Halogeny p.mgłowe

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Giza

Halogeny p.mgłowe

#1 Postautor: Giza » niedziela, 31 sierpnia 2014, 21:53

W zasadzie powinno być w części o Sorento2 ale nie ma tam działu elektryka. Zresztą z w Sorento 1 też występuje ten "problem".
Otóż w Europie halogeny można włączyć zarówno ze światłami mijania jak i postojowymi. Umożliwia to jazdę tylko na halogenach bez świateł mijania (dopuszczalne przepisami) co jest przydatne w nocy przy b.silnym zamgleniu lub opadzie śniegu. Przepisy w USA dopuszczają jednak używanie halogenów tylko razem ze światłami mijania.
Czy ktoś przerabiał już instalację tak aby zmienić sposób włączania halogenów na "europejski" w wersji USA?

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Odp: Halogeny p.mgłowe

#2 Postautor: vokal » poniedziałek, 1 września 2014, 10:01

Rzeczywiście halogeny w wersji USA załączają się dopiero przy światłach mijania.
Na światłach drogowych halogeny gasną.
Sprawdził to przed chwilą orzeł na dwóch Sorciach przed liftowych 3.5V6.

Tapatalk na SGS+
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Halogeny p.mgłowe

#3 Postautor: vokal » środa, 10 września 2014, 14:19

Pogrzebałem trochę i oto co wyszło.
Okazuje się, że Sorento II ma już inne rozwiązania jeśli chodzi o zasilanie i sterowanie światłami. Mamy tu tzw. InPanel Module (IPM).

Schemat, wg którego można zrobić modyfikację:

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Odcinamy się od zasilania świateł PM idącego z modułu IPM i podajemy zasilanie z AKU przez przekaźnik na przewód niebieski w pinie #10 kostki EE11.
Chciałem znaleźć możliwość podania masy na przekaźnik bez przeciągania przewodu do kabiny, ale nie znalazłem jak można to zrobić.
Więc sterowanie masą przekaźnika niestety trzeba przeciągnąć do kabiny do przewodu brązowo pomarańczowego w pinie #6 kostki przełącznika zespolonego świateł M14-L przy kierownicy.

W przypadku tej modyfikacji światła PM będą świecić po ich włączeniu nawet przy wyłączonej stacyjce.
Jeśli chcesz aby światła PM włączały się dopiero po uruchomieniu świateł postojowych, do zacisk #86 przekaźnika trzeba podłączyć do przewodu żółtego w pinie #17 kostki EE11.

Lokalizacje i budowa omawianych kostek:

Obrazek

Obrazek


Można też przekaźnik zainstalować w kabinie i podpiąć się z nim do uciętego niebieskiego przewodu idącego od IPM do kostki EE11. Wtedy nie trzeba przeciskać się przez peszel w ścianie grodziowej.
Trzeba tylko znaleźć zasilanie dla przekaźnika, czyli np podpiąć się do grubego czerwonego przewodu w pinie #2 kostki I/P-B.

Właściwie, to drugie rozwiązanie jest chyba mniej pracochłonne i lepsze :roftl: :roftl: :roftl: :roftl:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."


Wróć do „Pytania i odpowiedzi Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości