2.2 automat jak dziala naped 4x4 oraz lock

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
estor
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 46
Rejestracja: niedziela, 25 września 2011, 19:19
Skąd jesteś: Wroclaw
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 82000
Inny Samochód: Tucson , A6
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

2.2 automat jak dziala naped 4x4 oraz lock

#1 Postautor: estor » piątek, 31 maja 2013, 20:40

witam jak dziala naped bo jest raczej bezobslugowy i do czego jestbtryb lock. ?
Jak i kiedy moge go uzywac. ? Czy jest jakas gorna granica predkosci dla trybu lock?

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: 2.2 automat jak dziala naped 4*4 oraz lock

#2 Postautor: krzysiek ardie » piątek, 31 maja 2013, 21:04

Może kolega by użył funkcji szukaj

viewtopic.php?f=110&t=5669

viewtopic.php?f=110&t=5925

pozdr. K
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

estor
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 46
Rejestracja: niedziela, 25 września 2011, 19:19
Skąd jesteś: Wroclaw
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 82000
Inny Samochód: Tucson , A6
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 2.2 automat jak dziala naped 4*4 oraz lock

#3 Postautor: estor » piątek, 31 maja 2013, 23:22

Nie wiem czy masz racje i czy te opisy tycza sie nowego sorento.

Awatar użytkownika
ermaciek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 583
Rejestracja: niedziela, 25 września 2011, 19:23
Skąd jesteś: Polska
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: róż cukierkowy
Przebieg (km.): 2
Inny Samochód: róźiowy lowelek :)
Kontaktowanie:

Re: 2.2 automat jak dziala naped 4*4 oraz lock

#4 Postautor: ermaciek » sobota, 1 czerwca 2013, 09:09

hm nie wiem jak w sorento ale w innych autach w których jest "lock" (w tych z którymi się spotkałem) to przy włączeniu tego ładnie blokuje rozdział napędu na równo.. a potem przy wyższej prędkosci sam się rozłącza i powraca do trybu Auto.. spróbuj :P moze i Tobie sie rozłącza powyżej jakiejś prędkosci :D tzn oczywiscie nie na asfalcie :P

!

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego...
ermaciek łączy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.

estor
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 46
Rejestracja: niedziela, 25 września 2011, 19:19
Skąd jesteś: Wroclaw
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 82000
Inny Samochód: Tucson , A6
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 2.2 automat jak dziala naped 4x4 oraz lock

#5 Postautor: estor » sobota, 1 czerwca 2013, 10:02

No właśnie w tym sek wczoraj włączyłem tryb lock jechałem po nieutwardzonej drodze potem wjechałem na asfalt. I nic się samo nie przełączyło i dziwne by było gdyby takie coś miało zepsuć samochód. Czy nie powinna być automatyczne odłączenie jeśli jedzie się za szybko i jeśli ta prędkość ma znaczenie?


bardzo prosimy pisać po polsku !

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: 2.2 automat jak dziala naped 4x4 oraz lock

#6 Postautor: vokal » sobota, 1 czerwca 2013, 10:09

Piszą, że Lock działa do 30 km/h a powyżej tej prędkości się wyłącza.
http://sa4x4.co.za/component/k2/item/11 ... o-22-td-at
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Giza

Re: 2.2 automat jak dziala naped 4x4 oraz lock

#7 Postautor: Giza » czwartek, 25 grudnia 2014, 22:37

Podczas walki z moim sprzęgłem AWD znalazłem kilka danych technicznych tego sprzęgła i tak np jest ono w stanie przenieść max 1320Nm. Wydaje się dużo. Ale..... np. po policzeniu z przełożeń max. momentu w moim Sorento 3,5 okazuje się, że teoretyczny max. moment na wyjściu ze skrzyni biegów to ponad 5000Nm (na 1 biegu) tak więc o przenoszeniu 50/50 można zapomnieć. Daje to wystarczające dopędzenie tyłu wspomagające przód ale bez szaleństw.

Giza

Re: 2.2 automat jak dziala naped 4x4 oraz lock

#8 Postautor: Giza » wtorek, 8 grudnia 2015, 22:13

I jeszcze kilka spostrzeżeń po połączeniu się z układem AWD przy pomocy Cascade.
Na razie zrobiłem testy statyczne, ale na pewno przeprowadzę dynamiczne (piach, może będzie śnieg?)
W trybie AUTO występuje mniej więcej liniowe wysterowanie sprzęgła, w stosunku do wciśnięcia pedału gazu. Ale, po osiągnięciu wysterowania sprzęgła na poziomie 56%, nie następuje dalszy przyrost wysterowania. Wygląda, że bez stwierdzenia poślizgu jest to maksymalna wartość.
Ciekawie robi się w trybie LOCK.
Tak jak w AUTO przy nie wciśniętym pedale gazu napęd AWD 0%. Potem gwałtownie przyrasta wraz z naciskaniem gazu, aby przy 10% otwarcia przepustnicy osiągnąć magiczne 56% i...... koniec. Czyli taki LOCK ale nie do końca.
Mam prośbę do forumowych guru, czy mogliby pomyśleć nad wymyśleniem jakiegoś guziczka (w stylu ALSEL) którym można by podać stałe "12V" na sprzęgło, aby zrobić faktyczną blokadę? W wielu przypadkach wyraźnie te 56% to za mało....
W Sorento 2 układ AWD korzysta z następujących danych:
obroty silnika,
położenie przepustnicy,
moment obrotowy (zapewne wyliczany),
prędkości obrotowe poszczególnych kół.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: 2.2 automat jak dziala naped 4x4 oraz lock

#9 Postautor: vokal » wtorek, 8 grudnia 2015, 23:18

ZygJe pisze:Mam prośbę do forumowych guru, czy mogliby pomyśleć nad wymyśleniem jakiegoś guziczka (w stylu ALSEL) którym można by podać stałe "12V" na sprzęgło, aby zrobić faktyczną blokadę? W wielu przypadkach wyraźnie te 56% to za mało....


Jeśli mogę wtrącić swoje 3 grosze na początek, to od razu załączam schemat do dalszych rozważań.

Obrazek


Teraz należałoby sprawdzić, gdzie jest stały sygnał (plus, czy masa).
1. czy na pinie #1 kostki modułu 4WD jest stały plus, czy zmienny. Jeśli zmienny to w jakich granicach napięcia się zmienia na Auto i Lock.
2. czy na pinie #9 kostki modułu 4WD jest stała masa, czy też zmienna. Jeśli zmienna to jak waha się potencjał j.w.
3. stany napięć można zmierzyć też na pinach 1 i 2 kostki EM, ale tam będzie ciężko mierzyć w czasie jazdy.

Z porównania konstrukcji układu mechanicznego przeniesienia napędu na drugą oś w SI i SII widać, że są one bardzo podobne.
Może więc i układ elektryczny działa podobnie :hmm:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Maciej
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi 4WD (197 KM) Sorento2
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: Dyskretny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: na baterię ;)
Has thanked: 15 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: 2.2 automat jak dziala naped 4x4 oraz lock

#10 Postautor: Maciej » niedziela, 8 stycznia 2017, 08:49

Wczoraj przeżyłem niemiłe rozczarowanie w związku z moją XM i napędem 4x4. Oczywiście chciałem popróbować w śniegu jak to hula. Ustawiłem się na drodze ze wzniesieniem, załączyłem tryb LOCK, wyłączyłem ASR i ........ kupa.

- po pierwsze, co mnie na maksa dziwi, komputer "dusi" mi silnik, mimo dodawania gazu. Tzn. obroty spadają, żeby nie było uślizgu kół. No żeż ... - po to wyłączam ASR, żeby właśnie tak nie było.
- po drugie, nawet jak już silnik złapał obroty to nie zauważyłem, żeby kręciły tylne koła. Wręcz przez chwilę poczułem zapach sprzęgła. Tzn. co do tylnych kół, to patrzyłem na tylne od strony kierowcy, przez uchylone drzwi, może było tak, że kręciło tylne po drugiej stronie, bo przecież tu nie ma spięcia dyfra na sztywno.

Niemniej jednak okazało się, że moje 4x4 to g.... które stanęło jak zwykłe 2x4.
No i tu pytania:
- jest jakiś sposób na sprawdzenie, czy 4x4 działa na 100 % i nie ma uślizgu sprzęgła?
- co zrobić, żeby komputer nie dusił tak silnika, mimo wyłączonego ASR? W automacie to dramat, żadnej możliwości "rozbujania" auta itd...

Giza

Re: 2.2 automat jak dziala naped 4x4 oraz lock

#11 Postautor: Giza » niedziela, 8 stycznia 2017, 09:17

1 Właśnie tak jak próbowałeś. Znajdź kogoś do pomocy i obserwujcie tylne koła.
2 Wyjęcie bezpiecznika.
IMO masz klasyczne objawy niedziałającego tylnego napędu. Dławienie silnika mimo wyłączonego (a raczej osłabionego, bo guzikiem wyłączyć się nie da) ASR też może być tego skutkiem, gdyż rozpoznaje zbyt dużą różnicę w obrotach kół przedniej i tylnej osi. OIDP u mnie przy takiej awarii po chwili mielenia samym przodem zapalała się kontrolka awarii AWD.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: 2.2 automat jak dziala naped 4x4 oraz lock

#12 Postautor: hunter » niedziela, 8 stycznia 2017, 10:17

No to dzisiaj, jak pojadę na ryby, to sprawdzę czy u mnie to działa i zdam relację :hmm:


Z ryb nic nie wyszło, ale sprawdziłem działanie 4x4 w trybie LOCK, w tym celu pojechałem z Jolą na "dziki" tor saneczkowy - jest to mało uczęszczana droga, szutrowa, leśna o bardzo stromym podjeździe, częściowo oblodzona, a częściowo z zajeżdżonym śniegiem.
- Przy włączonym 4x4 lock i wyłączonym ESP silnik się kręci bez problemu, nic go nie " dusi".
- Mogę zerwać przyczepność kół tylnych, lub przednich.
- Są napędzane 4-ry koła.
- Bez problemu radzi sobie z podjazdem.
Dodatkowo sprawdziłem asystenta zjazdu i podjazdu - działają :happy2:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Maciej
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi 4WD (197 KM) Sorento2
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: Dyskretny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: na baterię ;)
Has thanked: 15 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: 2.2 automat jak dziala naped 4x4 oraz lock

#13 Postautor: Maciej » niedziela, 8 stycznia 2017, 17:41

ZygJe pisze:1 Właśnie tak jak próbowałeś. Znajdź kogoś do pomocy i obserwujcie tylne koła.
2 Wyjęcie bezpiecznika.
IMO masz klasyczne objawy niedziałającego tylnego napędu. Dławienie silnika mimo wyłączonego (a raczej osłabionego, bo guzikiem wyłączyć się nie da) ASR też może być tego skutkiem, gdyż rozpoznaje zbyt dużą różnicę w obrotach kół przedniej i tylnej osi. OIDP u mnie przy takiej awarii po chwili mielenia samym przodem zapalała się kontrolka awarii AWD.


Rzeczywiście zapala się lampka bardzo podobna do lampki napędu 4x4, to samo tylko jak ze skręconym kołami przedniej osi. Czyli napęd jest spier... To kolejne pytania:
- Co jest najczęstszą przyczyną? (ewentualnie co było u Ciebie). Zakładam, że to pewnie jakaś mechaniczna usterka.
- Jak zdiagnozować, co się zepsuło?
- Jakiś ogarnięty spec od naprawy, w okolicach stolicy? Mój "zwykły" mechanik raczej w 4x4 nie siedzi.

Giza

Re: 2.2 automat jak dziala naped 4x4 oraz lock

#14 Postautor: Giza » niedziela, 8 stycznia 2017, 22:18

U mnie było spalone sprzęgło. To ogarnie tylko Orzeł. Ale może być też zębatka w skrzynce rozdzielczej, albo coś z elektroniką. Tak czy tak jedź do Orła - masz blisko.

Maciej
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi 4WD (197 KM) Sorento2
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: Dyskretny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: na baterię ;)
Has thanked: 15 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: 2.2 automat jak dziala naped 4x4 oraz lock

#15 Postautor: Maciej » poniedziałek, 9 stycznia 2017, 06:21

Dzięki, skontaktuje się z nim :friends:


Wróć do „Pytania i odpowiedzi Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości