Big Brake Kit
Moderator: Moderator
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Big Brake Kit
Cześć. Czy ktoś na forum modyfikował hample w Sorento 2? Chodzi mi o zmianę zacisków na wielotłoczkowe, ale też tuning w postaci tarcz nawiercanych/nacinanych itp. Osobiście uważam że jak do takiego kloca /2 tony masy własnej/ to fabryczne zestawy są po prostu za słabe. W innym aucie, które miałem 9 lat, zmodyfikowałem hample na pancerny zestaw z przodu 312x28, z tyłu 256x22, co przy masie ~1300-1400kg dawało ciekawe efekty i niemal taki efekt u upierdliwców jeżdżących „na zderzaku”...
- kamax
- moje konto
- Posty: 170
- Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 20:21
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2013
- Kolor: Czarna Perła
- Przebieg (km.): 170000
- Inny Samochód: Honda Africa Twin
- Twoje poprzednie Sorento: Fajne - lubiłem je.
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Big Brake Kit
Ja zmieniłem tarcze z przodu na nawiercane Zimermmann plus klocki Ferodo i jest lepej przy intensywnych hamowaniach chociaż klocki strasznie pylą
- Załączniki
-
- 20180711_235103.jpg (140.18 KiB) Przejrzano 4710 razy
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Big Brake Kit
Ja myślałem o założeniu zacisków od Hyundai Genesis Coupé, ale nastąpiła zmiana planów i na najbliższy rok-dwa będą nowe Zimermman Sport
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Big Brake Kit
Wystarczy założyć wzmocnione giętkie przewody hamulcowe , skuteczność będzie o wiele lepsza .
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Big Brake Kit
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie dobre są do śmigania po torze wyścigowym, ale patrząc na auta o podobnych parametrach /prędkość podróżna i masa/ to każde rozwiązanie jest lepsze niż fabryczne.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Big Brake Kit
Nie bardzo rozumiem , co do zwiększenia ciśnienia w tłoczkach hamulcowych ma tor wyścigowy , to jak się jeździ w terenie to już nie .
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Big Brake Kit
To jest dział Sorento II, który nie nadaje się do niczego więcej w terenie jak spokojna jazda po leśnych duktach w czasie rodzinnych wycieczek na grzyby itp. Wzmocnione przewody przydały by się w długiej podróży po autostradzie, tyle że ten kloc dobry jest do ok 130-140, bo potem wyraźnie czuć za miękkie zawieszenie i jak dla mnie za bardzo buja niczym ponton... Gdzieś tam czytałem że większość tych aut sprzedaje się w USA, a tam mają inne przepisy i warunki drogowe, więc fabryczne zestawy dają radę. Co innego jazda po naszych „produktach autostradopodobnych”
Kolego nie cytuj postu jeżeli bezpośrednio pod nim odpowiadasz, pozdrawiam Twój moderator
Kolego nie cytuj postu jeżeli bezpośrednio pod nim odpowiadasz, pozdrawiam Twój moderator
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Big Brake Kit
Sądząc po tytule , miałem nadzieję że temat będzie dotyczył ulepszenia układu hamulcowego , już trzeci post spowodował u mnie lekkie zakłopotanie , a teraz naprawdę nie wiem o czym mamy tu dyskutować . A szkoda .
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Big Brake Kit
Jak sam kolega wspomniał w temacie tuningu silnika, to forum sorentomaniaków a nie demonów prędkości. W sumie nie bez powodu jest założony fabryczny kaganiec na Vmax 195. Aby takiego kloca opanować, trzeba by zainwestować sporo kasy w silnik/skrzynię, hample i zawieszenie. Pytanie tylko po co? Gdzie u nas można by wykorzystać tak zrobione auto? Ja na dniach zakładam nowe tarcze Zimmermann/klocki Black Diamond i opiszę wrażenia, choć cudów nie oczekuję.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Big Brake Kit
Fajnie że piszesz na temat , jak byś mógł zrobić próby odległości hamowania , przed i po przeróbce oraz przy rozgrzanych i zimnych tarczach , to byśmy mieli konkretne informacje czy to ma jakiś sens . Z góry dziękuję .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości