Strona 1 z 1

P2098 Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 2

: sobota, 27 grudnia 2014, 18:37
autor: Giza
Bardzo rzadko i tylko w określonych warunkach (ale nie zawsze) pojawia mi się błąd jak w temacie.
Aby błąd się wyświetlił muszę jechać na LPG z włączoną korektą po OBD (na PB oraz LPG bez włączonych korekt błąd nie występuje). Błąd czasami pojawia się po przejściu z fazy łagodnego przyspieszania do fazy stałej prędkości przy ok 90-120km/h. Wyraźnie system korekcji po OBD przez chwilę gryzie się z korektami ECU. Nie chodzi mi jednak o regulację LPG a o zrozumienie dla czego ECU wywala błąd ubogiej mieszanki (czyli tu zbyt dużej ilości tlenu) za katalizatorem jednocześnie uznając skład przed katalizatorem za dopuszczalny. Zrozumienie tego pozwoli mi doregulować LPG. Czytałem dużo w necie ale ni kuta nie mogę kwestii pojąć. Czy ktoś potrafiłby mi to wytłumaczyć jakoś tak "dla słabszych" :hmm:

Re: P2098 Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 2

: sobota, 27 grudnia 2014, 21:54
autor: hunter
Druga sonda (diagnostyczna) informuje , że standardowe drobne regulacje wprowadzane na podstawie sygnałów z pierwszej sondy lambda nie korygują składu mieszanki. Trzeba by było sprawdzić sygnały obydwu sond lambda w zakresie podanym przez Ciebie. Jeżeli sonda lambda przed katalizatorem jest sprawna i jej wskazania są prawidłowe ,szukałbym nieszczelności w okolicach pomiędzy sondami. Czy przypadkiem nie miałeś demontowanego układu wydechowego? :hmm: Może to być też przypadek ,że w tych ściśle określonych okolicznościach jak stwierdziłeś sam Stag (bo chyba go masz , nie nadąża za sygnałem z ECU) Sprawdził bym też mapy w tym momencie jak występuje w/w usterka.
Czy w Twojej Sorento jest sonda szerokopasmowa?

Re: P2098 Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 2

: sobota, 27 grudnia 2014, 22:18
autor: Giza
Tag mam Staga 300 premium. Nieszczelność (chyba) bym wykluczył bo tak jak pisałem problem nie występuje na PB i LPG bez korekt Staga. Niestety nie mam sond szerokopasmowych. Zauważyłem tylko że w opisywanej sytuacji przy pracy z korektami Staga korekty ECU potrafią chwilowo pojechać na +20 (co wcale nie oznacza zaświecenia check) co ani na PB ani przy pracy bez korekt się nie zdarza. Wyrażnie coś się gryzie. Co ciekawe w Sedonie mam identyczną instalacje i b.podobny silnik (3,5 wywodzi sie wprost z 3,8) i tam Stag gra z silnikiem idealnie.
Skoro jak rozumiem 2 sonda de facto kontroluje 1 to może któraś sonda na bank 2 (bo tylko tu pojawia się problem) jest na granicy i daje zafałszowane lekko wyniki co powoduje rozjazdy korekt w Stagu. Stag bierze info tylko z 1 sondy więc może z nią są jakieś problemy?

Re: P2098 Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 2

: sobota, 27 grudnia 2014, 22:23
autor: vokal
Może być i tak, że pierwsza sonda pokazuje, że jest dobrze, bo jest na krawędzi żywota, a druga wykrywa błąd i wyrzuca go do ECU :hmm:

Re: P2098 Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 2

: sobota, 27 grudnia 2014, 22:31
autor: hunter
Masz rację co szczelności właśnie sprawdzałem w schemacie podłączenia u siebie - jest możliwość podłączenia dwóch sond . Muszę sprawdzić czy u mnie są podłączone dwie czy jedna. :hmm: Korekta krótkotrwała na + 20 nie wywali checka , jak mówi zaprzyjaźniony Gazownik - Ecu w Kia ma bardzo szerokie możliwości adaptacji.

Re: P2098 Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 2

: piątek, 16 października 2015, 22:30
autor: Giza
Zauważyłem, że nie zamieściłem tu przyczyny i rozwiązania problemu, więc choć późno, to lepiej niż wcale.
Przyczyną był zdefektowany fabrycznie 1 wtrysk gazowy który miał mniejszą wydajność od pozostałych. Ponieważ za sterowanie składem mieszanki odpowiada 1 sonda na 3 cylindry to cały algorytm sterowania opiera się na założeniu identycznych wydatków wtryskiwaczy. Jeśli jeden daje mniej paliwa niż 2 pozostałe, to aby ilość tlenu na pierwszej lambdzie była prawidłowa to 2 cylindry pracują bogato a jeden ubogo (ten z zepsutym wtryskiem). Jednak na drugiej lambdzie (po dopaleniu) wychodzi wtedy ubogo. Po puszczeniu gazu po przyspieszaniu sygnał na lambdzie 2 potrafił spaść do 0V i wtedy wyskakiwał check. Pomogła korekta tego wtryskiwacza o +5% aby wszystko wróciło do normy. Niestety teraz jest to już +10% i jadę ten wtrysk wymienić na gwarancji.
Niestety najgorsze w tym jest to, ze gazownik zamiast poszukać problemu chciał.... wkręcić emulator drugiej lambdy.

Re: P2098 Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 2

: sobota, 17 października 2015, 08:43
autor: hunter
czyli gazownik chciał "przypudrować " a nie leczyć :lol:

Re: P2098 Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 2

: niedziela, 16 lutego 2020, 19:19
autor: dany
znowu mi wywaliło ten błąd , jakieś ok 2-3 tyś km temu zmieniałem wtryski na nowe ( barakudy ) stare już padły .
I co teraz do gazownika ?? co mu powiedzieć ?? że mi ten błąd wywala ??

Re: P2098 Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 2

: niedziela, 16 lutego 2020, 20:23
autor: hunter
A moze sonada pada , lub nieszczelność na wydechu?

Re: P2098 Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 2

: poniedziałek, 17 lutego 2020, 19:39
autor: dany
byłem dzisiaj u gaziaża bardziej rozgarniętego , podłączył pod kompa musieliśmy trochę pojeździć bo nie było widać mapy pb ?
okazało się że tak jak by wtryski nie wyrabiały ( barakudy 115 ) mam zmienić reduktor na większy i gość powyciąga całkowicie tuleje z wtryskiwaczy
( teraz był błąd MAKSYMALNIE OTWARTE WTRYSKIWACZE ) mam nadzieje że to coś pomoże bo wtryski świeżo co zakupione
ogólnie trochę ubogo jest przy energiczniejszej jeździe , przy normalnej w miarę ok