BLOKADA TYLNEGO MOSTU

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 51
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#181 Postautor: Madej » wtorek, 8 listopada 2016, 11:36

I tu Hess się z tobą zgadzam :beer:
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#182 Postautor: ntgale » wtorek, 8 listopada 2016, 11:38

No jak nie. Ja do tego celu kupiłem i odechciało mi się po dwóch kompletach tarczek. A pomimo, że i tak nie był to ekstremalny teren to i tak zawsze towarzyszące mi różne Jeepy były lepsze. Do Patrola czy G nie porównuję, a i Vitara była trochę lepsza, no i mniej szkoda jej było.
Ale wątek jest o blokadzie, a tej do Sorento z napędem AUTO, wg mnie, nie ma sensu montować. Do EST ja bym założył.

Awatar użytkownika
pikkolo
coś umiem
coś umiem
Posty: 641
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:28
Skąd jesteś: Krakoofek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: szary/szary
Przebieg (km.): 266666
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#183 Postautor: pikkolo » wtorek, 8 listopada 2016, 13:48

Mi się marzy taka blokada mostu. W jednym z pierwszych dni jak miałem sorento pojechałem w góry. Wjechałem na spłachetek śniegu. Koła na przeciwległych stronach straciły przyczepność, poszło po wykrzyżu - i stoję. Drugim razem - leciutki podjazd ale błotnisto. Ruszałem ja i sportage - sportage poszedł a ja zostałem z tego powodu j.w.. Owszem wziąłem rozbieg i wyjechałem, ale jakby się dało zblokować choć jeden most - nie byłoby kompletnie problemu. Nie chodzi tu o motanie i cioranie po krzakach - ale jazda nawet po mokrej trawie może być problemem. Teraz nowe auta załatwiają to przyhamowaniem jednego koła, w sorento I tego nie ma.
pikkolo
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#184 Postautor: Bodzion » wtorek, 8 listopada 2016, 15:07

pikkolo pisze:Mi się marzy taka blokada mostu. W jednym z pierwszych dni jak miałem sorento pojechałem w góry. Wjechałem na spłachetek śniegu. Koła na przeciwległych stronach straciły przyczepność, poszło po wykrzyżu - i stoję. Drugim razem - leciutki podjazd ale błotnisto. Ruszałem ja i sportage - sportage poszedł a ja zostałem z tego powodu j.w.. Owszem wziąłem rozbieg i wyjechałem, ale jakby się dało zblokować choć jeden most - nie byłoby kompletnie problemu. Nie chodzi tu o motanie i cioranie po krzakach - ale jazda nawet po mokrej trawie może być problemem. Teraz nowe auta załatwiają to przyhamowaniem jednego koła, w sorento I tego nie ma.

Niestety elektronika czyli inteligentne ASR jest absolutnie najlepsze...
Żadna mechaniczna blokada nie będzie lepsza w lekkim terenie. Oczywiście w ekstremalnie cieżkim terenie jest pewnie inaczej, ale w lekkim terenie elektronika rządzi.
Zobaczcie jak doskonale to działa w Porsche Cayenne - tym wyśmiewanym suwie "bez ramy i reduktora"

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#185 Postautor: ntgale » wtorek, 8 listopada 2016, 15:16

Ale Cayenne/Touareg mogą mieć reduktor oraz blokady centralnego i tylnego dyfra. Otwarty jest tylko przedni.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#186 Postautor: Bodzion » wtorek, 8 listopada 2016, 15:27

Tylko to widać, że w tym przypadku to inteligentny system elektroniczny a nie blokada gdyż koło podniesione do góry jest zatrzymywane całkowicie.
Żadna blokada mechaniczna tego nie potrafi...

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#187 Postautor: ntgale » wtorek, 8 listopada 2016, 15:33

To będzie dobre:


Jeszcze to:



A poniżej porównanie układów blokujących:
Ostatnio zmieniony wtorek, 8 listopada 2016, 15:41 przez ntgale, łącznie zmieniany 1 raz.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#188 Postautor: Bodzion » wtorek, 8 listopada 2016, 15:36

Tak łopatologicznie ?
Proszę bardzo: wyobraź sobie sprzęgło wielotarczowe mokre z motocykla.
Ale pracujące z lekkim poślizgiem a nie przenoszące cały moment.

I masz SLD. Dokładnie tak samo działa i dokładnie tak samo wygląda.
Podczas jazdy na wprost nie przenosi momentu, lecz gdy gdy jedno koło się kręci szybciej, to część tego momentu jest przenoszona na to drugie które kręci się wolniej.

Dokładnie jak podczas jazdy motocyklem na "półsprzęgle"
Szczerze ? SLD to zabawka raczej a nie poważne wyposażenie off-road.
Poza tym w większości naszych samochodów nie działa, bo wymaga okresowej wymiany tarcz ciernych - czego zapewne nikt nie robi :)

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#189 Postautor: ntgale » wtorek, 8 listopada 2016, 15:59

Pod obciążeniem. Stanąć jednym kołem na piachu (mokrej trawie, lub zaczekać na lód)) a jednym na asfalcie. Napęd tylko na tył w Waszym przypadku i gaz w deskę. Można by jeszcze próbować wjechać na jakąś skarpę, gdzie jedno z tylnych kół będzie w powietrzu. Oczywiście z napędem na tył. Ale tu nie wróżę sukcesu, bo to LSD nie ma tyle siły by całe auto za jedno koło wepchnąć na podwyższenie.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#190 Postautor: Bodzion » wtorek, 8 listopada 2016, 16:16

Tylko taka uwaga...
Przypadkiem odkryłem i w wątku o LSD opisałem, że istotnym parametrem jest temperatura.
Im bardziej rozgrzane LSD - tym bardziej skuteczne.
Powód to rozszerzalność cieplna tarcz, zjawisko znane tez z motocykla gdy na "ciepłym" rośnie luz na klamce sprzęgła.
Dlatego najlepiej dokonać próby po przejechaniu jakiegoś dystansu - im bardziej kręty tym lepiej...

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#191 Postautor: ntgale » wtorek, 8 listopada 2016, 16:57

Takie sobie gdybanie: czy przy wyższej temperaturze, czyli rzadszym oleju nie łatwiej jest doprowadzić do spalenia tych tarczek?

Awatar użytkownika
tomasB
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1030
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
Skąd jesteś: niedary
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 300
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#192 Postautor: tomasB » wtorek, 8 listopada 2016, 17:26

ntgale pisze:No jak nie. Ja do tego celu kupiłem i odechciało mi się po dwóch kompletach tarczek. A pomimo, że i tak nie był to ekstremalny teren to i tak zawsze towarzyszące mi różne Jeepy były lepsze. Do Patrola czy G nie porównuję, a i Vitara była trochę lepsza, no i mniej szkoda jej było.
Ale wątek jest o blokadzie, a tej do Sorento z napędem AUTO, wg mnie, nie ma sensu montować. Do EST ja bym założył.



Zaraz, zaraz Panie Szczepanie :kwink: ,a to- to co?
Pszczółka Tomasa ,ratuje patrolasa :rolley:
Był telefon, ulewa, poligon i noc iiiii :love: pomocy!!!! Help i Tomas do boju ruszył :jaw: sam nie wierzył że tam dojedzie i z tamtąd wyjedzie. A tu...... :tup: i później :beer2:
Załączniki
IMAG1855-800x450.jpg
Na ratunek
IMAG1855-800x450.jpg (63.29 KiB) Przejrzano 2754 razy

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3751
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#193 Postautor: hunter » wtorek, 8 listopada 2016, 18:43

Na temat blokad modyfikacji i uterenowienia Sorento proponuję poczytać tutaj:http://www.sorentonation.com/forum/forumdisplay.php?18-Offroaders-Corner
Zwłaszcza posty użytkownika jfrey123.
Załączniki
off2.JPG
off1.JPG
off.JPG
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 51
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#194 Postautor: Madej » wtorek, 8 listopada 2016, 23:54

Polecam poczytać o blokadach, kiedy i jak używać. Może się komuś przyda :hmm:

http://m.auto-swiat.pl/4x4,w1vdl

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć


http://www.4x4.kalisz.pl/rwrpore2

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1632
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 229000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 194 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#195 Postautor: gomez953 » czwartek, 10 listopada 2016, 22:11

Tu widać braki w napędzie (niestety):
Obrazek


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości