dwiema - może zagwarantować wyjście z opresji, przynajmniej w tym przypadku.
-
- moje konto
- Posty: 226
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 23:20
- Skąd jesteś: Bielany Wrocławskie
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: blue
- Przebieg (km.): 253
- Inny Samochód: volvo s60
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
To jakiś niepełnosprawny na filmie, podłoże na filmie suche, powinien jechać bez scen.
OME Lift +1" BFG AT
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Niestety cena blokady VAL Racing do Sorci na stronie "importera" są zdecydowanie wyższe niż przedstawiona Adminowi na Targach OffRoad Show Poland 2016.
http://sklep.tarmot4x4.pl/pl/p/Szpera-blokada-KIA-VAL-RACING-torsen-locker-for-KIA-from-VAL-RACING/951
Ciekawe z czego to wynika. A już powoli namawiałem sponsora (żonę ) na pozyskanie drogą kupna, ale teraz to moje ambicje trochę przygasły
Na stronie producenta wychodzi 24.200 RUB czyli około 1370zł. Wiec 1000zł nadwyzki to lekka przesada ze strony Tarmotu.
http://www.val-racing.ru/catalog/samoblokiruyuschiecya-differencial/samino/DIF-KIA
http://sklep.tarmot4x4.pl/pl/p/Szpera-blokada-KIA-VAL-RACING-torsen-locker-for-KIA-from-VAL-RACING/951
Ciekawe z czego to wynika. A już powoli namawiałem sponsora (żonę ) na pozyskanie drogą kupna, ale teraz to moje ambicje trochę przygasły
Na stronie producenta wychodzi 24.200 RUB czyli około 1370zł. Wiec 1000zł nadwyzki to lekka przesada ze strony Tarmotu.
http://www.val-racing.ru/catalog/samoblokiruyuschiecya-differencial/samino/DIF-KIA
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- pikkolo
- coś umiem
- Posty: 641
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:28
- Skąd jesteś: Krakoofek
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: szary/szary
- Przebieg (km.): 266666
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
można by zamówić u nich. transport będzie kosztował ok 200 -250 zł.
pikkolo
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Czołem!
A ja w temacie - a co, gdyby - już to proponowałem - zrobić sterowanie ciśnieniem pompy/rozdzielacza, a właściwe domotać dodatkowe elektrozawory:
działanie - wykrzyż, koła w górze, moment ucieka -> wciskamy hamulec do oporu ile sił, przełączamy pstryczek odcinający powrót płynu dajmy z lewego tylnego koła, które wisi. Puszczamy hamulec. Koło wiszące jest zablokowane, dajemy ogień na tłoki, koło na ziemi może się kręcić - wyjeżdżamy... Następnie przełączamy pstryczek, elektrozawór się otwiera, płyn hamulcowy wraca, luzuje zacisk...
I mamy takie półinteligentne, elektryczne, awaryjne rozwiązanie jak w filmie z Cayene.
Zadziała to?
A ja w temacie - a co, gdyby - już to proponowałem - zrobić sterowanie ciśnieniem pompy/rozdzielacza, a właściwe domotać dodatkowe elektrozawory:
działanie - wykrzyż, koła w górze, moment ucieka -> wciskamy hamulec do oporu ile sił, przełączamy pstryczek odcinający powrót płynu dajmy z lewego tylnego koła, które wisi. Puszczamy hamulec. Koło wiszące jest zablokowane, dajemy ogień na tłoki, koło na ziemi może się kręcić - wyjeżdżamy... Następnie przełączamy pstryczek, elektrozawór się otwiera, płyn hamulcowy wraca, luzuje zacisk...
I mamy takie półinteligentne, elektryczne, awaryjne rozwiązanie jak w filmie z Cayene.
Zadziała to?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Powinno, ale:
1. Mieszanie przy hamulcach nie wydaje się bezpieczne
2. Często sytuacje, w których takie rozwiązanie jest potrzebne, są dynamiczne i nie widzę w nich czasu na takie zabawy z hamowaniem
1. Mieszanie przy hamulcach nie wydaje się bezpieczne
2. Często sytuacje, w których takie rozwiązanie jest potrzebne, są dynamiczne i nie widzę w nich czasu na takie zabawy z hamowaniem
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Szybciej, bezpieczniej i taniej wykorzystać do tego ręczny....siłowniki/elektromagnesy przy kolach i dwa guziki lewe/prawe koło.
Tak sobie na szybko wymysliłem. :D
Tak sobie na szybko wymysliłem. :D
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
ntgale pisze:Powinno, ale:
1. Mieszanie przy hamulcach nie wydaje się bezpieczne
2. Często sytuacje, w których takie rozwiązanie jest potrzebne, są dynamiczne i nie widzę w nich czasu na takie zabawy z hamowaniem
1. da się zastosować elektrozawory NO (bez napięcia otwarte) oraz całość podinstalacji elektrycznej dodatkowo odłączać kolejnym przełącznikiem od zasilania.
Ale, ad 2 - tak sobie pomyślałem, że dobry elektrozawór pewnie ze 150-200 zł szt, x4, to bez okablowania i przełączników prawie połowo val-racing... I nadal daleko do niego...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
A to badziewie w skrzynce rozdzielczej, przenoszące napęd, wytrzymuje u Ciebie? Ja byłem bardzo zainteresowany blokadą Val-Racing, ale już mi przeszło.
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Szkoda ładować kasy w blokady mostów, jeśli pomiędzy jest bardzo zawodne urządzenie. Szukam czasem co by można w skrzynce rozdzielczej zmienić by zrobić 100% blokadę, ale chyba nikt w to się nie bawił. Poszedł bym nawet w zmianę całego napędu, ale przy cenie auta to też nie ma sensu.
Zresztą zgłębiam ostatnio wiedzę o innych napędach i np. dla Subaru ze skrzyniami CVT nie zaleca się mocnego obciążania w terenie, bo... napęd na tył jest przenoszony za pomocą sprzęgła elektromagnetycznego.
Zresztą zgłębiam ostatnio wiedzę o innych napędach i np. dla Subaru ze skrzyniami CVT nie zaleca się mocnego obciążania w terenie, bo... napęd na tył jest przenoszony za pomocą sprzęgła elektromagnetycznego.
- pikkolo
- coś umiem
- Posty: 641
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:28
- Skąd jesteś: Krakoofek
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: szary/szary
- Przebieg (km.): 266666
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
mam odpowiedź z wal-racing. blokada kosztuje 29000rub cirka about 1900. - już z przesyłką do Polski
(sama blokada 24200 - jak na stronie)
(sama blokada 24200 - jak na stronie)
pikkolo
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
ntgale pisze:A to badziewie w skrzynce rozdzielczej, przenoszące napęd, wytrzymuje u Ciebie? Ja byłem bardzo zainteresowany blokadą Val-Racing, ale już mi przeszło.
Ja nie czochram już Sorento w terenie. Przeszło mi, gdy zakryłem maskę wodą, zgubiłem rejestrację i gdy Sorento na najprostszym wykrzyżu rozkłada się jak mięczak...
Trzeba by odpowietrzyć mosty, dać blokadę na tył, poobcinać zderzaki, dodać snorka i poprzenosić sterowniki gdzieś wyżej, bo są pięknie przy stopach...
Fakt, obecnie to tanie auto, ale nadal chyba lepiej kupić XJta i motać. Tylko po zmianie opon i delikatnym lifcie jest dzielniejszy niż zmotane Sorento, a w 4.0 R6 bena i LPG ma 180 KM i na braku mocy nie będzie. Choć moje Sorento po zmianie mapy ma 171 KM.
Odpowiadając na pytanie: jazda po czarnym jeszcze nie dobiła TODa...
ntgale pisze:Szkoda ładować kasy w blokady mostów, jeśli pomiędzy jest bardzo zawodne urządzenie. Szukam czasem co by można w skrzynce rozdzielczej zmienić by zrobić 100% blokadę, ale chyba nikt w to się nie bawił. Poszedł bym nawet w zmianę całego napędu, ale przy cenie auta to też nie ma sensu.
Zresztą zgłębiam ostatnio wiedzę o innych napędach i np. dla Subaru ze skrzyniami CVT nie zaleca się mocnego obciążania w terenie, bo... napęd na tył jest przenoszony za pomocą sprzęgła elektromagnetycznego.
Kiedyś czytałem, że właściciel jakiegoś Volvo XC złożył reklamację, gdy spaliło się sprzęgło (możliwe, że elektromagnetyczne, jeśli takowe jest w tych autach), gdy utknął w zaspie śnieżnej. Volvo Polska odpowiedziało, że reklamacja nie uwzględnia użytkowania auta w ciężkim terenie.
Krótko mówiąc, do motania i czochrania inne auta...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości