BLOKADA TYLNEGO MOSTU

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Alces64
moje konto
moje konto
Posty: 226
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 23:20
Skąd jesteś: Bielany Wrocławskie
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: blue
Przebieg (km.): 253
Inny Samochód: volvo s60
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#196 Postautor: Alces64 » czwartek, 10 listopada 2016, 23:01

Dlaczego w 0:51 w sorento tylko tylna oś jest napędzana? A 2:07, tylne koło oderwane od terenu jest napędzane, lsd nie działa...
OME Lift +1" BFG AT

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1632
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 229000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 194 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#197 Postautor: gomez953 » czwartek, 10 listopada 2016, 23:55

Tarczki w reduktorze mogą z racji zużycia nie móc przenieść obciążenia, a LSD to tylko wspomagacz (nie zawsze sprawny).
Poza tym, wszystkim steruje elektronika i może "podejmować złe decyzje".
Tylko mechaniczne spięcie napędów - dodatkową "wajchą" lub dwiema - może zagwarantować wyjście z opresji, przynajmniej w tym przypadku.
Obrazek

Alces64
moje konto
moje konto
Posty: 226
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 23:20
Skąd jesteś: Bielany Wrocławskie
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: blue
Przebieg (km.): 253
Inny Samochód: volvo s60
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#198 Postautor: Alces64 » piątek, 11 listopada 2016, 00:05

To jakiś niepełnosprawny na filmie, podłoże na filmie suche, powinien jechać bez scen.
OME Lift +1" BFG AT

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#199 Postautor: hawerek » piątek, 11 listopada 2016, 00:11

Niestety cena blokady VAL Racing do Sorci na stronie "importera" są zdecydowanie wyższe :angry2: niż przedstawiona Adminowi na Targach OffRoad Show Poland 2016.
http://sklep.tarmot4x4.pl/pl/p/Szpera-blokada-KIA-VAL-RACING-torsen-locker-for-KIA-from-VAL-RACING/951
Ciekawe z czego to wynika. A już powoli namawiałem sponsora (żonę :kwink: ) na pozyskanie drogą kupna, ale teraz to moje ambicje trochę przygasły :angry:

Na stronie producenta wychodzi 24.200 RUB czyli około 1370zł. Wiec 1000zł nadwyzki to lekka przesada ze strony Tarmotu.
http://www.val-racing.ru/catalog/samoblokiruyuschiecya-differencial/samino/DIF-KIA
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
pikkolo
coś umiem
coś umiem
Posty: 641
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:28
Skąd jesteś: Krakoofek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: szary/szary
Przebieg (km.): 266666
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#200 Postautor: pikkolo » piątek, 11 listopada 2016, 13:11

można by zamówić u nich. transport będzie kosztował ok 200 -250 zł.
pikkolo
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny

Kayne
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 590
Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 205555
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#201 Postautor: Kayne » piątek, 11 listopada 2016, 13:53

Też bym się na to pisał.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#202 Postautor: cyber_human » wtorek, 29 listopada 2016, 23:59

Czołem!
A ja w temacie - a co, gdyby - już to proponowałem - zrobić sterowanie ciśnieniem pompy/rozdzielacza, a właściwe domotać dodatkowe elektrozawory:

działanie - wykrzyż, koła w górze, moment ucieka -> wciskamy hamulec do oporu ile sił, przełączamy pstryczek odcinający powrót płynu dajmy z lewego tylnego koła, które wisi. Puszczamy hamulec. Koło wiszące jest zablokowane, dajemy ogień na tłoki, koło na ziemi może się kręcić - wyjeżdżamy... Następnie przełączamy pstryczek, elektrozawór się otwiera, płyn hamulcowy wraca, luzuje zacisk...

I mamy takie półinteligentne, elektryczne, awaryjne rozwiązanie jak w filmie z Cayene.

Zadziała to?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#203 Postautor: ntgale » środa, 30 listopada 2016, 06:13

Powinno, ale:
1. Mieszanie przy hamulcach nie wydaje się bezpieczne
2. Często sytuacje, w których takie rozwiązanie jest potrzebne, są dynamiczne i nie widzę w nich czasu na takie zabawy z hamowaniem

Konto usunięte

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#204 Postautor: Konto usunięte » środa, 30 listopada 2016, 11:09

Szybciej, bezpieczniej i taniej wykorzystać do tego ręczny....siłowniki/elektromagnesy przy kolach i dwa guziki lewe/prawe koło.

Tak sobie na szybko wymysliłem. :D

Awatar użytkownika
tomasB
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1030
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
Skąd jesteś: niedary
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 300
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#205 Postautor: tomasB » środa, 30 listopada 2016, 11:22


Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#206 Postautor: cyber_human » środa, 30 listopada 2016, 11:30

ntgale pisze:Powinno, ale:
1. Mieszanie przy hamulcach nie wydaje się bezpieczne
2. Często sytuacje, w których takie rozwiązanie jest potrzebne, są dynamiczne i nie widzę w nich czasu na takie zabawy z hamowaniem


1. da się zastosować elektrozawory NO (bez napięcia otwarte) oraz całość podinstalacji elektrycznej dodatkowo odłączać kolejnym przełącznikiem od zasilania.

Ale, ad 2 - tak sobie pomyślałem, że dobry elektrozawór pewnie ze 150-200 zł szt, x4, to bez okablowania i przełączników prawie połowo val-racing... I nadal daleko do niego...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#207 Postautor: ntgale » środa, 30 listopada 2016, 12:05

A to badziewie w skrzynce rozdzielczej, przenoszące napęd, wytrzymuje u Ciebie? Ja byłem bardzo zainteresowany blokadą Val-Racing, ale już mi przeszło.

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#208 Postautor: ntgale » środa, 30 listopada 2016, 12:27

Szkoda ładować kasy w blokady mostów, jeśli pomiędzy jest bardzo zawodne urządzenie. Szukam czasem co by można w skrzynce rozdzielczej zmienić by zrobić 100% blokadę, ale chyba nikt w to się nie bawił. Poszedł bym nawet w zmianę całego napędu, ale przy cenie auta to też nie ma sensu.
Zresztą zgłębiam ostatnio wiedzę o innych napędach i np. dla Subaru ze skrzyniami CVT nie zaleca się mocnego obciążania w terenie, bo... napęd na tył jest przenoszony za pomocą sprzęgła elektromagnetycznego.

Awatar użytkownika
pikkolo
coś umiem
coś umiem
Posty: 641
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:28
Skąd jesteś: Krakoofek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: szary/szary
Przebieg (km.): 266666
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#209 Postautor: pikkolo » środa, 30 listopada 2016, 14:06

mam odpowiedź z wal-racing. blokada kosztuje 29000rub cirka about 1900. - już z przesyłką do Polski
(sama blokada 24200 - jak na stronie)
pikkolo
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#210 Postautor: cyber_human » czwartek, 1 grudnia 2016, 08:43

ntgale pisze:A to badziewie w skrzynce rozdzielczej, przenoszące napęd, wytrzymuje u Ciebie? Ja byłem bardzo zainteresowany blokadą Val-Racing, ale już mi przeszło.


Ja nie czochram już Sorento w terenie. Przeszło mi, gdy zakryłem maskę wodą, zgubiłem rejestrację i gdy Sorento na najprostszym wykrzyżu rozkłada się jak mięczak...
Trzeba by odpowietrzyć mosty, dać blokadę na tył, poobcinać zderzaki, dodać snorka i poprzenosić sterowniki gdzieś wyżej, bo są pięknie przy stopach...

Fakt, obecnie to tanie auto, ale nadal chyba lepiej kupić XJta i motać. Tylko po zmianie opon i delikatnym lifcie jest dzielniejszy niż zmotane Sorento, a w 4.0 R6 bena i LPG ma 180 KM i na braku mocy nie będzie. Choć moje Sorento po zmianie mapy ma 171 KM.

Odpowiadając na pytanie: jazda po czarnym jeszcze nie dobiła TODa...


ntgale pisze:Szkoda ładować kasy w blokady mostów, jeśli pomiędzy jest bardzo zawodne urządzenie. Szukam czasem co by można w skrzynce rozdzielczej zmienić by zrobić 100% blokadę, ale chyba nikt w to się nie bawił. Poszedł bym nawet w zmianę całego napędu, ale przy cenie auta to też nie ma sensu.
Zresztą zgłębiam ostatnio wiedzę o innych napędach i np. dla Subaru ze skrzyniami CVT nie zaleca się mocnego obciążania w terenie, bo... napęd na tył jest przenoszony za pomocą sprzęgła elektromagnetycznego.


Kiedyś czytałem, że właściciel jakiegoś Volvo XC złożył reklamację, gdy spaliło się sprzęgło (możliwe, że elektromagnetyczne, jeśli takowe jest w tych autach), gdy utknął w zaspie śnieżnej. Volvo Polska odpowiedziało, że reklamacja nie uwzględnia użytkowania auta w ciężkim terenie.

Krótko mówiąc, do motania i czochrania inne auta...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości