Historia pewnego wahacza

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Giza

Historia pewnego wahacza

#1 Postautor: Giza » sobota, 15 sierpnia 2015, 12:09

W zasadzie niemal od początku, coś czasami zaskrzypiało w tylnym zawieszeniu..... nie przykładałem do tego wagi...... bo.... niezbyt często to było. Również @dynamic testując auto zauważył lekkie ściąganie w prawo......
Parę dni temu, zupełnie nagle zrobiła mi się kierownica ok 15st. w lewo. Pojechałem do serwisu za miedzą, aby skontrolowali zawias i ew. ustawili geometrię. W zawiasie nic nie znaleziono, geometrie ustawiono - przestawione było prawe tylne koło.
Auto jeździło normalnie, tylko koszmarnie z tyłu skrzypiało. Wracając o 2 w nocy z pracy, skrzypienie było wq..... .
Wlazłem pod auto i ku memu zdziwieniu, zauważyłem, że prawy tylny wahacz zsunął się jedną stroną z tulei met-gum. a druga strona jest mocno wyrąbana. Następnego dnia zacząłem szukać wahacza. jakież było moje zdziwienie gdy zdjęcia whacza na aledrogo zupełnie nie pasowały do tego co mam w Sorci. przede wszystkim u mnie wahacze są aluminiowe, a te z netu stalowe. okazało się że na rynek EU były tylko stalowe..... OK tylko czy będą pasowały? nie mając innego wyjścia kupiłem używany stalowy. Oczywiście śruba od wahacza była zapieczona i bez cięcia nie poszło. ori śruba z podkładka - 86zł i to po 30% rabacie.
Wahacz stalowy pasował plug`n play. jednak różnica w masie wahaczy jest ogromna. Wymienię i lewy na stalowy, szczególnie, ze alu ma konstrukcje delikatną, a tuleja trzyma się na 2 kawałkach 'blachy" 4 mm grubości.
Załączniki
20150813_090814A.jpg
20150813_090814A.jpg (121.69 KiB) Przejrzano 8567 razy
20150813_083050A.jpg
20150813_083050A.jpg (88.89 KiB) Przejrzano 8567 razy
20150813_083034A.jpg
20150813_083034A.jpg (100.97 KiB) Przejrzano 8567 razy
20150813_083009A.jpg
20150813_083009A.jpg (92.03 KiB) Przejrzano 8567 razy

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Historia pewnego whacza

#2 Postautor: vokal » niedziela, 16 sierpnia 2015, 15:26

Historia się rozkręcała, aż tu nagle zdjęcia i koniec postu :(

Myślałem, że historia będzie nieco dłuższa i z jakimś morałem :kwink:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Historia pewnego whacza

#3 Postautor: Murzyn1313 » niedziela, 16 sierpnia 2015, 15:34

A co to whacz?

Poprawione - v
Obrazek

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Historia pewnego wahacza

#4 Postautor: lookhash » środa, 19 sierpnia 2015, 08:49

A morał z tego taki, że lepiej mieć tylni most niż wahacze aluminiowe :roftl:


Wróć do „Tuning Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości