Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
estor
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 46
Rejestracja: niedziela, 25 września 2011, 19:19
Skąd jesteś: Wroclaw
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 82000
Inny Samochód: Tucson , A6
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

#1 Postautor: estor » środa, 17 kwietnia 2013, 08:54

Witam ,jako że jestem świeżym posiadaczem Sorento mam pytanie co do obsługi DPF , jeżdżąc przez ostatnie 2 lata Audi a6
wiedziałem o jego bolączkach co do dpf w szczególności dla tego że robię większość w mieście.
Jak tu wygląda wypalanie , kiedy następuje inicjacja i czy dpf jest problemowy ? W audi było np ta że procedura wypalania załączała się tylko po przekroczeniu pewnego poziomu (%) zapełnienia i można było to np rozpoznać po zwiększeniu obrotów (manual) do 2tys.
Każde przerwanie nie było wskazane ale dochodziło do tego że wracając z trasy nic sie nie wypalało a komputerowi zachciało się to robić stojąc przed bramą do domu , co kończyło się nawrotką i 5-10 km jazdy .
pozdr


Wątek dotyczy Sorento II więc został przeniesiony do odpowiedniego działu - v

Awatar użytkownika
ufolz
jestem
jestem
Posty: 6
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 29 marca 2013, 15:53
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: M/T
Napęd: nie mam
Rok: W PLANACH
Kolor: będzie srebry
Inny Samochód: Scenic II
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

#2 Postautor: ufolz » środa, 28 sierpnia 2013, 07:36

Odgrzeje temat ponieważ w serwisie nic nie są w stanie powiedzieć, nawet nie wiemy czy czymś sygnalizuje rozpoczęty proces wypalania. W chevrolet jest kontrolka która sygnalizuje, a jak jest w Sorento?
Czy naprawdę nikogo nie ma kto był by w stanie odpowiedzieć na te pytania?

xdauser
jestem
jestem
Posty: 4
Rejestracja: niedziela, 25 sierpnia 2013, 19:56
Skąd jesteś: Gdynia
Rok: 2010

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

#3 Postautor: xdauser » niedziela, 1 czerwca 2014, 00:14

Filtr wypala się średnio co 400 km. Nie ma sygnalizacji ze proces się rozpoczął. Temperatura wydechu wzrasta do około 600-650 stopni. Dodatkowo po głównej dawce paliwa następuje dodatkowa mająca na celu podniesienie temperatury gazów wydechowych. Cały proces trwa około 10-15 minut. Czasami można poczuć specyficzny smrodek w okolicach wydechu jakby nagrzanego metalu. W procesie tym czasami biorą udział świece żarowe.
KIA Sorento 2.2 CRDi + Box @ 202KM, 477Nm

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

#4 Postautor: krzysiek ardie » niedziela, 1 czerwca 2014, 08:25

xdauser nie spełniłeś punktu 0 regulaminu forum mimo że jesteś na forum od 25 sierpnia 2013, powinieneś wpierw przywitać się na forum :hmm:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

#5 Postautor: miro » niedziela, 1 czerwca 2014, 09:09

xdauser pisze:Filtr wypala się średnio co 400 km. Nie ma sygnalizacji ze proces się rozpoczął. Temperatura wydechu wzrasta do około 600-650 stopni. Dodatkowo po głównej dawce paliwa następuje dodatkowa mająca na celu podniesienie temperatury gazów wydechowych. Cały proces trwa około 10-15 minut. Czasami można poczuć specyficzny smrodek w okolicach wydechu jakby nagrzanego metalu. W procesie tym czasami biorą udział świece żarowe.

Czy coś się stanie jak w trakcie procesu wyłączę silnik ?

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

#6 Postautor: ntgale » niedziela, 1 czerwca 2014, 09:58

Kilka razy pod rząd, pewnie nie, przynajmniej na początku. Jeśli będzie zdarzać się to notorycznie to filtr się zapcha i auto przechodzi w tryb serwisowy. Konieczne wypalanie serwisowe w ASO. Lepiej do tego nie dopuścić. Jeszcze trochę zależy od tego czy filtr suchy czy mokry. W mokrym jest dodatkowy płyn, który trzeba uzupełniać co sto ileśtam tysięcy km ale chyba jest jednak trochę lepszy od suchego. W suchym częstą przypadłością jest przedostawanie się oleju napędowego do oleju silnikowego, co oznacza, że silnik jest smarowany taką breją. Oznacza to również, że stan tej substancji potrafi wzrastać i trzeba go kontrolować oraz w porę wymieniać. Wszystko co złe dzieje się gdy auto z filtrem cząstek stałych użytkowane jest na bardzo krótkich odcinkach a kierowca często dusi auto na zbyt niskich obrotach.
Ja w cytrynie mam filtr mokry i w sumie to nie wiem, że go mam (oprócz podwyższonego spalania i aż błyszczącej rury wydechowej). Ale też moje krótkie odcinki to co najmniej 17km na raz. Raczej nie przejmuję się czy wypalanie się skończyło czy nie.

Giza

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

#7 Postautor: Giza » niedziela, 1 czerwca 2014, 10:41

Link do zaprzyjaźnionego (rodzinnego (w sensie że KIA'wego)) forum. Na drugiej stronie wątku dyskusja jak rozpoznać wypalanie DPF. Myślę, że będzie przydatne.
http://www.mojasportage.pl/viewtopic.ph ... &hilit=dpf

xdauser
jestem
jestem
Posty: 4
Rejestracja: niedziela, 25 sierpnia 2013, 19:56
Skąd jesteś: Gdynia
Rok: 2010

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

#8 Postautor: xdauser » niedziela, 1 czerwca 2014, 17:44

ntgale pisze:Jeszcze trochę zależy od tego czy filtr suchy czy mokry. W mokrym jest dodatkowy płyn, który trzeba uzupełniać co sto ileśtam tysięcy km ale chyba jest jednak trochę lepszy od suchego.

W Kiankach jest suchy. Na szczescie jest dobrze umiejscowiony bo tuz za turbina takze temperatura gazow wydechowych jest dosc wysoka co znacznie ulatwia proces wypalania.
KIA Sorento 2.2 CRDi + Box @ 202KM, 477Nm

xdauser
jestem
jestem
Posty: 4
Rejestracja: niedziela, 25 sierpnia 2013, 19:56
Skąd jesteś: Gdynia
Rok: 2010

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

#9 Postautor: xdauser » niedziela, 1 czerwca 2014, 18:32

Beata rozumiem ze masz coś do powiedzenia w tym temacie, więc wal śmiało. Chętnie poczytam jakieś interesujące info w kwestiach technicznych. No chyba ze to forum na którym nie dzielimy się wiedzą a uprzejmościami więc w takim razie przepraszam i witam wszystkich.
KIA Sorento 2.2 CRDi + Box @ 202KM, 477Nm

mariank32
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1381
Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: nie mam
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 138000
Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

#10 Postautor: mariank32 » niedziela, 1 czerwca 2014, 22:14

Są jakieś zasady, bo bez zasad byłoby źle.. Szanujemy je tutaj i jak zauważyłeś nigdy nawet nowym forumowiczom nie odmawia się pomocy. Są fora gdzie musisz mieć staż, ilość postów itd. A tutaj , zapisujac się wypada przywitać się, nic więcej. To tak jak przyjście do czyjegoś domu.
Ale wracając do tematu, po prostu diesle generalnie, a już na pewno z dpf nie służą do tego aby jeździć do kiosku po gazety lub po mieście. Można wypalić diagnoskopem , ale powinno się to robić samo, w trasie. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

#11 Postautor: Admin » niedziela, 1 czerwca 2014, 22:25

xdauser pisze:No chyba ze to forum na którym nie dzielimy się wiedzą a uprzejmościami więc w takim razie przepraszam i witam wszystkich.


Zgadza się a 83000 postów to o pogodzie , jeśli tak zaczynasz przygodę z Sorento to ciemność widzę .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

xdauser
jestem
jestem
Posty: 4
Rejestracja: niedziela, 25 sierpnia 2013, 19:56
Skąd jesteś: Gdynia
Rok: 2010

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

#12 Postautor: xdauser » poniedziałek, 2 czerwca 2014, 00:15

Na szczescie moja przygoda z Sorento ma sie dobrze. A bardziej merytorycznie i na temat. Warunkami niezbednymi do zainicjowania wypalenia DPFa sa:
- obroty pomiedzy 1000 a 4000 obr/min
- predkosc samochodu powyzej 5km/h
- temperatura cieczy chlodzacej powyzej 40 st.

Moze sie komus przyda...
KIA Sorento 2.2 CRDi + Box @ 202KM, 477Nm


Wróć do „Pytania i odpowiedzi Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości