KIA SORENTO II Generacji

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Grzesiekdw1
moje konto
moje konto
Posty: 209
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 17 kwietnia 2016, 11:57
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 140000
Inny Samochód: Insignia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#91 Postautor: Grzesiekdw1 » poniedziałek, 2 stycznia 2017, 23:51

Insignia pali mniej, albo porównywalnie, zależny od właściciela silnik 2.0 cdti czyli taki jak ja chipniety na 230km dymiło jak z ursusa, auto szybsze lepiej się prowadzi, lepiej wykończone, cichsze zawieszenie i to koniec.
W cdti silniki leci smok olejowy, wiecznie zacierające się silniki, stoją u mnie 3 takie czekają na przeczep, skrzynia at na ok. 250tys km, zawieszenie dosyć kosztowne w naprawie, opony standard to przeważnie 18 245/40/r18, czyli ok. 4k za komplet opon.
Wiecznie krzywiące się tarcze na gwarancji i po, przez 100 tys zmieniłem ok. 5 kompletów na przód, w ręcznej skrzyni problemy z linkami i mechanizmami wybieraka, skrzynie m32 "mielą się" oraz takie standardy jak, co ok. 60 tys. przegląd rozrusznika, lecą tulejki, luzują się główne śruby przez co następuje iskrzenie i zaspawanie w wyniku czego rozrusznik rzadko kiedy opłaca się naprawiać.
Ma świetne bixenony skrętne, najlepsze światła jakie miałem, lecz lecą silniczki oraz odpadają blaszki magnetyczne na wahaczach od poziomowania, dalej częste wymiany wiązki czujnika abs przód, buczący zawór sterownia turbo, pękający główny przewód ic oraz przecierający się fabrycznie przewód od wspomagania, mam już na to patent :friends: , w modelach do 2009r w cdti były wałki "puste" w środku, przez co lubiły pękać.
Masz silniki 1,4 turbo 140km, ale to szmelc oraz niezawodne 1,6 115km.
Przy 2.0 turbo leci rozrząd, koszt ok. 6 k z pompą wody i w 2,8 rozrząd to 4 łańcuchy, osprzęt, robota ok. 12k .

Sorento ładnie wygląda, prawie wszędzie wjeżdża, trochę skrzypi :P i ten silnik, to coś niesamowitego, robiłem głowicę tylko albo aż, w zawieszeniu przednie amorki, tuleję mostu oraz przegub i to wszystko, co z musu musiałem robić, może wykończenie jest gorsze, ale auto jest niezawodne, jestem mega zadowolony z mojego czarnego wilka ;)

A tu była ;p

Kożuch
jestem
jestem
Posty: 19
Rejestracja: niedziela, 31 stycznia 2016, 22:09
Skąd jesteś: Poznań
Inny Samochód: Mondeo
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#92 Postautor: Kożuch » wtorek, 3 stycznia 2017, 15:54

Dzięki za odpowiedź.
Insignią 2,0 CDTI, 160 KM przejechałem bezawaryjnie 170 000 km ale jest mała. Kupiłem Mondeo 2,0, 140KM i też przejechałem już 150 000 bezawaryjnie. Teraz już nie potrzebuję dużego bagażnika bo Syn urósł i nie jeździ już w wózku :)
Wiosną zaczynam budowę i zastanawiam się czy takie Sorento nie byłoby fajnym wyjściem, bo to i przyczepkę pociągnie i wjedzie w gorszy teren niż osobówka, zastanawia mnie tylko komfort w takie trasy jak ja robię. Czasem muszę jechać do Krakowa z Poznania i wrócić w ten sam dzień. A tak poza tym to po prostu podoba mi się to auto :happy2: Nawet napiszę, że I wersja bardziej, ale wiem, że jest mniej komfortowa. Jeździłem autem Szwagra (chyba z 2004 roku bylo jego Sorento) i bujało przez to, że jest na ramie, chyba dobrze myślę?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#93 Postautor: hunter » wtorek, 3 stycznia 2017, 16:14

Robione trasy po przeszło 2000 tyś km z przerwą na tankowanie - wygodnie . zawieszenie wielowahaczowe , nie ma co bujać.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#94 Postautor: krzysiek ardie » wtorek, 3 stycznia 2017, 16:23

Ja jeżdżę Sorento poliftowym i 2000 km za jednym strzałem bez zmęczenia, pełen komfort jazdy. Wszystko zależy jak auto jest utrzymane i ile ma nalotu na liczniku, jak amorki zajechane to będzie bujać i to nieźle.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#95 Postautor: hunter » wtorek, 3 stycznia 2017, 18:27

Krzysiu to jaki masz duży zbiornik ,ze robisz 2000 km na strzała :hmm: :roftl: :roftl: :roftl:
Co do amorków w Sorent I to prawda - dużo zależy od ich stanu.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: KIA SORENTO II Generacji

#96 Postautor: cezio77 » wtorek, 3 stycznia 2017, 20:42

Krzysiowi pali 4L/100km i się nie chwali? :hmm:
Co do wygody to w pełni się zgadzam. Sam zrobiłem 1000km jednego dnia, z jedną przerwą i mój pogruchotany kręgosłup czuł się rewelacyjnie.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#97 Postautor: krzysiek ardie » wtorek, 3 stycznia 2017, 20:50

Dobrze by była z tym 4 litry na 100 km, po 600 kilometrach trzeba szukać jakiejś stacji paliw :cry:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Kożuch
jestem
jestem
Posty: 19
Rejestracja: niedziela, 31 stycznia 2016, 22:09
Skąd jesteś: Poznań
Inny Samochód: Mondeo
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#98 Postautor: Kożuch » wtorek, 3 stycznia 2017, 22:26

Dziękuję raz jeszcze za podpowiedzi. Jednakże trasa 1000 km i więcej raz na rok a raz na tydzień to jednak różnica.
Czy ktoś z Was jeździ tyle co ja i użytkuje Sorento II? Ktoś może mi napisać jak jego koszty użytkowania auta rocznie wyglądają? Nie chodzi mi o paliwo a o części, serwis, ...?
600 km na zbiorniku to już jest ok i tak więcej na raz nie jadę ale nie chciałbym zatrzymywać się na A2 P-ń - Warszawa aby tankować :)

Awatar użytkownika
Edgar
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 963
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 77 times
Been thanked: 62 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#99 Postautor: Edgar » wtorek, 3 stycznia 2017, 22:55

Hmm... Kożuch, istnieje wiele rozwiązań
Np. Karnister (celowo przez r)
Lub to co sztaba ma w podpisie
K
I
A
:palm:

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#100 Postautor: hunter » wtorek, 3 stycznia 2017, 23:00

Na zbiorniku w sorento SII na trasie robisz 800 km bez problemu. Teraz będzie off- na tak częste i długie jazdy zdecydował bym się na Citroena C5 z zawieszeniem hydroaktywnym, chociaż wersja z zawieszeniem wielowahaczowym nie wiele ustępuje .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Kożuch
jestem
jestem
Posty: 19
Rejestracja: niedziela, 31 stycznia 2016, 22:09
Skąd jesteś: Poznań
Inny Samochód: Mondeo
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#101 Postautor: Kożuch » środa, 4 stycznia 2017, 19:04

Edgar, nie rozumiem :blushing:
Hunter, czyli na takie trasy jednak osobowe auto?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#102 Postautor: Marek » środa, 4 stycznia 2017, 20:16

Citroen C5 owszem jest wygodny , tylko nie ten z silnikiem BMW .

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#103 Postautor: hunter » środa, 4 stycznia 2017, 20:27

Oszczędna 2 litrówka PSA 140-150KM wystarczy, no chyba że automat -to wersję 180KM.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#104 Postautor: krzysiek ardie » środa, 4 stycznia 2017, 21:12

Sztaba ma w podpisie
K up
I nne
A uto
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Maciej
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi 4WD (197 KM) Sorento2
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: Dyskretny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: na baterię ;)
Has thanked: 15 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#105 Postautor: Maciej » czwartek, 5 stycznia 2017, 17:10

To ja jeszcze wtrące 3 grosze w sumie to na temat SII :hmm:

Miałem sobie zapodać chipa, wszystko fajnie. Zajechałem do tunera, wszystko ładnie, jaki silnik,itd. W momencie gdy usłyszał, że skrzynia automat - "mogę zrobić chipa, ale bez hamowania auta". Bo automat niestety nie pozwala na wrzucenie "trójki" i ciągnięcie od dołu, aż na czerwone pole. Wcześniej komputer "pomoże" i zmieni przełożenie. Poza tym w automacie nie bardzo wrzucać "N" na wytracenie obrotów bo można uszkodzić skrzynię - brak smarowania.

No i powiem Wam, że mam niesmak lekki. Robić chipa bez hamowania auta to tak samo jakby sobie powerboxa dla Januszy wsadzić. Więc odpuściłem.


Wróć do „Pytania i odpowiedzi Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości