Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 46
- Rejestracja: niedziela, 25 września 2011, 19:19
- Skąd jesteś: Wroclaw
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2010
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 82000
- Inny Samochód: Tucson , A6
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa
Witam ,jako że jestem świeżym posiadaczem Sorento mam pytanie co do obsługi DPF , jeżdżąc przez ostatnie 2 lata Audi a6
wiedziałem o jego bolączkach co do dpf w szczególności dla tego że robię większość w mieście.
Jak tu wygląda wypalanie , kiedy następuje inicjacja i czy dpf jest problemowy ? W audi było np ta że procedura wypalania załączała się tylko po przekroczeniu pewnego poziomu (%) zapełnienia i można było to np rozpoznać po zwiększeniu obrotów (manual) do 2tys.
Każde przerwanie nie było wskazane ale dochodziło do tego że wracając z trasy nic sie nie wypalało a komputerowi zachciało się to robić stojąc przed bramą do domu , co kończyło się nawrotką i 5-10 km jazdy .
pozdr
Wątek dotyczy Sorento II więc został przeniesiony do odpowiedniego działu - v
wiedziałem o jego bolączkach co do dpf w szczególności dla tego że robię większość w mieście.
Jak tu wygląda wypalanie , kiedy następuje inicjacja i czy dpf jest problemowy ? W audi było np ta że procedura wypalania załączała się tylko po przekroczeniu pewnego poziomu (%) zapełnienia i można było to np rozpoznać po zwiększeniu obrotów (manual) do 2tys.
Każde przerwanie nie było wskazane ale dochodziło do tego że wracając z trasy nic sie nie wypalało a komputerowi zachciało się to robić stojąc przed bramą do domu , co kończyło się nawrotką i 5-10 km jazdy .
pozdr
Wątek dotyczy Sorento II więc został przeniesiony do odpowiedniego działu - v
- ufolz
- jestem
- Posty: 6
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 29 marca 2013, 15:53
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: W PLANACH
- Kolor: będzie srebry
- Inny Samochód: Scenic II
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa
Odgrzeje temat ponieważ w serwisie nic nie są w stanie powiedzieć, nawet nie wiemy czy czymś sygnalizuje rozpoczęty proces wypalania. W chevrolet jest kontrolka która sygnalizuje, a jak jest w Sorento?
Czy naprawdę nikogo nie ma kto był by w stanie odpowiedzieć na te pytania?
Czy naprawdę nikogo nie ma kto był by w stanie odpowiedzieć na te pytania?
-
- jestem
- Posty: 4
- Rejestracja: niedziela, 25 sierpnia 2013, 19:56
- Skąd jesteś: Gdynia
- Rok: 2010
Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa
Filtr wypala się średnio co 400 km. Nie ma sygnalizacji ze proces się rozpoczął. Temperatura wydechu wzrasta do około 600-650 stopni. Dodatkowo po głównej dawce paliwa następuje dodatkowa mająca na celu podniesienie temperatury gazów wydechowych. Cały proces trwa około 10-15 minut. Czasami można poczuć specyficzny smrodek w okolicach wydechu jakby nagrzanego metalu. W procesie tym czasami biorą udział świece żarowe.
KIA Sorento 2.2 CRDi + Box @ 202KM, 477Nm
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa
xdauser nie spełniłeś punktu 0 regulaminu forum mimo że jesteś na forum od 25 sierpnia 2013, powinieneś wpierw przywitać się na forum
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 55
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa
xdauser pisze:Filtr wypala się średnio co 400 km. Nie ma sygnalizacji ze proces się rozpoczął. Temperatura wydechu wzrasta do około 600-650 stopni. Dodatkowo po głównej dawce paliwa następuje dodatkowa mająca na celu podniesienie temperatury gazów wydechowych. Cały proces trwa około 10-15 minut. Czasami można poczuć specyficzny smrodek w okolicach wydechu jakby nagrzanego metalu. W procesie tym czasami biorą udział świece żarowe.
Czy coś się stanie jak w trakcie procesu wyłączę silnik ?
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa
Kilka razy pod rząd, pewnie nie, przynajmniej na początku. Jeśli będzie zdarzać się to notorycznie to filtr się zapcha i auto przechodzi w tryb serwisowy. Konieczne wypalanie serwisowe w ASO. Lepiej do tego nie dopuścić. Jeszcze trochę zależy od tego czy filtr suchy czy mokry. W mokrym jest dodatkowy płyn, który trzeba uzupełniać co sto ileśtam tysięcy km ale chyba jest jednak trochę lepszy od suchego. W suchym częstą przypadłością jest przedostawanie się oleju napędowego do oleju silnikowego, co oznacza, że silnik jest smarowany taką breją. Oznacza to również, że stan tej substancji potrafi wzrastać i trzeba go kontrolować oraz w porę wymieniać. Wszystko co złe dzieje się gdy auto z filtrem cząstek stałych użytkowane jest na bardzo krótkich odcinkach a kierowca często dusi auto na zbyt niskich obrotach.
Ja w cytrynie mam filtr mokry i w sumie to nie wiem, że go mam (oprócz podwyższonego spalania i aż błyszczącej rury wydechowej). Ale też moje krótkie odcinki to co najmniej 17km na raz. Raczej nie przejmuję się czy wypalanie się skończyło czy nie.
Ja w cytrynie mam filtr mokry i w sumie to nie wiem, że go mam (oprócz podwyższonego spalania i aż błyszczącej rury wydechowej). Ale też moje krótkie odcinki to co najmniej 17km na raz. Raczej nie przejmuję się czy wypalanie się skończyło czy nie.
Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa
Link do zaprzyjaźnionego (rodzinnego (w sensie że KIA'wego)) forum. Na drugiej stronie wątku dyskusja jak rozpoznać wypalanie DPF. Myślę, że będzie przydatne.
http://www.mojasportage.pl/viewtopic.ph ... &hilit=dpf
http://www.mojasportage.pl/viewtopic.ph ... &hilit=dpf
-
- jestem
- Posty: 4
- Rejestracja: niedziela, 25 sierpnia 2013, 19:56
- Skąd jesteś: Gdynia
- Rok: 2010
Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa
ntgale pisze:Jeszcze trochę zależy od tego czy filtr suchy czy mokry. W mokrym jest dodatkowy płyn, który trzeba uzupełniać co sto ileśtam tysięcy km ale chyba jest jednak trochę lepszy od suchego.
W Kiankach jest suchy. Na szczescie jest dobrze umiejscowiony bo tuz za turbina takze temperatura gazow wydechowych jest dosc wysoka co znacznie ulatwia proces wypalania.
KIA Sorento 2.2 CRDi + Box @ 202KM, 477Nm
-
- jestem
- Posty: 4
- Rejestracja: niedziela, 25 sierpnia 2013, 19:56
- Skąd jesteś: Gdynia
- Rok: 2010
Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa
Beata rozumiem ze masz coś do powiedzenia w tym temacie, więc wal śmiało. Chętnie poczytam jakieś interesujące info w kwestiach technicznych. No chyba ze to forum na którym nie dzielimy się wiedzą a uprzejmościami więc w takim razie przepraszam i witam wszystkich.
KIA Sorento 2.2 CRDi + Box @ 202KM, 477Nm
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa
Są jakieś zasady, bo bez zasad byłoby źle.. Szanujemy je tutaj i jak zauważyłeś nigdy nawet nowym forumowiczom nie odmawia się pomocy. Są fora gdzie musisz mieć staż, ilość postów itd. A tutaj , zapisujac się wypada przywitać się, nic więcej. To tak jak przyjście do czyjegoś domu.
Ale wracając do tematu, po prostu diesle generalnie, a już na pewno z dpf nie służą do tego aby jeździć do kiosku po gazety lub po mieście. Można wypalić diagnoskopem , ale powinno się to robić samo, w trasie. Pozdrawiam
Ale wracając do tematu, po prostu diesle generalnie, a już na pewno z dpf nie służą do tego aby jeździć do kiosku po gazety lub po mieście. Można wypalić diagnoskopem , ale powinno się to robić samo, w trasie. Pozdrawiam
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa
xdauser pisze:No chyba ze to forum na którym nie dzielimy się wiedzą a uprzejmościami więc w takim razie przepraszam i witam wszystkich.
Zgadza się a 83000 postów to o pogodzie , jeśli tak zaczynasz przygodę z Sorento to ciemność widzę .
-
- jestem
- Posty: 4
- Rejestracja: niedziela, 25 sierpnia 2013, 19:56
- Skąd jesteś: Gdynia
- Rok: 2010
Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa
Na szczescie moja przygoda z Sorento ma sie dobrze. A bardziej merytorycznie i na temat. Warunkami niezbednymi do zainicjowania wypalenia DPFa sa:
- obroty pomiedzy 1000 a 4000 obr/min
- predkosc samochodu powyzej 5km/h
- temperatura cieczy chlodzacej powyzej 40 st.
Moze sie komus przyda...
- obroty pomiedzy 1000 a 4000 obr/min
- predkosc samochodu powyzej 5km/h
- temperatura cieczy chlodzacej powyzej 40 st.
Moze sie komus przyda...
KIA Sorento 2.2 CRDi + Box @ 202KM, 477Nm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości