BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Moderator: Moderator
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Myślę, że nikt się w to nie bawił.
Kiedyś na forum ktoś proponował mechaniczne blokady mostów produkowane chyba na Ukrainie czy w Rosji - jednak zdaje się, że nikt nie podjął rękawicy.
Koszt nie był taki duży, coś chyba 2,5 kPLN za tył.
Blokada była naprawdę OK i dawała radę ( były filmy z sorciami w to uzbrojonymi ) ale pomimo to jakoś się kolega nie przebił.
Cóż. Prawdziwy off-road kosztuje.
To nie tylko rurki z boku, czy przed atrapą za kilka stówek, czy też ledy na dachu od chińczyka.
Ale (znów się powtórzę) zdaje się, że nikt się na prawdziwe dostosowanie auta do off-roadu nie zdecydował.
Znalazłem - to było w tym wątku, kolega batixr, strona 5 - miłej lektury
Kiedyś na forum ktoś proponował mechaniczne blokady mostów produkowane chyba na Ukrainie czy w Rosji - jednak zdaje się, że nikt nie podjął rękawicy.
Koszt nie był taki duży, coś chyba 2,5 kPLN za tył.
Blokada była naprawdę OK i dawała radę ( były filmy z sorciami w to uzbrojonymi ) ale pomimo to jakoś się kolega nie przebił.
Cóż. Prawdziwy off-road kosztuje.
To nie tylko rurki z boku, czy przed atrapą za kilka stówek, czy też ledy na dachu od chińczyka.
Ale (znów się powtórzę) zdaje się, że nikt się na prawdziwe dostosowanie auta do off-roadu nie zdecydował.
Znalazłem - to było w tym wątku, kolega batixr, strona 5 - miłej lektury
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Prawda jest taka,że sorento się nie nadaje do prawdziwego off-roadu .Może dla tego nikt nie chce inwestować w takie zabawki
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Ciiiii..... Nie mów takich rzeczy, bo za chwilę wylecisz z forum
Oficjalna wersja jest taka: Sorento jest to prawdziwy samochód terenowy bo ma reduktor i ramę
Od pisania, że 2 tonowy pojazd ze 140 konnym dieslem ( klekot przed liftem ) i masą plastiku z zewnątrz nie nadaje się do prawdziwego off-roadu.... jestem ja... naczelny buntownik
Oficjalna wersja jest taka: Sorento jest to prawdziwy samochód terenowy bo ma reduktor i ramę
Od pisania, że 2 tonowy pojazd ze 140 konnym dieslem ( klekot przed liftem ) i masą plastiku z zewnątrz nie nadaje się do prawdziwego off-roadu.... jestem ja... naczelny buntownik
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Byłem zainteresowany zakupem na 99% lecz 1% niepewności jak to będzie przy jeździe na suchym z dużą prędkością mnie powstrzymał.
Teraz mam inny pojazd i za blokadę służy mi ESP który zdaje bardzo dobrze egzamin... Przetestowany w ciężkim terenie ...
Jednak myślę że ta blokada może dużo pomóc w dzielności terenowej w Sorento.
Teraz mam inny pojazd i za blokadę służy mi ESP który zdaje bardzo dobrze egzamin... Przetestowany w ciężkim terenie ...
Jednak myślę że ta blokada może dużo pomóc w dzielności terenowej w Sorento.
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Jak najbardziej sorento jest dzielne(jak na SUVA),ale apetyt rośnie w miarę jedzenia Jak ktoś chce polatać w prawdziwym off,to żadne blokady nie pomogą.W sumie był bym chętny na zakup tego ustrojstwa,ale chyba moja sorcia zmieni właściciela
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Blokada została już zamówiona .
Niestety utknęła w St. Petersburgu i nie ma jak jej ściągnąć .
Gdyby nie to już byłaby zamontowana w Sorento .
Znam co najmniej 3 osoby , które to zamontują bez wahania .
Teraz gdy jesteśmy coraz bliżej w temacie wydaje mi się , że do wakacji doprowadzę do finału.
Niestety utknęła w St. Petersburgu i nie ma jak jej ściągnąć .
Gdyby nie to już byłaby zamontowana w Sorento .
Znam co najmniej 3 osoby , które to zamontują bez wahania .
Teraz gdy jesteśmy coraz bliżej w temacie wydaje mi się , że do wakacji doprowadzę do finału.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
A ile tu było wyśmiewania np. Sorento II, że to już nie terenówka... w przeciwieństwie do Sorento I... bo to stare ma ramę, reduktor i takie tam ?
Nie oszukujmy się, w prawdziwym samochodzie terenowym np. w moim Jeep Cherokee 4,0 PB nie maiłem ramy... a reduktora nigdy nie włączyłem.
A dlaczego ? Bo masa jakieś 1,4 tony moment z 6 cylindrowej rzędówki jak w małej lokomotywie.
Sorento jest ciężkie, słabe ( klekoty, szczególnie przed liftem i 2,4PB ) i delikatne z zewnątrz... ach ten urokliwy zderzak plastikowy z przodu
Sorento jako samochód SUV - tak, jako uniwersalny - tak, jako zdobywca miejskich dziur - tak, jako terenówka ( prawdziwa ) - nie.
I tu się chyba zgadzamy.
Nie oszukujmy się, w prawdziwym samochodzie terenowym np. w moim Jeep Cherokee 4,0 PB nie maiłem ramy... a reduktora nigdy nie włączyłem.
A dlaczego ? Bo masa jakieś 1,4 tony moment z 6 cylindrowej rzędówki jak w małej lokomotywie.
Sorento jest ciężkie, słabe ( klekoty, szczególnie przed liftem i 2,4PB ) i delikatne z zewnątrz... ach ten urokliwy zderzak plastikowy z przodu
Sorento jako samochód SUV - tak, jako uniwersalny - tak, jako zdobywca miejskich dziur - tak, jako terenówka ( prawdziwa ) - nie.
I tu się chyba zgadzamy.
- tygrys
- wiem wszystko
- Posty: 2769
- Rejestracja: piątek, 13 maja 2016, 17:32
- Skąd jesteś: Leszno
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 27 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
sztaba pisze:W sumie był bym chętny na zakup tego ustrojstwa,ale chyba moja sorcia zmieni właściciela
Sztaba czyżby weekend był za ciężki , że jeszcze majaczysz ?
Nigdy nie jedź szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać!
Bądź miły dla osoby która próbuje ci na forum pomóc, tym bardziej że robi to bezpłatnie w swoim wolnym czasie.
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Nie,nie to żebym sprzedawał nie ma takiej opcji żona będzie ujeżdżać sorinkę ...może
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
-
- moje konto
- Posty: 226
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 23:20
- Skąd jesteś: Bielany Wrocławskie
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: blue
- Przebieg (km.): 253
- Inny Samochód: volvo s60
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Bodzion pisze:Ciiiii..... Nie mów takich rzeczy, bo za chwilę wylecisz z forum
Oficjalna wersja jest taka: Sorento jest to prawdziwy samochód terenowy bo ma reduktor i ramę
Od pisania, że 2 tonowy pojazd ze 140 konnym dieslem ( klekot przed liftem ) i masą plastiku z zewnątrz nie nadaje się do prawdziwego off-roadu.... jestem ja... naczelny buntownik
Też mi się już to wymsknęło, ale ....jeździłem klekotami pożyczakami z silnikiem 90 km (suzuki) , 115 ( patrol gr 60) i bardzo dawały radę. Ale był prześwit, koła 33' i blokada.
OME Lift +1" BFG AT
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Prawdziwa terenówka jest taka jak zasobny portfel ma jej właściciel .
Każdy samochód może być "prawdziwą " terenówką ... tylko niektórzy tego nie rozumieją
Każdy samochód może być "prawdziwą " terenówką ... tylko niektórzy tego nie rozumieją
-
- moje konto
- Posty: 226
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 23:20
- Skąd jesteś: Bielany Wrocławskie
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: blue
- Przebieg (km.): 253
- Inny Samochód: volvo s60
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Kaśka pisze:No bo Jeep na szczęście to nie jedyna terenówka
A tak z ciekawości, chcąc kupić prawdziwą terenówkę, co trzeba kupić, żeby zaraz nie chcieć zmieniać na jeszcze prawdziwszą?
Wiem, że nie bezpośrednio w temacie, ale jakoś tak pytanie wynika z dyskusji podjętej w ostatnich postach
To zależy od zamierzonego sposobu terenowego użytkowania....
OME Lift +1" BFG AT
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Kaśka pisze:No bo Jeep na szczęście to nie jedyna terenówka
A tak z ciekawości, chcąc kupić prawdziwą terenówkę, co trzeba kupić, żeby zaraz nie chcieć zmieniać na jeszcze prawdziwszą?
Wiem, że nie bezpośrednio w temacie, ale jakoś tak pytanie wynika z dyskusji podjętej w ostatnich postach
Akurat wasze auto dość dobrze się nadaje do motania, bo macie napęd załączany na sztywno. Silnik też dobry. Zatem pozostaje blokada w tylny most, może być ten ValRacing, o którym ostatnio rozmawiacie. Potem blokada przedniego mostu - coś koło 1000€ za ARB, ale chyba są jeszcze inne, co nie znaczy, że tańsze. No i zabawa z budą - przedni zderzak trochę ogranicza kąt natarcia, a duży zwis tylny kąt zejścia. Do ekstremum się nie nadaje ale trochę pojeździć się wówczas da. Problem jest inny. Za wszystkie powyższe przeróbki trzeba liczyć trochę pieniądza, a można pójść inną drogą, czyli sprzedać Sorento i kupić:
- Jeep WJ 4,7 V8 ale koniecznie z napędami Quadra Drive - właściwie seryjny potrafi więcej niż zmotane Sorento
- Suzuki Samuraj/Jimny/Vitara - małe, lekkie, motać nie trzeba a i tak wymiary i dzielność pozwalają na więcej niż Sorento
- Discovery II/Defender - bez motania może bardzo dużo
- Patrol - fajny w teren, ale duży i ciężki, pomotać trzeba
- no i na końcu mój faworyt, ale to budżet inny - Gelenda (Mercedes G) - seryjnie 3 blokady mostów
Pewnie o czymś zapomniałem, ale te auta spokojnie można kupić w budżecie przeznaczonym na Sorento (wyjątek Gelenda) i jego modyfikacje. Oczywiście w każdym "bez motania" oznacza już wymianę opon na AT/MT.
Poza tym trzeba wziąć pod uwagę teren jakim nasza okolica proponuje. Większość wyjazdów w plener można przejechać czymkolwiek z napędem na obie osie (nawet tylko automatycznym). Gdy już są chęci jeździć po większym badziewiu (w szczególności błocie i piachu), to warto zobaczyć na ceny części zamiennych. I dlatego w moim zestawieniu znalazło się dość tanie w motaniu i naprawie Suzuki.
Celowo pominąłem Jeepy XJ, ZJ, WH, wranglery. XJ i ZJ tańsze niż WJ, ale ten ostatni poprzez napęd QD jest dużo dzielniejszy - blokady mostów pozwalają na wjazd na niektóre przeszkody delikatnie, wykorzystując możliwość napędu a nie tylko moc silnika (mocą silnika można przejechać wieloma autami przez wiele trudnych miejsc, ale często tylko raz, potem remont auta). Jeszcze lepszy od WJ jest WH, ale trochę szkoda masakrować go w cięższym terenie, bo dość drogie jeszcze są, więcej elektroniki oraz... bardzo dobrze jeździ się nim po czarnym.
No i właśnie na koniec wszechstronność. Niestety nie każdym z powyższych jazda po czarnym jest przyjemna. W mocno zmotanych autach można od czasu do czasu gdzieś dojechać, ale nie za daleko. Ale już samo prowadzenie WJ, a w szczególności układ kierowniczy jest dużo gorszy niż w Sorento czy WH. Wyjazd powyżej 100 km, w szczególności z dziećmi, już jest męczący. Suzuki przez to, że są małe i zwinne strasznie trzęsą, no i silniki właściwie nie dysponują mocą. Landkami nie jeździłem. Parch zmotany w sumie jest gorszy w terenie niż WJ/WH, ale można go topić, czy mocno katować. Natomiast jazda w trasie tylko po wspomagaczach. Po schodach za to jeździ się nim przyjemnie.
Ciężko zatem dobrać komuś terenówkę nie wiedząc co z nią chce zrobić.
Sam mam z tym problem, bo chciałbym auto zarówno w błoto jak i po mieście i w trasę 300 km w jedną stronę. Jeszcze do tego z dziećmi i bagażami. No i jeszcze nie mam tego gdzie trzymać i naprawiać - zabawa w odstawianie do serwisu na naprawę każdego zniszczenia terenowego nie jest specjalnie tania i wygodna.
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Alternatywa dla lubiących mocne wrażenia... Mocny suv i laweta na której będzie się wozilo zmotę do ciężkiego terenu.
Plus taki że bagaże w zmocie można wozić
Plus taki że bagaże w zmocie można wozić
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
-
- ASSISTANCE
- Posty: 2447
- Wiek: 46
- Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
- Skąd jesteś: Czę100chowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: srebrny/grafitowy
- Przebieg (km.): 219000
- Inny Samochód: SHILTON
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Ale, ale. Przecież nikt nie kupował Sorento z myślą o prawdziwej jeździe w terenie czy pod kątem uczestnictwa w zawodach, wyprawach. Każdy spoglądał czy jest ładne, dobrze wyposażone i utrzymane, nie bite, nie zajechane aby móc korzystać z niego na co dzień. A patrząc tymi kategoriami nie kupi się auta w teren. Nikt na forum nie wklejał zdjęć z ofert sprzedaży zmotanego Sorento. W związku z tym nie wiem czemu porównujemy Sorento do typowych przeróbek i zmot
Auto jest w zupełności wystarczające na nasze nie wygórowane potrzeby i lekki turystyczny teren jaki robimy co kilka miesięcy przy okazji zlotów klubowych.
Auto jest w zupełności wystarczające na nasze nie wygórowane potrzeby i lekki turystyczny teren jaki robimy co kilka miesięcy przy okazji zlotów klubowych.
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości